HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Da var Hifiman HE1000 V2 Stealth hodetelefonene i heimen og har fått spillt noen timer og kjørt en liten test mot mine andre to hodetelefoner, som er Focal Utopia og Audeze LCD-X, og det er greit å få bekreftet av fysikken lover enda fungerer, selv innen headfi :).
    Nå er jo HE1000 helt nye og trenger sikkert innspilling, og den bruker "stock" kabel der de andre to har mer eksotiske varianter.
    Så, første intrykket av lyden er mye som formidlet i utallige tester som ligger på nettet. HE1000 har et stort lydbilde som brer scenen utover med vanvittig seperasjon av instrumenter som gir masse detaljer og et oppløst lydbilde. En fantastisk hodetelefon til prisen lydmessig.
    Så noen bemerkninger. Opplevd byggekvalitet er bare sånn måtelig i forhold til Focal og Audeze. Virker litt "flimsete", men med forsiktig bruk går det nok greit.
    Lyden fra HE1000 er så fantastisk at det oppveier for dette.
    Har som nevnt testet noen timer, og da spesielt mot Focal Utopia, og tror ikke lydbildet kunne vert mer motstridig, litt som dynamiske høyttalere mot elektrostater.
    PÅ HE1000 er lydbildet stort, detaljert, vakkert, og vokalen er trukket litt tilbake, som en sitter på rad 30 og nyter musikken i fred og ro.
    På Utopia er vokalen og instrumentene mye mer fremtredende og det er mye mer dynamikk, mer som en står fremme med bandet. Der HE1000 får deg til lene deg tilbake å nyte, får Utopia svetten frem på panna og en har lyst til å reise seg opp å danse og synge med. På Utopia er dynamikken fremtredende, og det er vanvittig oppløst og musikalsk, men den mangler den store scenen og rommet HE1000 har, så disse to hodetelefonene vil komplettere hverandre litt etter musikkvalg og humør. Full klaff altså :). Oppsummert så må HE1000 være årets røverkjøp til den prisen Hifiman tar for disse for tiden. Anbefales!
     

    Vedlegg

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    58
    Antall liker
    108
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Att: JK.
    Gratulerer med dine Hifiman Stealth 👍
    Jeg har selv haft de samme hovedtelefoner i mindre end et års tid - og bliver nærmest mere og mere begejstret dag for dag!
    En mageløs dynamik og transparans. Man kommer “hele vejen ind” i alle optagelser, og kan se for sig, både hvordan optagelsen er lavet - og samtidig nyde enhver optagelse som en musikalsk helhed.
    Jeg benytter SPL Phonitor XE hovedtelefon forstærker, med balanceret udgang, og et 5 meter langt Moon Black Dragon kabel, som er lavet med OCC kobber.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    nrs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Innlegg
    128
    Antall liker
    85
    Jeg har også vurdert å bytte til Moon Black Dragon på mine HE1000se. Generelt så er jeg litt skeptisk til nytten av overprisede kabler. Men har brukt mye på både hodetelefoner og forsterker så hva er noen tusen til. Er det noen åpenbare ting alle ville legge merke til ved en slik oppgradering? Er det mindre motstand i Moon Black Dragon slik at feks dempefaktoren ville bli forbedret?
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Kan de kjøpes i Norge til hyggelig pris?
    Hør med Duet. I USA selges HE1000 V2 for 1399$ for tiden, og det er Hifiman selv som har dumpet prisen, så dette skulle tilsi at prisene skal ned i Norge også. Visst ikke er det bare å kjøpe direkte fra Hifiman sine nettsider slik mange gjør.
    Ser faktisk Hifiman har dumpet prisen på HE1000SE også slik at denne som kostet 3500$ nå koster 2000$... Og Prisen hos Soundgarden ligger på 38990.-
    Klarer Hifiman å holde disse prisene tar de over hele markedet....
     

    cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    58
    Antall liker
    108
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Att: N:
    Moon Black Dragon koster lidt penge - men jeg vil bestemt ikke kalde dem overpriset i forhold til, hvad man ellers kan købe af “eksotiske” kabler.
    Det første jeg bemærkede, efter at have skiftet fra et ellers udmærket tysk “Klotz” kabel til Black Dragon, var en klart bedre dynamik, og ikke mindst “ud af hovedet” gengivelse, med en klart bedre definition af de forskellige “lag” i optagelsen - noget, som jeg vægter meget højt. Ok - SPL Phonitoren giver bestemt også sit bidrag her.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nrs

    steefan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2021
    Innlegg
    338
    Antall liker
    589
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig fornøyd med Forza Audioworks sine Claire Hybrid HPC kabler. Har 2. En til Sundara og en til Sennheisers Hd600 serie.

    20230804_141146.jpg
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gode priser på duet.no nå... Min he400iver2020 er lagt ut på finn.no om noen dager kommer denne.
    1000016863.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker, det blir spennende å høre om de låter bedre enn he400iver2020 som jeg likte meget godt. De ble fort solgt på finn.no.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Henger meg på og takker for gode og grundige tester! Definitivt blant de bedre som er der ute.
    Hjertelig takk! Det er oppmuntrende å høre. Legger ned mye tid og krefter i dette, så gode tilbakemeldinger er stas 🙂🙂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hjertelig takk! Det er oppmuntrende å høre. Legger ned mye tid og krefter i dette, så gode tilbakemeldinger er stas 🙂🙂
    Forstår godt at dette tar mye tid og krefter, dønn seriøst arbeid.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal selge kabel fra Kraft Kabel på 160cm med 6.3mm i den ene enden etter hvert, blir lagt ut for salg når en ny kabel kommer inn.
    Denne kabelen jeg har er litt for kort til å sitte der jeg normalt sitter når jeg nyter musikk.
    1000016988.jpg

    Slett hvis dette bryter noen rettningslinjer.
    pm for pris..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva er førsteinntrykket?
    Dette er etter min mening mange hakk over he400iver2020 i hvert fall, skulle bare mangle... Bruker amir sin anbefaling av eq (gjør det på alle hodetelefonene mine) - og det låter bare så fantastisk flott, fra bunn til topp meget detaljert og oppløst, en anelse varm i klangen (noe jeg liker). Masse rom - hørt på en del musikk jeg kjenner godt, og oppdager nye detaljer i musikken, det liker jeg.

    De dyreste og beste hodetelefonene jeg har hatt i hus.

    Kjøpte Sennheiser HD650 også nesten samtidig, men Hifiman Ananda Stealth Magnet er mye mer "meg". Og til 6990,- som de selges for nå så er det ett kupp, mener jeg.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Veldig oppløftende, gleder meg til å få mine - som er forsinket, uvisst av hvilken grunn. Har gjerne noe med vær å gjøre, siden de ligger på Charles de Gaulle og det ligger snø i Paris... Muligens har de enda dårligere brøyteberedskap der enn her.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Veldig oppløftende, gleder meg til å få mine - som er forsinket, uvisst av hvilken grunn. Har gjerne noe med vær å gjøre, siden de ligger på Charles de Gaulle og det ligger snø i Paris... Muligens har de enda dårligere brøyteberedskap der enn her.
    Gled deg! Spørs om du trenger eq, da dine har vært i Paris en stund, er meldt varmt der fra i morgen så da er nok klangen på dine varmere enn mine som har ligget i Norge 😂
     
    • Haha
    Reaksjoner: JMM

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg...
    En anelse kvass i toppen, litt slank nedre mellomtone, ellers flott.
    Med eq, fantastisk...
    1000016995.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hos meg...
    En anelse kvass i toppen, litt slank nedre mellomtone, ellers flott.
    Med eq, fantastisk...

    Supert, skal teste samme profil når jeg får den. Fremdeles fast i Paris... :cry:
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Joa, ingen bråhast her, men bittelitt irriterende er det jo. Kommer forhåpentligvis i god tid før jeg skal på jobb igjen på fredag.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ananda Stealth og customkabel blir begge levert i dag påstås det. Presumptivt hyggelig; tror det når jeg har dem i henda.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Audiocables.eu

    PS: og Aliexpress, men hvem vet når de kommer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    245
    Antall liker
    179
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bestilte 2.5m fra Oidio Sound.
    @HoJ: Er dette en kabel av høy kvalitet og smidighet?
    Jeg trenger en litt kortere kabel som er lettere, smidigere, av høy teknisk og funksjonell kvalitet og som ikke legger til eller fjerner noe fra lydbildet til mine Focal Elear, og har vurdert Forza Noir Hybrid HPC, men jeg er usikker på om det er verdt pengene...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke fått den ennå, gir tilbakemelding når den har ankommet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    245
    Antall liker
    179
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Ser fin ut den, men koster mer enn jeg liker å betale for kabelstumper. Kommer på mer i 3.5m lengde enn jeg ga for 3.5m 3.5mm TRRS til 4.4mm OG en 6.35mm til XLR overgang fra Audiocables.eu.
    @JMM: Det liker jeg.
    Jeg har kjøpt mange kabler fra Audiocables.eu opp igjennom og alltid vært fornøyd. Fint du gidder en liten tilbakemelding her om kablene fra Audiocables 👍
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Skal bli.

    Alle kablene jeg har kjøpt over flere år nå har kommet derfra og jeg er veldig fornøyd med både pris og kvalitet. Veldig kjekt å kunne kjøpe nøyaktig så lange kabler jeg trenger, på centimeteren, og å kunne velge plugger og kabeltype/modell. Kjappe er de også.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Da er kabelen på plass, så jeg kan endelig bruke HE-R10D fra godstolen. Hurra!

    Kabelen er akkurat som antatt; solid konstruksjon og en del stivere enn jeg antar mange custom-kabler er, gitt hvordan de ser ut og at denne har en pyntestrømpe av samme type som høyttalerkabler gjerne har. Den er imidlertid på ingen måte *veldig* stiv og er helt ideell for statisk bruk. Til mobilt bruk er den kanskje litt i stiveste laget til å være optimal, selv om det også vil fungere helt fint.

    Alt i alt veldig fornøyd, med både pris, funksjon og konstruksjon. Det er forøvrig en 3.5m 3.5mm TRRS til XLR, ikke 4.4mm, med Neutrik all the way. Ditto med overgangen fra XLR hun til 6.35mm jack.

    Anbefaler denne, og forsåvidt alle kabler fra Auduocables.eu, helt uten forbehold.

    PS: @HoJ - kom Ananda Stealth også med kun en 1.5m kabel?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.452
    Antall liker
    35.277
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Angående Audiocables.eu, så kommer jeg ikke lenger enn hit.
    1000017065.jpg
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Da er det nok bare å vente en dag eller tre. Eller fem, eller noe.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn