JohnnyH
Hi-Fi freak
^ Da får det planlegges en ny tur innom forhandler i Stavanger for å se om det er mulig med en prøvelytt.
Dette er en tilbakevendende problemstilling som gjelder i hvert fall en del større hodetelefoner, og som vi har skrevet om tidligere.Det ser for meg ut som om kabeltilkoblingen på HE-500 stikker en del ned, er dette et problem eller ser det bare slik ut, jeg kan i noen tilfeller merker dette på LCD2, men der vender tilkoblingen på mine skrått fremover og dette er akseptabelt.
[...]
Originalen:Har sett at diskusjonen går rundt HE-6 så her er en test. i rett kategori CDW.
HiFiMAN HE-6 Planar Magnetic Headphones (Playback, for HI-Fi+) | Hi-Fi+
Ikke bare det, men magnet kun på den ene siden, gjør at magnetfeltet forandrer seg ut fra hvor membranen befinner seg til enhver tid (den er jo i konstant bevegelse). Med magnet på begge sider, så skal magnetfeltet være uniformt hele tiden, og det gir bedre kontroll.Det er også nytt at de begge bruker magnet på kun en side, imotsetning til tidligere Hifmanmedeller og alle Audezemodeller. Abyss bruker magnet på kun en side, men har slitt på målinger fordi membranene er vanskeligere å kontrollere. det sies imidlertid at man får en mer "luftig klang", men det viktigste argumentet er vekten.
Sent svar: En "Hodetelefonforlengerkabel" kan være en god løsning.Hei, har kjøpt HE-300, men trenger lengre hodetlf kabler med 6.35 mm jack, ser at hifiman sin egen nettbutikk har 8 meter lang kabel, men synes det er en stiv pris, finnes det rimeligere alternativer?
+1Men - hallo / dæjo - hvor kan man kjøpe 560?
Will do. Dukket opp en 20% kuppong på Soundgarden i posten så da anser jeg HD12 som en no brainer og teste ut. Worst case flippes den på brukten til nesten innkjøpspris.Gratulerer med nye klokker !
Kom gjerne med dine observasjoner om du tester dem på Hegel HD12 direkte som både dac og amp, en kombo jeg er litt nysgjerrig på selv.
Soundgarden har bedt Hegel om å teste effekten på denne da jeg tipper flere enn jeg har spurt om dette. I følge noen som jobbet på soundgarden var det samme forsterker som sat Hegel Super men med en bedre strømforsyning.Finnes det noen specs engang på hodetelefon delen av hd12? Så liten som hd12 er så kan jeg aldri se for meg at det er noe spesielt bedre enn hva du finner på en hver mainstream reciever - og det er ikke i nærheten av bra nok for å drive he-500 slik den krever for å skinne. HE-500 liker mye strøm.
Jeg opplever også HE-500 som snill, men meget detaljert i toppen. Tipper Nad M51 kan være synderen da den låt litt skarpt i toppen når jeg hadde den i stueanlegget for en god stund siden. Burson Soloist SL kjenner jeg ikke men har blitt meg fortalt er vel at dette er veldig nøytrale forsterkere som kan ha godt av hodetelefoner med litt ekstra kjøtt på beinet som LCD2 absolutt har.Etter lengre tids lesning og en del bruktkjøp har jeg endelig fått rotet meg til å registrere meg på HFS. Min head-fi rigg består i dag av Nad M51 dac, Burson Soloist SL og Hifiman HE-500. Jeg syntes dette låter "ganske bra", men føler det mangler litt i bunn og at diskanten er litt for spiss. Jeg har veldig begrenset erfaring med annet utstyr og lurer derfor på om dette kan forbedres med en annen forsterker, eller om det er HE-500 som bare er sånn. Burde jeg kjøpe LCD-2 i steden eller er det bytte av amp som gjelder?
Takk for tips. Jeg bestilte for en stund siden en hjemmelaget kabel fra en fyr på eBay for å bytte ut den tynne gjennomsiktige kabelen som fulgte med. Etter en periode med dette:Jeg opplever også HE-500 som snill, men meget detaljert i toppen. Tipper Nad M51 kan være synderen da den låt litt skarpt i toppen når jeg hadde den i stueanlegget for en god stund siden. Burson Soloist SL kjenner jeg ikke men har blitt meg fortalt er vel at dette er veldig nøytrale forsterkere som kan ha godt av hodetelefoner med litt ekstra kjøtt på beinet som LCD2 absolutt har.Etter lengre tids lesning og en del bruktkjøp har jeg endelig fått rotet meg til å registrere meg på HFS. Min head-fi rigg består i dag av Nad M51 dac, Burson Soloist SL og Hifiman HE-500. Jeg syntes dette låter "ganske bra", men føler det mangler litt i bunn og at diskanten er litt for spiss. Jeg har veldig begrenset erfaring med annet utstyr og lurer derfor på om dette kan forbedres med en annen forsterker, eller om det er HE-500 som bare er sånn. Burde jeg kjøpe LCD-2 i steden eller er det bytte av amp som gjelder?
Testet mye LCD2 opp mot HE-500 med Violectric V200 før jeg endte opp med sistnevnte. Opplevde HE-500 som mer åpen og engasjerende mens LCD var mer mørk og innsmigrende. Ikke minst var HE-500 vesentlig mer behagelig på mitt hode.
Jeg har ikke hørt Soloist, men har lekt endel med Conductor, som vel deler mye i forsterkerseksjonen. Jeg syntes også at HE500 låt litt slank i bassen og tidvis litt spiss i toppen. Conductor var svært bra med det meste, men med HE500 var det noe som ikke satt helt på plass. Bortsett fra på klassisk. Det var absolutt ikke dårlig, men HE500 ble lettere og tynnere på en måte jeg ikke kjente igjen fra andre forsterkere jeg har brukt den på.Etter lengre tids lesning og en del bruktkjøp har jeg endelig fått rotet meg til å registrere meg på HFS. Min head-fi rigg består i dag av Nad M51 dac, Burson Soloist SL og Hifiman HE-500. Jeg syntes dette låter "ganske bra", men føler det mangler litt i bunn og at diskanten er litt for spiss. Jeg har veldig begrenset erfaring med annet utstyr og lurer derfor på om dette kan forbedres med en annen forsterker, eller om det er HE-500 som bare er sånn. Burde jeg kjøpe LCD-2 i steden eller er det bytte av amp som gjelder?