HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.571
    Sted
    Hamar
    Litt på siden å lufte frustrasjon over sen frakt her kanskje, men nå har hodetelefonene kjørt seg fast med fedex i Polen, og kabler fra USA vært lost in space med USPS i 10 dager... Aaaaaaargh.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Lov å lufte. Vi har alle vært der, vel 😆
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.571
    Sted
    Hamar
    Litt tidlig å mene noe, men i dag har jeg endelig fått kose meg med HE6se v2. Godt inntrykk så langt får jeg si.

    Vet ikke helt hva jeg trodde, men med high gain og xlr ut fra topping A70 pro spiller det høyt nok på -50dB, så nok headroom er det definitivt.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Litt tidlig å mene noe, men i dag har jeg endelig fått kose meg med HE6se v2. Godt inntrykk så langt får jeg si.

    Vet ikke helt hva jeg trodde, men med high gain og xlr ut fra topping A70 pro spiller det høyt nok på -50dB, så nok headroom er det definitivt.
    Bra! Gratulerer. HE6SE er fantastisk gode
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    976
    Antall liker
    1.571
    Sted
    Hamar
    Litt kortfattet oppsummering av inntrykket så langt ved å gå fra Sundara til HE6se v2:

    Bass: Mer og bedre bass, se også punkt 2

    Detaljer: Småtteri trer tydeligere frem, hører du godt etter er det mye mer å hente ut av informasjon i lyden og klart bedre separasjon mellom instrumenter. Det som tidligere var tapping i bakgrunnen er nå tydelig lyden av en trommestikke som slår på kanten av en skarptromme. Lyd av fiolin, bratsj har mer bue og harpiks enn før etc. Alle lyder har fått mer personlighet. Varierer sterkt med opptaket selvsagt. På den negative siden kan man la seg irritere over at opptaksrommet har paneler på veggene som vibrerer med i sympati på f.eks Freddie Freeloader, men alt i alt er det positivt med mer detaljer, og det tar ikke overhånd.

    Komfort: Sundara sitt hodebånd er mer behagelig, men HE6se v2 har mer passende clamping på mitt hode, og det er en oppgradering at koppene kan rotere. Alt i alt en oppgradering.

    Til full pris vil jeg si at finish på HE6se v2 ikke holder mål, litt mye plastikk, skruene som holder koppene er triste og komforten til hodebøylen kunne vært bedre. Mine er kjøpt som "refurbished" fra HiFiMan, og da absolutt verdt pengene IMO.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har skrevet test av Hifiman Deva PRO nylig. Kanskje noen finner den interessant :)

     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har også gjort en test av Hifiman HE400SE i det siste :)

     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har du testet eller har du planer om å teste Ananda?
    Testet den originale , ikke hørt dem nyeste

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.085
    Antall liker
    2.505
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Har også gjort en test av Hifiman HE400SE i det siste :)

    Like your rewievs . )moro å lese

    Jeg var en del på hode telefoner før , og endel for evaluering av audio kretsløp , da koss . Alltid hatt en forkjærlighet for stax elektrostatene fra minste som pro modellene .
    Jeg har vel alldri har funnet dynamiske som kan det staxen gjorde .Dog 701lyder bedre power ampet
    ps
    Hadde en no name dynamisk , som jeg monterte tykkere ledn og power ampet ,,, omg transformation in sound : )

    hvordan vil en he 400 se (power ampet ) klare seg mot en stax ?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Like your rewievs . )moro å lese

    Jeg var en del på hode telefoner før , og endel for evaluering av audio kretsløp , da koss . Alltid hatt en forkjærlighet for stax elektrostatene fra minste som pro modellene .
    Jeg har vel alldri har funnet dynamiske som kan det staxen gjorde .Dog 701lyder bedre power ampet
    ps
    Hadde en no name dynamisk , som jeg monterte tykkere ledn og power ampet ,,, omg transformation in sound : )

    hvordan vil en he 400 se (power ampet ) klare seg mot en stax ?

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.085
    Antall liker
    2.505
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2

    Ardilla !
    And again , nice rewiev . )
    Takk , Det er sjelden å få en bestillt en ønske rewiev " :love:og spesiellt av en ekte head phoner"

    Jeg liker hvordan du går gjennom testene og analyserer med forsjellig musikk . At du og tar med tekniske detaljer
    viser at du har grunnlag for en god vurdering . )

    Som stax mann kjenner jeg igjen beskrivelsen , og din rewiev gir meg tro på at en

    HE400se må komme sterkt i vurdering

    Ps er den modellen din he400se byttet ledniger på ?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Takk!

    Skal teste i umiddelbar fremtid. HE400SE er rå med masse watt.
    Jeg har en mytek liberty 2, vil den være god med HE400 SE tror du? Evt. annen ht som vil matche den litt slanke(lineære) spillestilen til Mytek'en godt?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ardilla !
    And again , nice rewiev . )
    Takk , Det er sjelden å få en bestillt en ønske rewiev " :love:og spesiellt av en ekte head phoner"

    Jeg liker hvordan du går gjennom testene og analyserer med forsjellig musikk . At du og tar med tekniske detaljer
    viser at du har grunnlag for en god vurdering . )

    Som stax mann kjenner jeg igjen beskrivelsen , og din rewiev gir meg tro på at en

    HE400se må komme sterkt i vurdering

    Ps er den modellen din he400se byttet ledniger på ?
    Takk 🙂🙂

    Ja, det er kabler fra Lystad Cables. Veldig gode og rimelig prisede kabler laget på Strømmen av Sebastian @Sebbai.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en mytek liberty 2, vil den være god med HE400 SE tror du? Evt. annen ht som vil matche den litt slanke(lineære) spillestilen til Mytek'en godt?
    Har den selv, DAC2 ikke sant? Skal testes etterhvert. Deva PRO er mer lettdrevne og stygggode. Har selv skrevet enn sammenligning


     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Har den selv, DAC2 ikke sant? Skal testes etterhvert. Deva PRO er mer lettdrevne og stygggode. Har selv skrevet enn sammenligning


    Takk for fin info, Liberty dac2 ja 👍
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    https://www.audiosciencereview.com/...emove-hifiman-pads-on-different-models.44466/

    Hvordan løsne puter på div Hifiman modeller



    For the Ananda, Edition XX/XS, or Arya type, simply put your fingernail in the seam and press right there for each side to free nine the clips. When you have a couple of them, it'll just fall out. They go back in fairly easily using the same method to get the hooks back in (the hooks face outward). Pressing anywhere else is almost a sure way to tear the fragile pleather away from the ring where it's sealed. If that happens, putting some Loctite Gel on the head of a pin can give you a pinpoint way to apply some to the seam and tuck in it. The gel won't run, much better than drippy glue.

    For the HE4xx/400i type round pads, use a credit card in the seam to push the clip in, starting left-right and the ones in the top-bottom positions. To put them back, just seat the first three in, then use the credit card to put pressure on the last one, while using your thumb to press in on the pad itself right over the clip for down force.

    To clean them, use a delicates bag and unscented laundry detergent on the gentle cycle, with a velcro or zip tie to keep them separated in the bag, so the clips don't scratch the other pads.

    Unscented Fabreeze for cloth is also good, just spray it on a paper towel and rub it in, then cover it to let it dry slowly. That stuff needs time to form a doughnut shaped molecule around the protein to lock in the scent. Nothing beats washing them before a sale, they always sell much faster if you mention you did that. I dry them using a dehumidifier, but a hair dryer on no heat left blowing (or a fan) will get them dry quickly. If the outer pleather rings are cool to the touch, it usually means they aren't dry yet. The inner part of the pad is the last to dry. I don't use fabric softener, as it coats the material and gets in the foam.
     

    kjetilfl

    HiFi-entusiast
    Ble medlem
    19.12.2019
    Innlegg
    580
    Antall liker
    2.185
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    19
    Må si meg veldig fornøyd etter noen oppgradereringer av HIFIMAN HE1000se-oppsettet mitt før jul. WyWires Platinum kabel, Dekoni Elite Fenestrated Sheepskin puter og ikke minst en Burson Audio Soloist 3 GT forsterker. 😍

    20231228_160422.jpg
    20231228_160115.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tygger litt på en (mulig) oppgradering fra AKG K701... Vil en Edition XS (V1) gjøre susen?

    Og i så fall: jeg bruker en Opera Audio Cyber 20 amp, som har svært sparsommelig med opplysninger - 1W x 2 ved 1KHz. Den gjør seg godt med K701 (62Ohm, 105dB) og jeg vet den fungerer bra med ting fra Sennheiser, men det er jo litt andre skapninger enn ting fra Hifiman. Det påstås i lektyren at den kan drive ting ned til 10Ohm, noe jeg velger å ta med en liten klype havsalt, men 18Ohm/92dB burde da la seg gjøre...?

    EDIT: now obsolete, siden jeg falt for et par Open Box HE-R10D til $350. Enkle å drive og svært gode tester og tilbakemeldinger, som indikerte at lyden vil passe meg godt. 🤞

    Om noen har dem så kom gjerne med tanker og vurderinger.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tygger litt på en (mulig) oppgradering fra AKG K701... Vil en Edition XS (V1) gjøre susen?

    Og i så fall: jeg bruker en Opera Audio Cyber 20 amp, som har svært sparsommelig med opplysninger - 1W x 2 ved 1KHz. Den gjør seg godt med K701 (62Ohm, 105dB) og jeg vet den fungerer bra med ting fra Sennheiser, men det er jo litt andre skapninger enn ting fra Hifiman. Det påstås i lektyren at den kan drive ting ned til 10Ohm, noe jeg velger å ta med en liten klype havsalt, men 18Ohm/92dB burde da la seg gjøre...?

    EDIT: now obsolete, siden jeg falt for et par Open Box HE-R10D til $350. Enkle å drive og svært gode tester og tilbakemeldinger, som indikerte at lyden vil passe meg godt. 🤞

    Om noen har dem så kom gjerne med tanker og vurderinger.
    Edition XS er skummelt bra
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har skrevet en sammenlignings-test med Sundara og Hifiman Edition XS her, om noen har glede av den :)

     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har skrevet en sammenlignings-test med Sundara og Hifiman Edition XS her, om noen har glede av den :)

    Jeg har, selv om hodetelefon-verdenen fremstår som en ordentlig krattskog, kanskje i enda større grad enn valg av høyttalere. De siste er avhengig av rommet og forsterkeren de spiller i og med, men hodetelefoner virker totalt å være enda mer påvirkelige i forhold til forsterkeriet man bruker. I tillegg finner jeg det ofte veldig uklart om modell A er objektivt bedre enn modell X/Y/Z, eller om det kun er snakk om helt subjektive kriterier.

    Tester med målinger gjør tilsynelatende ting litt klarere, inntil en ser at forskjellige testere har forskjellige målinger. Litt av et villniss det her.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det blir i alle fall interessant, siden jeg aldri har hørt planare hodetelefoner. Skulle det ene eller andre paret ikke falle i smak så kan de vel avhendes mer eller mindre uten tap gitt innkjøpsprisen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bare sånn for nysgjerrighetens skyld @ardilla, siden du gjør dette her av yrke (kind of, eller helt; hva vet jeg): jeg antar du har hørt AKG K701? Om så, hvordan vil du beskrive den i forhold til Edition XS? HE-R10D antar jeg du ikke har hørt, siden du ikke har skrevet noe om den?

    Jeg liker jo K701 veldig godt, men så har jeg heller ikke veldig mye annet referansemateriale. Sennheiser 560, 580 og en 600ognoe (døllest, døll og husker ikke, henholdsvis), samt et sett halvkjipe PC-klokker fra Corsair.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Bare sånn for nysgjerrighetens skyld @ardilla, siden du gjør dette her av yrke (kind of, eller helt; hva vet jeg): jeg antar du har hørt AKG K701? Om så, hvordan vil du beskrive den i forhold til Edition XS? HE-R10D antar jeg du ikke har hørt, siden du ikke har skrevet noe om den?

    Jeg liker jo K701 veldig godt, men så har jeg heller ikke veldig mye annet referansemateriale. Sennheiser 560, 580 og en 600ognoe (døllest, døll og husker ikke, henholdsvis), samt et sett halvkjipe PC-klokker fra Corsair.
    Det er dessverre ikke snakk om yrke - men kanskje det går an å tjene litt på siden etterhvert, men bruker mye tid på dette ja :)

    AKG701 vs XS på husken

    XS har mye mer og bedre bass
    701 har mer tilstedeværelse i mellomtonen
    XS har mer detaljer
    Begge har stort lydbilde
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Interessant, takk for betraktningene. Ad lydbildet så føler jeg vel heller at alt foregår i den umiddelbare nærhet med K701, så om noe er det nettopp det jeg håper vil forandres med de nye klokkene.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Interessant, takk for betraktningene. Ad lydbildet så føler jeg vel heller at alt foregår i den umiddelbare nærhet med K701, så om noe er det nettopp det jeg håper vil forandres med de nye klokkene.
    K701 er mer avhengig av forsterkeren

    Jeg var kanskje litt rask. XS har nok et vesentlig større (relativt sett) og mer presist lydbilde. Men begge er veldig åpne, derfor satte jeg den i samme bås.

    Kan gjøre en bedre sammenligning i XS testen min. Dette er bare på husken. Den er alltid grovkornet. Det gjelder forresten ikke bare meg. 🙄🤔
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nei det gjelder nok de aller, aller fleste, enten de tror det eller ei. For egen del husker jeg bare inntrykkene fra der og da, ikke lyden som sådan. Dermed blir gjenhør med gamle høydare fra svundne tider som regel regelrette antiklimax, fordi referansegrunnlaget var helt annerledes dengang da.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    K701 og he400i 2020 er de eneste har "overlevd" hos meg.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Nei det gjelder nok de aller, aller fleste, enten de tror det eller ei. For egen del husker jeg bare inntrykkene fra der og da, ikke lyden som sådan. Dermed blir gjenhør med gamle høydare fra svundne tider som regel regelrette antiklimax, fordi referansegrunnlaget var helt annerledes dengang da.
    Men ingen er så skråsikre som de som tror blindt på egen hukommelse 😏😆
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er ledning på hifiman he400i ver.2020 og Ananda stealth magnet den samme?
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Da venter jeg med lengsel på et par Hifiman HE1000 V2 Stealth som skal komme i posten snarlig. Ble et impulskjøp da de dukket opp for salg, og med prisingen som Hifiman har gjort med denne utgaven nå må det være århundrets kjøp disse hodetelefonene...:D
    Var egentlig sekunder fra å kjøpe et sett Audeze LCD5, men hadde heldigvis litt is i magen og skummet gjennom en hau med tester, og foruten at de fikk gode skussmål, var det en ting som hele tiden gikk igjen. Et elevert diskantnivå som i mange tilfeller kunne skape lyttetretthet, og de kan være vanskelig å finne forsterker som matcher, og min Tansformatic Head 2 var ikke en match.... Så da ble det HE1000 V2, og jeg som aldri har hørt Hifiman sine hodetelefoner.....:)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da venter jeg med lengsel på et par Hifiman HE1000 V2 Stealth som skal komme i posten snarlig. Ble et impulskjøp da de dukket opp for salg, og med prisingen som Hifiman har gjort med denne utgaven nå må det være århundrets kjøp disse hodetelefonene...:D
    Var egentlig sekunder fra å kjøpe et sett Audeze LCD5, men hadde heldigvis litt is i magen og skummet gjennom en hau med tester, og foruten at de fikk gode skussmål, var det en ting som hele tiden gikk igjen. Et elevert diskantnivå som i mange tilfeller kunne skape lyttetretthet, og de kan være vanskelig å finne forsterker som matcher, og min Tansformatic Head 2 var ikke en match.... Så da ble det HE1000 V2, og jeg som aldri har hørt Hifiman sine hodetelefoner.....:)
    HE1000V2 høres fantastiske ut på Head 2, har ikke prøvd Stealth enda. Gratulerer 👍
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Takk, blir spennende ja...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn