Bilder er foreløbig dårligere enn på hfs3, men det regner jeg med endrer seg. Bilder i innlegg endrer seg til bare filnavn etter en stund. Og legger seg dobbelt i innlegg og som vedlegg. Finner fremdeles ingen roter bilde funksjon.
Kan du gi meg link til en tråd hvor bilde har endret seg til kun "vedleggslink"?Bilder er foreløbig dårligere enn på hfs3, men det regner jeg med endrer seg. Bilder i innlegg endrer seg til bare filnavn etter en stund. Og legger seg dobbelt i innlegg og som vedlegg. Finner fremdeles ingen roter bilde funksjon.
Trykk på «Gå til ny» oppe til høyre. Det blir ikke riktig første gangen man er inne, men deretter fungerer det som tidligere.Hvor finner man peker til siste uleste? Eller er det høvdingmat?
Trondmegs anlegg. Jeg har akkurat reredigert innholdet for tredje gang. Det endrer seg forresten ikke til vedleggslink, men til filnavnet som tekst.Kan du gi meg link til en tråd hvor bilde har endret seg til kun "vedleggslink"?
HFS4 har ikke full oversikt over hvem som har lest hva, og en måte å resette dette på er å bruke "Merk forumet som lest". Da vil alle "nye innlegg" forsvinne, og det vil fungere som normalt fremover. (Såfremt jeg forstod meldingen din riktig)Pekeren er ikke synlig.. Den benyttes når du trykker på trådtittel slik at du kommer til siste uleste, men det ser ikke ut til at den henger helt med etter åpning. Litt snodig siden alle nye innlegg er merket med orange boks med teksten ny. Da er det i alle fall noe som er kjent.
Dette skyldes at vi skal endre navn til AltmuligSentralen, hehe.Det er vel HiFi Sentralen og ikke bare Sentralen
Ser bra ut på mobil, men ikke desktop.
Vis vedlegget 637299
Det var bare et svar på et tidligere innlegg hvor en spurte hvordan man fikk se uleste.HFS4 har ikke full oversikt over hvem som har lest hva, og en måte å resette dette på er å bruke "Merk forumet som lest". Da vil alle "nye innlegg" forsvinne, og det vil fungere som normalt fremover. (Såfremt jeg forstod meldingen din riktig)
Gamle HFS3 hadde to separate websider - en for mobil og en for pc. De brukte helt forskjellig koding, men hentet samme info fra samme database.Enig i at mobilvisning fungerer bedre på hfs4, men hvis mulig hadde det vært fint med mulighet for fullskjermvisning på mobil også.
Er alltid noe smårusk med nye versjoner, men det ser jo stort sett veldig bra ut. Bra jobba!
Den kan det nå, men det er satt noen begrensninger på hva som er tillatt i signaturer, og jeg har justert det litt.Ser ikke ut som at den overførte signaturen kan redigeres noe sted.
På "Hva er nytt" så viser første fane (Nytt innhold) en liten oversikt fra ulike seksjoner. Hvis du trykker på fanene øverst så kan du velge f.eks. og kun se nye innlegg fra forumet, Torget osv.Kjipt. Da foreslår jeg at listen over nye innlegg og siste fra torget forlenges betraktelig på hva er nytt siden. Hjem-siden blir uaktuell å bruke så hva er nytt er det nye hjem. Snakker nå om kvasiversjonen på mobil
Fungerer veldig bra, takk for hjelpen. Liker HFS4 mer og mer. Tror vi alle må tenke på at det ikke er mer enn 12 timer siden lansering.Det var bare et svar på et tidligere innlegg hvor en spurte hvordan man fikk se uleste.
Det er alltid alle andre som har skyldaMulig det rapporterte bildeproblemet var forårsaket av undertegnede. Som de fleste andre skyldte jeg på andre årsaker enn meg selv. Sier fra hvis det kommer tilbake. Har enda ikke funnet ut hvordan bilder roteres, men det kommer nok en vakker dag.
1.Forumoversikten linker til siste "Unread", men ettersom HFS4 ikke har lagret dine tidligere leste innlegg, så vil det ta litt tid før databasen er oppdatert med hva du har og ikke har lest. Dette vil gå seg til.Savner (eller finner ikke) en direkte måte å gå til siste uleste på fra oversikten.
Trykker man på trådens navn får man den fra start - og man kan da trykke "gå til ny" oppe til høyre . Greit at det er to trykk i stedet for ett, men man må jo gjerne vente på at førstesiden skal laste før man kommer videre. Noe som jeg regner med kan ta tid om det er mye mediainnhold som skal lastes.
Man kan jo også trykke på datoen for siste melding helt til høyre. Men da kommer man til siste innlegg og ikke siste uleste.
-
Ellers finner jeg heller ingen måte å stille inn hvor mange poster man vi se per side, slik man tidligere kunne.
Ah, ja ser det nå. Når jeg nå trykker på navnet på tråden her så kom jeg til siste. Da vil det funke å gå inn i hvert underforum og trykke merk som lest, da resetter man det hele en gang for alle. ... eller enda bedre, bare trykke merk forumet som lest fra forsiden i forumavdelingem.1.Forumoversikten linker til siste "Unread", men ettersom HFS4 ikke har lagret dine tidligere leste innlegg, så vil det ta litt tid før databasen er oppdatert med hva du har og ikke har lest. Dette vil gå seg til.
2. Nei, du kan ikke velge hvor mange innlegg du kan se pr. side. Ikke slik det er nå ihvertfall, men mulig jeg kan lage en løsning for det etterhvert.
Legg inn på nytt.Hei
Beklager hvis dette er adressert andre plasser, men jeg har ikke klart å finne... Har innlagte annonser på Torvet blir fjernet ifm. omleggingen? La inn en annonse denne uken som jeg ikke klarer å finne. Dersom Ja så håper jeg at det bare er å legge den inn på nytt?
Ellers ser det veldig bra ut, selv om jeg kun liker heimesjefens egne kaker...
For kuriositetens skyld kan du jo ta en titt på innlegg #1876 i min tråd, trondmegs bla bla etc. På mac er det et spørsmålstegn og på iPhone er det navnet på en jpeg-fil. Det er jeg som har fått det til, men det er programvaren som har tillatt det og viser det slik etter ca en time etter å ha vært et bilde i et innlegg. Jeg kan avsløre hvordan jeg fikk det til etterhvert hvis det har interesse.Det er alltid alle andre som har skylda
Fra spøk til alvor så kan det tenkes at vi vil støte på noen problemer underveis, men det er da viktig å sende meg en link som viser problemet.
Jeg skal også se nærmere på dette med bilderotering, og jeg trodde faktisk det lå innebygget i Froala editor (hvilket er navnet på editoren vi bruker), og jeg har glemt dette når vi holdt på med all koding. Jeg skal høre med Froala om vi kan endre på filene hvis det er noen mulighet for det. Dette var jo en av de tingene som jeg lovte, og med software er alt mulig.
Problemet er nok bilder fra Iphone, og Apple lager gode produkter, men de er litt sære når det gjelder software, og det er irriterende at de aldri følger noen standarder, men alltid skal lage sine egne. Det er det samme med push-meldinger - her er det en standard som de fleste følger, men Apple vil at folk skal lage dedikerte Apps som kan lastes ned fra Appstore. Fra et økonomisk ståsted så er Apple smarte, men for programmere er det mindre heldig
Telefonummeret kommer frem i popupen som dukker opp når du trykker på "Kontakt selger". Hvis du ønsker å dele telefonnummere med ukjente besøkende så har du all mulighet til å skrive ditt tlf. nummer i selve annonseteksten (f.eks. nederst i teksten).Hvor blir telefonnummeret av i min annonse? (Sony MDS-JA20ES) Det er ikke synlig i annonsen. Når jeg sjekker annonsen uten å være innlogget kan jeg heller ikke se dette...
Det beste er å lagre bildet på en egen maskin, eller ta et bilde med mobilen, og deretter laste opp.Test, bildeopplasting: Gikk dårlig. Bildet er for stort, men har vært postet tidligere. Mulig jeg er litt rusten efter lengre tids absens. men jeg gjorde som jeg pleier, markerte bildet og trykket kopier. Trykket så knappen last opp bilder/filer nederst t.v.
Dette ble endret på før overgangen til HFS4, og noe jeg valgte å gjøre pga. Corona-krisen, og det faktum at debatten her på HFS hadde mye interessant informasjon.Set at nå man kan lese OT uten å være pålogget, regner med at det da er søkbart også fra nettet generelt. Husker det ble endel problemer tidligere at dette var mulig.
Bildet ligger under mine bilder på laptop, men skal fortsette å eksperimentere. Takker for svar.Det beste er å lagre bildet på egen maskin
@Høvdingen Hvordan foretrekker du at vi melder problemer? Her i denne tråden, pm eller andre måter? Jeg meldte et problem i post #29 i denne tråden. Hvis det er en bug er det ganske seriøse saker...Det er alltid alle andre som har skylda
Fra spøk til alvor så kan det tenkes at vi vil støte på noen problemer underveis, men det er da viktig å sende meg en link som viser problemet.
Det du ser er profilinnlegg, og ikke private meldinger. Dette er innlegg som ble skrevet i profilen til ulike medlemmer, og en funksjon som ikke ble så mye brukt på HFS3. Det er nok noen som har skrevet meldinger på denne måten som kanskje burde skrevet dem i private meldinger, men overføringen har skjedd helt etter boka, og profilinnlegg på HFS3 var åpent for alle å lese.@Høvdingen Hvordan foretrekker du at vi melder problemer? Her i denne tråden, pm eller andre måter? Jeg meldte et problem i post #29 i denne tråden. Hvis det er en bug er det ganske seriøse saker...
Ok. Da ble det noe klarere. Last opp bilde/filer knappen skal altså ikke benyttes. Takker nok en gang for info .Hvis du skal kopiere et bilde fra nett - før musa over bilde, høyreklikk, og trykk på "Kopier bildeadressen".
Trykk på bildeikonet i editoren her, og velg "Av URL", og deretter høyreklikk i feltet og velg "Lim inn" (eller paste på engelsk).
Vis vedlegget 637557
Det bør fungere helt fint, men du kan ikke bruke "Last opp bilder" knappen nedenfor editoren til å gjøre dette. Den er kun for å hente bilder fra din maskin eller telefon.
SmartOppdatering: Jeg har fjernet profilinnlegg fra "Hva er nytt --> nytt innhold", og jeg har økt antall innlegg fra forumet.
Det er fortsatt mulig å se nyeste profilinnlegg i egen fane under "Hva er nytt --> Nye profilinnlegg.
Husk at profilinnlegg er offentlig selv om de ligger under respektive profiler. Eier av profilen kan slette innlegg på sin profilside.