HIGH FIDELITY CABLES - NETTKABLER

Status
Stengt for ytterligere svar.
High Fidelity Cables introduserer nå tre typer nettkabler for de som ønsker kompromissløse kabler = Når prisen er underordnet og ytelsene er hva som teller.

HFC nyter stor anerkjennelse for sine kabler som har introdusert magnetteknologi for lettere overføring av signalene. Skeptikere er det nok av, vi har testsett som mot depositum kan lånes ut. Signalkabler, phonokabler og høyttalerkabler. "Hearing is believing".

Litt om kablene:

CT-1 Ultimate:

Ultimate Waveguide Technology treats hot, neutral and ground independently.
Pure DuPont Teflon dielectrics. DuPont Delrin acetal resin connector bodies.
Pure copper 24 karat gold plated connectors.
Polyamide potted connectors to reduce mechanical vibration.
Ultimate Waveguide vibration dampening Technology.

CT-1 Ultimate Reference:

Ultimate Reference Waveguide Technology treats hot, neutral and ground independently.
Pure DuPont Teflon dielectrics.
DuPont Delrin acetal resin connector bodies.
Pure copper 24 karat gold plated connectors.
Polyamide potted connectors to reduce mechanical vibration.
Ultimate Reference Waveguide vibration dampening Technology.

CT-1 Ultimate Reference Rhodium Plus:

Includes features of Ultimate Reference, in addition to:
Connectors utilize pure copper Rhodium plated connections, with DSM's Nylatron for outstanding durability and dielectric properties.
Ultimate Reference Rhodium Plus Waveguide uses the newest helix design magnetic conduction system

Priser:

CT-1 Ultimate powercable 1 meter Kr. 51.750,- (6050,- pr ekstra 0,5 meter)
[h=1]CT-1 Ultimate Ref. powercable 1 meter Kr. 81.750,- (6050,- pr ekstra 0,5 meter[/h][h=1]CT-1 Ultimate Reference Rhodium Plus Kr. 96.750,- (6050,- pr ekstra 0,5 meter)[/h]www.bebophifi.com

Vedlegg

Kommentarer

Status

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det er vel temmelig humørløst det hele. Jeg har selv hatt markedsrett og kan vanskelig se at jeg har foretatt noen overtråkk her? Jeg har presentert tre nettkabler, i andre innlegg antydet at kabler har noe å si for lyden, blitt anklaget for å være svindler og nå også for å ha brutt markedsføringsloven?

I tillegg har jeg sagt at vi har nevnte kabelmerke for utlån HVIS noen vil prøve selv, mot ett depositum. Takk til dem som skrev fornuftige innlegg uten personangrep. Til mange av de andre; Makan!

God Påske.

C

cruiser

Gjest
Det er vel temmelig humørløst det hele. Jeg har selv hatt markedsrett og kan vanskelig se at jeg har foretatt noen overtråkk her? Jeg har presentert tre nettkabler, i andre innlegg antydet at kabler har noe å si for lyden, blitt anklaget for å være svindler og nå også for å ha brutt markedsføringsloven?

I tillegg har jeg sagt at vi har nevnte kabelmerke for utlån HVIS noen vil prøve selv, mot ett depositum. Takk til dem som skrev fornuftige innlegg uten personangrep. Til mange av de andre; Makan!

God Påske.
Det er vel bare å legge ut dokumentasjonen på ytelse som loven krever du skal ha så er jo problemet løst?

R

Rolls

Gjest
Hvorfor er det så viktig å få frem at HFS er drevet av bransjefolk? For meg er det helt greit, og øyensynlig også for deg, men hvorfor da lage et slikt poeng av det?
Lager jeg ett stort poeng? Jeg skrev det i én melding, og syntes det er viktig siden folk ofte spør seg hvorfor bransjeaktørene blir "beskyttet" her, fremfor medlemene. Vel, det er greit og vite hvorfor syntes nå jeg da. Og jeg syntes slettes ikke de gjør noen dårlig jobb utifra hva jeg har sett her, just saying.
Melding 1: Åjo, fordi Høvdingen også er forhandler, han driver visst Høium HiFi. Men det visste dere vel alle sammen?
Fair nok det, men mener det er viktig at alle her kjenner premissene for denne siden... (gir det maks 10 minutter før dette innlegget blir slettet og jeg eventuellt også blir sperret...)
Melding 2: S
om vanlig så leser ikke folk halvparten av hva som blir skrevet her inne...Jeg mistenkeliggjør ikke, og jeg kritiserer ikke at du selger dyre kabler, for all del :)
Men det jeg ville ha frem er at hifisentralen er drevet av bransjefolk, og som jeg sier... for og gjenta meg selv... det er fair nok det, men syntes det er viktig at alle medlemene her vet om det, slik at de kjenner til "premissene" når de er her. Og det er IKKE skivebom, du kan nekte så mye du vil...
Syntes det er masse fin lesing her, og mye bra underholdning :)

Gjentar man seg selv, blir det fort to meldinger. ;)
Så flink du er, du kan telle ;)
Jeg måtte jo si det to ganger for folk hørte det ikke. Gjør ikke noe større poeng av det av den grunnen.

Men nå gjør jeg det da... Fordi, vel jeg sier det en gang til. Høvdingen er mannen bak Høium Hifi, ergo vår elskede hifisentral blir fort i enkelte situasjoner vår elskede "horesentral" som i bransjehora :)

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger

God Påske.
Det er vel bare å legge ut dokumentasjonen på ytelse som loven krever du skal ha så er jo problemet løst?
Ville det hjelpe på humøret eller er det flere kjepphester man skal ri?

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Skal jeg legge frem dokumentasjon på bedre signalføring :)? Jeg produserer ikke kablene, jeg importerer dem og det er absolutt helt frivillig om man vil kjøpe/ prøve dem.
Jeg har brukt HFC kabler i månedsvis og synes at de fungerer meget godt. Må jeg dokumentere det også?

Jeg har referert det produsenten sendte ut til oss importører og har gjengitt det i "annonsen". Kan vanskelig se at jeg har brutt noen lover her. Føler du det så får du gå til en anmeldelse, hvis ikke; Avslutt det jeg anser som lite konstruktivt oppvigleri.

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Antall liker
764
Sted
Danmark

God Påske.
I den Danske markedsføringslov har man lov at anprise/rose sin vare det står direkte i loven, men skriver man at det er 99,9% sølv eller hastigheden er 98% af lyset hastighed osv. så skal det kunne dokumenteres.

Jeres lov:
"§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring

Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.
"
http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2#KAPITTEL_1

Det springene/afgørende ord er faktiske forhold og hvad der menes med det.

Og her i vores del af verden gælder de frie markedskræfter, så man har lov og tage lige så meget man kan få en vare. Og du har rat til at lade være med at købe varen hvis du synes den er for dyr.

Sist redigert:

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Antall liker
3.514
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
X

X186841

Gjest
Tulleprodukt som ikke burde hatt livets rett , men det finnes tydeligvis enfoldige dårer som går på det meste av markedsførings svada.

Men å henge ut sentralen som horete blir langt over streken. Til å være ett gratis produkt med såpass kvalitet burde man heller hylle de som står bak. Synes ikke Høium Hifi akkurat dytter en full av markedsføring her og de legger garantert ned mange ubetalte timer på dette her.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Tulleprodukt som ikke burde hatt livets rett , men det finnes tydeligvis enfoldige dårer som går på det meste av markedsførings svada.
Det er mange ting jeg synes er tulleprodukter, men da i egenskap av mitt eget syn og ikke på vegne av alle med kjøpekraft eller de som innehar andre prioriteringer.
Hvis noen kan få glede ut av sine kjøp så er det bare flott, uavhengig av hvilke årsaker som ligger til grunn.
Men det er jo alltids noen som skal misjonere at sitt syn er det eneste saliggjørende.
Som jeg sier til folk, jeg aksepterer at du ikke hører forskjell, men ikke kom å fortell meg om JEG hører forskjell eller ei.
Før var jeg hoderistende opptatt av det meningsløse i at folk har et annlegg til millionen+ uten å ha gjordt et eneste akustisk tiltak i rommet. Etterhvert har jeg hevet meg over dette.
Man kan heller ikke sette en kroneverdi for alt vi gjør.
For eksempel så vil leie av hytte eller seilbåt nok være smartere enn å eie, men gir det eierglede?
Jeg tror eierglede er selve nøkkelordet her. En kabel gir ikke akkurat status.
Jeg synes en kollega sa det best når jeg sa at jeg hadde kjøpt ht kabler i eget skinnetui til NOK 50k (Yter);
'Dette er det mest meningsløse jeg har hørt. Man kan jo få en anstendig cogncac til den prisen!'

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
jeg vil si at hele hifi bransjen er ute og sykler mht og legge frem dokumentasjon på sine produkter, ikke bare kabelprodusentene
tenk på de drøye påstandene produsentene av receivere f.eks legger frem.....

X

X186841

Gjest
Det har ikke noe med noens "syn" å gjøre , men er oppkonstruert tull som kun kan selges til noen "spesielle" mennesker som kanskje burde beskyttes mot seg selv. Men skitt au alle blir vel villedet og forført iløpet av livet , så værsågod.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Det har ikke noe med noens "syn" å gjøre , men er oppkonstruert tull som kun kan selges til noen "spesielle" mennesker som kanskje burde beskyttes mot seg selv. Men skitt au alle blir vel villedet og forført iløpet av livet , så værsågod.
Jeg ser du står oppført som HiFi frik med over 2.500 innlegg på HFS, Lgrons58.
Det er sikkert mange utenforstående som mener at de fleste her inne skulle vært beskyttet mot seg selv.....

Men jeg skjønner jo at alle som faller utenfor ditt univers av forståelse, nødvendigvis må mangle noe.
Enda godt jeg er lykkelig som gal.

Nuff said.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Men nå gjør jeg det da... Fordi, vel jeg sier det en gang til. Høvdingen er mannen bak Høium Hifi, ergo vår elskede hifisentral blir fort i enkelte situasjoner vår elskede "horesentral" som i bransjehora :)
Ynkelig...
Tiltredes. Det må være viktig for denne brukeren å vise at han vet hvem som står bak HFS.
Og dét må i hans øyne være litt av en prestasjon. Det er slett ikke alle forunt å navigere seg fram til dette: Hifisentralen -

Så vi sier takk til Rolls for hans banebrytende pionérarbeid. Forhåpentligvis blir det stund til neste gang.

Terje Berg

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2008
Antall liker
1.080
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
5
Jeg synes en kollega sa det best når jeg sa at jeg hadde kjøpt ht kabler i eget skinnetui til NOK 50k (Yter);
'Dette er det mest meningsløse jeg har hørt. Man kan jo få en anstendig cogncac til den prisen!'
Haha. :D

Jeg tror ingen som kjøper en av disse kablene vil tro at de oppnår nirvana. Men det er jo litt gøy og da :)
Av alle kablene jeg har kjøpt så er det nok ene og alene pga de ser fine ut. Noen av de har blått neonlys i. Mine kjære venner synes og de er fine. Mission Complete

X

X186841

Gjest
Det er ikke "mitt" univers men virkeligheten som de fleste av oss lever i.
Jeg er vel ikke akkurat noen journalist til å skrive , så les heller Asbjørns velskrevne forklaring av virkeligheten med referanser til FAKTA.
Er heller ikke jeg som har funnet på tittelen "hififrik" om meg selv , er mest intressert i rocka musikk og har funnet ut att den presenteres best på ganske "rimelig" utstyr med senkede skuldre.
Og unnskyld att jeg har brydd meg , men har alltid blitt litt engasjert når enfoldige mennesker blir forledet av "smarte" folk.

Jeg ser du står oppført som HiFi frik med over 2.500 innlegg på HFS, Lgrons58.
Det er sikkert mange utenforstående som mener at de fleste her inne skulle vært beskyttet mot seg selv.....

Men jeg skjønner jo at alle som faller utenfor ditt univers av forståelse, nødvendigvis må mangle noe.
Enda godt jeg er lykkelig som gal.

Nuff said.

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Og unnskyld att jeg har brydd meg , men har alltid blitt litt engasjert når enfoldige mennesker blir forledet av "smarte" folk.
Vel, den som 'vet best' her er det vel du som har gitt uttrykk for?
Du vet jo hva som er smartest for meg og andre kabeltilhengere, ihvertfall.

Men jeg skjønner at et kabelkjøp til 100k kan virke provoserende for noen, så det er nok ikke bare 'ens oppriktige mening' som er problemet når oppfatninger deles.

R

Rolls

Gjest
Når det kommer til selve kablene da, det er nok mange tweeks og ting man må ha kontroll på FØR man har nytte av slike kabler. Man kan for eksempel legge opp egen kurs fra sikringsskapet til stereoanlegget, av samme kvalitet som disse kablene visstnok skal være (?). I tillegg strømrensing osv... Har man kontroll på det, så kan man jo sikkert teste ut slike kabler om de faktisk kan forsvare prisen.

Forhandler går jo ganske langt med og indikere at disse faktisk er bedre enn vanlige nettkabler ved og si "Når prisen er underordnet og ytelsene er hva som teller.", er det dokumentert eller er det personlig mening? Hvis det siste burde det spesifiseres så ikke det blir villedende, hvis ikke kan det fort bli oppfattet som svindel av mange kanskje?

X

X186841

Gjest
Jeg vet ikke best men forholder meg til virkeligheten og ikke alternativ svada , og du må gjerne være troende, det er jo religionsfrihet i Norge.

Vel, den som 'vet best' her er det vel du som har gitt uttrykk for?
Du vet jo hva som er smartest for meg og andre kabeltilhengere, ihvertfall.

Men jeg skjønner at et kabelkjøp til 100k kan virke provoserende for noen, så det er nok ikke bare 'ens oppriktige mening' som er problemet når oppfatninger deles.

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Antall liker
3.514
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Kun hos Dressmann og har fått rabatt i tillegg da jeg kjente noen som jobbet der.
Virkelig? ;) Og den gamle Trabanten går fortsatt..?

Vel, jeg derimot er (veldig?) enfoldig og har masse dyr klær som jeg trives utmerket i. Og jeg kjører en Porsche Cayenne som jeg trives utmerket i (tenk det..!). Og jeg har nok noen småfeite kabler jeg trives utmerket med. I tillegg er kona dyr i drift...

Det er faktisk godt å være enfoldig og kjøpe de ting man trives i/med. Og hvis du har det på samme måte er jo alt bare suverent - og du er jo i tillegg ikke enfoldig! Steike...

X

X186841

Gjest
Har det helt topp ! Kona er billig i drift, gir faktisk overskudd, 2 nye biler og nedbetalt hus.

L

larkus

Gjest
Denne tråden må være mest lavpannede, uinteressante og idiotiske tråden på hfs til nå!
La nå bransjeaktørene som vil presentere produktene sine på hfs være ifred. De kablene som diskuteres i denne tråden er og blir for spesiellt interesserte.
Hvis en ikke kunne tenke seg å betale det slike kabler koster, så hold da for svarte fingrene fra tastaturet!
Jeg har en stygg mistanke om at de som går så hardt ut mot disse og andre dyre kabler har jævlig god lyst på produktet, men er pissed off fordi de ikke har råd.
Jeg er absolutt ingen tilhenger av dyre kabler selv, men i motsetning til mange andre her så klarer jeg å gi faen og konsentrere meg om viktigere ting.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.274
Torget vurderinger
2
Jeg stenger herved denne tråden.

Jeg tror også vi må vurdere å gi bransjeaktører mulighet til å moderere sine egne bransjenyheter.

Mvh
Høvdingen

Status

Informasjon om bruker

Bebophifi12
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
70
Link til alle artikler
84
Bebophifi12 sine annonser
Bransjenyheter
Kaiser Kawero Classic - CES 2016

Kaiser Kawero Classic - CES 2016

• 4
Det ble brukt en spesialutgave på messen av Kaisers toppmodell, mer informasjon finner du her hvis det er av interesse. " Kaiser Acoustic’s Kawero! Classic loudspeaker is exceptional inside and...
Fortsett
Bransjenyheter
KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

• 49
Kaisers toppmodell har blitt enda bedre. Nytt av året er en ny RAAL bånddiskant som er en videreutvikling av den allerede meget anerkjente diskantenheten. RAAL blir av mange regnes som verdens...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

• 6
Sitat: " Dette er den beste integrerte forsterkeren vi har hørt. Til nå ". Kan sees og høres hos Bebop Hifi i Ålesund. bebophifi
Fortsett
Bransjenyheter
WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

• 88
Denne æren ble tildelt Specs nest dyreste integrerte forsterker RSA-M3 EX. Vil du høre "klasse D" gjort på en helt spesiell og ytterst musikalsk måte ta kontakt. Lydidealet til Spec er 300B...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

• 0
Dette er produkter i den desiderte high end klassen. Vi har dem på demo i Ålesund og har premiere på denne kombinasjonen 10/12 kl 18-21, Amfi Moa Langelandsveien 25, Ålesund Stokkbygget vest. Demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Solgt!

Solgt!

• 3
Til en som skjønte sitt eget beste. Bedre lyd for 30.000,- finnes ikke :) Gratulerer!
Fortsett
Topp Bunn