Upgrade Audioel_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?
Upgrade Audioel_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?
Skjønner, var litt nysjerrig på hvor den cd-transporten kom inn i bildet. Fant ikke noe på web'n deres.ØivindJ skrev:Upgrade Audioel_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?
Intr å høre dine opplevelse ang Rockport, de spilte vel på Mira i Horten?sinep skrev:Rockport høyttalere, EAR rørforsterkere.
I motsetning til alt annet på messa låt det bare perfekt og uanstrengt.
Har aldri klart å forsvinne inn i musikken før på den måten. Når lyden fadet ut på slutten av sangen, så skjønte jeg nesten ikke hvor jeg var
De spillte på Mira II. Antydet en pris på vel 135' ? De sa vel ikke noe om forhandlere i Norge, AudioAktøren, Renaisance Audio?gismo skrev:Intr å høre dine opplevelse ang Rockport, de spilte vel på Mira i Horten?sinep skrev:Rockport høyttalere, EAR rørforsterkere.
I motsetning til alt annet på messa låt det bare perfekt og uanstrengt.
Har aldri klart å forsvinne inn i musikken før på den måten. Når lyden fadet ut på slutten av sangen, så skjønte jeg nesten ikke hvor jeg var
Kan du si noe om hvem som er import/selger disse og ble det nevn noen pris!
gismo
godt sagt!JanOlav skrev:Hadde ikke flere bilder, tok heller ikke bilder på hvert rom.
Litt kritikk:
Jeg forstår ikke hvorfor folk skal sutre og mase slik som det gjøres i diverse tråder, om hvor dårlig hotellet er og hvor rævva lyden er etc. etc. etc.
Når man har syslet endel med Hifi, så burde man ha fått med seg det at hjemlån av produkter er det beste.
Et dårlig hotellrom skal ikke være med på å evaluere bort et produkt.
Har man den innstillingen så går man glipp av mye mener jeg.
Nei, ta messa for det den er; ei messe som i første omgang er til for å vise frem utvalget sitt, selvfølgelig også lydmessig, men et dårlig/lite rom kan nesten aldri bli bra. Og det sosiale må ikke glemmes, kanskje det aller viktigeste.
Og ha i tankene at det faktisk er et par levende mennesker som drar i gang denne messa år etter år for oss.
Som etter min mening blir viet alt for lite oppmerksomhet.
Stå på Jørgen og Terje! Tusen takk for ei flott messe!
Dette oppsettet stoppet jeg opp med, mange laaangt dyrere oppsett som burde skamme seg mot hva dette (m/Omega htére) klarte, helt klart pris/prestanda hånd i hånd her...el_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?JanOlav skrev:
Er det noe merkelig med det egentlig. Hvorfor skulle HT til 500k automatisk låte bra?bambadoo skrev:Hvordan kan HT til 500k spille dårlig egentlig?
Er du sikker på det?bambadoo skrev:Det er til og med "proffe" som setter opp alt.
Er det også noe som automatisk skulle gi veldig bra lyd?bambadoo skrev:Elektronikk til flere hundre k også. Merkelig.
Tror nok de fleste hører når det virkelig er krem lyd. Med andre ord var sansynligvis ikke lyden spesielt god.bambadoo skrev:Prislappen nærmer 1.5mill totalt iflg. prislister.
Eller er det bare forventningene som ikke blir innfridd? Evt. kan lyden være "anderledes" og kreve tilvenning. Når man da har tilvendt seg lyden låter muligens det meste annet dårlig?
Jeg bare lurer.
orso skrev:Er det også noe som automatisk skulle gi veldig bra lyd?bambadoo skrev:Elektronikk til flere hundre k også. Merkelig.
Var vel mira II ja. En av de minste i serien faktisk (!). Hadde de spilt på de største, måtte de ha kasta meg ut av hotelletgismo skrev:Intr å høre dine opplevelse ang Rockport, de spilte vel på Mira i Horten?
gismo
Hvem er det som sier det da? Ser ikke relevansen.ØivindJ skrev:orso skrev:Er det også noe som automatisk skulle gi veldig bra lyd?bambadoo skrev:Elektronikk til flere hundre k også. Merkelig.
Like lite som en helt flat frekvens respons
Låt bra på dette rommet ja. Tror det var Ear som forforsterker og kilden var (når jeg var der) en utrolig fet Ear platespiller til ca 110000. Stod lenge å studerte transportmekanismen der og fant ikke ut av det. Så ut som platetallerkenen snurret uten at noe dro den rundt !!!??sinep skrev:Var vel mira II ja. En av de minste i serien faktisk (!). Hadde de spilt på de største, måtte de ha kasta meg ut av hotelletgismo skrev:Intr å høre dine opplevelse ang Rockport, de spilte vel på Mira i Horten?
gismo
Exotic Audio het de som hadde anlegget: http://exoticaudio.dk/
Vet ikke helt om de selger rockport og, men forstod det litt som at de gjorde det.
Forsterkerne kostet ikke mer enn 70k for begge (EAR 509 MK II). Høyttalerne rundt 140k, resten husker jeg ikke.
Kablene som ble brukt var av typen "Shunyata".
Fikk inntrykk av at de fleste som hørte på det anlegget var målløse etterpå
Blir nok et par mira på meg i nærmeste fremtid
Platespilleren var en EAR DiscMaster til 95.000 pluss tonearm og pickup. Magnet drive, dvs det var en subtallerken som ble drevet. Den var koblet magnetisk til selve platetallerkenen (mao ingen fysisk kontakt). - Lang ventelisteLiotheles skrev:Låt bra på dette rommet ja. Tror det var Ear som forforsterker og kilden var (når jeg var der) en utrolig fet Ear platespiller til ca 110000. Stod lenge å studerte transportmekanismen der og fant ikke ut av det. Så ut som platetallerkenen snurret uten at noe dro den rundt !!!??sinep skrev:Var vel mira II ja. En av de minste i serien faktisk (!). Hadde de spilt på de største, måtte de ha kasta meg ut av hotelletgismo skrev:Intr å høre dine opplevelse ang Rockport, de spilte vel på Mira i Horten?
gismo
Exotic Audio het de som hadde anlegget: http://exoticaudio.dk/
Vet ikke helt om de selger rockport og, men forstod det litt som at de gjorde det.
Forsterkerne kostet ikke mer enn 70k for begge (EAR 509 MK II). Høyttalerne rundt 140k, resten husker jeg ikke.
Kablene som ble brukt var av typen "Shunyata".
Fikk inntrykk av at de fleste som hørte på det anlegget var målløse etterpå
Blir nok et par mira på meg i nærmeste fremtid
Men runndt gikk det og bra låt det ;D
Takker Det kommer flere ;DBrasse skrev:Flotte bilder, Morten!
Ble det benyttet ANdac eller var dette en cdspiller?musicus skrev:Dette oppsettet stoppet jeg opp med, mange laaangt dyrere oppsett som burde skamme seg mot hva dette (m/Omega htére) klarte, helt klart pris/prestanda hånd i hånd her...el_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?JanOlav skrev:
mvh
Er det ikke dac den store sorte boksen da? Kit one til venstre.el_mariachi skrev:Ble det benyttet ANdac eller var dette en cdspiller?musicus skrev:Dette oppsettet stoppet jeg opp med, mange laaangt dyrere oppsett som burde skamme seg mot hva dette (m/Omega htére) klarte, helt klart pris/prestanda hånd i hånd her...el_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?JanOlav skrev:
mvh
Vet du hvilken utgave og om den var modifisert?
Helt enig, virkelig flotte bilder! Tusen takkBrasse skrev:Flotte bilder, Morten!
http://en.hifidiy.net/Hot_points/200909/t20090929_2179.htm likner iallefall veldigel_mariachi skrev:Ble det benyttet ANdac eller var dette en cdspiller?musicus skrev:Dette oppsettet stoppet jeg opp med, mange laaangt dyrere oppsett som burde skamme seg mot hva dette (m/Omega htére) klarte, helt klart pris/prestanda hånd i hånd her...el_mariachi skrev:Hvem stilte ut dette?JanOlav skrev:
mvh
Vet du hvilken utgave og om den var modifisert?
Thnks. Den ampen var en-orm, men jeg glemte å se på typebetegnelsen. #HelpNeededtoref skrev:Strøkne bilder mteinum! Kult design på de Krell komponentene. Er det en Evo-400 som står der tro?
Flotte bildet MT, du fanger det skjönne i denne finishen, de kan lett se litt "plastikk" ut om man ikke er dyktig med kameraet ...mteinum skrev:Audiocompaniet
Hardtslående musikk i dette rommet. Nydelige AN bokser, og disse ampene var svære!
Det ble litt så-som-så dette bildet da alteret var badet i sollys
Når man får vite at disse koster 50k så tenker man, "ja det var jo egentlig ikke så galt når man ser på finishen"... selv om 50 lapper er mange lapper.
Potensiale i disse med små røramper.
cybervision_ skrev:Fantastiske bilder, Morten!
Takk cyber & musicus!musicus skrev:Flotte bildet MT, du fanger det skjönne i denne finishen, de kan lett se litt "plastikk" ut om man ikke er dyktig med kameraet ...