HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Håkon, du bør korrigere artikkelen din.
    At ideen Hifiman ble unnfanget i New York, betyr ikke at firma eller produkt er amerikansk.
    Hovedkontor, R&D, produksjon og salg er i Kina.
    Eneste Hifiman har i USA er utsalgssteder og kundeservice.
    Takker for korreksjon; litt vanskelig å bytte innhold i våre publiserte artikler har jeg skjønt, men jeg kan i det minste legge inn et innlegg under artikkelen. Skal forsøke å finne en troverdig beskrivelse av historien bak Hi-Fi Man. Beklager manglende presisjon.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    HiFiMAN Innovating the art of listening - About HiFiMAN

    Hvis hifiman sine hjemmeside ikke er troverdig finner du ikke troverdige steder.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Takker igjen; lagt inn kommentar under egen arrtikkel.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    I svar til den som spurte om hvordan akgk701 er i forhold til hifiman. Jeg har he-500 og Q701. HE-500 er en god del mer oppløst og nyansert. En del mindre lysere enn q701 og så har den en anelse minde "papp-lyd" om jeg skulle tørre kalle det det. Da vet jeg ikke helt hva jeg mener eller sikter til, men kanskje siden det er element/magnet driver i q701 og elektrostat/magnetostat i he-500 så er det en del forskjell. Tror det er måten luft flytter seg på i de forskjellige teknologiene. Renere og mer detaljert lyd i he-500 altså, men den er jo også dyrere. Jeg bruker den med Trafomatic Head One og synes det spiller veldig godt. Q701 på samme forsterkeren blir kjedelig og det klaffer av en eller annen grunn veldig dårlig. Nydelig lyd egentlig med he-500. Har brukt q701 mest på MF M1 HPA. (musical Fidelity)
     

    kingu

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2011
    Innlegg
    77
    Antall liker
    3
    Sted
    Trondheim
    Håkon, du bør korrigere artikkelen din.
    At ideen Hifiman ble unnfanget i New York, betyr ikke at firma eller produkt er amerikansk.
    Hovedkontor, R&D, produksjon og salg er i Kina.
    Eneste Hifiman har i USA er utsalgssteder og kundeservice.
    Takker for korreksjon; litt vanskelig å bytte innhold i våre publiserte artikler har jeg skjønt, men jeg kan i det minste legge inn et innlegg under artikkelen. Skal forsøke å finne en troverdig beskrivelse av historien bak Hi-Fi Man. Beklager manglende presisjon.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    HiFiMAN Innovating the art of listening - About HiFiMAN

    Hvis hifiman sine hjemmeside ikke er troverdig finner du ikke troverdige steder.
    Tja, nevnte trekker seg jo selv i tvil med en del udokumenterte utsagn til egen inntekt.

    Det er mye å hente på å late som man opererer i USA istedenfor Kina. Her var dog sannhetsgegalten akkurat som hevdet. Med presisering av lager I Illenois.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Tenker du på prisen i Norge? Den er muligens gått opp pga. dollarprisen, men det kan ikke forklare alt.
    Den kostet kr. 7995 hos Audio Norge for et par år siden. Det var en veldig bra pris.
    Nu skal de ha kr. 12.990 !!!
    HiFiMAN HE-6 | AudioNorge

    Fra Head-Direct kostet den først USD 1199 og så steg prisen til USD 1299.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tenker du på prisen i Norge? Den er muligens gått opp pga. dollarprisen, men det kan ikke forklare alt.
    Den kostet kr. 7995 hos Audio Norge for et par år siden. Det var en veldig bra pris.
    Nu skal de ha kr. 12.990 !!!
    HiFiMAN HE-6 | AudioNorge

    Fra Head-Direct kostet den først USD 1199 og så steg prisen til USD 1299.
    Det tyder vel på at de ikke kutter produsjonen med det første - og det er jo bra.

    En velforsterket HE-6 står ikke tilbake for LCD-X eller LCD-3 imo - så prisen er fremdeles ikke dum. Det er ikke det første hifiproduktet som justeres oppover i pris. Det kjedde jo med HD800 også, bla. De vil jo tjene penger, og setter prisene der de tror det lønner seg mest.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    HE-1000 ligger på nettsiden til Audio Norge/Duet nå.
    29 990,-!
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Det var jo en frisk pris... De har brukt den vanlige 10gangeren på veiledende dollarpris da.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det var jo en frisk pris... De har brukt den vanlige 10gangeren på veiledende dollarpris da.
    Med den dollarkursen vi har nå, og iberegnet mva er jo det egentlig helt fair, desverre... Og plutselig er Stax blitt billig :rolleyes:
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Det var jo en frisk pris... De har brukt den vanlige 10gangeren på veiledende dollarpris da.
    Et produkt er vel værdt det markedet er villig til å betale, men som ardilla skriver så ligger denne endel under andre topp modeller i pris, leser at denne også lydmessig ikke ligger bakpå, gitt såklart at den gis nok effekt, veldig fristende ivertfall..! :)
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Mht. prisstigningen fra USD 1199 til 1299 så skjedde det etter den første LCD-3 kom på markedet. Samtidig satte HiFiMan prisen på HE500 ned fra USD 899 til 699. Dette tror jeg handlet om at HiFiMan ville si at HE-500 skal konkurrere med LCD-2, mens HE-6 skal konkurrere med LCD-3 - men med lavere pris enn Audeze sine modeller. Før LCD-3 kom på markedet, var det mye sammenlikning mellom LCD-2 og HE-6.

    Jeg har hatt LCD-2 og solgt den igjen. Det er en meget, meget bra hodetelefon til rytmisk musikk, men den har slett ikke samme transparens, oppløsningsevne og rom som HE-6. Og i modifisert tilstand er HE-6 meget tett på perfekt i tonalitet, hvilket som tidligere nevnt er en topprioritet for meg. Nu mangler jeg å få tettet driveren slik at bassen (ifølge folk på Head-Fi) skal bli enda fastere. Da skulle det være end game kvalitet i hele frekvensområdet.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har akkurat fått en Hifiman HE 560 i gave. Er fullstendig noob på hodetelefoner, så jeg ble litt glad for å finne denne tråden!

    Jeg har et par spørsmål:

    1) Er HE 560 tungdrevne, greier de seg med en normal hodetelefonutgang på en profflyd dac/pre, eller bør de ha en dedikert hodetelefonforsterker?
    2) Fra anlegget og bort til nærmeste go`stol er det knappe 6 meter. Blir det for lange kabelstrekk?
    3) I så fall, vil det hjelpe med en dedikert ht-forsterker? Subsidiært
    4) Finnes det noen dings slik at man kan ta signal trådløst over wifi/bluetooth over til en dac/ht-forsterker?

    Som sagt, er fullstendig noob på dette her. Alle svar/forslag mottas med takk.:)

    mvh
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei, har akkurat fått en Hifiman HE 560 i gave. Er fullstendig noob på hodetelefoner, så jeg ble litt glad for å finne denne tråden!

    Jeg har et par spørsmål:

    1) Er HE 560 tungdrevne, greier de seg med en normal hodetelefonutgang på en profflyd dac/pre, eller bør de ha en dedikert hodetelefonforsterker?
    2) Fra anlegget og bort til nærmeste go`stol er det knappe 6 meter. Blir det for lange kabelstrekk?
    3) I så fall, vil det hjelpe med en dedikert ht-forsterker? Subsidiært
    4) Finnes det noen dings slik at man kan ta signal trådløst over wifi/bluetooth over til en dac/ht-forsterker?

    Som sagt, er fullstendig noob på dette her. Alle svar/forslag mottas med takk.:)

    mvh
    Grattis!
    1) HE560 yter bvest med egnet forsterker. En god utgang på en god DAC o.l. kan dog ikke være dårlig.
    Les litt rundt her = HiFiMAN HE-560 Impressions & Discussion Thread =
    2) 6 meter hodetelefonkabler er bedre enn 6 meter med signalkabler. Tviler på om du vil merke noe. Grado har greie forlengerkabler på 4 meter om jeg ikke husker feil.
    3) Hvis du kjøper dedikert forsterker - vil du ha den stående sammen med anlegget eller ved godstolen? Optisk digitalkabel vel forøvrig minimalt med tap, men da trenger du jo en dac.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har akkurat fått en Hifiman HE 560 i gave. Er fullstendig noob på hodetelefoner, så jeg ble litt glad for å finne denne tråden!

    Jeg har et par spørsmål:

    1) Er HE 560 tungdrevne, greier de seg med en normal hodetelefonutgang på en profflyd dac/pre, eller bør de ha en dedikert hodetelefonforsterker?
    2) Fra anlegget og bort til nærmeste go`stol er det knappe 6 meter. Blir det for lange kabelstrekk?
    3) I så fall, vil det hjelpe med en dedikert ht-forsterker? Subsidiært
    4) Finnes det noen dings slik at man kan ta signal trådløst over wifi/bluetooth over til en dac/ht-forsterker?

    Som sagt, er fullstendig noob på dette her. Alle svar/forslag mottas med takk.:)

    mvh
    Grattis!
    1) HE560 yter bvest med egnet forsterker. En god utgang på en god DAC o.l. kan dog ikke være dårlig.
    Les litt rundt her = HiFiMAN HE-560 Impressions & Discussion Thread =
    2) 6 meter hodetelefonkabler er bedre enn 6 meter med signalkabler. Tviler på om du vil merke noe. Grado har greie forlengerkabler på 4 meter om jeg ikke husker feil.
    3) Hvis du kjøper dedikert forsterker - vil du ha den stående sammen med anlegget eller ved godstolen? Optisk digitalkabel vel forøvrig minimalt med tap, men da trenger du jo en dac.
    Takker for svar! :) Jeg skal lese meg opp i linken din.

    Mhp 3) var poenget å slippe å ha en lang kabel fra anlegget. Tenkte å ha dingsen stående i nærheten av godstolen.

    mvh
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Tilgiv meg for det tåpelige forslag, men ... jeg vil foreslå å flytte godstolen de fire-fem meter bort til anlegget. Jeg flytter selv godstolen min frem til anlegget når jeg skal høre på hodetelefoner. Dersom godstolen din er veldig stor og tung blir det selvfølgelig ikke så enkelt. :rolleyes:

    Ellers vil jeg nevne at det er noen som mener at planar magnetiske hodetelefoner skal ha ekstra effekt for å yte optimalt. Som alltid: la ørene dine bestemme hva du mener er best. Mine HE-6 har lenge hatt et rykte på seg om at de krever flere atskillige Watt (5-8W) i 50 Ohm, men dette rykte er nå ved å bli en saga blott. 1,5-2 Watt skal være tilstrekkelig. Det skulle bety, at HE-560 kan klare seg med mindre enn 1 Watt, dersom dette er riktig (og det mener jeg).
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tilgiv meg for det tåpelige forslag, men ... jeg vil foreslå å flytte godstolen de fire-fem meter bort til anlegget. Jeg flytter selv godstolen min frem til anlegget når jeg skal høre på hodetelefoner. Dersom godstolen din er veldig stor og tung blir det selvfølgelig ikke så enkelt. :rolleyes:

    Ellers vil jeg nevne at det er noen som mener at planar magnetiske hodetelefoner skal ha ekstra effekt for å yte optimalt. Som alltid: la ørene dine bestemme hva du mener er best. Mine HE-6 har lenge hatt et rykte på seg om at de krever flere atskillige Watt (5-8W) i 50 Ohm, men dette rykte er nå ved å bli en saga blott. 1,5-2 Watt skal være tilstrekkelig. Det skulle bety, at HE-560 kan klare seg med mindre enn 1 Watt, dersom dette er riktig (og det mener jeg).
    Takk for tilbakemelding. Har plugget hifiman inn på Metric Halo på storanlegget, og det er ingen tvil om at den trenger endel guffe. Jeg kan regulere hodetelefonvolumet uavhengig av monitorkontrollen, og jeg må opp over unity gain for at det skal være nok. Når det er sagt, har jeg 30 dB over unity gain å gå på. Mao ser det ut til å være tilstrekkelig med forsterkning i Metric Haloen.

    mvh
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    Vurderer å lytte/kjøpe HT i morgen.
    Har litt lyst på Hifiman sin He-400i eller He-560.
    Noen her som kan si noe om forskjellen og om
    prisen rettferdiggjør forskjellen?

    Passer disse best med transistor eller rør forsterker?
    Mvh
    Lasse
     

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    He-1000 er kjøpt inn. Ligger nå til innspilling. Det blir spennende å sammelikne med HE-6 og Stax-riggen. Så langt er inntrykket veldig bra.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Nice, hva må man betale for noe sånt da? Jeg nøyer meg med å kjøpe Shure SRH1540 da det er intet av det å spore på bruktmarkedet.
     

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    Nice, hva må man betale for noe sånt da? Jeg nøyer meg med å kjøpe Shure SRH1540 da det er intet av det å spore på bruktmarkedet.
    Prisen er uforskammet høy. :( se forrige side i tråden). Har hørt på dem noen timer i kveld. Må virkelig si at de forsvarer prisen i mine ører. De gjør seg absulutt ikke bort sammenliknet med Stax SR 009. Musikkopplevelsen er forskjellig på de to "anleggene", men begge er så desidert i toppklassen. Begge har noe av denne udefinerbare lette, nærmest vektløse, måten å presentere musikken på. Musikken bare oppstår i og rundt hodet. Begge er MEGET behagelige å ha på.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hørte så vidt på HE-1000 i går og det var meget bra. Lyd, komfort og design er helt topp. :)
    Hørte også på Pioneer SE-MASTER1 hos Soundgarden og det var en klar seier til HE-1000 i mine ører. Pioneer demoen var ikke den beste da Pioneers egen DAC/forsterker U-05 ble benyttet og det finnes vel klart bedre hodetelefonforsterkere enn denne. Dessuten var det en del hakking i lyden. Om det var nettverksfeil eller feil på forsterker/kobling er usikkert.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Hørte så vidt på HE-1000 i går og det var meget bra. Lyd, komfort og design er helt topp. :)
    Hørte også på Pioneer SE-MASTER1 hos Soundgarden og det var en klar seier til HE-1000 i mine ører. Pioneer demoen var ikke den beste da Pioneers egen DAC/forsterker U-05 ble benyttet og det finnes vel klart bedre hodetelefonforsterkere enn denne. Dessuten var det en del hakking i lyden. Om det var nettverksfeil eller feil på forsterker/kobling er usikkert.
    Men det er jo 10 000kr i prisforskjell
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Er ikke bestandig slik at det dyreste er det beste.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig tullete å servere Master 1 sammen med en holk av en forsterker. Missforstå meg rett, den er ok til prisen men jeg hadde aldri i verden kjørt de hodetelefonene sammen med den høyst midfi forsterkeren. Jeg ser jo hvorfor..Om Oslo hificenter kjørte på med det grommeste de har..Hva kjørte de HE-1000 på ? Brukte soundgarden en egen dac eller lot de pioneer ampen ta hele jobben ? I utgangspunktet har ikke soundgarden en hodetelefonrigg som er like high end som de klokkene. Hadde bedd om å få høre den på Sennheisers HDV800 i stedet. Tror ikke noen av butikkene har tatt inn McIntosh forsterkeren..
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Var hos Audio Norge. De brukte Auralic Aries, Vega og Taurus tror jeg. Soungarden lot U-05 gjøre hele jobben. Var klar over at den ikke er helt topp og skrev det. Var egentlig en veldig dårlig demo fra Soundgarden sin side.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Du spilte HE-1000 på en rigg til 60,000.- kontra Soundgardens 7000 kroners rigg som i tillegg lagga. Ikke bra av Soundgarden. Tviler ikke på at HE-1000 låt knalltøft da. Gleder meg til å høre dem!
     

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan syntes du dem er kontra HE-6?
    I mine ører er ( heldigvis) HE-1000 en klasse over HE-6. Den er like?åpen som Stax 009. Har mer bunn. Nærhet til stemmer og soloinstrumenter er nesten uvirkelig . Den er åpnere og større i lydbildet enn HE-6. He-6 er liksom mer rocka. Lydbildet er mer fokusert på denne. Bassen på HE-1000 går dypere.
    Noen foreløpige observsjoner:cool:
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    På Head-Fi kan man lese at modifisert HE-6 er nærmest på lik linje med HE-1000, bare med mer body & visceral impact.
    Det er jo litt interessant mtp prisforskjellen er ganske stor
     

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    På Head-Fi kan man lese at modifisert HE-6 er nærmest på lik linje med HE-1000, bare med mer body & visceral impact.
    Det er jo litt interessant mtp prisforskjellen er ganske stor
    Dessverre er nok det ikke tilfelle. Jeg har moddet mine HE-6. Forskjellen er ganske stor når du hører dem " side by side". Jeg tviler på at de som hevder dette virkelig har sammenliknet direkte.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    På Head-Fi kan man lese at modifisert HE-6 er nærmest på lik linje med HE-1000, bare med mer body & visceral impact.
    Det er jo litt interessant mtp prisforskjellen er ganske stor
    Dessverre er nok det ikke tilfelle. Jeg har moddet mine HE-6. Forskjellen er ganske stor når du hører dem " side by side". Jeg tviler på at de som hevder dette virkelig har sammenliknet direkte.
    Det behøver du ikke tvile på. Folk har lyttet til moddet HE-6 og HE-1000 side-by-side, lenge.

    Det er ifølge samme folk to ulike presentasjoner i den forstand at HE-1000 ikke er en oppgradert HE-6, men en helt annen hodetelefon. Med andre ord er HE-1000 klart bedre enn HE-6 på noen punkter, mens (en moddet) HE-6 er bedre enn HE-1000 på andre punkter. Folk har sendt sine beta tester HE-1000 tilbake etter slike sammenlikninger...

    Jeg har ikke hørt HE-1000 ennå, men skal helt sikkert få det til.
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Sitter å funderer på å kjøpe He500.

    Det har jeg gjort lenge, men det er mye penger for hodetelefoner som har vært på markedet i flere år.

    Ville dere ha brukt nesten 5000kr på disse idag? Er det noe som er bedre å få? Har ikke tenkt å gå spesielt over budsjett
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sitter å funderer på å kjøpe He500.

    Det har jeg gjort lenge, men det er mye penger for hodetelefoner som har vært på markedet i flere år.

    Ville dere ha brukt nesten 5000kr på disse idag? Er det noe som er bedre å få? Har ikke tenkt å gå spesielt over budsjett
    De trenger en god og ganske kraftig forsterker - men så er de helt fantastiske - hvis det er den type lyd du vil ha. Ganske varm og potent. Trenger litt volum for å skinne ordentlig. De er ikke noe dårligere nå enn da de ble lansert - de er fremdeles verdt like mye sammenlignet med dagens konkurranse (det skjer jo ikke såå mye egentlig..). Jeg mener det var et tap for menneskeheten (intet mindre) at de er ute av produksjon - akkurat som med Denon sine D7000/5000.
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Headroom Desktop Amp / DAC Review

    Har den forsterkern, og de driver AKG 601 (som skal være veldig tungdrevne) med stor kontroll og kraft.

    Funker det veldig dårlig får jeg eventuelt handle ny amp. Men hvor mye kraft trenger jeg?

    Finner bare at den skal levere 250mA
     
    Sist redigert:

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Headroom Desktop Amp / DAC Review

    Har den forsterkern, og de driver AKG 601 (som skal være veldig tungdrevne) med stor kontroll og kraft.

    Funker det veldig dårlig får jeg eventuelt handle ny amp. Men hvor mye kraft trenger jeg?

    Finner bare at den skal levere 250mA
    Sjekket nettopp specs på K601. De er på hhv. 101dB og 120 Ohm. Det er ikke noen tungtdreven hodetelefon (ut ifra de tallene). Med 120 Ohm er den kanskje ikke egnet til å bli drevet av en mobiltelefon eller iPod, men for en dedikert hodetelefonforsterker er det helt uproblematisk.

    InnerFidelity måler HE-500 til rundt 87dB og 47 Ohm. Det er en tungdrevet hodetelefon. En HE-500 har en følsomhet, som krever rundt 15 ganger så mye effekt som K601.

    Om din forsterker kan drive HE-500 bra vet jeg ikke, men HE-500 skal etter det jeg har lest være et kupp til (ny)prisen. Kjøper du den brukt kan du sikkert selge den uten noe særlig tap, hvis du ikke liker den. Hvis du liker HE-500 kan du etter hvert bytte forsterkeren ut, hvis den ikke er optimal.

    Husk at ortodynamiske hodetelefoner er tunge! Det er viktig å bøye hodebåndet etter akkurat ditt hode for å få bra komfort. (HiFiMan sine hodetelefoner har rykte på seg å være mer komfortable enn Audeze sine.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn