For å kunne strøype en normal webserver tilknyttet feks. en 100mbit linje. Så skal det nok minst 1000 ganger trafikken på hfs til !Hastigheten på serveren vil gå opp og ned som alle andre servere, og det har med trafikken å gjøre - enkelt og greit.
Mvh
Høvdingen
Så treg som sentralen er nå har den vel aldri vært....
Av og til er det greit, og av og til skjer det absolutt ingenting....
I dag er den treg hos meg også. Jeg skal se på noen dedikerte server-løsninger slik at vi får en mer stabil side.
Mvh
Høvdingen
Endelig, takk!
Forslag: Vis hifisentralen hadde lagd en donasjonsside, kan brukere som liker siden bidra (på helt frivillig basis) til å få en mer stabil side. Altså sånn som mange open source programmer har. Bare et forslag her, siden jeg synes det er en bra side, og ønsker at den er mest mulig vedlikeholdt, og stabil ;D
PK
Riktig den støtter jeg , har jo ikke så dårlig tid vel ;DDen er treeeeg her også, men kan brukes uten problem ;D.
Vi benytter ikke dedikert server, men deler server (prosessor) med mange andre websider, og når trafikken til denne serveren blir stor går sidene tregt.SSSaaaaaakte går det!
Blir litt lei av å bruke Hifisentralen, det går jo til tider så sakte. Det er argumentert med at det er stor trafikk som er grunnen,men hvorfor går det da mye raskere på AVforum som har mye større trafikk?..likner serverteghet...over til AVforum, på gjensyn!
AVforum? HFS non plus ultra ;D Men prøv gjerne andre server-løsninger, ja, går innmari tregt til tider.SSSaaaaaakte går det!
Blir litt lei av å bruke Hifisentralen, det går jo til tider så sakte. Det er argumentert med at det er stor trafikk som er grunnen,men hvorfor går det da mye raskere på AVforum som har mye større trafikk?..likner serverteghet...over til AVforum, på gjensyn!
Endelig, takk!
Forslag: Vis hifisentralen hadde lagd en donasjonsside, kan brukere som liker siden bidra (på helt frivillig basis) til å få en mer stabil side. Altså sånn som mange open source programmer har. Bare et forslag her, siden jeg synes det er en bra side, og ønsker at den er mest mulig vedlikeholdt, og stabil ;D
PK
OK..nå skjønner jeg hvorfor! Ellers er jo dette et knallforum, nyoppdaget for min del men seiler opp som en av mine favoritter, bare farten mangler så nye løsninger hadde vært bra, men det koster vel?..Vi benytter ikke dedikert server, men deler server (prosessor) med mange andre websider, og når trafikken til denne serveren blir stor går sidene tregt.
Det gikk veldig greit helt til Uniweb flyttet hos til en ny server etter hackingen for et par uker siden. Nå går det veldig tregt, men vi ser på ulike løsninger.
Må få dere et dedikert gjern...Vi har jo annonsører som gir oss litt penger, og det er mer enn nok til å dekke en dedikert server.
En donor-side er et hyggelig forslag, men vi ønsker at sidene skal være gratis for alle brukere.
Vi skal nok få løst problemet med treg server.
Ha en fortsatt god lørdags kveld. ;D
Mvh
Høvdingen