Hi-Fi Messen i Horten 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Ingen trengsel her akkurat.
    Litt tynt på utstillerfronten også egentlig. Men som vanlig i Horten, oppdager man stadig nye rom som har døren lukket og ikke har skilt på utsiden. Kan få timene til å gå med skattejakt 😊
    For tøff konkurranse med messa i Asker kanskje?
    Tror du har rett ang. Asker. Færre folk enn tidligere år og færre utstillere. Høydepunkter for meg har vært @nat med superbudsjetthøyttalerne PMC prodigy 5 og Ask Bladelius (bildet) i den ene enden og Acoustic Tuning med d’Agostini/Estelon i den andre enden.

    IMG_1802.jpeg
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Var innom en snartur. Kjappe lytteinntrykk:
    D´Agostino-Estelon låt fint - skulle nesten bare mangle ;)
    PMC Prodigy med Bladelius ASK låt sensasjonelt bra, tatt i betraktning prisen på høyttalerne (25.000?). Belugakaviar til Kavli-pris.
    Revival høyttalerne låt fint denne gangen også. Weiss dacen i samme rom er spennende.
    Davis høyttalerne (filterløse) hos Moet låt skikkelig fint med en liten 20w rørtass. Det rykket litt i kjøpefoten.
    For ikke å snakke om Endpoints Lumin/Thøress/Horns oppsett. Det ble spilt på et velsignet behersket lydnivå og det låt fantastisk oppløst og fint. Thøress-designet kan man sikkert diskutere - men jeg liker det. Horns-boksene er snåle, men låter jo fortreffelig.

    Ellers var det spennende å høre de små gulvstående høyttalerne i DIY-rommet. Ikke lett å få ordentlig inntrykk av lyden med det utstyret som ble brukt, men det låt lovende.

    Antall besøkende var mer imponerende enn antall utstillere.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.953
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Da var man i hus og kan nyte lyden av eget anlegg. Heldigvis en langt fra deprimerende opplevelse, selv om det alltid er mange fristende oppsett på en messe.
    Flere besøkende kom til etter hvert og jeg fant også i år et par rom jeg ikke hadde oppdaget. Ganske pussig å observere selgere som har lukket (og til og med låst) dør og ikke skilt på utsiden. Mange passerte flere av rommene, uten å kjenne på døra.

    Noen inntrykk:
    Beste og hyggeligste presentasjon: Terje Nilsen/Audio Aktøren. Passe miks av koseprat og litt innsikt.
    Proffeste/smootheste selgerpresentasjon: Dynaudio (som også imponerer med fin lyd fra betalbare alt-i-ett høyttalere!).
    Flotteste selger (og like dyktig) og fullstendig uten konkurranse på den fronten: Saxx/Totem
    Beste lyd for pengene: Med god margin NAT med Bladelius/PMC Prodigy.

    Flere rom låt bra:
    Audio Aktøren med båndspiller/Cary og QLN høyttalere
    APS spilte på rør som var ukjent for meg og QLN P3 i et lite rom i 2. etg.
    Mala med en elektrostat fra Popori
    Reidar Persons nye Respons Jussi høyttalere låter virkelig flott, men musikkvalget er for langt unna min smak til å gi et fullverdig inntrykk.

    Og man kunne ha nevnt så mange fler. De fleste har gjort det beste ut av vanskelige rom og holdt lydnivået levelig og har valgt oppsett som ikke provoserer rommet unødig.

    Mest imponerende oppsett:
    Acoustic tuning, med god margin. Den som sier lykke ikke kjøpes for penger, har bevisbyrden på sin side ;)

    Spesialprisen "naboen fra helvete" går i år (igjen?) til Hamrammr 🤘🤘🤘. Det verste er at jeg synes det låter fint også - ikke bare sjukt høyt.

    Takk for en fin messedag!
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Fin messe, masse folk og ikke minst mye å både se og høre på. Mine beste lydopplevelser var:

    Acoustic Tuning (messens beste lyd for meg) - Gratulerer til Frode og gjengen :)
    Mala Audio
    Andervik Audio
    Audio Aktøren med analog båndspiller og Qln 2 veis høytalere.

    Igjen tusen takk til Terje Nilsen og gjengen som nok en gang arrangerte en flott messe :)

    Lørdagskvelden benyttes til å spille litt vinyl snacks som selvfølgelig ble kjøpt der.

    Ønsker alle en audiofil lørdagskveld
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    121
    Antall liker
    181
    Sted
    Haslum
    Som nevnt i en tidligere post, noen dører var lukket uten lapp(selv med hjelp fra brosjyren man fikk utdelt). Jeg ser hittil at jeg gikk glipp av to rom, bl.a Revival. Ja, jeg vet den var på Bryggen, og trodde den var på rommet til Nordic Sound Design hvor det var en roll up med Revival foran døren, men der spilte de NEAT(?)

    Kan noen andre som fikk benyttet anledningen til å høre Revival(ene), gi sine synspunkter?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    5.923
    Mine favoritter:

    DIY rommet, fy flate for en tyngde og velspillende, det var det første rommet jeg besøkte og det meste var nedtur etter det. Fikk dessverre ingen brukendes bilder herfra.

    Acoustic Tuning, veldig god lyd, men ikke samme tyngde som DIY gutta. Oppløsning 3d, fylte rommet med lyd.

    Sigberg Audio, likte godt lyden her, bra trøkk og oppløsning, ørevennlig selv ved høye volum, det kan jeg like.

    Hamrammr, dette er jo ganske rimelige høyttalere med et enkelt utseende, mye for pengene. Det spilte som bare pokker, de imponerte på mer enn bare trøkk for å si det sånn.

    Mala Audio, elektrostathøyttalere på sitt beste, de spilte med skikkelig tyngde, noe jeg har savnet før når jeg har lyttet til andre merker. Deilig, deilig, sånn som kunn elektrostater får til.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    I år var Ledfoot halve årsaken til å ta turen, og han innfridde. Som alltid, må jeg tillegge. Ikke begriper jeg at jeg har så mye mørke i meg at jeg absolutt elsker det han driver med, men åpenbart har jeg det.

    Ellers var det en og annen god stand der, og joda, den som presenterer Totem, flytter fortsatt fokus vekk fra alt som har med høyttalere å gjøre. 'Nuff said.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.486
    Antall liker
    35.325
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt med omtaler og bilder, nesten som å være der...
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Takk for at dere deler 😀. Dessverre kræsjet messen med ett take-off like ved på samme dag. Befinner meg midt på Balkan.

    Mer takk! Hvordan låt Totem der? Spilte de på Marten? Men dog, ser ikke ut som det hadde vært så mye nytt og spennende der i år for meg.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Ingen trengsel her akkurat.
    Litt tynt på utstillerfronten også egentlig. Men som vanlig i Horten, oppdager man stadig nye rom som har døren lukket og ikke har skilt på utsiden. Kan få timene til å gå med skattejakt 😊
    For tøff konkurranse med messa i Asker kanskje?
    Hvilken messe i Asker er det snakk om?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Synd de inntok den holdningen at det ikke var mulig å lytte til noe annet enn det de hadde plukket ut selv. Kunne ønsket meg å høre et spor eller to med Oscar Peterson på disse, men - nope, det var ikke mulig:(.
    Lurer da litt på hvem de er på messe for. Seg selv, eller potensielle kunder:unsure:
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    3.503
    Torget vurderinger
    8
    Takker alle som har avlagt rapport fra årets messe. Kunne godt tenkt meg å vært der selv.
    Det jeg har lagt merke til er hvor mye mer positiv årets poster/rapporter er i forhold til tidligere 👍
    Uansett gøy å høre inntrykkene deres.
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn