HiFisentralen på treg server nå?

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
14.10. datt serveren ned....

PK

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.277
Torget vurderinger
2
Hastigheten på serveren vil gå opp og ned som alle andre servere, og det har med trafikken å gjøre - enkelt og greit.

Mvh
Høvdingen

Beàthoven

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
42
Alle servere har ikke lik kapasitet, og lik linjespeed. Det er helt klart større treghet nå på sentralen.

Hos meg både på jobb og hjemme opplever jeg treghet litt for ofte mens jeg leser blar på sentralen. Dette har jeg aldri opplevd før "hackingen". Blitt bedre de par siste dagene. Mens i helgen var det nesten ett "slit" å måtte vente. Iblant gikk search tiden ut og siden kunne ikke finnes når jeg bladde på forumet.

Dersom Uniweb har som oppgave å plassere Sentralen på en av sine servere eller om de leier hos andre, er det helt tydelig rett og slett dårlig kapasitet og lite stabil server de har valgt. formatet som sentralen bruker krever nesten ingenting av nettspeed for å bla frem sider. AVforum er mer krevende, har større pågang men er alltid rask og stabil. HW.no er blant de aller største forumene i landet med enorm pågang hver dag, men må du vente? nei ;)

Uniweb kan helt sikkert fikse dette. Er nok snakk om en liten bagatell.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Hastigheten på serveren vil gå opp og ned som alle andre servere, og det har med trafikken å gjøre - enkelt og greit.

Mvh
Høvdingen
For å kunne strøype en normal webserver tilknyttet feks. en 100mbit linje. Så skal det nok minst 1000 ganger trafikken på hfs til !

Edit: Nå er klokka 20:00 som statistisk ligger midt i den hardeste nettbruken. Og sentralen er knallkjapp, den var treg tidligere på dagen. Noen som ytterligere påpeker at tregheten ikke har noesomhelst med trafikkmengden å gjøre.
just my 2 c !

O

omholt

Gjest
E-post varslingen virker ikke hos meg lenger. Andre som opplever det?
Ellers varierer hastigheten mye. I dag har det vært bra, men flere ganger i går gikk det utrolig tregt. Det var ikke slik før HFS ble hacket.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Nå går alt greit for seg hos meg i hvert fall. Akkurat som før hackingen.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Jeg husker da vg lå hos (fanken, husker ikke navnet) og man hadde 2ms i ping til spillserverne dems fra ntnu sine linjer. Ble spurt om man satt lokalt :)

Berg: stiller meg bak ditt utsagn her!

Forøvrig ser det ut til å være rimelig kjapt og greit nå!

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Nå er hastigheten OK, håper variasjonene i hastighet er passe...

P

Parelius

Gjest
Er vi på vei ned nå? (Lønne)sirup er best på pannekaker.

S

slowmotion

Gjest
Så treg som sentralen er nå har den vel aldri vært.... :p

Av og til er det greit, og av og til skjer det absolutt ingenting....

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Så treg som sentralen er nå har den vel aldri vært.... :p

Av og til er det greit, og av og til skjer det absolutt ingenting....

:'(

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.277
Torget vurderinger
2
I dag er den treg hos meg også. Jeg skal se på noen dedikerte server-løsninger slik at vi får en mer stabil side.

Mvh
Høvdingen

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gledelig nytt :)
Satse på at det "retter" seg etterhvert da.

/jan

S

slowmotion

Gjest
I dag er den treg hos meg også. Jeg skal se på noen dedikerte server-løsninger slik at vi får en mer stabil side.

Mvh
Høvdingen

Det hadde vært fint. Takk skal du ha! ;)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Endelig, takk!
Forslag: Vis hifisentralen hadde lagd en donasjonsside, kan brukere som liker siden bidra (på helt frivillig basis) til å få en mer stabil side. Altså sånn som mange open source programmer har. Bare et forslag her, siden jeg synes det er en bra side, og ønsker at den er mest mulig vedlikeholdt, og stabil ;D

PK

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Endelig, takk!
Forslag: Vis hifisentralen hadde lagd en donasjonsside, kan brukere som liker siden bidra (på helt frivillig basis) til å få en mer stabil side. Altså sånn som mange open source programmer har. Bare et forslag her, siden jeg synes det er en bra side, og ønsker at den er mest mulig vedlikeholdt, og stabil ;D

PK

Støtter denne jeg også

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
SSSaaaaaakte går det!
Blir litt lei av å bruke Hifisentralen, det går jo til tider så sakte. Det er argumentert med at det er stor trafikk som er grunnen,men hvorfor går det da mye raskere på AVforum som har mye større trafikk?..likner serverteghet...over til AVforum, på gjensyn!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
At det er stor trafikk....?
Det går tregt også på tider av døgnet da en skulle tro at de fleste ligger under dyna enda.

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Den er treeeeg her også, men kan brukes uten problem ;D.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.277
Torget vurderinger
2
SSSaaaaaakte går det!
Blir litt lei av å bruke Hifisentralen, det går jo til tider så sakte. Det er argumentert med at det er stor trafikk som er grunnen,men hvorfor går det da mye raskere på AVforum som har mye større trafikk?..likner serverteghet...over til AVforum, på gjensyn!
Vi benytter ikke dedikert server, men deler server (prosessor) med mange andre websider, og når trafikken til denne serveren blir stor går sidene tregt.

Det gikk veldig greit helt til Uniweb flyttet hos til en ny server etter hackingen for et par uker siden. Nå går det veldig tregt, men vi ser på ulike løsninger.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
SSSaaaaaakte går det!
AVforum? HFS non plus ultra ;D Men prøv gjerne andre server-løsninger, ja, går innmari tregt til tider.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.327
Torget vurderinger
4
Endelig, takk!

PK

Slenger meg med på dette forslaget. Vi er en skare av faste lesere her som setter valdig stor pris på at hifisentralen fins. Det er flott at tjenesten er gratis og jeg tør ikke tenke på hvor mye tid som er investert i de utenkelig mange innleggene som finnes i databasen. Derfor føler jeg at det burde være en mulighet for oss som ønsker å gi en slant for å hjelpe å bevare stedet.

Mange bekker små vettu..

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Dedikerte serverløsninger? Hva står den på nå?

Driver uniweb med butikk i butikken? :)

tenkt samtale hos uniweb: "duuu, kan jeg bruke den servern her til å rippe en hd-dvd til divx? Jaaada, den har bare en 40-50 nettsteder som blir saus og sirup, men det går bra"
:)

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Vi benytter ikke dedikert server, men deler server (prosessor) med mange andre websider, og når trafikken til denne serveren blir stor går sidene tregt.

Det gikk veldig greit helt til Uniweb flyttet hos til en ny server etter hackingen for et par uker siden. Nå går det veldig tregt, men vi ser på ulike løsninger.
OK..nå skjønner jeg hvorfor! Ellers er jo dette et knallforum, nyoppdaget for min del men seiler opp som en av mine favoritter, bare farten mangler så nye løsninger hadde vært bra, men det koster vel?..

Mvh
Hans :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
aha, den så jeg ikke.
Pardon my french

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nåååååå eeeeeeer deeeeeet sååååååviiiiiiidt aaaaaat deeeeeet beeeeeeveeeeeeegeeeeeer seeeeeeg heeeeeeer.
Slik kan vi ikke ha det!
Noe må gjøres FORT!
Støtter ellers forslaget om donassjonsside :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.277
Torget vurderinger
2
Vi har jo annonsører som gir oss litt penger, og det er mer enn nok til å dekke en dedikert server.

En donor-side er et hyggelig forslag, men vi ønsker at sidene skal være gratis for alle brukere.

Vi skal nok få løst problemet med treg server.

Ha en fortsatt god lørdags kveld. ;D

Mvh
Høvdingen

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Vi har jo annonsører som gir oss litt penger, og det er mer enn nok til å dekke en dedikert server.

En donor-side er et hyggelig forslag, men vi ønsker at sidene skal være gratis for alle brukere.

Vi skal nok få løst problemet med treg server.

Ha en fortsatt god lørdags kveld.  ;D

Mvh
Høvdingen
Må få dere et dedikert gjern...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Litt positivt inn her nå:

Nå går det så det suser! :)

V

villov

Gjest
Hva skulle vi gjort hvis vi ikke kunne klage på noe?
Det tregeste her inne må vel være noen av oss. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.232
Torget vurderinger
0
Det tok dyrisk lang tid å logge på nå i ettermiddag, ca 30 min siden. Nå går det litt raskere å bla i forumet. Fortsatt er det tregere enn AV Forum, men trives nå engang her på HFS !!

Raskere løsning blir godt motatt i allefall. :D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Her i huset har det vært umulig å logge på i hele formiddag, og ellers er det uutholdelig tregt, uansett nettleser. (Opera, Safari og Explorer)Jeg undrer meg jo mht. kvaliteten på servertjenestene som Sentralen kjøper..., bare den siste tiden har det vært hacket, noe som avdekket mildest talt sviktende (eller fraværende) backuprutiner, det har vært en hel del problemer tidligere, og nå er Sentralen lagt på en server som synes å være overbelastet. Da må det jo være lov å spørre ; Fiunnes det ikke andre leverandører der ute ?
Og misforstå meg rett, jeg liker Sentralen svært godt, men kan altså ikke begripe at det skal kunne oppstå såpass mye rart uten at tjenesteleverandøren tar tak og rydder opp. Jeg vet i alle fall hvilket firma jeg IKKE kontakter når behov for denne typen tjenester dukker opp...

Big Chief, enlighten us, please!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
I dag datt hfs ned en god stund.
Men som høvdingen har sagt, det jobbes med saken! ;D

PK

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Ahhh.. Godt at hfs er treg! Jeg er sjukemeldt pga en meniskoperasjon, og da har jeg for mye tid!

;D

PK

Topp Bunn