Hi-Fi Huset i Tromsø

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Der har du jo en kjøpsmulighet. Om pengene brenner i lomma for å slippe ut og brennes av på unødvendigheter :)

"Beregnet for PL-serien" du liksom :)  Unnskyld meg, men man har da hatt pianolakk i århundrer, og vanlig polish og voks er hva man bruker når det trengs. Ikke når det ikke trengs. Men det var jo en stilig marketing-greie da. Noen kjøper den vel også sikkert.

Skal tro når Autoglym setter KEF-navnet på en boks med sin standard sorte polish, så jeg kan bruke den på mine? Unnskyld sarkasmen, den er ikke rettet mot ditt ærlige og redelige spørsmål... men mot den morsomme markedsføringen. Autoglym er en av verdens ledende produsenter av blipleiemidler, bra deal MA! Den var ny for meg. Omtrent ekvivalent med at Moto Guzzi vil ha meg til å kjøpe trippel så dyr original Moto Guzzi-motorolje (som er standard Mobil 1 med fancy Guzzi klistremerke) til min Guzzi...?

Mvh Vidar P

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    En positiv nyhet: etter mer enn 200 timer kontinuerlig innspilling av Monitor Audio Platinum PL300, kan man høre at høyttalerne har åpnet seg mer og slipper mer av bassen i gjennom. Inntrykket mitt blir stadig mer positivt.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Jeg fikk et tips fra Stereofix om en messerapport hos 6moons.com: http://www.6moons.com/industryfeatures/milan08/milan_6.html

Her finner man både Meridian og, nye Focal Utopia EM serien. Focals nye Utopia Grande EM er den eneste høyttaleren i verden med som nytter et elektromagnetisk(!) basselement... I tillegg kan fininnstille delefilteret etter ønske og behov. Spennende, og kostbart. Definitivt High End.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Da er det tid for litt litt høst-nytt.

Hifi Huset i Bærum flytter Vollsveien på Lysaker denne uka romslige nye lokaler på Nesbru i Asker, der det for tiden snekres og bygges om til flere demo-rom, der man kan demonstrere ulike løsninger for kundene. De nye lokalene har tidligere vært Nesbru Legesenter. Det vil bli mye bedre plass i butikken, og ikke minst vil mulighetene til å få demonstrert ulike anlegg i butikken gjøre at blir dette et lite Hi-Fi Nirvana å besøke. Av praktiske grunner vil Hi-Fi Huset i Bærum være å finne under "Hi-Fi Huset i Asker og Bærum" fremover.

Takk til ryttern for bildene.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Da håper jeg at André får gravd frem stativer til micronene mine. Nå har jeg maset i måneder på å få byttet de oppskrapa demomodelene jeg skulle ha inntil han fikk bestilt flere. Eller de var visst stablet så langt inne at han ikke har hatt tid til å hente de frem- så måtte han vente til flyttingen. Men det ordner seg vel til slutt.

Kanskje får jeg med noen demoer av de nye? Eller det er vel en stund til det blir helt ferdig?

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.646
    Torget vurderinger
    1
    Tips til butikken i Tromsø: Langt viktigere enn et stort skilt med firmanavn, er en lekker utstilling av produkter på innsiden av fasadeglasset. Rigg opp pene platformer på innsiden som produktene kan stå på. Monter spotlights i taket som stilles inn nøyaktig så produktene tar seg best ut i det mørke vinterhalvåret. Gjør deg flid med vareutvalget i fronten. Litt liebhaber utstyr, men også noe folkelig, samt noe "livsstil" utstyr i disse trendy tider. Sett på prisskilt, så utenforstående ikke tror det er dyrere enn det er. Lag pent opplysningsskilt som forteller kort om hva dere tilbyr av tjenester, hjemmebesøk, demo, etc. etc.
    -Gjør du dette riktig så vil du få betydelig markedsføringseffekt ovenfor alle forbipasserende. Ikke undervurder drop-in kundene. Det er mange kroner som skifter hender pga. impulskjøp.

Når kunden først har kommet inn i butikken din, så har han allerede signalisert at han er interessert i å kjøpe noe. Sørg for å ha litt rimelige dusinvarer som folk kan ta med seg i farten. Litt ledninger, rimelige hodetelefoner, plugger, litteratur, audiophile CDer og LPer, bordradioer à la PAL og annen impulsvare. Dette gir alternativ inntekt til de større anleggene. Pluss at "tingen" blir din ambassadør og en konstant påminnelse for kunden om hvor den ble kjøpt etc.

Sånne lokale hi-fi sjapper har trange kår, så du må gjøre "alt" riktig for å få det til å gå rundt.

Tvi tvi.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg til å se de nye lokalene der!
    Dette gjør at det blir (farlig) lett å dra innom rett fra sommerjobben jeg kommer til å ha.. Litt snurrig at de tar over lokalene til min gamle fastlege, men det er bare kos.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.943
    Sted
    Østfold
    Teknologien var vanlig før man fikk kvaliteten på permanentmagneter god nok. Dette var vel noe som skjedde i løpet av 40 eller 50-tallet, så det finnes mange veldig gamle elementer, for eksempel Lansing og Jensen, med feltspole.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Nå legger ikke Focal skjul på det heller. Fra en pressemelding:

"In 2002, Focal JMlab introduced the Grand Utopia Be ... the only transducer using a 100% pure beryllium tweeter. Now, 6 years later, Focal has created the Grand Utopia EM, the only speaker in the world to employ an electromagnetic (EM) woofer. Reintroducing a concept first pioneered in the 1930s by Bell Labs, Focal has replaced the limited magnetic force available from a conventional woofer with the virtually unlimited and completely flexible force which electromagnetism affords. Until the Grand Utopia EM, this 'ancient' technology was seen as being too complex to employ in home audio speakers... The external electromagnetic power supply uses a signal recognition system and offers 6 electrical adjustment levels for a delivered power to the 15 ¾" woofer of 9 watts to 90 watts, permitting virtually unlimited control of the speaker/listening room coupling..."

Resten av pressemeldingen finner man her: http://www.6moons.com/industryfeatures/milan08/milan_6.html

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Her er noen bilder av Chapter Audio's nye produkter som vi gjerne vil få presentere. Bildene er hentet fra Tokyo messa nylig. Her et oversiktsbilde med mye snadder, og her finner man selvsagt Chapters nye mono-blokker Qube reference 500M på gulvet, Chapter Sonnet CD og Chapter Preface plus som ble demonstrert på høyttalere bl.a. fra Elac. Annen elektronikk avbildet er fra anerkjente Oracle.

Sett fra en annen vinkel:

Chapter Qube reference 500M tatt i nærmere øyesyn:

Alle medaljer har en bakside, og her er 500M sin:

Her har vi et bilde av CD-spilleren Chapter Sonnet CD og for-forsterkeren Chapter Preface Plus:

Chapter Sonnet CD er en toppladet CD-spiller, uten tvil, og her får man et lite inntrykk av CD-spilleren uten topplokket på.

Chapter Preface Plus. Lekre saker og helt sikkert en perfekt partner til Chapters egne effekt-forsterkere.

Takk til Tom Erik som skaffet meg linkene til Tokyo messa. Her finner man flere bilder av Chapters og Oracles produkter. Dessverre er all tekst på japansk.

http://www.avcat.jp/event/2008/IAS/yukimu/index.html

For de som er interessert i hva mer man kan finne der kan man kikke her:

http://www.avcat.jp/event/2008/IAS/index.html

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi har et restlager med to par Monitor Audio Silver S5, 2-veis gulvstående høyttalere stående inne i butikken, som selges ut rimelig. Veil. pris på Monitor Audio Silver S5 var 5695,-

Tekniske data:

Frekvens Response: +/- 3dB 45Hz - 30KHz
    Sensitivitet: 90dB (1W, 1M)
    Nominell impedanse: 6 Ohm
    Bestykning: 1 x 6” C-CAM Bass/mellomtone (4. ordens bassrefleks), 1 x 1" (25mm) Gold Dome C-CAM diskant
    Dimensjoner: 800 mm x 175 mm x 200 mm (H x B x D)
    Vekt: 13 Kg

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi planlegger en 2-3 kvelder med filmvisning for 3-4 besøkende.

Er det noe interesse for dette?

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Torsdag 6.11 kl. 18.00 skal det vises film i Hi-Fi Huset i Tromsøs demorom. Det er fortsatt plass til et par stykker til hvis det er flere interesserte.

Vi står for film, og gjestene tar med den snacksen de ønsker.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Da har vi kjørt ett par kvelder med film i Storgata 166. Mye bulder og brak, til stor begeistring for de oppmøtte.

Neste onsdag er det det kl. 18.00 ny film på programmet, og hvis det er noen som vil melde seg på, så er det bare å sende PM.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi har gjennomført tre demo-kvelder for hjemmekino interesserte forrige og denne uka, noe som må sies å ha vært vellykkede demoer med PANG og effekter ;D

Vi har for øyeblikket to stk. Yamaha RX-V1800 som er utgående modeller inne som selges ut i pakkepristilbud sammen med Monitor Audio RS6 for 15 500,- (veil. ca. 19 000,-).

Førstemann til mølla...

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Her kommer stemningsbilder fra Tromsø. For øyeblikket er Ishavskatedralen badet i blått lys fra lyskastere, og skaper et flott inntrykk. Bildene er tatt med et Canon Ixus kompaktkamera som ikke er det beste valget til bilder i mørke... Bildene er lettere bearbeidet med Paint.net.

Dette bildet var jeg heldig med og er nesten ikke bearbeidet etterpå.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

limvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Hi-Fi Huset i Tromsø skrev:
    Da har vi kjørt ett par kvelder med film i Storgata 166. Mye bulder og brak, til stor begeistring for de oppmøtte.

Neste onsdag er det det kl. 18.00 ny film på programmet, og hvis det er noen som vil melde seg på, så er det bare å sende PM.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø
    Dette kaller jeg fantastisk tiltak/tilbud fra en forhandler!

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    OK, jeg har fått lånt meg et speilreflekskamera, et Canon EOS 400D. Jeg har tatt nye bilder uten stativ, og fikk et bilde som ble ganske bra i kveld:

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Et godt bilde av et flott motiv!
    Ser ut som du er stø på handa også. Etter lysene nede på bildet å dømme, ser det ut som du har brukt ganske lang lukketid?! ;)

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hello Tromsø this is østlandet speaking. Du skriver at du har fått låne et speilreflekskamera. Med det resultatet på det bildet der så rykker det vel i handlefoten etter og kjøpe et kamera til deg selv, eller?
    Har hatt et Nikon d80 siden påske og fotografering har fått en ny dimensjon for min del.
    Canon, Nikon, Sony, Pentax etc, its all a matter of opinion.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    FallenA skrev:
    Et godt bilde av et flott motiv!
    Ser ut som du er stø på handa også. Etter lysene nede på bildet å dømme, ser det ut som du har brukt ganske lang lukketid?! ;)
    Jeg har glemt hvilke innstillinger jeg brukte, men av 16 bilder ble to ganske vellykkede og da varierte jeg en del. Men dette var definitivt det mest vellykkede. Og et veldig fint motiv, og det blir lenge til neste gang. Jo, det var litt arbeid med å holde ting stødig.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    room skrev:
    Hello Tromsø this is østlandet speaking. Du skriver at du har fått låne et speilreflekskamera. Med det resultatet på det bildet der så rykker det vel i handlefoten etter og kjøpe et kamera til deg selv, eller?
    Har hatt et Nikon d80 siden påske og fotografering har fått en ny dimensjon for min del.
    Canon, Nikon, Sony, Pentax etc, its all a matter of opinion.
    Canon EOS 400D var faktisk litt lite i hånda mi, men lett å bruke. Fra før av har jeg to speilrefleks, Minolta Dunax 700 Si og Nikon FG 20, men de bruker altså 35mm film. Tatt mange, mange bra bilder med førstnevnte.

JA, jeg leter etter et nytt kamera, og jeg har funnet noen fra de du nevner, og så fant jeg noen kjekke fra Leica på Finn.no

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

linsti

Fersking
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    0
    Har no fått satt opp mine ny innkjøpte høyttalere, Monitor Audio RS6 ;D dette er gøy. Glede mæ til at sentern kommer.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Senter'n er i bestilling! :D

-hvis du har tid, så er det film-visning i Storgata 166 kl. 18.00 på onsdag 19. november. Foreløpig ukjent hva som vises..!

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Onsdag 19. desember er det visning av film, i lukket lag i Storgata 166. Ta kontakt slik at jeg vet hvem som har lyst til å komme. Det er plass til 3 stykker i "sweetspot".

Vi satser også på at vi skal ha en demo-kveld 25. november, men da er det stereo/musikk som er i fokus.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Da er vi klare for lukket film-visning i kveld. Denne gangen blir det hverken Hulk eller Rambo, men en meget interessant film ved Navn "Memento", fra 2000 med bl.a. Guy Pierce, Carrie-Anne Moss og Joe Pantoliano i rollene.

Onsdag 26. november er det lukket visning på "Walk The Line", filmen som omhandler Johnny Cash i sine yngre dager.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Kult konsept.

Noen filmtips, siden jeg uansett ble tenkende på det:

McCabe & Mrs Miller
    Robert Altman fra tidlig søtti-tallet (71, hvis ikke hukommelsen har svikta helt). Sjukt bra film om "de siste dager" i Ville Vesten og, ikke minst, et soundtrack av Leonard Cohen.

Do the Right Thing
    Spike Lee som trekker gjennom det som nesten burde være umulig: en film om rase i USA uten å ta side. MTV-estetikk og fet hip-hop.

Donnie Darko
    Har fått en slags kultklassiker-status, snurrig film som jeg liker veldig godt. Mye fint på soundtracket, bl.a. Echo and the Bunnymen.

Og hvis du har Blu-Ray spiller så skal vel Lawrence of Arabia komme på det formatet? Den ble jo opprinnelig skutt i 70-mm (og ser helt, helt sjukt bra ut i det formatet) noe som også betyr at lyden er vesentlig mer påkostet og bedre enn "vanlig" 35mm. Og hvis de gjør transferen bra, så burde bildekvaliteten være til å gape av. Det hjelper jo at filmen er en stående klassiker også.

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    I kveld 18.00 er det "Walk the Line", filmen om Johnny Cash den yngre, som er på programmet. Lukket visning, så det er bare å melde seg på. God lyd og flott bilde loves.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Det er det adventstid, og vi har pyntet litt og holder åpent de siste tre søndagene før Julaften den 24. desember.

Søndagsåpent 7/12, 14/12 og 21/12 mellom 14-17.00

For de som har dårlig tid ellers i uka, kan dette være en gyllen anledning å komme innom, få seg en lytt og en kopp Julekaffe.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    Vi har hatt en hyggelig dag i butikken, fått pyntet litt ekstra, og servert kundene som kom innom Julekaffe og en trivelig stemning.

Vi holder også åpent Søndag 14.12 og søndag 21.12 også, fra 14-17.00

-så for dem som har en stresset hverdag og har tid og lyst, og gjerne vil ha litt kaffe og pepperkaker, så er det bare å komme innom oss. :)

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    0
    I påvente av at nye modeller skal ankomme Tromsø, selger vi nå ut 2 stk. Yamaha RX-V1800 for 9399,- pr. stk. ferdig prutet.

Mvh. Bjørn
    Hi-Fi Huset i Tromsø

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn