Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

J

John_M.

Gjest
Du skriver "Totalt, inkl frakt til døra, forsikring og alt annet, kommer spilleren på $971, eller NOK 6650,-"

Du har selvsagt helt rett i det og jeg beklager kommentarene med henvisning til dette!  Det var det jeg skrev, mens det jeg tenkte var at dette er priser inkl. alt unntatt det som tilkommer her i Norge.  Jeg beklager igjen og tar til etterettning at jeg må finlese det jeg skriver i forhold til hva jeg egentlig mener å skrive.

"Hva vil i så tilfelle denne avstemmingen si deg?"

Trolig hvor mange av de som har stemt som er heholdsvis for og mot å spare penger på den oppgitte måten....

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Hei finn!

Firmaet er www.coemaudio.com.  Skulle ha tatt med det og en del annet (kommer nedenfor) etter eksemplene, men måtte løpe i blodbanken...  Vær obs på dette er sider med lite engelsk tekst, deriblant ingen specs og detaljer.  For denslags må du til produsentenes sider.

Seriøst? Tja, litt vanskelig å si noe fornuftig ut fra kun å ha utvekslet 8-10 mailer... Imidlertid har jeg vanskelig for å se hvorfor de skulle være mindre seriøse enn et firma noe annet sted. Min egen erfaring med å handle div andre ting fra asiatiske firmaer tilsier i alle fall ikke at det forligger noen forskjeller basert på geografisk lokalitet. Hvis det var de baner du tenkte i da.

Personlig sender jeg like gjerne penger til Hong Kong eller Delhi, som til Austin eller Vancouver.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Litt mer om kostnader og annet for de få som ikke har falt av pga krangling:

Til de oppgitte priser kommer ca $200 i frakt/forsikring for pakker opp til 20kg. Under 50kg benyttes kun dør-til-dør levering; over 50kg kan pakken sendes til Gardermoen for en fraktpris ca. 30% under den man betaler for dør-til-dør. Ved at flere bestiller blir det den enkelte betaler for frakt+forsikring dermed selvsagt tilsvarende mindre - 50kg kan f.eks. inkludere 3 stk. apparater til 3 personer, mens utgiftene kun vil bli litt høyere enn for en enkel pakke på 20kg. Anslagsvis kan man kanskje plusse på kun $100 om 3 eller flere bestiller samtidig. Dette er selvsagt svært, svært omtrentlige tall!

Betaling er forskuddsvis, via PayPal eller overføring til konto.

Garantien er en vanlig internasjonal garanti og evt. defekte apparater må returneres for egen regning. Imidlertid stresstester Cattylink sine eksportartikler i 120 timer, noe som burde være nok til å avsløre evt. produksjonsfeil. Skjer noe under shipping er dette dekket av forsikring. Defekter av mindre alvorlig art som måtte oppstå i etterkant vil det nok være billigere å få reparert her hjemme i stedet for å benytte garanti og betale for retur.

Håper dette dekker det meste.

John M.
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har du bestilt ennå, John? Skal du bestille fra cattylink eller coemaudio?

Er det plass til en til?

:)
 
J

John_M.

Gjest
Det er alltid plass til en til - the more the merrier! ;D

Tidspunkt for bestilling er ikke fastlagt, ei heller kilden. Det første kommer an på hvordan det går med "påmeldingene" til dette prosjektet (3 definitive om jeg kan inkludere deg, en "antagelig", 2-3 "kanskje" og ytterligere 12-15 som har mottatt info per mail. Early days yet, more may come...) - jeg får vente litt og se når det tørker helt opp med henvendelser. Det andre kommer an på hvem som er billigst. Når det er fastlagt hvor mange vi er og hva som skal bestilles innhenter jeg anbud fra begge steder.

Når "resultatet" foreligger må vi vel i fellesskap bli enige om hvor vi bestiller fra, hvordan utgifter fordeles, osv. Neppe særlig problematisk.

Send meg en PM med e-mail så sender jeg info.

John M.
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Danke schön, har sendt deg mail. Prisene er det tydeligvis ingenting å si på.
 
J

John_M.

Gjest
Her går'e fort i svinga gett!  Så mange mailer som i dag har jeg vel knapt sendt på en måned noen gang....

John M.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Oi!
Nå ble jeg intressert. Har du flere eksempler å komme med. Gjerne flere transistor forsterkere?
Hvor mye vil Korsun V8i forsterkeren ferdig levert på døra koste i norske penger?

Mvh.
 
J

John_M.

Gjest
Kan jo smelle opp no mer innimellom e-mailene. Disse her for ikke-rør folket...

Xindak XA-6950, 2 x 100W, 26kg - ca. $700


Shengya/Vincent SA-33/SP-333 rør-pre/SS power (2 x 150W, 2 x 100W ren klasse A) - $417


Shengya/Vincent SA-T1 rør-pre/SP-T100 hybrid monoblokker (2 x 100W) - $858


Shengya/Vincent SA-91/SP-991 (2 x 300W monoblokker) - $1448


Aurum Cantus Leisure II (identisk med Red Rose Rosebud) - $400 ($3500 fra RR...)


Aurum Cantus Leisure II DeLuxe - $491


Nåvel, litt mer rent rør...
Classic 16.0 integrert, 2 x 40W/20W ultralinear/triode - $1307

Svært bilde
Enda større bilde

Compact 2B & 3B m/Scanspeak elementer- $970 / $1130


Det får holde. Skjerper ikke dette appetitten, så gjør ingenting det. Five takers and counting, counting....

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Ziggy : Ferdig levert på døra kommer helt an på hvor mange som bestiller og som dermed deler shipping utgiftene og hva slags deal jeg klarer å forhandle frem (jo større gruppe, jo bedre selvsagt). Og så er det momsen da selvsagt....

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Da det nå er en god del :eek: som har meldt sin interesse, setter jeg fristen for "påmelding" til midnatt 01/04/04. Hvor mange definitive interessenter vi har er ennå usikkert, men de kan trolig ikke lengre telles på en hånd.... I tillegg kommer gud vet hvor mange mailer med info som er sendt uten at tilbakemelding er mottatt ennå.

Det er imidlertid bare å henge seg på fremdeles! PM eller e-mail, så blir info sendt.

John M.
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Ming Da MC88C (4 x KT88) 2x50W - $528
Finnes denne hos Cattylink? Evt. til hvilken pris? Noen som har hørt om Meixing (Ming Da)?
Finnes denne modellen hos coemaudio :MEIXING (MING DA) MC34-A
TUBE AMPLIFIER
( 110V / 220V-240V )
4 x EL34, 2 x 12AX7, 2 x 12AU7
6L6 SUBSTITUTION VIA BIAS CONTROL
35W x 2, INDEPENDENT TUBE PRE-AMPLIFIER ? Evt. til hvilken pris?

- Christer
 
J

John_M.

Gjest
Prøv denne linken for info far statene: Response Audio. Ming Da/Meixing selges mye i USA, men ofte med en annen "badge". Kikker du på en hvilken som helst "rørbutikk" på nettet vil du stort sett alltid finne produkter fra en eller annen kinesisk fabrikk.

Alle disse produsentene er primært OEM produsenter og har kun i det siste begynt å selge produkter under eget navn utenfor asia. Ganske sikkert som et ledd i Kina's offisielle kampanje for å fremstå som en leverandør av kvalitetsprodukter og ikke bare billig arbeidskraft og kjipe kopier.

John M.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Tenkte jeg nå skulle benytte sjansen til å bytte ut forsterkeren min med noe kinesisk krutt. Har store problemer med å velge da godbitene står i kø på Cattylink sine sider.
Mine høyttalerene er tungdrevet (85dB/1W/1m)så jeg trenger litt effekt for å blåse liv i dem. Regner derfor med at en kl. a rørforsterker ikke er aktuelt.
Jeg har et budsjett på 10000 kroner.
Jeg har sett på følgende modeller:
KORSUN V6i
CLASSIC 6.6
MEIXING (MING DA) MC-805AA
SHENGYA SA-T1 PRE-AMP + SP-T100 MONO BLOCKS
Foreløpig heller jeg mot siste alternativ. Noen som kan komme med litt assistanse?

Mvh.
 
J

John_M.

Gjest
Classic 6.6 har i alle fall fått ros i Sverige og ble beskrevet som svært kraftig, om jeg ikke husker feil.

Ellers tror jeg Shengya/Vincent SAV-238 vil gjøre jobben til $1022

36 kilo, 2x200/400W 8/4 Ohm og 2x50W ren klasse A. Den bør sparke fra...

Vincent SA-33/SP-333 (nest øverst på siden) bør egentlig holde godt også hvis du vil spare litt penger; Med 2x100W i klasse A driver du trolig det aller, aller meste. Det er ellers en videreutvikling av SP-331, som dy kan lese om her: omtale på Audiophile.no Effekt trinnet SP-333 er bygd på mitt eget, som jeg er usannsynlig fornøyd med.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Er litt spent på SAV-P200 jeg da. Noen som har lest noe mer om den. Ser de har den på Neby Hifi. Om du har flere høytalere så kan jo den være noe å se på. Det skal jeg ;D
 
J

John_M.

Gjest
Utvilsomt en imponerende boks! Ca. 8500 eller så + frakt etc. fra våre orientalske venner vs. 30.000 hos Neby. Hmmmm, valgets kvaler..... ;D

Glad jeg ikke har hjemmekino lenger!

John M.
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Hva med korsun v8i?
Er ikke dette den samme som Red Rose Affirmation? Som igjen koster skjorta + de fleste andre klesplagg enn måtte ha?


Vanskelig valg det her.
 
J

John_M.

Gjest
Samme saken, minus 50W per kanal.  Altså 2 x 150W og ikke 2 x 200W.  Ja, også bittelitt billigere da.

Korsun/Aurum Cantus (samme selskap) ser forøvrig ut til å lage alt RR selger.

I tillegg til V8 har de flere modeller som ser ganske så OK ut:

Ingen engelsk tekst, men litt skjønner man jo: Korsuns produktside

DP - 2 x 130W integrert/receiver? (mulig at denne yter 2 x 120W klasse A)


K9 - 2 x 200W integrert


Har ikke priser på disse dessverre.

John M.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Det hadde vært morro å fått vite de prisene dere havner på til slutt. Spennende å se hvor mye dere sparer på å importere selv.. Lykke til!
 
J

John_M.

Gjest
La meg si det sånn - helt uten snyteri av noe slag så havner alle mann på under halv butikkpris. Noen havner veldig langt under, avhengig av hvilket navn som egentlig skulle stått stempla på chassiet.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Da sendes vel bestillingen i morgen? Gleder meg til å se utviklingen av denne tråden når det begynner å nærme seg leveranse tid, som det stod på svenske forumet så satt vel folka med f5 knappen (oppdatering) limt nede når leveransen var gjort. Blir vel enda mer spennende ved en slik bestilling hvor flere er med. Noen som har lyst til å beskrive hva de har bestilt, eller skal vi holde det borte herfra?
 
J

John_M.

Gjest
Litt tidlig enda uansett, tror ikke alle har bestemt seg helt... Den endelige bestillingslisten blir sendt onsdag natt/torsdag morgen, for innhenting av anbud og totalpris.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
julaften vil aldri helt bli den samme etter dette...
 
J

John_M.

Gjest
Ikke kveldsfreden til naboene heller tenker jeg, oppe hos deg! De får vel en relativt realistisk opplevelse av kanonskuddene i f.eks. Master & Commander når du kobler inn boksen din...

John M.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Dette er et imponerende tiltak. Jeg skal selv ikke ha noen ny hifi med det første, men må si at disse prisene setter overprisingen til kjente merker litt i perspektiv. At en 25 kilos boks med noen transistorer, trafoer og passive komponenter skal koste like mye som en liten bruktbil er tvilsomt spør du meg, samme hvor gode disse komponentene er sagt å være.

De som ikke bare hører på, men også spiller musikk bør dessuten sjekke ut http://www.music123.com/ . Der koster mye under halvparten av hva det gjør her. Dessuten skriver de ned momsverdien helt uoppfordret.;) Jeg kommer helt klart til å handle mye mer fra utlandet fremover.
 
J

John_M.

Gjest
Man skal vel ikke se bort fra at det hele gjentar seg om en stund, når alle har fått sitt....

John M.
 

moum

Medlem
Ble medlem
15.04.2002
Innlegg
7
Antall liker
0
Det er vel ikke tvil om slektskapet mellom lector scd-3 og scd-2, men hvis man ser litt nøye etter er det ikke nøyaktig samme produkt. Det er ulike komponenter på de forskjellige printene, og ulikt antall komponenter rundt om. Mulig at dette bare er forskjeller mellom versjoner? Hva det har å si for lyden er selvfølgelig ikke mulig å si uten å høre dem, men de låter vel ikke nødvendigvis klin likt... eller?

Uansett et veldig spennende initiativ. Ser svenskene over på hififorum.nu har en kjempebestilling på gang i samme stil. Ser fram til å høre hva alle mener om produktene når de kommer.

-jorgs
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Noedn som vet noe om signal kablene som de har der? Ser for meg at om handelen går i orden så kommer jeg til å trenge noen kabler ;D
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Jeg har bestilt meg et sett, så får vi se om de duger. Får bare kompansere med å kjøpe 4 mindre halvlitere til helgen slik at jeg får balanse i budsjettet.
 
J

John_M.

Gjest
Hvilket offer du gjør for godlydens skyld!!!   ;D

Kan gjerne nevne at vi nå er 11 som skal bestille, mens jeg fremdeles venter på tilbakemelding fra 2-3 til.  Ellers har vi nå oversteget 350kg Hi-Fi før embalasje og NOK 83.000 i Hong Kong verdi.  Norsk verdi, for de som tenker på slikt  ;D, er estimert til ca. 320.000.

Mye jobb, men jaggu er'e gøy å!

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Da begynner tiden å renne ut for å melde seg på. Tallene over oppdateres etterhvert og for de som er interessert vil det endelige tilbudet bli lagt ut når det er innhentet, trolig en gang i natt.
 
J

John_M.

Gjest
Funny you should ask...  De kom på døra for 30 sekunder siden.   :eek:

Ser svært så bra ut - prøvelytting noe senere.  Får neppe tid i dag...  De er forøvrig innspilt i 100+ timer, noe de tok 2 CDer for å gjøre.   ;D

John M.
 

diskvask

Medlem
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
12
Antall liker
0
Du har ikke fått noen nøyaktig pris på Shengya CD-S10 eller Shanling CD-S100?

Hvordan vil det hele bli arrangert når varene kommer til Norge; hvem blir å sende ting videre til de som ikke bor i Oslo & omeng?

Hvordan vil eventuelle rabatter bli fordelt? Prosentvis av den summen hver skal betale, eller bruke rabatten til å betale ned på fraktutgiftene?

Det frister litt, men hvis man var tålmodig/fornuftig så burde man vel vente å se hvordan det går - for så å evt. bli med i neste omgang. ;)
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Ifolge prislisten jeg har mottatt så er prisen på:
shengia S-10 - $358
Cd-s100 - $228

Rett meg hvis jeg du har en annen prisliste enn hva jeg har, John_M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Positivt å se at dollaren holder seg lav nå før betaling og... Fikk forresten skatten idag...og det dekket innkjøpet mitt på denne orderen, så dette har blitt en fin dag
 
Topp Bunn