Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

L

Ludo

Gjest
At dere er svært tålmodige (de fleste) skal dere ha for. Og aller mest ros til John_M for en vanvittig innsats. Jeg tror jeg hadde klikka ett eller annet sted på veien for lenge siden hadde jeg vært i hans sko  :eek: ::) :)

Hehehe, joda - men vi kan vel ikke annet enn å være tålmodige...
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
To kamerater av meg har lenge gått og sikklet etter rørforsterkere, og etter at jeg har gått og skrytt av kinaimport forlangte de at jeg skulle få opp ett par stykker.
En 4-5 mailer til COEM AUDIO senere var bestillingen klar.
Totalt 4 forsterkere ( jeg bare måtte ha en rørpre :) ).
En uke etter pengene var kommet til kontoen deres ringte mobilen, det var tnt som lurte på om jeg var hjemme. 10 min. senere satt jeg i stuen med 4 vanvittig innpakte forsterkere.
pluss signalkabel av sinnsyke dimensjoner samt 5 par med sokker med TÆR!! Og lyden/kvaliteten?? HELT VANNVITTIG!! :) i forhold til prisen. Så med andre ord, kinaimport er fine greier.
 
E

einis

Gjest
Hei Einis!
Mulig jeg bommer her, men det dreier seg vel her om "Einar" som har skiftet nick?
Jeg har ikke tidligere lagt inn innlegg her i denne tråden, men har fulgt med.
Jeg har også i lang tid lest mange innlegg fra deg (Einar, om jeg har rett) i diverse innlegg og det er kun i denne tråden jeg aner en tendens i dine innlegg til å virke agressiv/irritert og skadefro!
Hva er det som plager deg?
Siden du til stadighet har denne type innlegg i denne tråden rundt egenimport.
Du virker nærmest som en veps som aldri blir lei av å stikke.
Veps flyr ikke rundt og stikker folk uten grunn.
Kan du ikke heller prøve å finne ut av problemet, for noe må det vel være?
Dette er skrevet ut i fra at jeg har rett angående at Einar og Einis er samme person.
I motsatt fall beklager jeg.

Mvh.KW

hva er det du vil da? spørr om det er noen nyheter, viss du tolker det som noe annet så er det det samme for meg...ditt problem.
 
E

einis

Gjest
ser ikke vitsen med å ta opp et eldgammalt tema.
om mitt siste inlegg, "nyheter, komplikasjoner" virker som hets så vet ikke jeg.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
hva er det du vil da? spørr om det er noen nyheter, viss du tolker det som noe annet så er det det samme for meg...ditt problem.
Hei Einis!
Helt sett aleine som et innlegg kan jeg være enig med deg, men mitt innlegg var ikke "quotet" på akkurat det innlegget.
Synes bare at jeg ikke kjenner deg igjen som forumsdeltager i denne tråden.
Sett i sammenheng (alle dine innlegg i denne tråden)
så står jeg fortsatt på det jeg skrev.
Synes bare det var mye hyggeligere med den "gamle" Einar slik jeg er/var vant med.
Gjør som du vil for meg, no problem.

Mvh.KW
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Enig. Enar har blitt litt eplekjekk i det siste.

McLaren
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm vet ikke om det ikke er blitt kjent her, men det var en misforståelse ang varene sist nå. John hadde fått en bekreftelse på at varene fra første levering var betalt, og trodde det var en bekreftelse på at resten av varene var kommet. Så desverre er vi like langt..sukk
 
R

RODA

Gjest
Vil det si at noen av dere har bestillt varer 1.april, betalt og ennå ikke fått varene?

Da tror jeg at jeg ville blitt førrbainna.

Har dere hørt fra noen om det er mindre problemer med små enmannsordre? (selv om det jo blir dyrere)

Mvh
Rolf
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Det er helt uproblematisk å bestille mindre kvanta. Tror i mange tilfeller at det er både bedre og raskere da butikken kanskje har det du vil ha på lager. Om det blir så mye dyrere vet jeg heller ikke. Du sparer tusenvis av kroner på selve varen så et par hundringser ekstra i frakt er "blåbær".
Har selv nettopp fått opp 4 forsterkere fra Coem og er kjempefornøyd med både service og lyd!!
Eksempelsvis så var ingangsvelgeren på den ene forsterkeren skadet under transport ( Tross utmerket innpakning/ merking), Skrev en mail til Coem, som dagen etter ga beskjed om ny bryter blir sendt straks.
Cattylink derimot vil jeg ikke ha noe med å gjøre mer!!
PS. Har svenskene fått sine xindak scd2?
 
E

einis

Gjest
thror bestilte ETTER dere, en amp og forsterker, og fikk de levert rimelig kjapt. så enmannsforetak er nok bedre.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Ja... Er det noen måte vi kan presse frem noe med cattylink for å få tilbake pengene eller varene våre på. Eller er dette fortsatt forventet leveringstid??
 
E

einis

Gjest
Ja... Er det noen måte vi kan presse frem noe med cattylink for å få tilbake pengene eller varene våre på. Eller er dette fortsatt forventet leveringstid??
kjøp en dolk og ta første fly til hong kong.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
hadde ikke varene allereder kommet til gardemoen? snakker om den andre lasten deres da.

McLaren
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
nei, var en misforståelse..som jeg skrev over var det bare en bekreftelse på at første forsendelse var betalt som John trodde var en bekreftelse på at det lå en ny forsendelse på Gmoen. Var en gedigen nedtur å finne ut det..
 
R

RODA

Gjest
Føler med dere, det kan fan ikke være noe morsomt.

Mvh
Rolf
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Har fulgt tråden, til dels i spenning.
Dere har min sympati i ventetiden.
 
L

Ludo

Gjest
Veeeeel, nå er det sommer & sol... Ihvertfall i teorien :)

Men jeg har vel innsett at dette kommer til å ta mye lengre tid enn først antatt ! Er likevel optimist, dette løser seg til slutt...
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Har lest tråden, eller det meste av den, må bare føye meg inn i rekken av folk som føler med dere, MEN, som jeg alltid sier: " Det ordner seg for greie gutter " og det er vel vi alle sammen. Men det gjelder å tro.....
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Er det noe fremgang? eller står det fortsatt stille? virker ikke som det er noe problem å maile cattylink nå, sendte en mail og fikk svar med en gang.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hvis du kommer i dialog med han så kan du jo spørre han fra oss? Prøvde og å maile han som ny kunde for en stund siden og da fikk og jeg svar, men da jeg spurte om varene våre så hørte jeg ikke mer. Men om du har kontakt så please spør, for vi hører ingenting fra den kanten...!!
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Er det ikke noe dere kan gjøre for åanmelde det å en eller annen måte? da hadde dem fått fart på seg.

McLaren
 
E

einis

Gjest
Hvis du kommer i dialog med han så kan du jo spørre han fra oss? Prøvde og å maile han som ny kunde for en stund siden og da fikk og jeg svar, men da jeg spurte  om varene våre så hørte jeg ikke mer. Men om du har kontakt så please spør, for vi hører ingenting fra den kanten...!!

er ikke det på tide å gi opp og komme seg videre i livet? ::)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
samme for deg det eller? Ingen som tvinger deg til å lese denne tråden??
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
er ikke det på tide å gi opp og komme seg videre i livet?  ::)
Einis: den sjikanen du ble utsatt for tidligere i denne tråden var helt klart uakseptabel, men skadefroheten du fremviser nå er minst like ille. To gale blir ikke én rett. Så hvorfor ikke bare :-X?  :mad:
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.689
Antall liker
8.077
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Har noen forhåndsbetalt ? Og ikke minst har noen mottat noe utstyr i det hele tatt ?? Beklager men jeg orker ikke og lese igjennom 49 sider for og finne svaret som sikkert finnes der et eller annet sted.
Mvh Rudi.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
alt er betalt og en del av forsendelsen har kommet..derfor det er så rart at resten ikke har kommet, men det kan virke som det er grunnet oppgradering av xindak spillerene og tilgangen på shengya (vincent) produkter som er grunnen
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Har noen forhåndsbetalt ? Og ikke minst har noen mottat noe utstyr i det hele tatt ?? Beklager men jeg orker ikke og lese igjennom 49 sider for og finne svaret som sikkert finnes der et eller annet sted.
Mvh Rudi.
Ja, vi har forhåndsbetalt. For min del har mesteparten av det jeg har bestilt kommet frem. Shengya/Vincent SP-993 og SA-93. En CD-spiller og en SP-996 mangler fortsatt...

Noen som vet hvor John er forresten. Mitt utstyr har stått hjemme hos ham hele sommeren, og nå vil jeg få det fraktet av gårde. Ser ikke ut som det er noe poeng i å vente på at resten skal dukke opp. Ikke med det første i hvert fall :-/
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.572
Antall liker
7.081
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Noen som vet hvor John er forresten. Mitt utstyr har stått hjemme hos ham hele sommeren, og nå vil jeg få det fraktet av gårde. Ser ikke ut som det er noe poeng i å vente på at resten skal dukke opp. Ikke med det første i hvert fall  :-/
Litt tidligere i tråden: John drar på ferie 14.6 og er borte i 12 dager...

Johan-Kr
 
L

Ludo

Gjest
Jeg har jevnlig kontakt med ham ... Ingen grunn i å spekulere om hvorfor han ikke er aktiv her på sentralen. Dersom det dukker opp noe matnyttig info så kommer det frem enten av han, meg eller hanspf... !

KRK : Du har PM :)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Får blåse litt liv i tråden igjen. Vi har fått kontakt med Catty igjen! I følge deres mail skyldes forsinkelsen på den andre forsendelsen i hovedgrad oppgradering av Xindak spillerene, men også andre ting som etterspørselen av shengya produkter og opera produktene ( som har gått opp i pris under bestillingen). De har ikke ville sendt ut resten før alt er på plass grunnet frakt kostnader. I følge den nye kontakt personen så skal de få de oppgraderte xindak spillerne i løpet av juli (er ikke det snart da? :) ), men hva dette betyr gjenstår jo å se.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Er ikke nyttår rundt 1. april i de landa der (Hvis vi fremdeles snakker om østen - eller er det bare japanerne som feirer nyttår 1 april...). Kanskje de har forskjøvet juli fire (Eller er det tre) måneder fremover...altså skjer det ting ikke før i november (Eller oktober - vestlig tid) :D
 
L

Ludo

Gjest
Har også hatt en lengre samtale med Federation of Hong Kong Industries som Catty skryter at de er medlem av. De lover å følge opp saken for oss dersom det blir ytterligere behov for det.
 

Micke^

Medlem
Ble medlem
08.06.2004
Innlegg
5
Antall liker
0
hanspf, underbart att höra att ni fått kontakt med cattylink igen. Hoppas era prylar dyker upp snart.
Det skulle förresten vara jättesnällt om du kunde höra med dem när (om!?) de har tänkt skicka min förstärkare. Jag har skickat ett stort antal mail till dem men inte fått ett enda tillbaks... :(
Det här är ju helt sjukt igentligen, att man ska behöva vänta i över 3månader...

/micke
 

Micke^

Medlem
Ble medlem
08.06.2004
Innlegg
5
Antall liker
0
hanspf, underbart att höra att ni fått kontakt med cattylink igen. Hoppas era prylar dyker upp snart.
Det skulle förresten vara jättesnällt om du kunde höra med dem när (om!?) de har tänkt skicka min förstärkare. Jag har skickat ett stort antal mail till dem men inte fått ett enda tillbaks... :(
Det här är ju helt sjukt igentligen, att man ska behöva vänta i över 3månader...

/micke
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
de skylder som sagt på alle andre. Men det er ikke snowy vi har kontakt med lenger, så kan jo håpe at det skjer noe nå, og med fedaration i bakhånd så kan det se lysere ut?
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg har lagt merke til at det stadig dukker opp gode tilbud på kinesiske merker på de forskjellige bruktbørsene.
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Jeg har lagt merke til at det stadig dukker opp gode tilbud på kinesiske merker på de forskjellige bruktbørsene.
Det hender faktisk at det dukker opp gode tilbud på utstyr som ikke er fra Kina også ;D

Roy
 
Topp Bunn