-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Jeg hørte, så langt tilbake som på senhøsten 2005, B&W Nautilus 805 (husker ikke om det var S- eller Diamond-versjonen, men jeg tror det var 805 S), og den høyttaleren er noe av det mest perfekte jeg har hørt av små høyttalere. Det er en ganske stor, bra høyttaler i en liten kropp.
Jeg prøvde den da på Lyngdorf TDA-2200 og Denon PMA-2000, og må jeg si jeg foretrakk Denon-forsterken. Sammen med Lyngdorf ble det altfor lyst, skarpt og hardt, og ikke minst ganske kjedelig, selv om detaljrikdommen var overveldende.
Noen her på forumet som har erfaring med 805Diamond? Ville min nåværende amp, PMA-1500AE ha noe for seg, eller er det "a bloody waste" å kjøre en så flott høyttaler på den?
Som sagt, oppsettet mitt er så bra nå, at en oppgradering må være markant
Et veldig godt forslag, og igrunn noe av det samme jeg ser for meg i hodet. ;D Så får man bare ta tiden til hjelp, og følge med på bruktmarkedet, heheThe Edge skrev:-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Jeg hørte, så langt tilbake som på senhøsten 2005, B&W Nautilus 805 (husker ikke om det var S- eller Diamond-versjonen, men jeg tror det var 805 S), og den høyttaleren er noe av det mest perfekte jeg har hørt av små høyttalere. Det er en ganske stor, bra høyttaler i en liten kropp.
Jeg prøvde den da på Lyngdorf TDA-2200 og Denon PMA-2000, og må jeg si jeg foretrakk Denon-forsterken. Sammen med Lyngdorf ble det altfor lyst, skarpt og hardt, og ikke minst ganske kjedelig, selv om detaljrikdommen var overveldende.
Noen her på forumet som har erfaring med 805Diamond? Ville min nåværende amp, PMA-1500AE ha noe for seg, eller er det "a bloody waste" å kjøre en så flott høyttaler på den?
Altså har noe for seg og har noe for seg fru blom I utgangspunktet tror jeg PMA 1500 her blir et nr for små, både i rene krefter og lydkvalitet. Det er et ganske stort hopp fra 1500 og opp til PMA 2000. Men det er klart, et sted må man begynne hva gjelder oppgraderinger, og det er ikke alltid man har rå til å oppgradere hele kjeden med komponenter i samme slengen når man når et gitt prisnivå som det du her har gjort. Da er det jo greit å ta en ting av gangen, hvorfor ikke kjøpe 805 Diamond når økonomien tillater det, bruke PMA 1500 på den frem til du får spart opp til bedre forsterker? På den måten bygger man gradvis og med solid kvalitet
-HP- skrev:Et veldig godt forslag, og igrunn noe av det samme jeg ser for meg i hodet. ;D Så får man bare ta tiden til hjelp, og følge med på bruktmarkedet, heheThe Edge skrev:-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Altså har noe for seg og har noe for seg fru blom I utgangspunktet tror jeg PMA 1500 her blir et nr for små, både i rene krefter og lydkvalitet. Det er et ganske stort hopp fra 1500 og opp til PMA 2000. Men det er klart, et sted må man begynne hva gjelder oppgraderinger, og det er ikke alltid man har rå til å oppgradere hele kjeden med komponenter i samme slengen når man når et gitt prisnivå som det du her har gjort. Da er det jo greit å ta en ting av gangen, hvorfor ikke kjøpe 805 Diamond når økonomien tillater det, bruke PMA 1500 på den frem til du får spart opp til bedre forsterker? På den måten bygger man gradvis og med solid kvalitet
Takk takk!Zomby_Woof skrev:Gratulerer med ny kåk! Innafor ring 1?
Personlig ville jeg ventet med å bruke penger på diamant-tweeter til det ble mer vanlig med high rez inspillinger. (uansett forsterker) 805s kan være et bedre valg til alt annet enn demo-plater med superlyd. Uten at jeg vet det sikkert; det er mer en følelse jeg har. Alt må sees i sammenheng, og i forhold til de reelle behov. No-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Gratulerer!!Proffen skrev:HALLELUJAH....
Da er første delmål for hifiåret, og året 2012 for øvrig, OPPFYLT!
Ny kåk er handlet inn, til den nette sum a 3,6.
Hva får man så for noe sånt?
Joda, 150kvm primærareal, 2 stuer, der den ene er en kjellerstue på drøye 20kvm - så nå blir der satt opp 2 anlegg, 40 kvm terrasse, 40kvm garasje. En stue blir da dedikert tv/film og en stue dedikert musikk...
Gjett om man er høyt oppe? ;D
mvh
Proffen
Har hatt begge deler.hookerbot3000 skrev:Eller gjøre noe helt annet, gå for en DAC med volumkontroll som kan brukes som pre til QUAD`ene, ??? Back to the Future! Noen som kan fortelle meg om de lydmessige forskjellene digital pre mot rør vil være, spesiellt "varm" lyd får jeg vel ikke?
takker
Var ikke det litt spesielt å gi anbefalinger basert på en følelse du har?Dr.No skrev:Personlig ville jeg ventet med å bruke penger på diamant-tweeter til det ble mer vanlig med high rez inspillinger. (uansett forsterker) 805s kan være et bedre valg til alt annet enn demo-plater med superlyd. Uten at jeg vet det sikkert; det er mer en følelse jeg har. Alt må sees i sammenheng, og i forhold til de reelle behov. No-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Ser dén. Når jeg tenker etter var det faktisk den helt streite N805 jeg hørte sist, og den låt fantastisk. Uten å blir for pushy på e "mindre kule" detaljene - musikken låt bare bra og detaljert. Diamanten er heftig sånn. Men pr. dags dato er vel Diamond-versjonen den eneste 800-serien som produseres, dessverre. så man får eventuelt følge med på bruktmarkedet.Dr.No skrev:Personlig ville jeg ventet med å bruke penger på diamant-tweeter til det ble mer vanlig med high rez inspillinger. (uansett forsterker) 805s kan være et bedre valg til alt annet enn demo-plater med superlyd. Uten at jeg vet det sikkert; det er mer en følelse jeg har. Alt må sees i sammenheng, og i forhold til de reelle behov. No-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Du må for all del ikke kjøpe 805 eller 805s eller hva de heter. Riktignok er den en del dyrere men forskjellen opp til 805D er vannvittig stor. 805D er bare helt vilt mye mer oppløst og detaljert, den er veldig mye bedre. Tror nesten ikke det er den samme høytaleren i det hele tatt. En av gutta i lauget hadde 805S og var egentlig fornøyd med de, men så hadde han 805D på hjemlån og da var det ingen vei tilbake. Han bare måtte bytte, og det tror jeg ikke noen av oss andre i lauget heller synes var noe å lure på. Så som sagt, jeg anbefaler på det sterkeste å gå for Diamant vesjonen.-HP- skrev:Ser dén. Når jeg tenker etter var det faktisk den helt streite N805 jeg hørte sist, og den låt fantastisk. Uten å blir for pushy på e "mindre kule" detaljene - musikken låt bare bra og detaljert. Diamanten er heftig sånn. Men pr. dags dato er vel Diamond-versjonen den eneste 800-serien som produseres, dessverre. så man får eventuelt følge med på bruktmarkedet.Dr.No skrev:Personlig ville jeg ventet med å bruke penger på diamant-tweeter til det ble mer vanlig med high rez inspillinger. (uansett forsterker) 805s kan være et bedre valg til alt annet enn demo-plater med superlyd. Uten at jeg vet det sikkert; det er mer en følelse jeg har. Alt må sees i sammenheng, og i forhold til de reelle behov. No-HP- skrev:Hmmm, jeg er en impulsiv sjel, og får av og til fikse idéer.
Gratulerer, denne fungerer ;Dlarkrla skrev:Jeg kjøpte meg for 10 minutter siden en Transparent Audio PowerIsolator Reference MM2. Og det var ikke en del av årets plan engang, hvordan skal dette ende :
Juleferien er over. Året er langt, men greit å være igang igjenottone skrev:Å ja, 2012 blir et stort år for hifi og musikk her.
Mange planer, ikke sikkert vi orker å gjennomføre alt i løpet av året, men det er greit å ha planene klare
1. Lytterom i kjeller med både musikk og film
2.Forenkling av hifi i stuen. Noe fra Naim kanskje, helst med Airplay.
3.Musikkserver
4.Rydde unna og bli kvitt gammelt utstyr som er til overs.
5.Bedre forsterkning til ESL63
6.Oppgradering av LP12 drivverk.
ny forsterker til ESL'ene altså?ottone skrev:Juleferien er over. Året er langt, men greit å være igang igjenottone skrev:Å ja, 2012 blir et stort år for hifi og musikk her.
Mange planer, ikke sikkert vi orker å gjennomføre alt i løpet av året, men det er greit å ha planene klare
3.Musikkserver
Spennende, gir du noen inntrykk etterhvert?larkrla skrev:Jeg kjøpte meg for 10 minutter siden en Transparent Audio PowerIsolator Reference MM2. Og det var ikke en del av årets plan engang, hvordan skal dette ende :
Yepp, Enig (hvis ikke kan du sende meg en pm, kan overta den jeg :)RBN skrev:Gratulerer, denne fungerer ;Dlarkrla skrev:Jeg kjøpte meg for 10 minutter siden en Transparent Audio PowerIsolator Reference MM2. Og det var ikke en del av årets plan engang, hvordan skal dette ende :
Mvh
RBN
Ikke godt å si hva jeg ender opp med, hvis det noen gang tar slutt. Planen er å prøve en tyngre klasse A, made in UK naturligvis, så får vi høre hvordan det går. Bestilt, men ikke i hus på en stund ennå, så det omtales fremdeles som en plan.bjarnetv skrev:ny forsterker til ESL'ene altså?ottone skrev:Juleferien er over. Året er langt, men greit å være igang igjenottone skrev:Å ja, 2012 blir et stort år for hifi og musikk her.
3.Musikkserver
hva ende du opp med?