Hifisurround i København 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Bricasti Audio sammen med noen høyttalere jeg vet hva heter. Prislappen på monoblokken sto oppført til ca. 230 DKK. Vet ikke om det var for paret eller per stykk. Noe merkelig syntes vi å kombinere elektronikk i den prisklassen med høyttalere med såpass lite membranarealet. Det flyttet ikke akkurat mye luft.
    Bricasti.JPG


    Veldig flott design og ville ikke overraske meg om de er italienske.
    Bricasti 2.JPG
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Acoustics Q:
    Acoustics Q.JPG



    Alt i alt en veldig bra messe. Bra med utstillere, flere rom med god størrelse, perfekt beliggenhet i forhold til reise med fly og det er flere hoteller i område. Kort reisetid inn til København er det også. Kan anbefales.
     

    full blown

    Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Bricasti Audio sammen med noen høyttalere jeg vet hva heter. Prislappen på monoblokken sto oppført til ca. 230 DKK. Vet ikke om det var for paret eller per stykk. Noe merkelig syntes vi å kombinere elektronikk i den prisklassen med høyttalere med såpass lite membranarealet. Det flyttet ikke akkurat mye luft.
    Vis vedlegget 345440

    Veldig flott design og ville ikke overraske meg om de er italienske.
    Vis vedlegget 345441
    Franco Serblin Accord hedder de vist nok
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Flott reportasje Orso :)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke Franco Serblin kreasjoner?

    Edit: litt treg i avtrekkeren :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Kjekk reportasje med spennende bilder. Kunne vært morro å være der neste år:)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg var også på messa!
    Så deilig. Være på en messe. Slippe å høre på alle som jamrer seg om dårlige rom som ødelegger lyden. Noe jeg mener er sterkt overdrevet. Her låt alt bra, ingen klaget, att på til originalt dansk øl å få enten på flaske eller fra iskolde fat. Og smørrebrød med mer pålegg enn en norsk restaurantdriver noen gang ville spandert på en gjest… Vel, mye bra utstyr og store rom skal ha æren for en makaløs helg, men veien til København og Gøteborg dere er ikke lenger enn at jeg anbefaler alle å ta turen for OPPLEVELSEN sin del.

    Hører kun JEG dette?
    Var der i to dager. Fikk et lite sjokk i det jeg ankom fredag, idet jeg går fra innlevering av jakken (garderoben) til toalettet, hvor jeg går forbi en åpen dør hvor en utstiller spiller musikk hvor jeg erklærer; i helvete spiller de på to høyttalere samtidig? Hvor svaret var det samme jeg sanset i Horten; disse store Piega høyttalerne med tre store basser (og en skrå topp) til langt over 100.000 for paret - de låter som to helt forskjellige høyttalere hva bass og mellomtone/diskant angår. Fullstendig forskjellig klangbalanse - vil kalle det som en gedigen konstruksjonsfeil - jeg tuller ikke Piega fans om dere leser dette. Hadde Reidar Persson hørt dette (Response høyttalere) hadde han blitt akutt syk og reist hjem til Tjörn. Forferdelig lydbilde...! Uansett hvor oppløste de er i toppen.

    Umulig men sant!
    Konstruksjonsfeil, var derimot ikke Dynaudio sine nye småhøyttalere til 4.500 danske som på en stor McIntosch rigg spilte mer musikk enn all viten & hi-fi lærdom tilsier. Alle satt enten og smilte, eller regelrett lo, for dette var rett og slett ikke mulig – enda vi satt der og opplevde det svart på hvitt. Klart det svingte mer over deres elegante lydsøyler til sekssifret beløp og med 10 aktive trykk-kammer subber tilkoblet, men forestillingen med småtassene forteller meg bare at jeg selv har rett i mine evige påstander om man ALDRI får for store forsterkere på små høyttalere. Vi som satt der fikk bekreftet at det IKKE er galskap med noen av verdens feteste forsterkerier koblet til to danske Dynaudio kasser til under 5 danske tusenlapper... Fabelaktig! Ufattelig! Naturstridig! Sant!

    Lotto anlegg - nei egentlig ikke!
    Så var det alle anleggene til en halv million, en million eller mer. Som låt greit nok men liten imponator faktor egentlig i forhold til hva greiene kostet. Klart kulere å høre de enn å se de i amerikanske annonser i hi-fi blader, men altså skuffende til prisen…

    Sorry B&W fans!
    Hehe, så var det nye serien til B&W da. Som jeg selv har idioterklært pga. utseende og for høye priser. Men hvor 803 D3 i sort både så bra ut og spilte klassisk musikk så bra som jeg aldri før har hørt på en høyttaler...

    Yepp, jeg er norsk!
    Man blir ikke flau av å være nordmann med så mye Hegel på div. demorom. Alle omtaler Hegel med respekt og nysgjerrighet - begge deler noe jeg vil tro hører de gode Tandberg- og Electrocompaniet årene til. Nye DACen oser av respekt og H360 omtales om et gullfunn. EC derimot hadde ikke selvtillit og oppmerksomhet som Hegel, tror vi skal se Hegel bare vokse opp i himmelen nå som de i tillegg forstår å putte mest mulig i boksene - foruten grumlyd. Fin folkelig demo av Hegel gutta, ingen nykker der nei. Måtte spørre hvorfor de ikke hadde HDMI i nye DAcen som stod der og viste hvem som er sjefen av DACer. – Vi har ikke funnet noen leverandører av disse modulene som er gode nok! Og har ikke tid til å la en mann bruke ett år på dette nå om dagen.

    Høyttaler sex...
    Følte det slik. På demorommet til Hegel. Da jeg flere ganger var borte på å ta på den nye KEF stativhøyttaleren som låt så sinnsykt bra. Hvor jeg den ene gange stakk langfingeren langt inn i "anus" på den, vred den erotisk rundt for så å oppdage at bassrefleksrøret var like mykt som fingeren min. Her var med andre ord ikke mye resonans i et billig plastikkrør - tvert i mot det innbød til fingring og dermed nok en forklaring på hvordan en høyttaler kan låte så sinnsykt riktig. For ingen sånne imponator effekter, bare så amazing riktig!

    Endelig...
    Fikk jeg hørt på disse hvite Devaliet Phantom "plastikk-kulene" under kontrollerte forhold. OK, de får terningkast 6 på alle områder - bortsett fra at jeg ikke kjøper dem nå - venter i stedet til deres neste modell kommer. Ja, altså det blir som å skulle forklare en fyr hvordan en rørforsterker låter det lille ekstra magiske, at det er det som mangler med Phantom - enda jeg fint kunne levd med dem i stua. Og den dagen modellen over/bedre kommer, da frykter jeg verdens høyttaler- og forsterkerprodusenter gråter seg i søvn hver neste natt. Men som en sa under demoen; den dagen de andre også utvikler bokser som dette her skal de bli moro!

    Flyplass-støy...
    Danskenes ellers herlige leverandør/importør Hifi Freaks hadde koblet opp et bra 10-kanalers Dolby Atmos sett for å vise systemets fortreffeligheter. Hvor summen av alt dette - enten det var jagerfly som kom på skrå bakfra for så å endre kurs over hodet på deg – mens det samtidig eksploderte - i praksis nesten opplevdes som støy så lenge man så det på storskjermen. Sagt på en annen måte; et råbra tokanals stereoanlegg er (sett i mine øyne) mer enn bra nok til å gjengi både musikk og understreke det som skjer på en film. Skulle jeg sett en hel film med disse 10 kanalene surrenede med div. effekter hele tiden, hadde jeg trolig blitt svimmel.

    Amen!
    Mest tid brukte jeg på det lille rommet til NewClassD, grunnleggeren av gamle L.C.Audio Technolgy - Lars Clausen - en av flad-landets bæste forstærker hoder. Som med hjemme bygde høyttalere fra fem og halv fems (1995) - riktig nok modifisert med litt nyere Scan Speak elementer og to fete Duelund kondensatorer i diskanten til "bare" 4 danske 1000-lapper per stk. - spilte oppløst musikk så jeg trodde demoen to minutter tidligere en etasje lenger ned på Martin Logan Neolith til kun DKR 776.000,- var en parodi i forhold. For all del, disse Martin Logan bautaene til nesten million låt ikke dårlig, overhodet ikke. Men Lars Clausen born in the Holsterbro spilte musikk på ny egenkonstruert HELT NY rør DAC & klasse D-forsterkeri med bøtte kondensatorer og bøttetrafoer så jeg flere ganger ble i det sentimentale hjørnet. ALDRI - uansett anlegg - har jeg hørt trommevisper som disse to dager på Hilton hotel rom NewClassD. Og hvor Kari Bremnes og Nancy Griffith sloss om å komme lengst inn i hjertet mitt, enda jeg har hørt begge damene live og vet hvordan begge skal låte og se ut. Denne nye rør-DAC-en var priset til 8 danske tusenlapper, det dobbelte som ferdig bygget i kabinett og en fire, fem lapper med med high-end forforsterker "innlagt." Husker ikke prisene på forsterkerne deres, men jeg husker disse høyttalerne fra fem og halv fems for drøyt 15 år siden den gang det het L.C. Audio og jeg var på besøk der nede.

    Horten.
    Igjen takk til Terje og Jørgen som står bak Horten messa. Selv om København og Gøteborg er grummere, mens alle tre er like viktig. Neste gang, da SKAL jeg også til München - basta! Takk også, til dere bak forumet vi her skriver på. Uten alt dette, nei så hadde det ikke vært så moro og være hi-fi interessert anno 2015. Vel, flyet går om ikke så lenge. La inn en dag ekstra i København, var bl.a. innom K.T. Radio - mer om det i en annen tråd - skal kun røpe at besøk i denne forretningen for en nordmann er mini-messe i seg selv. De hadde nesten alt av utstyr vi drømmer om hjemme i isbreland, og hyggelig betjening som ikke målte deg opp og ned men nøt at en nordmann stakk innom.
     

    vassagohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    73
    Antall liker
    10
    Sted
    odense
    Bricasti Audio sammen med noen høyttalere jeg vet hva heter. Prislappen på monoblokken sto oppført til ca. 230 DKK. Vet ikke om det var for paret eller per stykk. Noe merkelig syntes vi å kombinere elektronikk i den prisklassen med høyttalere med såpass lite membranarealet. Det flyttet ikke akkurat mye luft.
    Vis vedlegget 345440

    Veldig flott design og ville ikke overraske meg om de er italienske.
    Vis vedlegget 345441
    Hej

    Det er Franco Serblin,, Bricasti er nogle af de gammel ML folk der er bagved det.... fordi vil spillet på det var kun for at vise det frem, nu er det ikke altid kun prisen på højttaler der afgøre lyden, selvom mange har svært ved at forstå dette. vi skulle have spillet på den store model men noget gik galt i fragten så de kom først i dag derfor...

    Og nej små højttaler flytter ikke lúft som store det har du helt ret i.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for det. Har dessverre ikke flere bilder. Stemmer at det mangler en god del. Den mest kjente høyttaleren som ikke er kommet med er trolig Wilson Audio. De stilte ut en ny modell som het Sabrina. Prisen lå rundt 155 DKK. Audio Physics var også på messen.

    Har sett disse trådene på danske forum hvor det finnes flere tilbakemeldinger:
    nerds.dk • Vis emne - Hifi&Surround 2015
    HIFI4ALL Forum: Hifi & Surround 2015

    Litt overrasket over at det ikke er større aktivitet på de danske forumene. Finnes det andre enn disse?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Takk for bilder!

    Synd det JBL rommet var så fullt skulle gjerne ha hørt mer om hvordan du opplevde lyden der.. :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for bilder!

    Synd det JBL rommet var så fullt skulle gjerne ha hørt mer om hvordan du opplevde lyden der.. :)
    Min kollega fikk sitte fremme på slutten. Hans beskrivelse var at det var tight lyd med god kontroll nedover og behagelig "kinolyd". Det var ikke overhypet i toppen, noe det andre Triangle surroundoppsettet var. Det opplevde undertegnede også. Var mye mer avslappet lyd her. Min kollega opplevde ikke noe tydelig fordel med Atmos, noe jeg går utifra de kjørte her også siden de brukte høydekanaler.
     

    Banditcat200

    Medlem
    Ble medlem
    20.08.2015
    Innlegg
    18
    Antall liker
    21
    Acoustics Q:
    Vis vedlegget 345462


    Alt i alt en veldig bra messe. Bra med utstillere, flere rom med god størrelse, perfekt beliggenhet i forhold til reise med fly og det er flere hoteller i område. Kort reisetid inn til København er det også. Kan anbefales.
    Et rum med rigtig god lyd til små penge ;)
    Tog dette billede søndag eftermiddag, man kunne ikke komme ind, så mange besøgende var der i rummet, vildt :)

    hifistore rum fyldt op.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn