Hi-Fi Huset i Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Da har vi en liten rapport angående Furutech skjermet nettkabel, type 1,8m FP-3TS762 med FI-E35 Gull / FI-25 Gull kontakter:

I utgangspunktet har jeg personlig svært skeptisk tl nettfilterkabler. Jeg har i dag testet ut Furutech FP-3TS762 etter at den ankom i går. Det er liten tvil om at FP-3TS762 med 4,93mm2 tverrsnitt sammen med gode kontakter har betydning for lyden, så langt jeg har erfart i dag, noe også en av kundene mine fikk erfare.

Hva gjør nevnte nettkabel med lyden? -det første jeg merket meg var at støybildet roet seg ned, og en del detaljer som ligger lengre bak i lydbildet kommer bedre frem. Diskantområdet roer seg også. Totalt sett synes jeg lyden blir behageligere med Furutech'en i systemet som glatt utkonkurrerte "original" kabelen fra Meridian her.

Furutech FS-502 er også satt inn i systemet, og gir en strammere og mer kontrollert lyd enn f.eks. Supra Ply 3.4 som vi stort sett til nå har benyttet. Spesielt "flisingen" i diskantområdet Ply 3.4 forsvinner ut med Furutech FS-502. Det er en kabel vi trygt kan anbefale til de som ser ser om etter en Hi-Fi høyttalerkabel uten "loudness" effekt.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi venter inn Black Magic kablene i uke 24. Vi vil også ha Furutech's nettfilterkabler i butikken.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Da skal vi se oppi eskene littegrann bare for å få en rask titt.

Her er Black Magic Intro 6.0, 2x3 meter høyttalerkabler og jumpere for høyttalere med Bi-Wiring muligheter:

Her er Black Magic Revelation SP, 2x3 meter høyttalerkabler og jumpere for høyttalere med Bi-Wiring muligheter:

Og Black Magic The Giant SP, 2x3 meter høyttalerkabler og jumpere for høyttalere med Bi-Wiring muligheter:

Da må jeg ta en middagspause midlertidig, og kommer tilbake i kveld med hva annet som lå i pakken. Håper det smaker med nye bilder.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi skal se litt mer på hva som var i forsendelsen: vi har interconnects også!

Black Magic Revelation RCA / XLR:

Litt nærmere i øyesyn:

Som vi kan se er RCA og XLR kontaktene fra Furutech, og av meget god kvalitet!

Black Magic kablene skal spilles inn i henhold til produsentens spesifikasjoner fra og med i morgen. Kablene blir tilgjengelige i vår butikk i Tromsø fra og med tirsdag 16. juni, og kom innom for en nærmere titt og lytt på kablene.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Black Magic Revelation under utprøving, sammen med jumpere. Det blir fort trangt, påenkelte høyttalere. I dette tilfellet ville jeg ha anbefalt Bi-Wiring for å gjøre det hele enkelt.

Foreløpig vil jeg påpeke kabelens enorme rom og detaljering oppover i mellomtonen og diskant-området. Jeg må bemerke at kabelen er uinnspilt, men allerede nå gir den en åpenhet, luft og rom som er ganske imponerende.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Nordost nå bruker Furutech kontakter på sine nye toppkabler

Priser på Black Magic Cables, Priser anføres i "Gold" og "Rhodium":

REVELATION IC RCA, Gold 1,0m - Pris Gold; 4400,- Rhodium; 4900,-
    REVELATION IC XLR, Gold 1,0m - Pris Gold; 5400,- Rhodium; 5900,-

INTRO SP Banan Gold, 2X3,0m - Pris Gold; 4400,- Rhodium; 4900,-
    REVELATION SP Banan Gold, 2x3,0m - Pris Gold; 6400,- Rhodium; 6800,-
    THE GIANT SP Banan Rhodium, 2x3,0m - Pris Gold; 9600,- Rhodium; 10 000,-

INTRO Jumpers Spade Gold - Pris Gold; 2300,- Rhodium; 2500,-
    REVELATION Jumpers Spade Gold - Pris Gold; 3100,- Rhodium; 3350,-
    THE GIANT Jumpers Spade Rhodium - Pris Gold; 3650,- Rhodium; 3900,-

Alle termineringer er utført med høyeste kvalitets 4% sølvtinn og loddet med korrekt temperatur i forhold til kontakter, dielektrikum og loddetinn.

Se også på PM Audios nettsider: http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=5&art=135

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    KOM INNOM FOR ET GODT TILBUD I FORBINDELSE MED BUKTA-2009

Bukta festivalen starter i dag, der bl.a. Bob Hund, Motorpsycho, The Sadies m.fl. spiller i dag. Vi ønsker festivaldeltakerne en riktig god konsert. http://www.bukta.no/

Samtidig vil vi komme med gode tilbud til de som måtte ønske seg god lyd hjemme også.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    FERIEAVVIKLING

I forbindelse med fellesferien vil våre åpningstider reduseres fra 6. juli-1. august.

Tirsdag-fredag: 12.30-17.00
    Lørdag 12.00-1400

Du kan som ellers kontakte oss på telefon 77 65 68 00 og vi vil være behjelpelige så langt råd er.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

R

RoDa

Gjest
    Skal oppover neste uke, prøver å stikke innom en tur.
    Blir spennende å se forskjellen fra byggetida og til nå! ;D

R

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Heisann.

Bare kom innom. Stengt onsdag 29.-fredag 31. juli grunnet ferie-avvikling.

Åpent fra kl. 11.-17.00 fra tirsdag 4. august.

Mvh. Bjørn

Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Full Rulle igjen hos Hi-Fi Huset

Sommerferien er heldigvis over igjen, og det er ikke lenge til Jul. Men, vi har noen nyheter for høsten vi gjerne vil presentere, og det er Monitor Audio PL 200 som kommer ventet til Norge i september.

Fra Monitor Audio's nettsider kan vi lese dette:

The latest addition to Monitor Audio’s flagship Platinum range is a compact version of the universally acclaimed PL300 loudspeaker, designed for an even broader range of environments. In a skilful re-sizing of the PL300 (the PL200 occupies approximately 1/3 the volume of the PL300), Monitor Audio’s engineers have taken great care to preserve all the sonic virtues and design excellence of the larger speaker. By utilising a re-scaled 6.5” version of the Platinum 8” bass driver and by re-configuring the Platinum mid-range Tapered Line Enclosure (TLE) to align co-axially with the PL200’s HiVe®II bass reflex port, they have endowed the smaller PL200 with the spiritual essence of its universally admired range-mate.

Litt teknisk info:

Frequency Response: 35 Hz - 100 KHz
    Sensitivity (1W@1M): 90 dB
    Nominal Impedance: 4 Ohms
    Maximum S.P.L (Parvis): 117.8 dBA
    Power Handling (RMS): 250 W
    Recommended Amplifier Requirements (RMS): 100 - 250 W
    Bass Alignment: Twin Ported HiVe® technology, Sealed Mid-range TLE®
    Mid / H.F Crossover Frequency: 3600 Hz
    Bass Low Pass Crossover Frequency: 600 Hz
    Drive Unit Compliment: 2 x 6.5" long-throw RDT® bass drivers, 1 x 4" RDT® mid-range driver, 1 x C-CAM® high frequency ribbon transducer
    External Dimensions - Including Fixed Plinth (H x W x D): 998 x 255 x 285 mm (39 x 10 x 11 1/4 inches)
    Weight (each) Including Plinth: 33Kg (72.7 lbs)

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Furutech på display

Som kjent er, er Hi-Fi Huset i Tromsø nå forhandler av Furutech- og Black Magic produktene. Kom innom for en titt og en hyggelig prat.

Følgende kontakter er avbildet: FI-50 (R) -IEC kontakt og FI-E50 (R) nettstøpsel -anbefales montert med nettkabelen FP-3TS762 avbildet under:

Mvh. Bjørn

Hi-Fi Huset i Tromsø
    Storgata 166
    tlf. 77 65 68 00

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi er stadig i drift, og nå er arbeidet med å få vår egen hjemmeside opp å gå snart over. Om kort tid får Hi-Fi Huset i Tromsø et eget domene, og egen lekker hjemmeside som bør være noe flottere å se til enn det vår "Hi-Fi far i Huset" har; nemlig Hi-Fi Huset i Asker og Bærum. Vi regner med at vår hjemmeside vil være i drift om +/- 2 uker, rundt midten av september.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    817
    Hei.
    Ja, bra hvis dere får en egen hjemmeside.
    Ikke at det plager meg noe, men jeg synes det er litt vanskelig å vite hva slags elektronikk dere egentlig selger (utover høytalere mener jeg). Ei Web-side kan vel klargjøre dette.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.151
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Legger du ut priser på den nye RX serien når du vet noe mer? Samt ca ankomst i butikk.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Det drøyer et par dager nå, før vi er oppe og går med nettsiden vår. Vi har (selvfølgelig) hatt noen mindre problemer med oppkoblingen. Priser vil legges ut. Den nye RX serien legges ut så snart den er tilgjengelig i Norge.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    For de som er interessert i å ta en titt hvordan nettsidene begynner å se ut, så kan man ta en titt her:

http://hifihusettromso.no/

Foreløpig er ikke produkter lagt ut, og noen mindre endringer skal gjennomføres. Bl.a. er det liten feil i hvordan forsiden vises, og noen feilrettinger skal gjøres forøvrig.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

ThorR

Medlem
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    0
    Hi-Fi Huset i Tromsø skrev:
    For de som er interessert i å ta en titt hvordan nettsidene begynner å se ut, så kan man ta en titt her:

http://hifihusettromso.no/

Foreløpig er ikke produkter lagt ut, og noen mindre endringer skal gjennomføres. Bl.a. er det liten feil i hvordan forsiden vises, og noen feilrettinger skal gjøres forøvrig.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø
    mulig det blir en total makeover da jeg heller ønsker at siden får en mer profesjonell "look", og skrive hele siden i php og css i stedet for html.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Ja. Fremdrift er viktig her, slik at hjemmesidene er oppe og går så snart som mulig.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.151
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Lenge siden det har skjedd noe på hjemmesidene dine? Har du fått inn en norsk prisliste på den nye rx serien?

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Det skjer noe med hjemmesidene. Først og fremst feilretting, men også noen nyheter.

Priser på nye RX er ikke klare.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Det skjer noe på våre hjemmesider, selv om de ikke er 100% ferdige: http://hifihusettromso.no/

Vi ser etter muligheten til å arrangere en kveld med besøk fra PM Audio for å promotere Furutech produkter. Vi lurer derfor på om det er interesse for dette her oppe?

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Av en ukjent grunn har hjemmesida vår vært nede for telling, men dette er nå rettet opp.

Vi leverer nå også SOLID TECH Hi-Fi møbler. Kom innom for en titt på hva som kunne passe i ditt oppsett.

Radius Solo 3, Pris: 5500,- kr.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Endelig: Yamaha Blu-Ray tilgjenegelig i butikk!

-vi er glade for å endelig kunne demonstrere og levere Yamahas nyeste Blu-Ray-spillere.

Yamaha BDS 1065

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Da har vi stengt og tatt juleferie, noe som trengs da jeg ikke har hatt ferie i siden påske. Åpner på nyåret igjen, og annonserer åpningsdag senere. Vi vil komme sterkt tilbake på nyåret, og har lagt interessante planer for videre drift. Dersom det er interesse for noe, ta en telefon.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Hi-Fi Huset i Tromsø holder stengt til og med lørdag 9. januar. Vi er holde på å omorganisere for å bedre utvalget og forenkle en rekke forhold slik at kundetilbudet bedres, og kommer med ny info i løpet av en ukes tid.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Stereofix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Antall liker
    590
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Nå, korsn går det me omorganiseringa? :D

Mvh
    Stereofix

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    ...og hjemmesiden?
    Den har ennå ikke vært tilgjengelig noen gang jeg har prøvd.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Hjemmesiden ble tatt ned i desember grunnet noen av de endringer som vil komme. Ellers så er vi i ferd med å fullføre detaljer rundt endringene, noe som betyr at inntil vi er klare, holder vi stengt her oppe.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi åpner igjen Onsdag 20. januar, til vanlig tid kl. 11.00.

Vi har nå fullført mesteparten av reorganiseringen av Hi-Fi Huset, etter en del mørevirksomhet og annet administrativt arbeid. Det medfører ingen endringer for våre kunder her oppe, men en tettere integrasjon mellom nord/sør. Det gledelige i det hele er at vareutvalget skal utvides her oppe, slik at mer kommer på demo i Storgata 166.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø

EDIT: dato må jo stemme overens med ukedag... ;D

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Etter den siste ukas hektiske administrative møtevirksomhet, så har jeg faktisk hatt tid til å ta noen bilder. Som kjent er Hi-Fi Husets avdeling i Asker og Bærum ganske full av lekkerbiskner, og et solid utvalg av brukt og nytt.

Slik ser det ut når kunden kommer inn døra:

Og utvalget av brukt og demo er stoooooort. Hos Hi-Fi Husets lokaler avdeling Asker og Bærum kan man finne ganske mye interessant og morsomt. Til og med en Tandberg Troll var å finne der ett eller annet sted:

Mvh.
    Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Først litt rundt Monitor Audio Silver RX-serie. Demorommet til Hi-Fi Husets butikk på Slependen (avd. Asker og Bærum) er ikke ulikt det man finner i Tromsø. Her ser man at Monitor Audio Silver RX8 står som fronthøyttalere da jeg fikk tatt en grundig inspeksjon av disse. Som kjennere av Chapter legger merke til her så står det koblet opp enCouplet 250S, som trolig normalt blir å finne i heftigere oppsett enn med Monitor Audios Silver RX-8. Men Chapter Couplet 250S fikk RX8 til å spille ekstremt godt. For dem som er interessert i tekniske data på Chapter Couplet 250S: http://www.chapteraudio.com/documents/Couplet-250S-Manual-Jan09.pdf

Ellers ser man Yamaha DSP-Z11, Meridian G96 (DVD/CD drivverk), Monitor Audio GS LCR (senterhøyttaler) og en prototype på en ny, norsk CD-spiller som er under utvikling. Den fikk jeg lånt øre til også, faktisk hele to prototyper fra samme konstruktør. Foreløpig vil jeg bare si at disse var ganske interessante, og kunne by på god lyd... Men tilbake til Monitor Audio Silver RX8:

RX-8 er en veldig interessant høyttaler for dem som er interessert i lyden fra modellene i serien over, men som budsjettmessig hindres i å gå til anskaffelse av GS20 eller den heftigere GS60. Som mange sikkert har fått med seg, har den nye RX-serien til Monitor Audio arvet en hel del teknisk fra både Gold Signature og Platinum, eksempelvis RST membraner fra GS-serien og stag som er festet i opphenget til mellomtone- og basselementene og baksiden av kabinettet og HIVE-bassporter arvet fra Platinum-serien. Nye diskanter og kabinetter er også en del av den nye RX-serien, og den ser en tanke mer moderne og kompakte ut: http://www.monitoraudio.co.uk/assets/files/brochures/rx_brochure.pdf

Den litt mindre Silver RX6, arveprinsen til den gode RS6, følger opp det nye designet som ser meget flott ut. Fasepluggen er forøvrig "falsk" hos SIlver RX-serien, ikke av den ekte sorten slik som GS-serien har:

Her er RX-6 avbildet ved siden av GS20, og det er noen fysiske forskjeller ute og går. For de som håpte på en "GS20-killer" i form av RX6, må jeg nok skuffe dem. Litt av varmen til RS-serien er erstattet med tonaliteten til GS-serien og gjør at RX-serien høres mer detaljert ut, uten å bli analytisk. Diskanten er etter det jeg erfarer silkemyk. Mellomtonen umiskjennelig Monitor Audio.

For dem med interesse skal vi legge ut flere bilder om et lite øyeblikk.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Ellers kan jeg glede våre kunder med at Monitor Audio GS10 blir å finne på demo i Tromsø om noen uker, og det har vært etterspurt av mange kunder. Trolig vil også Monitor Audio PL100 også dukke opp i Tromsø ganske snart, slik at det blir mulig også å få hørt dem:

Her er Monitor Audio PL100 avbildet som par, Focal Chorus 826V til høyre:

...og baksiden, og her fanget kameraet opp mye rart takket være blitsen:

Her står den ganske digre senterhøyttaleren PLC350, men her er det reparasjoner på gang, siden bånddiskanten og den ene bassen mangler. Etter alt og dømme spares det ikke på kruttet hos Hi-Fi Huset. Uansett, er PLC350 en diger høyttaler som i følge noen av våre kunder tar innersvingen på mange dyrere senterhøyttalere.

Her er en annen kjenning som vi også har i inne i Tromsø; GS60. I Tromsø står den ustilt i sølv finish, mens her er den avbildet i sort pianolakk.

Og, en liten godbit jeg fikk tatt nærmere i øyesyn, Chapter Precis 250S, en integrert forsterker på 225w RMS i 8 Ohm, 450w RMS i 4 Ohm. Chapter Precis 250S, fikk jeg sett under lokket på, men hadde dessverre ikke kamera for hånden den dagen. Men innmaten virket meget tillitvekkende og avansert: http://www.chapteraudio.com/documents/Precis-250S-Manual-Jan09.pdf

Da hadde vi ikke mer å vise for denne gangen, men vi åpner onsdag 20. januar kl. 11.00 og holder normale åpningstider fremover. Vi venter inn en del paller med nye varer i ukene som kommer, bla.a Monitor Audio RX-serien, og litt "nytt" brukt fremover. Vi kommer også til å forsterke utvalget av elektronikk fremover. Kom innom for en hyggelig prat og en god demo hos Hi-Fi Huset.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.673
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hi-Fi Huset i Tromsø skrev:
    Av en ukjent grunn har hjemmesida vår vært nede for telling, men dette er nå rettet opp.

Vi leverer nå også SOLID TECH Hi-Fi møbler. Kom innom for en titt på hva som kunne passe i ditt oppsett.

Radius Solo 3, Pris: 5500,- kr.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø
    Dette er iallefall et rack jeg kan gi mine varmeste anbefalinger Bjørn ;)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn