HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Synd det ikke var større rom til disse (litt lytting ble det jo). ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Flott amp, har hørt den mange ganger. Er til salgs, løp og kjøp. :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    AN Kit 1 i ny innpakning. Ser bra ut nå i forhold til gamle modellen.

M

musicus

Gjest
    JanOlav skrev:
    Her snakker vi flott treverk! :D
    Enig!, spennende treverk som i det rette lyset fikk de nesten til å virke unaturlig, meget spesiell finish, likte den jeg.

mvh

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    Hva gledet jeg meg til:

Abrahamsen, spesielt muligheten til å høre Fs401 i et nytt rom.
    dynabel(gamle eltek) sine nye kit.
    Electrocompaniet,kanskje speiselt eci-5
    + + +

Mye morrsomt,
    Som mange andre også sier, rommene begrenset flere av aktørene som jeg ønsket å lytte til.
    I tillegg følte jeg meg som en gullfisk som leter etter et hjørne å stå i, i en rund bolle.. helt lost.

Jeg ser på bildene at det var mange lytterom jeg ikke fant frem til. Bland annet NAT... :(

mine lytte høydepungt på messen:

Om noe savnet jeg kanskje litt mere dyprøskende bass... Desverre er prisklassen utenfor min rekkevidde. Men en må jo drømme og titte litt.

Utrolig morro med dynabel S2, på abrahamsen v2 med a-dac. Ekstremt mye lyd for pengene.
    Ikke hørt disse høytalerene spille så godt før, som de gjorde på abrahamsens utstyr

Ellers var det masse morro utstyr å se på.

Takk for en fin messe. =)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.792
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Vil rette en takk til Gunnar Brekke, da jeg sto å rotet i noen kasser med vinyl.
    Det som er inne i hodet til den mannen når det gjelder å vite hva som er bra utgivelser på dette mediet.
    Takk for all den blide og hyggelige hjelpen, skal sette meg ned i løpet av uka for å kose meg. ;) :D ;D

Mvh.
    Steinar.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hadde ikke flere bilder, tok heller ikke bilder på hvert rom.

Litt kritikk:
    Jeg forstår ikke hvorfor folk skal sutre og mase slik som det gjøres i diverse tråder, om hvor dårlig hotellet er og hvor rævva lyden er etc. etc. etc.
    Når man har syslet endel med Hifi, så burde man ha fått med seg det at hjemlån av produkter er det beste.
    Et dårlig hotellrom skal ikke være med på å evaluere bort et produkt.
    Har man den innstillingen så går man glipp av mye mener jeg.

Nei, ta messa for det den er; ei messe som i første omgang er til for å vise frem utvalget sitt, selvfølgelig også lydmessig, men et dårlig/lite rom kan nesten aldri bli bra. Og det sosiale må ikke glemmes, kanskje det aller viktigeste. ;)
    Og ha i tankene at det faktisk er et par levende mennesker som drar i gang denne messa år etter år for oss.
    Som etter min mening blir viet alt for lite oppmerksomhet.

Stå på Jørgen og Terje! :D Tusen takk for ei flott messe! :D

M

musicus

Gjest
    JanOlav skrev:

Litt kritikk:
    Jeg forstår ikke hvorfor folk skal sutre og mase slik som det gjøres i diverse tråder, om hvor dårlig hotellet er og hvor rævva lyden er etc. etc. etc.
    Når man har syslet endel med Hifi, så burde man ha fått med seg det at hjemlån av produkter er det beste.

Nei, ta messa for det den er; ei messe som i første omgang er til for å vise frem utvalget sitt, selvfølgelig også lydmessig, men et dårlig/lite rom kan nesten aldri bli bra.
    Og ha i tankene at det faktisk er et par levende mennesker som drar i gang denne messa år etter år for oss.

+10

mvh

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    Helt enig, i det.
    Syntes det er supert noen drar igang dette.

Men at det påvirker en lytte-opplevelse det er helt klart.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.699
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:

Litt kritikk:

Nei, ta messa for det den er; ei messe som i første omgang er til for å vise frem utvalget sitt, selvfølgelig også lydmessig, men et dårlig/lite rom kan nesten aldri bli bra. Og det sosiale må ikke glemmes, kanskje det aller viktigeste. ;)

Sånn er det JanOlav.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.161
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    orso skrev:
    Når jeg ser oppsettene, får jeg fryktelig lyst til å stille opp med DIY akustikk. Ultrabillige kabler, grei elektronikk, noen velvalgte høyttalere etter rom og en god del akustiske tiltak. Ja, det skulle vel holde til å spille fletta av det meste her.
    Tja.... Hvorfor ikke leie seg et rom til neste år der hvor messa evt. skal holdes. Rigge opp hjemmeutstyret - og som du sier - spille "fletta" av, om ikke alt, så ihvertfall en god del :)
    Det kunne jo vært en "kul greie".

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.699
    Torget vurderinger
    2
    ptb skrev:
    orso skrev:
    Når jeg ser oppsettene, får jeg fryktelig lyst til å stille opp med DIY akustikk. Ultrabillige kabler, grei elektronikk, noen velvalgte høyttalere etter rom og en god del akustiske tiltak. Ja, det skulle vel holde til å spille fletta av det meste her.
    Tja.... Hvorfor ikke leie seg et rom til neste år der hvor messa evt. skal holdes. Rigge opp hjemmeutstyret - og som du sier - spille "fletta" av, om ikke alt, så ihvertfall en god del :)
    Det kunne jo vært en "kul greie".
    Jeg støtter oppfordringen til orso. Gjør nå dette og vis hvordan det skal gjøres. Ikke la det bare bli med tanken.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rolfozzy skrev:
    JanOlav skrev:

Litt kritikk:

Sånn er det JanOlav.
    Ja, sånn er det rolfozzy. Blir akkurat samme sutringa neste år. ;)

N

nb

Gjest
    Takk til alle som legger ut litt reportasjer, kom meg ikke til Horten i år av familietekniske årsaker. Det kan være greit å begrense sutringen en smule - alternativet til Horten-messen er fort ingen messe i det hele, og siden folk tross alt drar til Horten er neppe "ingen messe" et ønsket alternativ.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    nb skrev:
    Takk til alle som legger ut litt reportasjer, kom meg ikke til Horten i år av familietekniske årsaker. Det kan være greit å begrense sutringen en smule - alternativet til Horten-messen er fort ingen messe i det hele, og siden folk tross alt drar til Horten er neppe "ingen messe" et ønsket alternativ.
    You got it! :D :D :D

U

utgatt60135

Gjest
    JanOlav skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanOlav skrev:

Litt kritikk:

Sånn er det JanOlav.
    Ja, sånn er det rolfozzy. Blir akkurat samme sutringa neste år. ;)
    Jeg skal skryte og sutre i alle år, Jan Olav ;). Vi kommer lell vettu og initiativtakerne skal ha masse ros uansett.

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    cardas skrev:
    Avalon er overhode ikke dårlig men fy f... hvor dårlig de kan spille under dårlig forhold!
    Mulig det var dårlige forhold, men det rommet ligner litt på en typisk norsk stue... :-\

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    HåkonN skrev:
    cardas skrev:
    Avalon er overhode ikke dårlig men fy f... hvor dårlig de kan spille under dårlig forhold!
    Mulig det var dårlige forhold, men det rommet ligner litt på en typisk norsk stue... :-\
    Etter min smak så er det for mye volum når samtlige lamper i taket klirrer som bestatt.

I etterkant så var det sjokkerende å ikke ha hørt verken Nils Lofgren eller Jack Johnson i løpet av hele dagen :eek:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn