Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Det hender faktisk at det dukker opp gode tilbud på utstyr som ikke er fra Kina også  ;D

Roy
Ja, det gjør det, men det kan se ut som om noen driver litt med direkteimport og selger privat. Det var alt.
 
L

Ludo

Gjest
Det kan nok godt hende det - kan da være interessant å teste ut forskjellige løsninger uten å måtte betale så altfor mye for det... Da er bruktbørsen genial for å bli kvitt tinga igjen :)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Det kan nok godt hende det - kan da være interessant å teste ut forskjellige løsninger uten å måtte betale så altfor mye for det... Da er bruktbørsen genial for å bli kvitt tinga igjen :)
Og tjene på kjøpet? :)
 
L

Ludo

Gjest
Selvfølgelig er det er OK om noen har lyst til å tjene noe på det. Dersom noen ønsker så står man jo fritt til å sjekke ut hvilke importmuligheter som finnes. Husk at folk bruker gjerne litt tid og energi på sånt så jeg ser ikke helt problemstillingen.

Men at man skal starte på kommersielt nivå og kun selge via bruktbørsen blir litt anderledes... Der er jeg ikke like positiv...
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Selvfølgelig er det er OK om noen har lyst til å tjene noe på det. Dersom noen ønsker så står man jo fritt til å sjekke ut hvilke importmuligheter som finnes. Husk at folk bruker gjerne litt tid og energi på sånt så jeg ser ikke helt problemstillingen.

Men at man skal starte på kommersielt nivå og kun selge via bruktbørsen blir litt anderledes... Der er jeg ikke like positiv...
Enig! :D
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
hva skjer med varene? det er vel nesten likegreit å fly ned å hente dem selv?
McLaren;-)
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Slik..får blåse litt støv av tråden igjen. Ludo fikk mail fra de igår og vistnok så kjøres produktene gjennom tester denne uka og skal sendes neste uke??. Tør ikke hoppe i taket denne gangen, men kan jo tro og håpe at denne saken endelig går mot en løsning. Men tror som sagt at det er de xindak spillerne som har gjort at ting tar tid. Men som sagt se ikke bort fra at denne tråden kan begynne å gløde igjen neste uke.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Det høres jo bra ut, men vi får ta det med ei spade salt :) Har ingen cd-spiller nå, så det hadde vært kjærkomment.

Mine SP-993 og SA-93 som har stått hos John i sommer skal sendes oppover til meg i dag, så de får jeg forhåpentligvis til helga. Gleder meg til å teste :D
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Da er Sheng Ya SP-993 og SA-93 koblet opp sammen med Nautilus 805 og en billig Denon CD-spiller.

Det første som slår meg er stålkontrollen i bassen. Ellers er lyden fin og oppløst. Og for en lekker fjernkontroll til pre'en, i massivt børstet aluminium :)

Glad for at det er 10 grader kaldere ute enn for noen dager siden, for det blir neppe nødvendig å slå på varmovnen til høsten....

Det er watt-måler på fronten til SP-993. Denne viser stort sett under 0,5 watt ved "normalt" volum. Når elementet i Nautlilusen begynner i lage ulyder viser måleren under 25 watt, så her ser det ut som det er mye å gå på.

Nå gjenstår det bare å se om SCD-2 dukker opp, for det svakeste leddet er uten tvil cd-spilleren.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
da har dere vel lært at Catty Link er ett sted man skal holde seg unna?

McLaren
 
  • Liker
Reaksjoner: oes
L

Ludo

Gjest
Joda - du har nok rett der. Neste gang så blir det Coem for min del, de svarer til og med på telefonen og selv om deres engelsk er like rusten som min mandarin så klarer vi å kommunisere greit. Problemet med Catty er at de ikke svarer på hverken telefon eller mail og da kan man bli lettere frustrert !
 
E

einis

Gjest
hva med nysound.com da? ikke store utvalget men greie priser og moderne nettsider.
 

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Innlegg
286
Antall liker
145
Sted
Sogn & Fjordane
Er det noen konklusjon på dette tema ang kvaliet på utstyret og hvordan det låter ?.Er det kinaduppedingser inne i boksene eller er det "europakvalitet". Er det som forventet , bortsett ifra leveringstiden ?
Mvh
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Det låter bra. Det er Kinaduppedingser all the way. (Bortsett fra en del høytalere som bruker elementer fra f.eks scanspeak).
"Europakvalitet", hva er det?
Leveringstiden er ca. en uke til 5 dager etter pengene er mottatt.
Hadde ingen større forventninger så det må sies å være bedre enn forventningene.

Mvh Fornøyd ching chong fan.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
jeg tror vi sier levereingtiden er fra 1 uke til ett år;-)

McLaren
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Ja, hva er status? Alle fornøyde og alle varer kommet frem?

(ikke heng meg fordi jeg ikke leser gjennom 52 sider for å finne et eventuelt svar ;-) )
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Noen mangler litt, andre mer :-/

Har ikke hørt noe nytt på en stund nå...
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
de har vel gitt opp. snømenn er ikke til å stole på, for de som har fulgt tråden fra sin spede fødsel;-)

McLaren
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg ser at John_M er tilbake så kanskje han kan fortelle hva status er.
 

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Innlegg
11
Antall liker
0
de har vel gitt opp. snømenn er ikke til å stole på, for de som har fulgt tråden fra sin spede fødsel;-)

McLaren
Kanskje det var snowy white. Da kan telling av varer fort bli et problem ;D

mvh
Tim
 
J

John_M.

Gjest
"Jeg ser at John_M er tilbake så kanskje han kan fortelle hva status er."

Det er han, men Ludo tok over kommunikasjonen før jeg dro på ferie og har fortsatt siden og er vel dermed den rette til å gi statusrapporter. Når det er sagt, er vel status mye den samme som den har vært siden vi fikk forsendelse nr. 1. Sorry!

John M.
 
L

Ludo

Gjest
Hei folkens !

Har fått flere utfordringer enn ønsket når det gjelder responsen fra Cattylink. De svarer tidvis på mail, og det virker også som de har problemer med å få tak i det utstyret vi har til gode. Siste mail jeg fikk er datert 8 august og der forklarte Mr David Kwan at nå hadde de fått inn Xindak SCD-2 og at disse sto for testing og ville bli sendt i løpet av etpar uker. Nå har det gått mer enn etpar uker og jeg har etterlyst en statusrapport uten å få noen form for tilbakemelding. Jeg har også vært i kontakt med Federation of Hong Kong Industries og de har lovet og følge opp saken siden de har en viss autoritet og tyngde i det kinesiske markedet... Så får vi se hvordan det bærer videre. Uansett så har ikke jeg gitt opp håpet om å få varene mine.

Dere bør tenke over hvilke alternativer vi har. Dersom Cattylink ikke klarer å skaffe de varene vi har bestilt, vil vi da ha tilbake pengene eller utstyr som er tilsvarende det i utgangspunktet bestilte ?

Tygg litt på det og gi meg tilbakemelding så skal jeg fortsette med å plage David Kwan :)

Keep up the faith !
 
J

John_M.

Gjest
Personlig har jeg ingen (store) problemer med å godta en annen SACD spiller enn SCD-2, selv om det vil være *&#%¤"? surt og kjedelig. I så fall hadde det vært greit med en oppdatert prisliste for å se hva de faktisk har for tiden.

John M.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Ikke noe stort problem for meg heller med en annen spiller, men vil ha SACD. Ser imidlertid at prisen på Xindak-spilleren har steget med et par hundre dollar siden vi bestilte. Er lite lysten på å legge ut mer penger dersom tilsvarende spillere også har steget i pris...
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Jeg skal også klare å finne et eller annet som kan erstatte mine manglende produkter.
Viktigste nå mener jeg, er at vi får igjen det vi har gitt, enten det nå er i tilsvarende produkter eller kronasje.
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Dersom det er et problem for Catty å skaffe høyttalere (AURUM CANTUS Leisure 2) skal jeg nok finne noe annet som frister. Hadde vært greit med en oppdatert prisliste i så måte!

- JoSi
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
639
Antall liker
702
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Er også rimelig drittlei av å vente, og ideelt sett vil jeg helst ha penger tilbake. Hvis det er vanskelig går det sikkert an å finne en ok cd spiller til nogenlunde samme pris. Kan du skaffe ny prisliste Ludo?

Catty bør vel også kompensere en del for forsinket levering!?
 
L

Ludo

Gjest
For å si det sånn - Catty svarer for øyeblikket ikke på mail. Dere må gjerne sjekke priser på web, men vi har ingen garanti for å få tilbake pengene bare så det er sagt !

Tror forøvrig at en kompensasjon for forsinkelsen ikke kommer til å skje siden Catty oppfører seg som de gjør..
 
J

John_M.

Gjest
Hva med en mail til dem bak denne linken, om så bare for morro skyld? Gjerne med CC til Cattylink og HKFoI? Verdt et forsøk kanskje?

John M.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg fant Kinesisk lyd. Hvis dere går til slutten av siden, vil dere finne følgene:

Jeg har hørt lidt skidt om Cattylink da jeg var i Hong Kong. Fyren jeg snakkede med i Hifi butikken kendte udmærket til Cattylink. Cattylink har i følge ham ingen butik i Hong Kong eller omegn. De er bare et mellemled, som til enhver tid kan forsvinde ud i den blå luft, hvis noget går galt. Og Interpol har ingen chance for at spore dem i et land som Kina. Som han sagde, så køber cattylink fra forhandlerne dernede (altså dem som stadigvæk gider at handle med dem) og sælger videre med endnu større fortjeneste.
Ved ikke om det passer eller om gutten bare havde set sig gal på cattylink.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Hvis vi ikke får xindak scd-2 Kunne jeg tenkt meg sacd spilleren til Jungson. eller drite i sacd og gå for Original's Da vinshi (feil stavet men men).
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Er vel først og fremst viktig at vi får kontroll på situasjonen igjen før vi begynner å tenke på alternative bestillinger vel ja...
 
L

Ludo

Gjest
Hanspf : Helt klart, tror det må være primærfokus nå ! Deretter får vi se hvilke réelle alternativer vi har...
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Har dere noen som helst kontakt med Catty? Jeg forsøkte en mail for en uke siden, men har fortsatt ikke fått noe svar....

Bill. mrk. Utålmodig
 
L

Ludo

Gjest
Har nettopp sendt Catty en mail og forklart at om ikke jeg mottar noen respons innen en uke fra idag så havner hele saken hos Hong Kong politiet... så får vi se om det hjelper...
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
jeg håper dere virkelig får varene deres både for deres skyld og min skyld. for min skyld fordi det ikke er noe særlig å lese en historie på 54 sider som ender tragisk.

har det kommet noen varer egentlig?

hvor mye mangler evt?

McLaren
 
Topp Bunn