lille hiawata
Hi-Fi freak
Pink Foyd Genesis Jethro Tull Beatles gammal 70 talls.
Det ble enormt løft i he6 når jeg byttet forforsterker
Ja, det er de. Var litt nøkterne i bassen, men de har nå begynt å komme seg.De er veldig airy på alle måter.
men lyden er svæææææææært behagelig.
Jeg har et par Sennheiser HD 6XX som kom inn døra her nå. De er riktignok ikke innspilt, mens HE-4XX er spilt en del på nå i sommer. HiFiMAN var billigere (jeg slapp toll også) og er veldig komfortable, noe HD 6XX også er. HE-4XX er tyngre på hodet, men omslutter ørene med solid margin noe mange vil finne svært behagelig. Men foreløpig synes jeg at HE-4XX er luftigere og har et åpnere lydbilde. Bass er omtrentlig on par.Jeg vurderer også HE-4XX, er de verdt kjøpet synes du?
Har du en link på den der?Det eneste jeg kan si om he-400i er at de er litt tamme. Det skorter litt på dynamikken og fyldigheten. En brukt he-500 er et enormt godt kjøp lydmessig. Men de er tunge og sliter litt med komforten. Men en «hodebøylegenser» på ali express ordner det.
Etter å ha brukt begge nå en stund, og de er vel høvelig innspilte, så mener jeg at HiFiMAN HE-4XX er det beste kjøpet lydmessig. De er rimeligere, har er luftigere lydbilde og er kanskje noe mer nøytrale. Bassen i begge er god, men mer "utstrakt" på et vis i HE-4XX. Men de er tyngre, og det er vanskelig å slå komforten til Sennheiser som er litt mørkere i lyden. Uansett hva man kjøper blir det ikke feil.Jeg har et par Sennheiser HD 6XX som kom inn døra her nå. De er riktignok ikke innspilt, mens HE-4XX er spilt en del på nå i sommer. HiFiMAN var billigere (jeg slapp toll også) og er veldig komfortable, noe HD 6XX også er. HE-4XX er tyngre på hodet, men omslutter ørene med solid margin noe mange vil finne svært behagelig. Men foreløpig synes jeg at HE-4XX er luftigere og har et åpnere lydbilde. Bass er omtrentlig on par.Jeg vurderer også HE-4XX, er de verdt kjøpet synes du?
Ennå har jeg ikke sammenliknet så mye, mest for å gi HD 6XX litt innspillingstid.
Jeg vet ikke helt sikkert men det er ting som tyder på det. Jeg har ikke eid andre HiFiMAN hodetelefoner før. Det er mulig at Sennheiser HD 6XX er litt bedre på dynamikk, men den har ikke den luftigheten som HE-4XX har.Jeg liker veldig godt mine hifiman he 400i , de spiller "deilig" , men kunne ønsket meg litt mer trøkk, dynamikk og bass da hadde de vært perfekte.
Etter hva jeg har lest så skal he 4xx være litegrann bedre på bass og dynamikk/trøkk ?
Destiny
Har hørt dem kjapt på demo hos Duet - tror de har dem stående der fast nå. Låt bra.Någon som testat?
https://m.hifiman.com/products/detail/298
Nå har jeg hatt HE 400i ganske lenge og angret litt. Av nevnte grunn. Jeg hadde heller kjøpt Focal Elear som har samme luftighet og detalj, men en annen dynamikk og fylde i bassen. Sammen lignet de direkte. Men så blir man jo vant til lyden og man klager ikke lengre .Det eneste jeg kan si om he-400i er at de er litt tamme. Det skorter litt på dynamikken og fyldigheten.
HiFiMAN Jade II elektrostatiske, med driver, ligger på prisnivå 35000 kr, som middels Stax. Er det sammenlignbart i lydkarakter?Har hørt dem kjapt på demo hos Duet - tror de har dem stående der fast nå. Låt bra.
Fornøyd? Har vurdert de sjøl.Nettopp hente på posten...
Vis vedlegget 671889
Fornøyd? Har vurdert de sjøl.
De der er veldig bra, spesielt til prisen.Nettopp hente på posten...
Vis vedlegget 671889
Hei. Fungerer virkelig AQ Red med Hifiman. Jeg synes AQ Red såvidt klarer å drive mine RHA in ear. Funker det er det jo deilig og billigJa det tror jeg. He-4XX framstår ikke spesielt lettdrevne rett ut av eska, men noe kan ha sammenheng med at de er heeelt nye. Kjører de på Audioquest Dragonfly Red her og det fungerer.
Vis vedlegget 545742 Vis vedlegget 545742
Har faktisk ikke prøvd de noen gang. Jeg kjøpte noen andre på finn.no samme dag som jeg bestilte 400i.Er det et reelt problem det han ranter om angående kablen som er like praktisk som en kvist snurra i ståltråd?