En liten nyhetsrapport, har lykkes i å få tak i nye mellomtoner til Kef'ene! Kjell Arne på Akustikk ringte i går og hadde lykkes med å finne et matchet par!

Håper på snarlig leveranse...
Griffenfeldt var innom i går og fikk varmet ørene på Generalens Montana's, tror handlelysten steg kraftig for nå spiller dette mektig heftig! De låter veldig annerledes enn typiske engelske monitorer, her er det kjempepanorama lydbilde med bunn verdig en solid gulvstående høyttaler. De krabber til 35hz og kan stå nokså nær bakveggen noe som passer meg ypperlig. Litt tøff regningssesong nå, hvis ikke tror jeg pokker meg jeg ville hatt dem. Kabinettene er helt kanon både i finish og "dødhet". At det skulle bli såpass match med Naim hadde jeg ikke trodd, eneste reservasjon er noe mudder i mellomtonen når f.eks Kari synger med stor dynamikk samtidig som bassisten går amok på siste kuttet på "svarta bjørn". Da får 7" mye å gjøre, dette er jo et typisk to-veis problem når de først får lov til å spille såpass dypt.
Ellers måtte jeg returnere en av Teddyboksene, han hadde ikke fått med seg at det er Duet jeg spiller på og hadde levert en powerboks til Squeezebox classic, den virket jo men dynamikken ble dårligere enn med veggvorten! Det skyldes at classic skal ha 5V mens duet 9V. En liten blunder der altså men riktig boks er på vei i Posten. Teddy har også lagd en ny dac i Naim-ånd som jeg lurer på utpå året, har sansen for hans produkter og hans patenterte superregulator som benyttes i strømforsyningene. Dac'en står klar i hans lytterom og skal låte bedre en Naims nye som han har som referanse. Jeg har ikke digital utgang på min cd-spiller så denne er ment å benytte på Duet'n. Cd-spilleren min skal få seg en runde etterhvert også, skal bytte endel opamps og kaste ut trafo'n samt putte inn endel superregulatorer på kritiske punkter som skal løfte kvaliteten et stykke forbi dagens cdx2 med orginal NaimXPS (ekstern strømforsyning) som er en kombo til 65.000,-
Allerede ved innkobling av teddyxps strømforsyning oppdaget jeg at jeg har ca 1000cd'er å spille gjennom på nytt, dette er et løft som er helt formidabelt! Første steg videre nå er 6 opamper til 3dollar pr stk 8) 8)
Samtidig foregår det en langsiktig jakt på ytterligere en NAP 250 i samme stil for biamping av Kef'ene, Teddycap'en som regulerer preampen har uttak til to amper og det er jo kjedelig at en port skal stå ledig...? 8)
Hmmm, snublet over en tråd i UK hvor endel moddetips på preampen står listet opp......vi satser på en lang vinter hehehe