High-End til iPhone 7 og hjemmebruk, en mulighet?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Fin info.
    Jeg skal også teste litt i morgen når jeg har skaffet adapter, og skal teste litt med veldig gode lydfiler. Først innom hifiklubben å sjekke hvordan P9 låter, med/uten dragonfly...!

S

svk

Gjest
    Synes iphone er en veldig grei avspiller. Er jo en dings en har fra før.
    kunne tenkt meg en dings som var nettere enn dragonfly,som kan brukes uten usb/camera adapter.

synes den innebygde musikk appen er ok,den kan jo bpde spille av cd-samlinga,streame og det er mulig og kjøpe digitalmusikk via itunes.
    skulle gjerne ha kjøpt musikk via itunes.men er vel max 256. Det er vel ikke nok til en som er opptatt av god lyd?

S

svk

Gjest
    Trok nok at ørene dine har hørt riktig,selv etter en nattejobb helg.
    iphone gir for lite guff,dragonfly er et must

S

svk

Gjest
    Fin info.
    Jeg skal også teste litt i morgen når jeg har skaffet adapter, og skal teste litt med veldig gode lydfiler. Først innom hifiklubben å sjekke hvordan P9 låter, med/uten dragonfly...!
    når du først er der,så bør du vel teste nighthawk også

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Nighthawk må I hvert fall ha en DAC til iPhone, uten er det puslete greier. Testet selv uten når jeg var innom HIFI-klubben sist.

S

svk

Gjest
    Ser mange produsenter sier at deres klokker kan drives direkte av iphone.
    mine p7 og mine t51p ,22/32 ohm. Spiller veldig mye bedre med litt mer effekt. Iphone mangler litt krefter. Ipad gir mer krutt

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Fin info.
    når du først er der,så bør du vel teste nighthawk også
    Har testet nighthawk før, veldig komfortabel og flott bygget, der stopper alt det positive jeg kan si. Mangler fullstendig den klarhet jeg forlanger fra en hodetelefon, og mangler tilstedværelse i midrange. Ellers ble det ingen tur innom hifiklubben idag slik jeg hadde tenkt, var ikke i det området likevel. Har vel også konkludert jeg ikke er villig til å investere i noe portabel dac/amp til iPhone nå uten at det har full 32/384 støtte, uten det kjører jeg heller mine HD600 direkte i iPhone.

Så det jeg fikk gjort idag var å kjøpe lightning/3,5mm adapter for å se om det har noe for seg. Da fikk jeg i alle fall slått fast at noe iPhone 7 blir det ikke på meg uten permanent tilkoblet løsning som CEntrance iSkyn etc med solid dac/amp og skikkelige hp utganger. Dette apple adapter er skrale greier, ikke verdt 99kr engang. Skikkelig nødløsning da for å få en improvisert 3,5mm utgang. Hvorfor så tynn og elendig kabel? Selv for meg som er så pirkete så vil ikke denne holde lenge når man kobler til en normal hodetelefonkabel/plugg. Videre tyder funksjonalitet på at denne tar signal parallelt med 3,5mm utgang når jeg kobler på iPhone 6, så jeg tror ikke den henter digitalt fra utgangen. Og selvfølgelig best om itern dac i iPhone benyttes, ingen tvil. Når det låter helt likt, så indikerer det også det bare er parallell analog signal man får. Mange vil mene noe annet, uansett ikke en brukbar løsning for meg.

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er veldig spent på EL-8 Titanium med cipher kabelen :) Ett stk. sett er på vei til meg nå :)

Kjøpte meg Onkyo HF player, men hva er beste software om dagen om en ønsker å konservere CD-samlinga best mulig digitalt ?

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    EL-8 (open back) er det jeg kunne ønske meg for direkte kobling i lightning utgang..

S

svk

Gjest
    Jeg er veldig spent på EL-8 Titanium med cipher kabelen :) Ett stk. sett er på vei til meg nå :)

Kjøpte meg Onkyo HF player, men hva er beste software om dagen om en ønsker å konservere CD-samlinga best mulig digitalt ?
    Chiper i kabelen er nok veldig greit, synes det er litt bal m 2 dingser i mellom.
    om du har iphone,så er itunes og waw en ok løsning

S

svk

Gjest
    Har for det meste bare lest godt om nighthawk.men endte nå opp med P7,siden jeg kjenner en som har p7.får jeg testet skikkelig før kjøp.
    da vet jeg hva jeg får når jeg bestiller på nett.

http://ifi-audio.com/portfolio-view/nano-idsd/

kan du ikke bruke denne sammen med iphone? Denne oppfyller vel dine krav?

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1

Chiper i kabelen er nok veldig greit, synes det er litt bal m 2 dingser i mellom.
    om du har iphone,så er itunes og waw en ok løsning
    Du mener WAV filer i iTunes? Det går fint helt opp til DXD 384 kHz i iTunes, men funker ikke i iPhone musikk app, får ikke synket det. For høyoppløst mener jeg man må bruke annen app, dvs ikke synce musikk fra iTunes men overføre til f eks Onkyo HF player app du har lastet ned på iPhone.

Andre erfaringer?

Mala

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Ja det var tanken med å bruke Onkyo til det formålet :) Må vel synce via iTunes som du sier.

S

svk

Gjest
    En syncer vel via itunes,så bruker man den appen man vil bruke. Finner ikke onkyo appen musikken som er syncet ned itunes?siden du tror du ikke kan bruke itunes?
    Canopner finner hvertfall musikk synket med itunes

Sist redigert av en moderator:

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    En syncer vel via itunes,så bruker nan den appen man vil bruke. Finner ikke onkyo appen musikken som er syncet ned itunes?siden du tror du ikke kan bruke itunes?
    Canopner finner hvertfall musikk synket med itunes
    Nei, man syncer ikke onkyo app med musikk i iTunes. Onkyo app må ha musikk lagret separat i app. Du bruker bare iTunes programmet til å behandle det du skal. Du overfører/drar de filene (dvs musikkmappene) du skal ha til onkyo app fra der de er lagret over i onkyo program/mappen du åpner i iTunes på datamaskinen din.

Hvis adroid:
    På android er det helt annerledes. Der oppdateres mediespiller bibliotek (enten det er onkyo eller annen app) de mapper du velger (haker av) der det måtte være lagret på din mobil eller på ekstra microSD kort. Det valget gjør du i app settings etter den er installert, og valg kan enkelt endres, praktisk om du velger bruke ulike app for ulik musikk. Det er relevant for meg da jeg foretrekker onkyo HF på hires filer, men liker rocket player for store bibliotek komprimert musikk.

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Ok. Så det er sånn det virker. Gjerne like greit. Jeg har hatt veldig store problemer med og synce iphonen via itunes den siste tiden.bare feimeldinger. Burde kanskje kjøpt denne appen jeg også,bare på grunn av dette.hadde også vært morro å prøve noe høyere enn 44.1. Dragonfly'n skal klare 96.
    om jeg ikke hører noen forskjell,så er jo itunes en grei plass og kjøpe musikk?

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Ok. Så det er sånn det virker. Gjerne like greit. Jeg har hatt veldig store problemer med og synce iphonen via itunes den siste tiden.bare feimeldinger. Burde kanskje kjøpt denne appen jeg også,bare på grunn av dette.hadde også vært morro å prøve noe høyere enn 44.1. Dragonfly'n skal klare 96.
    om jeg ikke hører noen forskjell,så er jo itunes en grei plass og kjøpe musikk?
    Alternativ til Dragonfly om du ønsker 32/384 støtte. Jeg hadde en slik men for annet formål, ikke som headamp. Produsent m2tech sier den er laget med linjeutgang ikke beregnet for lav ohmig hp, men at den likevel er godt egnet som headamp for de mer høy ohmig hp som ikke trenger veldig mye power. Vil funke fint på HD600/650 antar jeg.
    https://www.dustinhome.no/product/5010753500/hiface-dac

IMG_2924.PNG

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Onkyo appen støtter hi-res via ha200 eller andre kompatible DAC'er

hvilke andre er kompatible?

Vedlegg

S

svk

Gjest
    Jeg er jo på lav ohm. Så tror ikke denne er noe for meg!?

noen som har prøvd iDSD eller onkyo?
    Onkyo | DAC-HA200

nano – iDSD

skulle jeg ha oppgradert dragonfly'n,så kunne jeg ha tenkt meg dings uten camera adapter. Gjerne litt nettere adapter også

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Svar til innlegg #58
    -------------------------
    Alle DAC'er som er 384kHZ kompatible. Det finner du jo i spec for den enkelte dac. Jeg synes faktisk at 384kHz burde være en grunnleggende standard for å kunne takle alt innenfor masterfil standarder som er å få tak i. Problem med f eks en DXD 24/352,8kHz fil når dac ikke takler det er at det i en del tilfeller ikke går å avspille. Noen kombinasjoner går det greit men strøm blir nedsamplet innenfor den samplingsfrekvens din DAC kan takle.

Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er jo på lav ohm. Så tror ikke denne er noe for meg!?

noen som har prøvd iDSD eller onkyo?
    Onkyo | DAC-HA200

nano – iDSD

skulle jeg ha oppgradert dragonfly'n,så kunne jeg ha tenkt meg dings uten camera adapter. Gjerne litt nettere adapter også
    Det er mange portable DAC/amp som har direkte iDevice inngang der du kun bruker standard apple kabel for å koble til dingsen, begge de du viser til over har den muligheten. Men jeg er ikke kjent med at de normalt støtter mer enn 48kHz - spesifikt for iDevice inngangen selv om den støtter høyere på andre inngang - sjekk spec! Videre er alle de aller minste for USB standard, da MÅ du benytte apple USB/camera adapter, USB OTG kabel for android

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Står noe om nedsampling i bruksanvisningen til dragonfly'n
    jeg selv har bare cd kvalitet,er det virkelig et must med 384?
    hører dere forskjell kontra cd-kvalitet?
    Hvor får dere denne hi-res kvaliteten ifra? Hvor mye musikk er tilgjengelig i 384?

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    God lydproduksjon er det som betyr noe. Men når jeg har kjøpt en del DXD masterfiler fra Lindberg Lyd, så ønsker jeg primært å avspille de bit perfect (uten nedsampling). Har en irriterende 192kHz DAC der jeg ikke får avspilt filer over 192kHz i det hele tatt.

S

svk

Gjest
    Mener og ha lest at 40 ett eller er max via lightning.så da er nok cameraadapter eneste løsning :)
    ingen krise.
    har otg kabel også,men fikk aldri dragonfly'n til og virke med android.
    de 2 ovnevnte har jo batteridrift.dragonfly bruker litt strøm.men blir litt store dingser og ha på fanget i sofakroken.men om lyden og oppløsningen er bedre,så kan det jo være greit allikevel.
    men som du sier,så er det vel i studioet lyden begynner.
    etter og ha vært med i denne tråden,så har jeg konkludert med at headsettene min er ok.
    Iphone er en ok avspiller.
    men at ny dac og filer med bedre oppløsning kan gi bedre lyd.
    er det E5'n som gir deg max 192? Har du 384dac idag som er portabel?eller bare fastståendes?

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Mener og ha lest at 40 ett eller er max via lightning.så da er nok cameraadapter eneste løsning :)
    ingen krise.
    de 2 ovnevnte har jo batteridrift.dragonfly bruker litt strøm.men blir litt store dingser og ha på fanget i sofakroken.men om lyden og oppløsningen er bedre,så kan det jo være greit allikevel.
    etter og ha vært med i denne tråden,så har jeg konkludert med at headsettene min er ok.
    er det E5'n som gir deg max 192? Har du 384dac idag som er portabel?eller bare fastståendes?
    Vurderer du en slik amp med batteridrift så tenk på denne, Creative E5. Den knuser det meste som koster mye mer. Her vist avspilling FLAC 192kHz, Blir nedsamplet til 96kHz ser du på bildet, når koblet med vanlig apple kabel uten adapter. Så 44 eller 48kHz er ingen begrensning for lightning. Jeg får da avspilt bit perfect opptil 96kHz på E5. Og en bonus i tillegg med E5 er at den har innebygd BT aptX mottaker om du ønsker droppe kabelen til mobilen. Bruker E5 mye med HE6, nok av power til det. Eller både HD600 og HD650 koblet sammtidig (2 utganger).
    IMG_2926.jpg

IMG_2925.jpg

Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Ja, kjøpt 2L filer derfra. Det er jo ikke kjempeutvalg, og begrenset sjanger/ artister. Men mye bra for meg.

S

svk

Gjest
    All musikk er vel bra så lenge lyden er bra?
    hører på mye rart. Har mye rart fra KKV som jeg ikke tørr spille blant folk :)
    kunne kanskje bestill meg et par blueray plater og testet potensialet i dragonfly'n først.

S

svk

Gjest
    ingen krise.
    Vurderer du en slik amp med batteridrift så tenk på denne, Creative E5. Den knuser det meste som koster mye mer. Her vist avspilling FLAC 192kHz, Blir nedsamplet til 96kHz ser du på bildet, når koblet med vanlig apple kabel uten adapter. Så 44 eller 48kHz er ingen begrensning for lightning. Jeg får da avspilt bit perfect opptil 96kHz på E5. Og en bonus i tillegg med E5 er at den har innebygd BT aptX mottaker om du ønsker droppe kabelen til mobilen. Bruker E5 mye med HE6, nok av power til det. Eller både HD600 og HD650 koblet sammtidig (2 utganger).
    Vis vedlegget 417744
    Vis vedlegget 417750
    har blitt anbefalt denne tidligere, muligens av deg?
    tror nok valget blir mellom e5 og idsd.
    Men blir ikke før jeg har fått orden på kilden.
    Må teste med skikkelige filer før jeg kan rettferdig gjøre en oppgradering av dragonflyn.

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    E5 sin fleksibilitet i tillegg til lydkvalitet og power rettferdigjør en investering på 1600kr. Jeg har selv 2. Den en har jeg strappet permanent til en android telefon (med borrelås feste) som da kun er brukt som musikk/mediespiller. Koblet med usb kort kabel, så lader mobilen automatisk når ladekabel er koblet til e5. Så det er egentlig en stasjonær løsning jeg har på nattbordet, men enkel å ta med over alt. 200GB microSD så da fikk jeg plass til all egen musikk i 320aacVBR, samt en god del hires. Men tråden handler jo om iPhone .....

S

svk

Gjest
    Samme det :) er det som er mellom som er spennendes.
    noen som vet om filene på BD disene til 2l støttes av iphone?

edit:
    om jeg skal nedsample så må jeg ha 384Hz
    iflg bruksanvisningen til dragonfly:

Why is “Format” Important?
    CDs operate at a sample frequency of 44100 Hz. Compressed MP3 and AAC music lesand audio streams are typically encoded at three di erent quality levels—128kbps,256kbps (iTunes Plus), and 320kbps—and are most often reconstructed as 44100.0 Hz les. Similarly, many music downloads and CDs ripped as Apple Lossless or FLAC lesare reconstructed to 44100 Hz. If you have higher resolution les, it is important tochoose the correct higher sample rate in order to maximize the bene t of those les. Forthe best performance with sampling rates above DragonFly Black 1.5’s 96kHz ceiling, les should be played at a rate mathematically related to their native resolution. Forinstance, a 192kHz le should be played at 96kHz (i.e., 2 x 96000.0 = 192000

de på 2l er 352Hz.

mye og passe på her

Sist redigert av en moderator:

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Dragonfly nedsampler det som er over 96kHz, du trenger jo ikke 384 i utgangspunktet! (Det var vel bare en uheldig formulering!)
    Hvis du f eks avspiller en 192 elle 384kHz fil blir den nedsamplet til 96kHz ved stream til dragonfly (nedsamplet 2x, 4x)
    Avspiller du fil 176,4 eller 352,8kHz blir det nedsamplet til 88,2kHz (også her nedsapling 2x, 4x)

Vet ikke hvilke filer du mente på 2L. Skal du bruke de direkte i iPhone avspiller, dvs sync via iTunes må du vel holde deg til aac eller mp3 formater (fra 2L). Bruker du onkyo app på iPhone så støttes vel egentlig alt jeg kjenner til av aktuelle fil format...og da opp til 384kHz. Lavere samplingsfrekvenser kan du også velge å oppsample i Onkyo app. Onkyo har også DSD støtte, men jeg holder meg langt unna det. Jeg liker masterfiler, de er alltid enten WAV eller FLAC (fra 2L). Men ingen lydprodusenter har DSD masterfiler, så jeg ser ikke annet behov for DSD enn for de som da har SACD de skal rippe, da er det DSD som gjelder. Å konvertere hires PCM til DSD finner jeg meningsløst, ut fra den info og forståelse jeg har fått i dialog med Morten Lindberg (Lindberg Lyd).

Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Ingen (andre) som bruker Chord Mojo sammen med Sonore üRendu?
    Fungerer fint sammen med Onkyo HF Player, men trenger kamera adapteren (USB til Lightning).
    Blir jo en del dingser, men det er ihvertfall portabelt mhp. størrelse og vekt.
    Jeg bruker også batteri og Uptone LPS-1 i dette üR oppsettet*
    Mojo driver (stort sett) mine Focal Elear ht når ute av huset.
    * Dedikert portabelt 'nettverk' med Lumin L1 NAS (musikkbibliotek).

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Tenkte og bruke onkyo hf.
    står jo at jeg bør bruke 384 i bruksanvisningen til dragonfly.
    wav går fint i musikk appen.

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte og bruke onkyo hf.
    står jo at jeg bør bruke 384 i bruksanvisningen til dragonfly.
    wav går fint i musikk appen.
    Det kan vel ikke stå det, i så fall feil oversettelse etc. Du KAN da bruke 384kHz, som blir nedsamplet til 96kHz. Men det beste er jo bit perfect, dvs at du har en fil som da er 96kHz, som er det høyeste dragonfly konverterer til analog.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    548
    Torget vurderinger
    1
    Var da voldsomt til konspirasjonsteorier.

Lightning-interfacet er heldigitalt, og det er innebygget dac i lightning/3.5mm-adapteret. Selfølgelig låter det nærmest identisk med iPhone 6s, og måler sikkert temmelig likt også. Er de noen som forventet noe annet, at enten det skulle låte mye bedre..eller mye verre?

Hvorfor i alle dager skal apple tappe et analogt signal fra iphone6s via lightning når adapteret allerede har dac? Har Apple vært så fremoversynt at de har bygget inn en "analog backdoor" i lightning kontakten til iphone <6s, og ikke minst utviklet adapteret med en analog passthrough, slik at tidligere iPhones kan bruke adapteret som en 5cm passiv/analog forlengelses kabel/dongel. Noe som helt meningsløst siden disse modellene allerede har 3.5mm minijack-utgang?

Og er det nå helt sikkert at Onkyo-appen ville vist "PCM" ved bruk av denne dongelen i passiv modus? Jeg gjetter den ville vist "Moron":)

Seriøst, rull inn..!

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Onkyo HF player app ville vise PCM uansett, akkurat som innebygd analog hodetelefon utgang i bruk viser PCM på utgående. Men enig det ikke sier noe sikkert om noe som helst.

Det som har gjort meg litt sketisk eller tvilende dette utrolig lille adapter inneholder er DAC er:

1) Størrelsen
    2) Prisen
    2) Ikke noe indikasjon på varmeutvikling under bruk, selv på ganske høyt volum over lengre tid. Plugg/DAC er helt kald.
    4) Identisk lyd, og likt lydnivå med ulike typer hp, fra lettdrevne lav-ohmig til tyngre høy-ohmig, låter identisk uansett.

Nå er det jo som nma sier logisk at Apple lager adapter etter samme spec som dac internt i iPhone, slik sett er det vel bare logisk det låter likt uansett hvordan man tester.

Men dette er ingen prioritert sak for meg da det uansett ikke passer meg med denne løsningen, bruker innebygd analog utgang når hodetelefon skal kables. Bruker lightning/cameraadapter når jeg kobler til ekstern dac. Evt apple lightning kabel til portabel dac med iDevice inngang.

Ellers er det jo Apple's policy i kjent stil som i veldig stor grad bidrar til slike spekulasjoner. De slipper jo ingen tekniske detaljer utover det aller mest nødvendige, ofte ikke det engang. Ang denne overgangen kaller jo Apple det nettop for det, overgang/adapter for tilkobling av 3,5mm jack til lightning enheten. Det er jo da nesten utrolig de pakker inn en avansert omformer/DAC uten å fortelle hva kunden får. Dvs, det er ikke utrolig, vi vet dette er en gjennomtenkt markedsstrategi fra Apple som funker særdeles godt på veldig mange plan. Jeg har stor sans for måten de gjør det på - kan vel knapt gjøres bedre.

Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    548
    Torget vurderinger
    1
    Du vet ikke hva den ville vist. Dette er bare et forutsetning du foretar deg for at det skal passe inn i konspirasjonsteorien din. Men OK:

I et usannsynlig scenario hvor Apple bruker adapteret som en ren passiv parallekobling av minijack-utgangen, er det likevel meget sannsynlig at det er et API-call som trigges når adapteret plugges i, slik at telefonen er klar over at adapteret er tilkoblet. Og selv om det i utgangspunktet er en passthrough av minijackutgangen, er det ikke umulig at det f.eks ville vist bit/sampling-rate eller annet istedet for PCM i nevnte Onkyo-app.

Når det gjelder størrelsen, så hadde en Intel toppmodell-CPU hadde fått plass inni adapteret det også, bortsett fra at hele greia ville smeltet ihjel. En dacchip er i sammenligning en svært enkel affære som nesten ikke trenger strøm - legg til noen milliwatt fra høyeffektiv switching forsterker, så ser ikke jeg noen grunn til at det skal utvikles nevneverdig med varme.

pluss: Har du sett hvor lite hovedkortet i en mobil er? Det er ikke som om lyddelen stikker seg ut på noen måte.

Det er en dac i lightning til 30-pin-adapteret også.

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har påpekt det ikke kan sies noe som helst ut fra hva onkyo app viser, så du trenger ikke fortsette på det. Ja, jeg vet en dac kan være kompakt og utvikle liten varme, men hvorfor er andre slike dac som f eks dragonfly og m2tech hiface så store og klumpete? De blir også varme til tross for de får strøm fra iPhone og er enormt store (sammenlignet med apple dac adapteret) - de har vel kanskje 100 ganger så stor "kjøleflate" som dac i apple adapteret.

Vel, jeg er ikke i tvil det er dac i adapteret etter litt mer googling etc, så vi er ikke uenige her. Men innrømmer jeg aldri har sett en slik kompakt sak i praksis før, derfor ber jeg om forståelse for min lille skepsis før mer fakte kom på bordet.

Oppdatering:
    Da jeg etter test ikke finner at adapteret tilfører noe for min del vs innebygd utgang, så besluttet jeg å slakte adapteret for å studere innmaten. Det er elektronikk under deksel på lightning pluggen, så det ingen tvil. Jeg er imponert over den enkle og effektive konstruksjonen og hvordan selv da den lille varme som måtte produseres svært effektivt er drenert ut via metallkapsling som da leder evt varme ut til iPhone chassis. Utenfor metallhus er det faktisk et luft lag før den ytre plastkapsling som er det man ser, selve pluggen utenfra. Så konstruksjonen er svært effektiv for å unngå akkumulering av varme. Men dette er jo som forventet fra Apple!!!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn