når du først er der,så bør du vel teste nighthawk ogsåFin info.
Jeg skal også teste litt i morgen når jeg har skaffet adapter, og skal teste litt med veldig gode lydfiler. Først innom hifiklubben å sjekke hvordan P9 låter, med/uten dragonfly...!
Har testet nighthawk før, veldig komfortabel og flott bygget, der stopper alt det positive jeg kan si. Mangler fullstendig den klarhet jeg forlanger fra en hodetelefon, og mangler tilstedværelse i midrange. Ellers ble det ingen tur innom hifiklubben idag slik jeg hadde tenkt, var ikke i det området likevel. Har vel også konkludert jeg ikke er villig til å investere i noe portabel dac/amp til iPhone nå uten at det har full 32/384 støtte, uten det kjører jeg heller mine HD600 direkte i iPhone.når du først er der,så bør du vel teste nighthawk ogsåFin info.
Jeg skal også teste litt i morgen når jeg har skaffet adapter, og skal teste litt med veldig gode lydfiler. Først innom hifiklubben å sjekke hvordan P9 låter, med/uten dragonfly...!
Chiper i kabelen er nok veldig greit, synes det er litt bal m 2 dingser i mellom.Jeg er veldig spent på EL-8 Titanium med cipher kabelen Ett stk. sett er på vei til meg nå
Kjøpte meg Onkyo HF player, men hva er beste software om dagen om en ønsker å konservere CD-samlinga best mulig digitalt ?
Du mener WAV filer i iTunes? Det går fint helt opp til DXD 384 kHz i iTunes, men funker ikke i iPhone musikk app, får ikke synket det. For høyoppløst mener jeg man må bruke annen app, dvs ikke synce musikk fra iTunes men overføre til f eks Onkyo HF player app du har lastet ned på iPhone.Chiper i kabelen er nok veldig greit, synes det er litt bal m 2 dingser i mellom.Jeg er veldig spent på EL-8 Titanium med cipher kabelen Ett stk. sett er på vei til meg nå
Kjøpte meg Onkyo HF player, men hva er beste software om dagen om en ønsker å konservere CD-samlinga best mulig digitalt ?
om du har iphone,så er itunes og waw en ok løsning
Nei, man syncer ikke onkyo app med musikk i iTunes. Onkyo app må ha musikk lagret separat i app. Du bruker bare iTunes programmet til å behandle det du skal. Du overfører/drar de filene (dvs musikkmappene) du skal ha til onkyo app fra der de er lagret over i onkyo program/mappen du åpner i iTunes på datamaskinen din.En syncer vel via itunes,så bruker nan den appen man vil bruke. Finner ikke onkyo appen musikken som er syncet ned itunes?siden du tror du ikke kan bruke itunes?
Canopner finner hvertfall musikk synket med itunes
Alternativ til Dragonfly om du ønsker 32/384 støtte. Jeg hadde en slik men for annet formål, ikke som headamp. Produsent m2tech sier den er laget med linjeutgang ikke beregnet for lav ohmig hp, men at den likevel er godt egnet som headamp for de mer høy ohmig hp som ikke trenger veldig mye power. Vil funke fint på HD600/650 antar jeg.Ok. Så det er sånn det virker. Gjerne like greit. Jeg har hatt veldig store problemer med og synce iphonen via itunes den siste tiden.bare feimeldinger. Burde kanskje kjøpt denne appen jeg også,bare på grunn av dette.hadde også vært morro å prøve noe høyere enn 44.1. Dragonfly'n skal klare 96.
om jeg ikke hører noen forskjell,så er jo itunes en grei plass og kjøpe musikk?
Det er mange portable DAC/amp som har direkte iDevice inngang der du kun bruker standard apple kabel for å koble til dingsen, begge de du viser til over har den muligheten. Men jeg er ikke kjent med at de normalt støtter mer enn 48kHz - spesifikt for iDevice inngangen selv om den støtter høyere på andre inngang - sjekk spec! Videre er alle de aller minste for USB standard, da MÅ du benytte apple USB/camera adapter, USB OTG kabel for androidJeg er jo på lav ohm. Så tror ikke denne er noe for meg!?
noen som har prøvd iDSD eller onkyo?
Onkyo | DAC-HA200
nano – iDSD
skulle jeg ha oppgradert dragonfly'n,så kunne jeg ha tenkt meg dings uten camera adapter. Gjerne litt nettere adapter også
Vurderer du en slik amp med batteridrift så tenk på denne, Creative E5. Den knuser det meste som koster mye mer. Her vist avspilling FLAC 192kHz, Blir nedsamplet til 96kHz ser du på bildet, når koblet med vanlig apple kabel uten adapter. Så 44 eller 48kHz er ingen begrensning for lightning. Jeg får da avspilt bit perfect opptil 96kHz på E5. Og en bonus i tillegg med E5 er at den har innebygd BT aptX mottaker om du ønsker droppe kabelen til mobilen. Bruker E5 mye med HE6, nok av power til det. Eller både HD600 og HD650 koblet sammtidig (2 utganger).Mener og ha lest at 40 ett eller er max via lightning.så da er nok cameraadapter eneste løsning
ingen krise.
har otg kabel også,men fikk aldri dragonfly'n til og virke med android.
de 2 ovnevnte har jo batteridrift.dragonfly bruker litt strøm.men blir litt store dingser og ha på fanget i sofakroken.men om lyden og oppløsningen er bedre,så kan det jo være greit allikevel.
men som du sier,så er det vel i studioet lyden begynner.
etter og ha vært med i denne tråden,så har jeg konkludert med at headsettene min er ok.
Iphone er en ok avspiller.
men at ny dac og filer med bedre oppløsning kan gi bedre lyd.
er det E5'n som gir deg max 192? Har du 384dac idag som er portabel?eller bare fastståendes?
https://shop.klicktrack.com/2lGod lydproduksjon er det som betyr noe. Men når jeg har kjøpt en del DXD masterfiler fra Lindberg Lyd, så ønsker jeg primært å avspille de bit perfect (uten nedsampling). Har en irriterende 192kHz DAC der jeg ikke får avspilt filer over 192kHz i det hele tatt.
har blitt anbefalt denne tidligere, muligens av deg?Vurderer du en slik amp med batteridrift så tenk på denne, Creative E5. Den knuser det meste som koster mye mer. Her vist avspilling FLAC 192kHz, Blir nedsamplet til 96kHz ser du på bildet, når koblet med vanlig apple kabel uten adapter. Så 44 eller 48kHz er ingen begrensning for lightning. Jeg får da avspilt bit perfect opptil 96kHz på E5. Og en bonus i tillegg med E5 er at den har innebygd BT aptX mottaker om du ønsker droppe kabelen til mobilen. Bruker E5 mye med HE6, nok av power til det. Eller både HD600 og HD650 koblet sammtidig (2 utganger).Mener og ha lest at 40 ett eller er max via lightning.så da er nok cameraadapter eneste løsning
ingen krise.
har otg kabel også,men fikk aldri dragonfly'n til og virke med android.
de 2 ovnevnte har jo batteridrift.dragonfly bruker litt strøm.men blir litt store dingser og ha på fanget i sofakroken.men om lyden og oppløsningen er bedre,så kan det jo være greit allikevel.
men som du sier,så er det vel i studioet lyden begynner.
etter og ha vært med i denne tråden,så har jeg konkludert med at headsettene min er ok.
Iphone er en ok avspiller.
men at ny dac og filer med bedre oppløsning kan gi bedre lyd.
er det E5'n som gir deg max 192? Har du 384dac idag som er portabel?eller bare fastståendes?
Vis vedlegget 417744
Vis vedlegget 417750
Det kan vel ikke stå det, i så fall feil oversettelse etc. Du KAN da bruke 384kHz, som blir nedsamplet til 96kHz. Men det beste er jo bit perfect, dvs at du har en fil som da er 96kHz, som er det høyeste dragonfly konverterer til analog.Tenkte og bruke onkyo hf.
står jo at jeg bør bruke 384 i bruksanvisningen til dragonfly.
wav går fint i musikk appen.