Hi-Fi Huset i Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Jeg glemte imidlertid det kanskje mest interessante systemet for tiden som kan leveres hos Hi-Fi Huset: Meridian Sooloos.



    Meridian Sooloos er modulært musikk-server system med 17" touchskjerm som kan styres bl.a. med Iphone eller Ipod Touch eller rett og slett PC'n din. Streaming er fremtiden mener man hos Meridian. Sooloos er designet for å rippe CD-samlingen din, og kan også importere musikken din fra PC via et eget program. Sooloos kan håndtere MP3, FLAC filer, AAC, WAV og Apple Lossless. Du kan sette sammen flere moduler: http://www.meridian-audio.com/sooloos/index.php



    The Meridian Sooloos media-management system brings convenience and control to your entire digital music library, providing easy access and reliable storage from a central location. Your music can be shared by everyone in the home and played in any room. You can even enjoy music from your home system when on holiday or a business trip with remote streaming.

    Sooloos står til demo hos Hi-Fi Huset på Slependen:



    -Sooloos Control Ten og Sooloos Ensemble med 1TB lagringsplass for 2400 album i full lossless kvalitet og MP3 til portabel bruk. For mer informasjon: http://www.meridian-audio.com/sooloos/index.php


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset, avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Mens vi venter på noen paller sørfra...


    ...kan vi ta med at vi har fått inn ei riktig god plate fra 2L her oppe, som vi nå spiller på en Yamaha Blu-Ray spiller. Dette er en plate med et utvalg av innspillinger i klassisk musikk, der Mozart, Vivaldi, Nordståga og mange andre er representert. En aldri så liten perle av en "samleplate".



    Man har valget mellom 5.1 DTS HD Master Audio, og 5.1 og 2.0 kanals 24/192 LPCM. Totalt 19 innspillinger er på plata.

    Her er det mat for mange. Dette fungerer muligens bedre enn DVD-Audio, men det avgjøres av selve mixen. Uansett, her er det dynamikk i massevis. Veldig live opplevelse. Hvordan surround-kanalene fungerer, er kanskje opp til en hver smak, men her frembringes egenskaper som løfter opptakene meget godt frem, f.eks. hvor koret befinner seg. Nordståga på orgel eksempelvis, er en skikkelig "makt-oppvisning", der det er heftig trykk nedover i bassen som gir den live-følelsen som et ekte kirkeorgel kan gi. Eldre Vivaldi, på cembalo og kvinnelig sanger er verdt å ta med da det definitivt går utenpå CD hva klarhet og dynamisk kontrast angår. Denne plata er et lite must, fordi den har et spekter av innspillinger som gir et relativt vidt spenn i 2L's foreløpige kartotek. Det er selvfølgelig mer å snakke om, men ta heller å hør det på vårt demo-rom i Storgata 166.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø


    -kjøp 2L's plate "The Nordic Sound": støtt norsk plateindustri og norske musikere, og få god lyd på kjøpet.
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    I går ankom endelig Monitor Audio GS10, en høyttaler som ikke skuffer. Små Kina-produserte klasse D forsterkere klarer å spille på denne, selv om kraften er begrenset. De store lydnivåer blir det jo ikke, men GS10 demonstrerer at den kan kobles opp på forsterkere som ikke er i GigaWatt klassen. Veil pris: 10 900,- men kom innom for en prat i butikken, og ikke minst: en lytt!



    Med på lasset kom en liten raritet jeg ikke har sett eller hørt på, fra et ikke ukjent merke: Sugden. Nei, ikke hun modellen, men fra Hi-Fi produsenten Sugden:



    Sugden Signature 41p kom i 1996, og er en effektforsterker på "hele" 100 Watt, tro det eller ei. Forvrengningen var i følge Sugden selv på 0.01%, og kanalseperasjonen>90 dB. The sound quality of the Signature 41 series is typically Sugden. Fatique free, detailed and most importantly natural. http://www.electrades.com/amplifie.html

    Spiller den? Oh Yeah..!


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset Avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    En annen morsom sak som kom i går:



    Monitor Audio Airstream 10 er en morsom "liten" sak. Hva kan den? ikke så rent lite:

    -FM radio og DAB (hvem trenger det??) med 4 presets -det er Internett radio som gir deg tilgang på 15 000 radiokanaler
    -Wi-fi som støtter 802.11b/g – WEP, WPA, WPA2 kryptering
    -Musikkfilene dine på hjemmenettverket (meget viktig!) kan avspilles om de lagres på PC eller NAS og den støtter MP3, WMA, Real Audio (RA), AAC,
    -3.5mm Headphone kontakt
    -Alarmklokke med snooze funksjon
    -7W klasse A-B forsterker
    -3,5" høyttalereelement

    Veil. pris: kr. 2500,-



    Nyskjerrig? -se litt mer?


    Se litt mer her:



    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Da skal vi legge ut noen bilder her om noen ganske få straxer, og håper at noen synes det er ålreit. I dag skal vi se litt på Monitor Audio GS10, og Monitor Audio AirStream 10.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    OK, da skal vi legge ut de første bildene av Monitor Audio GS10:



    Litt teknisk info:

    Frekvensområde: 40 Hz - 43 KHz
    Effektivitet: 88 dB 1W / 1m
    Nominell impedans: 8 Ohm
    Maksimal SPL: 108 dB
    Power handling: 100W
    Anbefalt forsterker: 40 - 100W
    Konstruksjon: 2-veis bassrefleks: Ported Bass Reflex (HiVe® II Technology)
    Bestykning: 1 x 6” RST®II bass/mellomtone-element, 1x 1" (25 mm) gold dome C-CAM® diskant
    Mål og vekt: 360 x 206 x 270mm, 8,5 Kg
    Veil. pris: 10 900,-


    Her står Monitor Audio GS10 på lytterommet og spiller friskt:



    Nærbilder kommer.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Jeg lovde flere bilder, og her kommer de. Først et stilisert bilde av Monitor Audio GS10:



    En meget pen høyttaler rent estetisk. Kabinettet er avstivet etter alle kunstens regler for å kontrollere og redusere ressonanser. Når man tar i høyttaleren for å flytte den eller gjør en knakk-test, så virker kabinettet overbevisende dødt. Ekte tre-finert utførelse, denne utgaven i Natural Oak. La oss se nærmere på bestykningen:



    Mellomtone/bass er en 6” RST®II (Rigid Surface Technology) og har en "golfball" liknende overflatestruktur som skal sørge for stivhet i elementet og kontrollere forvrengning bedre. Selve elementet betår av Monitor Audios C-CAM membran (ceramic-coated aluminium/magnesium cone) og har ekte faseplugg. Diskanten ser vi her:



    Diskanten er en 1" (25mm) C-CAM gold dome tweeter. Denne strekker seg fra delefrekvensen på 2.7 KHz og helt opp mot 43 KHZ. På baksiden finner vi en bassport, og høyttalerterminalene:



    Bassporten er av typen HiVe®II og er rett riflet (ja, det heter så, den er ikke glattboret eller har skru) for å avhjelpe luftstrømmen og redusere turbulense. Ellers kan man se gode høyttalerterminaler som tilfeldigvis er tilkoblet Black Magic The Giant med Rhodium plugger. Ellers finner man Monitor Audios berømte logo oppå kabinettet, som seg hør og bør:




    Det var litt bilder av det som for øyeblikket stå å spilles inn. Tradisjonelt har jeg aldri vært noen stativ-høyttalermann, men i dette tilfellet gir jeg meg bare helt over. Synes du at GS20 ble litt dyr? -ta en lytt til GS10! -den er fantastisk.

    Litt senere i dag vil det bli lagt ut bilder av Monitor Audio AirStream 10, ettersom jeg har en som ankom nedpakket her om dagen... -følg med videre.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Litt småting av hva man for tiden finner i butikken i Storgata 166. PSB T65:



    Sugden Signature 41 (P):



    Mirage OM-8 CE



    En haug med tunere:



    Focal/JM-Lab Electra 946 (disse er svære):





    Pent utvalg av Monitor Audio Silver S:




    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Da skal vi kikke litt på nærmere på Monitor Audio AirStream 10, en bordradio med alle mulige funksjoner som jeg såvidt fikk et lite inntrykk av i dag... -men, vi tar med et bilde av pakningen i riktige omgivelser, GS60 og GS 20 i bakgrunnen. Viktig å ha slekta med..!



    Og når man tar av omslaget står man igjen med en eske som gir løfter til alle med interesse for god lyd:



    Og innholdet ser vi her. Strøm-adapteret takler flere ulike typer støpsel som man kan se flere stykker av i eska. Flytter man utenlands så bør AirStream 10 takle de fleste standarder man kan komme over på strømnettet i de ulike land.



    Og når vi begynner å ta av plastfolien og ser på AirStraem 10 rett ovenfra:




    Vi følger opp med flere bilder og en nærmere beskrivelse om litt.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Monitor Audio Airstream 10 har noen interessante spec's:

    -FM radio og DAB med 4 presets
    -Internett radio som gir deg tilgang på 15 000 radiokanaler (og det fungerer som en drøm)
    -Wi-fi som støtter 802.11b/g – WEP, WPA, WPA2 kryptering (fikk inn halvparten av de trådløse nettverkene i Tromsø)
    -Musikkfilene dine på hjemmenettverket på PC eller NAS kan avspilles og AirStream 10 støtter MP3, WMA, Real Audio (RA), AAC
    -3.5mm Headphone kontakt
    -Alarmklokke med snooze funksjon
    -7W klasse A-B forsterker
    -3,5" høyttaler-element

    Vei. Pris: kr. 2500,-


    Fulltone-elementet på 3,5" som drives av en 7 watts klasse A/B forsterker kan ses bak gitteret her:



    Tilkoblinger for strøm-adapter, nettverk, hodetelefoner mm.



    Undersiden, der er det masse gummiføtter som den kan stå på, og en liten bassrefleksport!



    Det er Monitor Audio!!!! -ingen tvil om det!




    Vi skal se litt mer på AirStream 10 i neste post.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Da skal vi se på de siste bildene her. Her er Monitor Audio AirStream 10 satt i drift. Har man litt erfaring med bordradioer med display, så finner man kjapt ut av det hele gjennom å leke seg fram. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lest bruksanvisningen i det hele tatt (!) men jeg klarte likevel relativt enkelt å sette Airstream 10 i drift. Her har vi den på benken i butikken der kundene vil stifte bekjentskap med den fremover.



    Jeg har tilkoblet og rimelig "øgly" LAN-kabel og ikke den svarte som fulgte med som er langt penere. Hele prosessen for å få ting til å virke og lyd ut av radioen er ikke noe hokus-pokus, og jeg trengte ikke å trekke ut antennen som er innebygget.



    Her ser man AirStream 10 satt i drift. Litt lettere forvirring det første minuttet, men menyer og oppsett er relativt intuitivt satt opp hos Monitor Audio. Volumhjulet og knappene rundt fungerer som navigering og det hele er relativt enkelt. I alle fall kan jeg konstatere at mange integrerte lyd/klima anlegg i mange biler har langt mer kompliserte menyer og innstillinger enn AirStream 10.

    Jeg hoppet glatt over vanlig FM, DAB var enkelt og lett å sette opp, men jeg var selvsagt interessert i å få AirStream 10 opp å gå med Internet radio der man har tilgang på 15 000 stasjoner (eller mer). Den er også utstyrt med Wi-Fi som støtter 802.11b/g – WEP, WPA, WPA2 kryptering, og til min store overraskelse virket det som om jeg fikk inn de fleste av Tromsøs trådløse nettverk. I alle fall ble jeg litt sjokkert over å se at den fant atskillig flere trådløse nettverk enn jeg gjør med en bærbar datamaskin. Det var en imponerende oppvisning, og da var ikke engang antennen trekt ut av kabinettet..! Siden det ikke er trådløst nett i butikken, må jeg foreløpig nøye meg med med kabel.

    Når den er koblet opp på nettet noe som veldig greit, kan man begynne å søke etter radiostasjonene. Måten de sorteres på er logisk og enkel slik at det gikk som en drøm å finne de radiostasjonene jeg til daglig hører på, slik som NRK P3. Ut av radioen kom en fyldig og klart definert lyd som bør appellere til de aller, aller fleste. Det er muligheter for å justere lyden via EQ knappen men det har jeg ikke sett nærmere på enda. På toppen av det hele lå det en oppdatering av produktet tilgjengelig umiddelbart og produktet ble oppdatert raskt og smertefritt etter å ha spurt om "tillatelse". Imponerende!



    En litt nærmere kikk på displayet som er intuitivt og informativt. Personlig opplever jeg dette som et meget vellykket produkt som bør appellere ting langt flere enn "bare" eiere av Monitor Audio høyttalere.



    Alt i alt et meget positivt bekjentskap, og det 3,5" store høyttaler-elementet klarer å spille ganske imponerende høyt med de 7 wattene som er i klasse A/B, og gir en varm og fyldig lyd jeg trives med på jobb! Helt sikkert en ypperlig sak å ha som vekkerklokke og kanskje lytte litt på Nattønsket om kveldene..!

    Dette er en "må-ha" gadget for Monitor Audio eiere. Prisen er kr. 2500,- veiledende, og derfor ikke avskrekkende særlig siden Monitor Audios AirStream 10 holder så høy kvalitet og gir mange muligheter for å høre på yndlings-radiostasjonene dine.


    Det var alt for i dag, men kunder er jo selvsagt hjertelig velkommen til å ta en titt, og de neste produktene vi venter inn er Monitor Audio Silver RX1 og RX2 som ventes inn i løpet av neste uke. Da blir det selvsagt mer bilder, og forhåpentligvis blir det mer snacks å kikke på. Følg med på Hifisentralen fremover.


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Monitor Audio RX1 og RX2 har ankommet Storgata 166




    Monitor Audios testvinner RS1 har kommet i ny utgave! nå også i hvit pianolakk:
    The diminutive RX1 is configured to offer an impressively natural, rhythmic sound in a beautifully compact and practical form. Standing at just 312mm tall, the RX1 will deliver faithful crystal-clear definition and power from just about anywhere. Perfect for music and film sound where space is at a premium, the RX1 provides elite Monitor Audio quality to refresh and enliven your system.

    - New C-CAM® tweeter design with damped rear chamber, providing improved clarity and wider operating range for HD audio formats
    - New 6” bass driver with C-CAM® cone profile incorporating RST® technology for better damping and improved mid-range clarity.
    - New cast polymer bass chassis design for better rigidity and lower reflection properties
    - HiVe®II port technology for better transient response and tighter bass.
    - Single bolt through driver system, for increased overall bracing and rigidity.
    - Selected premium quality wood veneers or high gloss piano finishes.
    - Rigid 19mm MDF construction throughout, employing radial and cross-bracing techniques for high rigidity resulting in low cabinet colouration
    - Invisible magnetic grille fixing provides clean visual styling when used with the grille off.

    Monitor Audio's smart new accessory range will add a little extra luxury and care to the experience of owning and enjoying high quality sound and speakers around the home.

    Pris: 4800.- standard / 5800.- piano black/white




    Stativhøyttaler med 8" bass:
    The larger RX2 is designed as an audiophile compact 2-way speaker, having the efficiency and bandwidth of a much larger speaker, while being easier to position around the home. It offers extended high frequencies to resolve hidden detail, coupled with immense dynamic headroom and bass depth, so that all the delicacy and drama of your favourite music and film sound is revealed.

    - New C-CAM® tweeter design with damped rear chamber, providing improved clarity and wider operating range for HD audio formats
    - New 8” bass driver with C-CAM® cone profile incorporating RST® technology for better damping and improved mid-range clarity.
    - New cast polymer bass chassis design for better rigidity and lower reflection properties
    - HiVe®II port technology for better transient response and tighter bass.
    - Single bolt through driver system, for increased overall bracing and rigidity.
    - Rigid 19mm MDF construction throughout, employing radial and cross-bracing techniques for high rigidity resulting in low cabinet colouration
    - Invisible magnetic grille fixing provides clean visual styling when used with the grille off.
    - Selected premium quality wood veneers or high gloss piano finishes.

    Pris: 5900.- standard / 6900.- piano black/white


    For øyeblikket står Monitor Audio RX2 til innspilling på demorommet i Storgata 166, i piano black finish... :D


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Tenkte vi skulle ta en rask titt på noen av Monitor Audio Silver RX høyttalerne som ankom denne uka. Oppdatering følger ca. kl. 20.00. I mellomtiden får dere en liten teaser, Monitor Audio RX2 i Piano Black finish:




    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Da er tiden kommet for å kikke litt på Monitor Audio RX2 som kom inn nylig i Tromsø, og akkurat nå står til innspilling, slik at flere skal få høre god-lyden den kan oppvise. Her er vårt demo-eksemplar i Piano Black finish -den ser skikkelig flott ut i denne finishen!



    Monitor Audio RX2 er en 2-veis stativhøyttaler med et 8" stort mellomtone/basselement. RX2 er en audiofil høyttaler med et kompakt ytre men som likevel har effektiviteten og båndbredden til en større høyttaler. Siden den like fullt er kompakt gir det det eieren mange muligheter for plassering men stativ-løsningen er likevel best egent for best mulig lyd og 3-D lydbilde. Detaljert, dynamisk og med rikelig med bass som strekker seg ned til 40 Hz gjør sitt til at RX2 vil være midt i blinken for mange, enten vi snakker om tradisjonell stereo eller multikanal.



    Kabinettet er godt avstivet, og består av 19mm MDF. Her er RX2 avbildet med subwooferen i samme serie: RX-W12 som er bestykket med et 12" basselement som drives av en klasse D forsterker på 500 Watt RMS. Og hvis man ønsker å ha høyttalergitteret/grillen på:



    Høyttaler-dekselet/grillen festes ikke slik som på mange andre høyttalere: RX2 gjør enkel og grei bruk av noen små magneter som "suger" dekselet i posisjon på baffelen. Enkelt, og pent når det ikke brukes siden man ikke har noen festehull som skjemmer utseendet. Men over til bestykningen:



    Diskanten er en 1" (25mm) C-CAM® gold dome tweeter (ceramic-coated aluminium/magnesium legering med gull eloksering) som deles ved 2 KHz, og den har et frekvensområde helt opp til 35 KHz. Kjekt hvis man lytter mye på Hi-Rez musikk og film. I følge Monitor Audio skal diskanten være lettere, tynnere og stivere enn andre material som er utsatt for forvrengning i lyden.



    Den 8" store bass/mellomtonen er også laget av C-CAM®, og har arvet teknologi som vi kjenner fra Gold serien til Monitor Audio som går under betegnelsen RST® (Rigid Surface Technology) -membranen består av et radial mønster på overflaten med fordypninger ("golfball-struktur"). C-CAM/RST membraner med fordypningene øker stivheten i følge Monitor Audio som motstår at det mekanisk bøyning og forvrengning av lyden. C-CAM/RST membraner gjør at Monitor Audio kan bruke tynnere, lettere og mer belastbare C-CAM elementer, noe som gir fart og presisjon, men med sterkt redusert forvrengning i lyden. Elementene bidrar også til å redusere stående bølger som kan forplante seg på membran overflate. Som nevnt er delefrekvensen 2 KHz, og bass/mellomtone elementet jobber ned til 40 Hz i følge spesifikasjonene.



    Alt har en bakside, og RX2 er intet unntak! Her det høyttalerterminaler av god kvalitet som tillater bi-wiring, og bassporten som er av typen HiVe®II og som er rett riflet (det er slik det er når den har spiralform/rifle-skru eller er glattboret) for å avhjelpe luftstrømmen og redusere turbulens. I tillegg ser man her bolten som er festet til høyttaler-elementet inne i kabinettet, og har dobbel effekten gjennom å bedre kabinettets stivhet samtidig som vibrasjoner i høyttaler-elementet og kabinettet blir ytterligere redusert. Dette reduserer kabinettets farging og andre resonanser som oppstå.

    Monitor Audios RX-serie er tilgjengelig i et utvalg av finisher, og består av stativ-høyttalere, gulv-høyttalere, subwoofer, senter-høyttaler og bakhøyttaler. Veiledende pris på Monitor Audio RX2: 5900.- standard finish / 6900.- piano black/white


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser at AirStream 10 har flere mini jack-er. I og med at den har hodetelefon-utgang regner jeg med at det er en stereomottaker i den. Er en av de andre jack-ene linjeutgang, og er det eventuelt en digitalutgang på den?

    Nydelig sak til en passe pris.
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Kort beskrivelse av inn- og utganger på Monitor Audio’s AirStream 10:



    Fra venstre:
    - Auxilary inngang
    - Stereo audio utgang
    - Stereo utgang for hodetelefoner
    - Ethernet utgang
    - Strøm tilkobling


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Vedlegg

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Mens vi venter inn Monitor Audio RX8, så kan dere se hvordan de nye hjemmesidene til Hi-Fi Huset på Nesbru og i Tromsø ser ut. Det mangler litt produkter, men er nesten 100% oppe og kjører.

    http://www.hifihuset.no/


    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Ser bra ut, men savner priser på produktene, enten som prislister eller aller helst prisene oppgitt på hvert enkelt produkt. Så ikke spesielt nøye gjennom, men oppdaget at det ligger to effektforsterkere under punktet forforsterkere til Meridian.
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Detvil komme justeringer etterhvert av hjemmesidene.

    Grunnet håndtverkere på arbeid i min bolig, åpner ikke Hi-Fi Huset i Tromsø i Storgata 166 før 14.00 i dag, 27. april.



    Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Om jeg klarer å ro i land det siste diy-prosjektet mitt som er en 40W klasse A transistorforsterker så kanskje vi skulle leke oss litt nede i lytterommet ditt en ettermiddag?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    På tide og legge ut priser på MA RX serien?
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Hi-Fi Huset i Tromsø skrev:
    mteinum skrev:
    Har dere / kan skaffe Target Hifi HR 70? Ser at Target har oppgitt hifihuset som leverandør i Norge. samt. evt pris? ;)



    http://www.targethifi.co.uk/4598/4790.html
    Vi skal ha disse. Tror til og med ett sett av disse er på lager her oppe..!



    Bjørn, på Hi-Fi Huset AS
    Target HR60 er å finne på lager i Tromsø. HR70 er ikke å oppdrive akkurat nå på Hi-Fi Huset. HR60 koster 1495,- eks. frakt.

    Ta eventuelt kontakt på PM om det skulle være spørsmål.


    Mvh. Bjørn, Hi-Fi Huset AS
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Sommeråpningstider - fra og med onsdag 23. juni - fredag 13. august


    I forbindelse med at det er sommerferie mm. skal Hi-Fi Husets butikk i Tromsø i Storgata 166 redusere sine åpningstider.


    Følgende åpningstider fra og med onsdag 23. juni - fredag 13. august sommer:

    Tirsdag-fredag: 12.00 - 17.00

    Lørdag: 12.00-14.00



    Mvh. Bjørn, Hi-Fi Huset avd. Tromsø
     

    Hi-Fi Huset i Tromsø

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    328
    Antall liker
    0
    Hva skjedde med Hi-Fi Huset i Tromsø?

    Som sikkert flere har fått med seg, så er selskapet Hi-Fi Huset i Tromsø tvangsoppløst grunnet manglende godkjenning av regnskapet for 2009. Det er ikke det samme som konkurs -som noen later til å tro. Uansett, så ligger regnskapet i sin helhet hos regnskapsfører for Hi-Fi Huset, og har ikke tidsnok blitt sendt inn og dermed har ting slik de har blitt.Hadde offentlige myndigheter hatt litt større fleksibilitet hadde vi hatt tid til å ferdigstille regnskapet og fått det godkjent, men slik har det altså ikke blitt.

    Siden januar 2010 har salg gjennomført i Tromsø vært gjort direkte for Hi-Fi Huset AS. For de kunder som måtte tvile, er det bare å lese hvilket org. nr. som står på kvitteringen. Alt garanti ansvar gjelder uansett i henhold til kjøpsloven.


    Slik det er nå blir det ikke videre drift her oppe. Dermed er jeg arbeidssøker, og Hi-Fi Huset i Tromsø AS er historie. Jeg vil gjerne få takke våre kunder og entusiaster som bidro til at Hi-Fi Huset eksistens og positive hverdagsinnhold.



    Mvh. Bjørn
    Forhenværende daglig leder, Hi-Fi Huset i Tromsø AS
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hva skjedde med Hi-Fi Huset i Tromsø?

    Trist å høre.

    Du får ha lykke til videre med jobbsøking og eventuelt nye prosjekter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn