Den er bare flyttet til menyen til venstre.Hei. Jeg synes hfs-4 er helt strålende. Gallerivisningen av trådene er en høydare.
Det jeg ikke finner ut av er historie på torget. Tidligere fant man en oversikt over kjøp og salg både for seg selv og andre brukere.
Er den borte ? er den gjemt ? Ha meg unnskyldt om dette er svart på tidligere.
Dette er vel historien for torget som helhet, jeg tenker på den enkelte brukers historie, hvordan kan jeg f.eks se en oversikt over alt jeg har kjøpt og fra hvem ?Den er bare flyttet til menyen til venstre.
Vis vedlegget 643422
Du tenker nok på egen og andres historikk, og du finner dine egne "salg" under "Mine annonser" på Torget eller under annonser i profilen din. Det er litt mer tricky å se all historikken til en annen bruker samlet på et sted, og jeg har endret på dette av personvernhensyn.Hei. Jeg synes hfs-4 er helt strålende. Gallerivisningen av trådene er en høydare.
Det jeg ikke finner ut av er historie på torget. Tidligere fant man en oversikt over kjøp og salg både for seg selv og andre brukere.
Er den borte ? er den gjemt ? Ha meg unnskyldt om dette er svart på tidligere.
Det er ikke mange som leser så mye som en eneste regel lenger, og enkelte ting kan ikke gjemmes bak en "Jeg aksepterer - kontrakt". Det eneste unntaket (på HFS4) er selve forumet, og her har brukerne en mulighet til å være anonyme slik at innlegg ikke kan identifisere hvem de er, men enkelte bruker jo egne navn på sine innlegg, og det blir et valg en selv må ta. Kjøps- og salgshistorikk blir langt mer avslørende da det gir muligheter for å slå sammen 2+2 angående brukere som ønsker å være anonyme.Har funnet de fanene du viser til der, men det er ikke alle som gir vurderinger, og hvis jeg skal huske hvem jeg kjøper hva av må jeg altså lagre det selv..
Vet ikke så mye om personvernregler, men kunne dette vært løst ved at vi klikket i en «jeg aksepterer at HFS legger ut oversikt over alle mine kjøp og salg»-boks ?
Jeg kunne ha ønsket at den blå startlinjen (ovenfor) hadde vært bredere/høyere - slik den var før (Altså der det står "Hjem - Forum - Nytt innhold - Medlemmer").Du tenker nok på egen og andres historikk, og du finner dine egne "salg" under "Mine annonser" på Torget eller under annonser i profilen din. Det er litt mer tricky å se all historikken til en annen bruker samlet på et sted, og jeg har endret på dette av personvernhensyn.
Oversikt over egne kjøp blir også litt tricky når vi ikke kan vise en liste slik vi gjorde tidligere, så nå er det kun Vurderinger som vil fortelle om historikken, men strengt tatt så blir ikke det helt det samme.
GDPR, DPF og andre regler må følges, og det å ha slike oversikter skaper et problem, og i dette tilfelle så holder det at 1 bruker skriker oppimot 20.000 andre.
Vis vedlegget 643423
Jeg hadde planer om å beholde den gamle startlinjen, men det fungerte dårlig når menyen endrer seg til "Sticky" på toppen, og jeg testet mange ulike varianter. Nåværende løsning er det som blir "smoothest" ved bruk, og nå legger en knapt merke til at menyen blir stående på toppen.Jeg kunne ha ønsket at den blå startlinjen (ovenfor) hadde vært bredere/høyere - slik den var før (Altså der det står "Hjem - Forum - Nytt innhold - Medlemmer").
det er nå en ignoreringsfunksjon som ødelegger forumet for noen av oss (meg) som ikke gidder tullinger. vi er utelukket fra enhver tråd slike tullinger starter – selv om vettuge mennesker gjør slike tråder leseverdig med sine innlegg – og tråder forsvinner ut av radar så lenge tullingen har det siste innlegg i en tråd som han selv ikke har startet. denne arvesyndskodingen må det da gå an å unngå i guds år 2020.
det må gå an å skille mellom innlegg fra medlem og tråder. (det er logisk sett to helt uavhengige størrelser)
ellers kan en bare kutte ut hele ignoreringsfunksrjonen.
jeg ser ikke poenget ved at tullinger skal sette standarden for hva andre skal godta.
Men hvorfor gruble på en teknisk løsning her?? Er det ikke bedre om man starter en litt bedre moderering av tråder?Kan du ikke bare gå til selve tråden, trykke på "Følg", og du vil få opp nye innlegg fra den aktuelle tråd i "Tråder du følger", men ikke når den ignorerte brukeren er den som skriver siste innlegg.
@Larson - du kan bare søke på "Nei til Sosialismen" (eller andre aktuelle tråder), og du finner tråden enkelt - Følg den, og du vil bli oppdatert i "Tråder jeg følger".
Det ligger innstillinger her: https://www.hifisentralen.no/forumet/account/preferencesPUSH meldinger..
Er det mulig og få den som en deafault setting ?
For hver gang som jeg tar en rens på min "komputer", så må jeg aktivere push meldinger.. og jeg går over denne gamle hauen jeg har her ganske ofte...
Det er ingen slik mulighet i Xenforo.På gamle sentrel kunne jeg klikke et sted ( vedlegg/avanserte..)og kunne scrolle gjennom alle tidligere bildevedlegg, veldig nyttig. Hvordan finner jeg mine tidligere bildevedlegg på Hifisentralen nå?
Det jeg kan få til er en "fane" i profilen til brukeren som vil vise alle vedlegg fra dag 1, og da kan en også kopiere linken til det aktuelle vedlegg hvis en ønsker å bruke det i et nytt innlegg.Om det ikke er mulig får jeg bare akseptere det. Ellers liker jeg den nye sentralen veldig godt
Ja det var når jeg skulle legge inn fil i et innlegg jeg oppdaget en Advanced funksjon sim gav tilgang til alle bilder fra dag en. Hendigere enn å prøve å finne innlegget
StøttesDet jeg kan få til er en "fane" i profilen til brukeren som vil vise alle vedlegg fra dag 1, og da kan en også kopiere linken til det aktuelle vedlegg hvis en ønsker å bruke det i et nytt innlegg.
Dette hadde egentlig vært en litt nyttig funksjon, så jeg skal se hva jeg får til. Det kunne også vært litt morsomt å se alle bilder og vedlegg som en gitt bruker har lastet opp til HFS på en og samme side.
Det kan tenkes du må slette midlertidige internettfiler fra browseren din før det fungerer for deg.Jeg har et problem som det sikkert er enkelt å løse, men jeg kommer meg altså ikke inn på Torget på fornuftig vis. Hvor er søkeknappen etter at man har haket av for det man ønsker å se på i menyen til venstre, f.eks integrerte forsterkere? Finner en Save-knapp, men den er det ingen hjelp i.
Hvis en opplever at ingen annonser vises, så må en trykke på "Nullstill alle" øverst i søkefeltet, eller på knappen med "Torget" øverst i headeren.Altså, når jeg går inn på Torget så vises ingen annonser, bortsett fra reklame for joggesko etc. Så det hjelper ikke å hake av. Det er ingenting der.
.....det var i går, i dag virker det!! Så da legger vi ballen død, som en viss herre på fjernsynet har det med å si
Gikk inn her for å se om dette var påpekt allerede, og joda det var det.Men hvorfor gruble på en teknisk løsning her?? Er det ikke bedre om man starter en litt bedre moderering av tråder?
Klaphadter syd for Kattegat blir fotfulgt, mens våre egne støysendere har fritt leide.
Så å si alle trådene på OT trolles det med. Samme innhold, bare litt variasjon av ukvemsord. Og samme repeterende innholdt spredt i flere tråder, ikke bare én.
Hvorfor dette tillates, er for meg en gåte. OT er blitt redusert til et makkverk, så de beste bidragsyterne her holder seg unna.
Et fastere grep rundt dette vil utvilsomt gjøre et ellers glimrende forum enda bedre.
Flytt innlegg som ikke hører hjemme der, og gi advarsler mot gjentatte brudd på forumreglene.
Utblåsninger, småkrangling etc bør selvsagt fortsatt være lov. Har aldri vært et stort problem.
Til de som ikke klarer (eller rettere sagt, ikke ønsker) å forholde seg til reglene, så finnes det jo grep man kan ta. Sin bin, fryseboksen, kall det hva du vil. Varighet varieres med antall gjentatte brudd. F.eks først gult kort, etter to gule innenfor eksempelvis 14 dager, så 14 dager ut. Flere gjentatte brudd, så opptil ett år utenfor det gode selskap. Tror man da får bukt med problemet trolling.
Problemet ligger egentlig i Forumoversikten, for her aktiveres kun tråder med nye innlegg fra brukere en ikke har ignorert.Gikk inn her for å se om dette var påpekt allerede, og joda det var det.
Fordi jeg av naturlige årsaker har blokka en bestemt person, men denne personen flooder bortimot samtlige tråder på hele offtopic-forumet, ser det for meg ut som at det er masse tråder som er borte, eller at forumet bare er helt uten aktivitet, siden trådene er borte fra aktivitetsoversikten.
Jeg kan ikke gå inn og velge at jeg skal "følge" samtlige tråder her på forumet, i tilfelle avskummet fra askøy skulle finne på å floode dem alle. Det blir jo ganske enkelt for dumt. Selv for meg.
Har du sjekket spam boksen din? Det kan tenkes at du må "hviteliste" hifisentralen.Hei! Synes HFS4 fungerer veldig bra, men savner å motta daglig e-post varsel når det har kommet nye innlegg i tråder jeg følger. Tror jeg har slått på det som skal til i følgende skjermbilder, men får ikke noen e-poster...
I tråder jeg følger står det "E-post" på de trådene jeg ønsker å bli varslet om når det kommer nye innlegg.
Vis vedlegget 647145
Har slått på dette flagget:
Vis vedlegget 647146
Og alt er slått på her:
Vis vedlegget 647147
Er det noe spesifikt du ikke mottar email fra? Jeg tenker da på en gitt tråd..BTW, jeg fikk e-post umiddelbart når du postet svar i denne tråden.
Jeg har svart i en tråd som du abonnerer på - sjekk om du fikk noen epost nå. (Du bør kanskje få to - en fra tråden jeg svarte på + denne tråden pga. dette innlegget)Jeg får ikke e-post fra noen av trådene jeg følger hvor jeg har slått på e-post varsling. F.eks. den populære tråden til The Shy "8x12_TOM's Anlegg", se skjermbildet jeg postet. Tidligere kunne man velge om man ville ha umiddelbar varsling, eller en e-post pr. dag. Jeg har fra før valgt en e-post pr. dag for de trådene jeg ville ha varsling på, men dette stoppet opp ved overgangen til hfs4.
Skulle ønske den ble aktivert for de nest-nyeste innleggene også. Har det kommet 2 eller 20 nye innlegg så aktiveres den ikke hvis sistemann ut er "XXX fra Askøy". Kan være at de forut hadde noe vettugt å si.Problemet ligger egentlig i Forumoversikten, for her aktiveres kun tråder med nye innlegg fra brukere en ikke har ignorert.
I selve forumet finner en trådene.
Jeg må se nærmere på dette, og jeg skal se om det er noe feil i systemet.
Ikke nødvendig med personangrep (redigert bort), men jeg driver og ser på mulige løsninger for dette, men det er ikke fullt så enkelt å løse dette.Skulle ønske den ble aktivert for de nest-nyeste innleggene også. Har det kommet 2 eller 20 nye innlegg så aktiveres den ikke hvis sistemann ut er "XXX fra Askøy". Kan være at de forut hadde noe vettugt å si.
En mulig løsning kan være å sette en stjerne ved de hvor en ignorert bruker er sistemann ut. Da er man advart, og entrer på eget ansvar.
Hva mener du med at den ikke fungerer? Mener du at den viser feil nummer i forhold til innlegg? Jeg vil nok tippe at slettede innlegg er årsaken til dette, og du ser ikke slettede innlegg.En ting jeg har lagt merke til er at innleggsnummereringen ikke alltid fungerer.