Enig med degDr.Evil skrev:Uff, nå kom du meg i forkjøpet....! Hr. Xindak og undertegnede skal avlegge Robert et besøk om et par uker, og jeg var usikker på hvordan dette anlegget så /hørtes ut, men nå vet jeg det jo....!
Jeg synes Robert er en svært ydmyk og uvanlig klok mann. Han har også et sjeldent presist språk i sine beskrivelser av hifi utstyr som er få forunt. Han klarer på en utmerket måte å trekke substansen ut av kompleksiteten, samtidig som han pirrer entusiasmen og kjøpegleden hos leseren. Her har de aller fleste hifi anmeldere mye å lære, hvis slikt kan læres da..... ???
Hilsen
Dr.Evil
;DFinn Schjøll skrev:hmmmmm....
Riktig!Hr.Jemini skrev:Eben-elementer, Avalon-høyttalere? AB
Tok noen få bilder. Tenkte jeg skulle vise noen av disse først......Finn Schjøll skrev:spelte det bra?
;D På rett plass ja.kjoenik skrev:Jaja, godt å se at kaffekoppen er tilbake der den pleier å være, på øvre del av Arilds abdomen ;D
Venter spent på lytteinntrykkene
Takk for det Andre. Tror absolutt at du hadde likt disse også.Fosse skrev:Atter en gang, mange, mange takk for en fabelaktig tråd Hagto.
Flotte bilder av et skikkelig gjennomført oppsett. Litt usikker på om jeg har hørt denne modellen av Avalon, men det jeg har hørt av Avalon har jeg alltid likt.
emotikon skrev:Nydelig oppsett med for meg spennende og uhørte komponenter.
Men fungerer høytalerne så bra "klint" opp i et hjørne og med null demping av 1. refleksjon...?
Topp og praktisk om det gjør det.
Får vel stole på dine lytteinntrykk Hagto.
Som sagt: jeg stoler på erfaringen din Hagto og det er gøy at et oppsett har et slikt potensiale.Hagto skrev:emotikon skrev:Nydelig oppsett med for meg spennende og uhørte komponenter.
Men fungerer høytalerne så bra "klint" opp i et hjørne og med null demping av 1. refleksjon...?
Topp og praktisk om det gjør det.
Får vel stole på dine lytteinntrykk Hagto.
Regner med at mange har bedre lytteører enn meg. Men har såpass erfaring(tror jeg da) at jeg mener å treffe brukbart i beskrivelser. Dette også ut fra erfaringer/sammenlikninger sammen med en god del andre trente lyttere opp gjennom årene.
Hvis man skal pirke vil man alltid finne litt å sette fingeren på. Jeg var ute etter de større linjene, anleggets egenlyd, muligheter, og potensiale.
Helt klart noe å hente ved bedre plassering, akustikktiltak ol, som også ble nevnt som de framtidige oppgraderingsplanene til cdjazz. Syntes dog at plasseringen av anlegget ødela overraskende lite for den gode, og spennende opplevelsen i går![]()