HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er en en av de "surpompene" som mener at alt var bedre før - i alle fall HFS3. Skrifttypen, fargene og sideoppsettet i HFS4 har gjort innholdet mer "uryddig" og både innlegg, annonser og reklame fra f.eks. ulike butikker på startsiden er vanskeligere å få øye på . Men muligens er det bare meg....
    Sideoppsettet vil nok endre seg noe etterhvert, men nå har vi også mobiltelefoner å ta hensyn til, og det krever litt annet oppsett. Det hadde vært omtrent umulig å få oppsettet til HFS3 til å fungere på mindre skjermer.

    Jeg foreslår at vi gir det litt tid, men det var mye bra med oppsettet i HFS3, men noe måtte endres pga. mange ulike skjermoppsett. En kan lage koder for alle ulike skjermstørrelser, og det har jeg også gjort, men jeg har allerede lagt til flere tusen setninger med koder, og det er en grense for alt.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oppsettet til hfs3 fungerte helt fint på mindre skjermer så lenge man velger vanlig visning og driter i mobiltilpasning.
    samme gjelder for oppsettet på hfs4.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Veldig hakkete skrolling, men det går seg kanskje til.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    oppsettet til hfs3 fungerte helt fint så lenge man velger vanlig visning og driter i mobiltilpasning.
    For oss som var vant til siden JA, men for nye brukere så fremstod siden som "gammeldags".

    Vi måtte uansett oppdatere siden, og vBulletin4 er EOL (end of life) for flere år siden. Server softwaren var også EOL, og det var kun snakk om tid før vi hadde møtt på problemer med dagens browsere, for ikke å snakke om hackere.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Fikk jeg svar på det jeg spurt om @Høvdingen ? Altså som trådstarter 😈
    Ok, her kommer svar:

    1. Gå til "Tråder og forum jeg følger" i den svarte menyraden rett under "Forumet" på toppen. Der kan du velge om du ønsker å deaktivere email varsling for enkelte eller alle tråder. Du kan f.eks. deaktivere for alle, og deretter aktivere for de trådene som du ønsker å motta emailvarsling fra.

    Hurtiglinker:

    Link til tråder jeg følger: https://www.hifisentralen.no/forumet/watched/threads
    Link til forum jeg følger: https://www.hifisentralen.no/forumet/watched/forums
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men jeg vil ha varsling på det jeg vil vite noe om her.. men på min Samsung mobil, med Gmail,.
    Så får jeg "email varsel" Blinkende blått og brev på skjermen, noe jeg KUN har fått på mine PRIMÆR mail, ikke under fanen "forum".
    Der kommer dem bare tikkende inn uten noe mer varsling for meg, med HFS 3.
    NOE er anderledes med HFS 4 på DET område.
    Det er ikke flere innstillinger for slikt på Gmail, etter hva jeg finner ut.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener. Når jeg forstår så finner vi nok en løsning, men først må jeg forstå.

    Det høres ut som du ønsker push-varslinger, men samtidig snakker du om Gmail, og jeg blir litt forvirret. Hadde du tapatalk installert før?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Førsteinntrykket er veldig bra. Moderne look, men fortsatt kjent. Den visuelle profilen er, i mangel av et bedre ord, behagelig å se på synes jeg.

    Ville det være en ide om når man tar muspekeren over et innlegg at man ser siste innlegg istendenfor første i tråden?

    Og takk herren (ok, Høvdingen da) for at det er mulig å slå av signaturvisning. Mulig det var tilgjengelig før også men jeg lette aldri...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Til info: rapportèr inn alle mulige ting i denne tråden, og ikke send meg meldinger andre steder (såfremt ikke det er personlige issues). Jeg vil bruke denne tråden som en referanse for å lage hjelpesider som skal ta for seg insruksjoner for alle funksjoner og løsninger, men først vil jeg få et overblikk over de tingene som brukerne ikke finner ut av, og som vil være en hjelp for andre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    2

    2xJ

    Gjest
    Ikke Tapatalk her..

    På Gmail så har jeg delt epost inn i Primær (varsling på mobilskjerm, blått lys og brev øverst i venstre hjørne) Sosiale medier - Reklame - Oppdateringer og Forum.
    De siste har ingen varsling annet enn at jeg må fysisk(?) inn på mobilen for og sjekke om det er noen nye tråd innlegg fra HFS.
    Det kan og vises i en meny for gmail, men som sagt, på HFS 3 så fikk jeg ingen annen melding om oppdaterte tråder fra HFS.

    Nå er HFS 4 ,som fremdeles ligger under fanen: forumer, men nå med varsling på lik linje med PRIMÆR email, med varsling - ergo så blinker det i tlf hele tia pga av oppdateringer herifra...
    Jeg kan skru av varslinger her på HFS4, men da får jeg ingen epost i det hele tatt
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Et lite «problem» fra min side. Når jeg har lest en foruminnlegg og skal tilbake til forumoversikten, dukker det en popup fra tråden jeg leste. Den forsvinner ikke uten en refresh...
    ED703EAE-6333-491B-8A98-BA9922E0D200.png
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Safari på MacBook Air.
    Safari på IPad hakker ikke.
    Mmm, det må jeg nesten teste ut, og jeg har ingen Mac her nå.

    Hakker det på alle sider, eller er det enkelte sider som stikker seg ut?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Et lite «problem» fra min side. Når jeg har lest en foruminnlegg og skal tilbake til forumoversikten, dukker det en popup fra tråden jeg leste. Den forsvinner ikke uten en refresh...
    Vis vedlegget 637588
    Dette problemet er jeg kjent med, og jeg skal få fikset det.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Mmm, det må jeg nesten teste ut, og jeg har ingen Mac her nå.

    Hakker det på alle sider, eller er det enkelte sider som stikker seg ut?
    Det er alle sider.
    Skrolling opp og ned lager "flikker" slik du blir ør av og se på.
    Testet på feks Tek, der var det helt smooth:)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Det er alle sider.
    Skrolling opp og ned lager "flikker" slik du blir ør av og se på.
    Testet på feks Tek, der var det helt smooth:)
    Byttet til Chrome, fungerte mye bedre.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Ok, prøv og tøm midlertidige internettfiler i safari
    1. Open Safari.
      Note
      Navigate Finder > Applications > Safari.
    2. From the Menu Bar, click Safari > Reset Safari.
    3. Ensure that Empty the cache and Remove all cookies are selected (checked) then click Reset.
    Du trenger ikke å fjerne cookies
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Et lite «problem» fra min side. Når jeg har lest en foruminnlegg og skal tilbake til forumoversikten, dukker det en popup fra tråden jeg leste. Den forsvinner ikke uten en refresh...
    Vis vedlegget 637588
    @gjomle

    Jeg har fjernet popupen fra forumoversikten, og personlig synes jeg den var irriterende, men jeg vet ikke hva folk foretrekker.

    Da bør problemet som du nevner være løst :) (inntil jeg evnt. finner en løsning for å skjule den for Safari)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Når jeg går inn på Feedback (fra bruktbørsen) under profilen, så står det nå bare 1 av dem der, de andre er forsvunnet.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg går inn på Feedback (fra bruktbørsen) under profilen, så står det nå bare 1 av dem der, de andre er forsvunnet.
    Du har så langt jeg ser 2 karakterer som selger, men kun en som inneholdt dato. Og du hadde 4 karakterer som kjøper.

    Da er det dessverre kun 1 karakter som er overført til det nye systemet.

    Jeg har kun overført karakterer som Selger, og det nye systemet gir kun karakter fra Kjøper til Selger. Ikke andre veien.

    Jeg har derimot tatt vare på alle karakterer som kjøper, og det kan tenkes jeg implementerer dette igjen, men strengt tatt så synes jeg karakterer til kjøper er litt unødvendig av flere årsaker.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Ikke Tapatalk her..

    På Gmail så har jeg delt epost inn i Primær (varsling på mobilskjerm, blått lys og brev øverst i venstre hjørne) Sosiale medier - Reklame - Oppdateringer og Forum.
    De siste har ingen varsling annet enn at jeg må fysisk(?) inn på mobilen for og sjekke om det er noen nye tråd innlegg fra HFS.
    Det kan og vises i en meny for gmail, men som sagt, på HFS 3 så fikk jeg ingen annen melding om oppdaterte tråder fra HFS.

    Nå er HFS 4 ,som fremdeles ligger under fanen: forumer, men nå med varsling på lik linje med PRIMÆR email, med varsling - ergo så blinker det i tlf hele tia pga av oppdateringer herifra...
    Jeg kan skru av varslinger her på HFS4, men da får jeg ingen epost i det hele tatt
    Jeg skjønner hva du mener, og det er i Gmail problemet ditt ligger. HFS 4 har sannsynligvis en annen avsender-adresse enn HFS 3, og Gmail sorterer da disse e-postene som "Primær", mens e-poster fra HFS 3 ble sortert som "Sosialt" eller "Reklame".

    Gmail varsler om e-poster til "Primær"-innboksen, men ikke til de andre innboksene. Du kan enkelt ta en en av e-postene fra HFS 4 og dra den over mot "Sosialt" eller "Reklame", og Gmail vil da spørre deg om du vil gjøre det for alle e-poster fra avsender-adressen. Dette svarer du "Ja" til, og neste gang vil e-post fra HFS 4 havne der du velger. NB! Jeg tror du må være på pc/Mac for å endre denne innstillingen - altså ikke i Gmail-appen på mobil eller nettbrett/iPad.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg leste svaret til IvarT så skjønte jeg også problemet, og JA, vi har nå en ny IP-adresse, og emailene havner derfor i primær kassa di.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Funker som bare juling! Takk for en fantastisk innsats, og ikke minst en utrolig bra jobb med HFS4!! 😃👍

    @gjomle

    Jeg har fjernet popupen fra forumoversikten, og personlig synes jeg den var irriterende, men jeg vet ikke hva folk foretrekker.

    Da bør problemet som du nevner være løst :) (inntil jeg evnt. finner en løsning for å skjule den for Safari)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    HFS 4 varslinger havner der dem alltid gjør i "Forumer", men får varsling som om at dem er Primære.
    Nå har jeg byttet , og så får jeg bytte tilbake om dette funker !!
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Håper at du kan få endret til valgfri visning av antall innlegg, som det var på den gamle sentralen.
    Hadde 50 innlegg per side på HFS3, og det ble ikke for langt å scrolle, i tillegg til at det ga langt færre sider å bla i om en så etter et bestemt innlegg.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Håper at du kan få endret til valgfri visning av antall innlegg, som det var på den gamle sentralen.
    Hadde 50 innlegg per side på HFS3, og det ble ikke for langt å scrolle, i tillegg til at det ga langt færre sider å bla i om en så etter et bestemt innlegg.
    Dette er ikke en del av forumet, men jeg har tenkt til å implementere en slik løsning. Jeg antok at dette var noe som det ville bli spurt om :D

    I samme slengen så skal jeg få på plass en filtrering av uleste innlegg i Abonnerte tråder --> https://www.hifisentralen.no/forumet/watched/threads
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Har vært på veien i hele dag, så kun litt blafring på nett i pauser i kjøringa, men en ting jeg savner, er fanene som du kunne få lista siste innlegg under forskjellige forum. Dvs siste innlegg under Generelt, Hjemmekino, Teknikk, Gallerier, Musikk og OT.

    Johan-Kr
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Har vært på veien i hele dag, så kun litt blafring på nett i pauser i kjøringa, men en ting jeg savner, er fanene som du kunne få lista siste innlegg under forskjellige forum. Dvs siste innlegg under Generelt, Hjemmekino, Teknikk, Gallerier, Musikk og OT.

    Johan-Kr
    Det er null problem å sette det opp disse fanene, men jeg hadde først tenkt å restrukturere forumet litt. Dagens kategori-løsning er litt rotete, men nå er de gamle sidene overført, og dagen har passert uten noen database-feil.

    Jobben er ikke ferdig, og før jeg kan gå videre så må jeg vite at systemet er stabilt. Det vi har oppnådd så langt er kun HFS3 i ny drakt.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Beklager om det har vært nevnt annet steds, men på OT ser man trådene med først underforum og deretter trådens tittel.
    F.eks. : Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

    Jeg synes det blir unødvendig rotete, i hvert fall når metainfo som dette kommer først på linjen, uthevet i lys blå bakgrunn. Selve tittelen på hver tråd starter da på litt forskjellig sted, ikke rett over hverandre og det blir unødvendig tungvindt å lese nedover titlene.

    Har ikke rukket å bruke oppdateringen så mye ennå, men til tross for mitt æresmedlemskap i Gretne Gubbers Forening mot Endringer så virker det som jeg skal kunne leve med nye HFS-4.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Beklager om det har vært nevnt annet steds, men på OT ser man trådene med først underforum og deretter trådens tittel.
    F.eks. : Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 20

    Jeg synes det blir unødvendig rotete, i hvert fall når metainfo som dette kommer først på linjen, uthevet i lys blå bakgrunn. Selve tittelen på hver tråd starter da på litt forskjellig sted, ikke rett over hverandre og det blir unødvendig tungvindt å lese nedover titlene.

    Har ikke rukket å bruke oppdateringen så mye ennå, men til tross for mitt æresmedlemskap i Gretne Gubbers Forening mot Endringer så virker det som jeg skal kunne leve med nye HFS-4.
    Jeg har tenkt akkurat det samme, og dette er bare å dytte koden etter tittelen, og jeg har bare ikke kommet så langt som å teste det.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei,
    lastet opp et bilde (fra PC) i min tråd, ba om forhåndsvisning før jeg poset. Bildet kommer opp dobbelt. Noe jeg gjør feil ?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    lastet opp et bilde (fra PC) i min tråd, ba om forhåndsvisning før jeg poset. Bildet kommer opp dobbelt. Noe jeg gjør feil ?
    Jeg må se på det, og vanskelig å gi noe eksakt svar før jeg tester det ut.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Edit: Det er normalt at du ser tingt "dobbelt" ved forhåndsvisning, og du vil se at det står "Forhånsdvisning" under tråden, men når du poster innlegget så blir det ikke dobbelt. Når en først har åpnet forhåndsvisning så er det ikke så enkelt å få fjernet forhåndsvisningen igjen, men hvis du refresher siden, så vil innlegget fortsatt være intakt, og forhåndsvisning forsvinner, og du kan endre mer på innlegget før du poster.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Lurer litt på denne. Under innstilling/pv kan man velge dette:

    identiteter.png


    Hva betyr "vis dine identiteter"?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn