Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    :)

    Var litt nervøs for denne siste reportasjen pga den litt varme stemningen i den omtalte høyttalertråden. Redd for at det kunne føre til krangling. Ønsker selvsagt ikke det!
    Jeg er totalt upolitisk og nøytral forhold til merker i denne tråden min. Jeg har skrevet ned en del lytteinntrykk fra de andre besøkene, og syntes det ville være feigt å ikke gjøre det i dette besøket også.
    Besøkene mine i tråden blir mine personlige inntrykk, ofte over forholdsvis kort tid, og må ikke taes for noe mer seriøst enn det.

    Denne tråden er først og fremst ment som 'PURE ENTERTAINMENT' ;D
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Det skal være sikkert dette er en "PURE ENTERTAINMENT" tråd.
    Takker og bukker for at du holder på med den. Det er meget morsom lesning!

    Roy :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    well done, hagto.
    nok en gang.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    Godt å lese at dette låter bra.
    Var et øyeblikk litt redd for at det skulle bli "slakt", iom at det kunne virke som om Hagto måtte drikke seg til mot for å felle den endelige dommen.
    Men det var kanskje bare et dramaturgisk grep for å øke spenningen...?

    Hørte Avalon Indra med Edge og Conrad Johnson på siste Horten messa. Det låt deilig uanstrengt, organisk og oppløst.
    :)
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Heisan

    Hyggelig lesing med gode beskrivelser av lytteinntrykkene. Kjenner igjen mye av det som du beskriver. F.eks mangelen på egensignatur fra konponentene i oppsettet, og den meget gode dynamikken.. Dette stemmer godt med mine egne erfaringer. Uten at jeg har hørt CDJAZZ sitt oppsett, så virker det på meg som du har truffet spikeren midt på hodet.

    mvh
    Endre
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

    Det virker som du liker det du hører fra CDJAZZ sitt oppsett. Er dette noe som du kunne tenke deg selv, f.eks Ascendant?

    Bill.merke: nyfiken!

    mvh
    Endre
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Endre Askeland skrev:
    Hei

    Det virker som du liker det du hører fra CDJAZZ sitt oppsett. Er dette noe som du kunne tenke deg selv, f.eks Ascendant?

    Bill.merke: nyfiken!

    mvh
    Endre
    Siden du spør så direkte.
    Ja Ascendant frister. Synes det var mye godlyd til å være en slik liten, vakker, og stuevennlig høyttaler. Men skulle ønske at de var mer lettdrevne. Cdjazz har jo et fantastisk effekttrinn til å riste liv i dem, og jeg regner med at det gjør mye av den gode lyden.
    Må innrømme at jeg var en liten tur for å høre på dem igjen i går, da jeg får dem ikke helt ut av hodet.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Godt å lese at dette låter bra.
    Var et øyeblikk litt redd for at det skulle bli "slakt", iom at det kunne virke som om Hagto måtte drikke seg til mot for å felle den endelige dommen.
    Men det var kanskje bare et dramaturgisk grep for å øke spenningen...?
    Var nok bare for å dramatisere ;)

    Ser forresten det finnes en annen(nyere?) utgave av effekttrinnene dine:


    Stjålet fra tråden her:
    http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=69131
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Tror denne utgaven bare er litt simplere finishmessig for å holde prisen nede......Den ser jo ganske "meccano" ut i forhold til Kjoeniks blokker.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Lurer litt på forskjellene mellom Ascendant og Ascendant N som er en nyere og mer lettdrevet utgave? Ser at de oftest blir brukt med dyre effektsterke effekttrinn.

    Her John Atkinson fra messe i fjor:
    http://blog.stereophile.com/rmaf2007/101607avalon/
    Hei, Hagto

    Har faktisk Ascendant N i heimen nå på velvillig utlån fra Audiofreaks. Hadde vel en formening om at Avalon generelt var tungdrevne høyttalere, men prøvde dem allikevel i mitt anlegg nummer to. Der har jeg for tiden en liten slank integrert sak fra Metaxas på skarve 2x45w. Trodde ikke dette skulle gå særlig bra, men tok feil der gitt. Den lille forsterkeren klarer å fremdrive mye god lyd og absolutt bra bass. Det hele fungerer helt utmerket på ikke alt for høyt volum. På meg derfor ikke denne høyttaleren å være spesielt tungdreven. Hvordan de er sammenliget med Ascendant vet jeg ikke.

    Men selvfølgelig var det noe helt annet når jeg bar den ned i kjelleren og koblet den til 2x450 w ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    EiK skrev:
    Hagto skrev:
    Lurer litt på forskjellene mellom Ascendant og Ascendant N som er en nyere og mer lettdrevet utgave? Ser at de oftest blir brukt med dyre effektsterke effekttrinn.

    Her John Atkinson fra messe i fjor:
    http://blog.stereophile.com/rmaf2007/101607avalon/
    Hei, Hagto

    Har faktisk Ascendant N i heimen nå på velvillig utlån fra Audiofreaks. Hadde vel en formening om at Avalon generelt var tungdrevne høyttalere, men prøvde dem allikevel i mitt anlegg nummer to. Der har jeg for tiden en liten slank integrert sak fra Metaxas på skarve 2x45w. Trodde ikke dette skulle gå særlig bra, men tok feil der gitt. Den lille forsterkeren klarer å fremdrive mye god lyd og absolutt bra bass. Det hele fungerer helt utmerket på ikke alt for høyt volum. På meg derfor ikke denne høyttaleren å være spesielt tungdreven. Hvordan de er sammenliget med Ascendant vet jeg ikke.

    Men selvfølgelig var det noe helt annet når jeg bar den ned i kjelleren og koblet den til 2x450 w ;D
    Oj, høres spennende ut! Flere inntrykk?
    Synes jeg har lest at delefilter og diskant er forandret på N modellen i forhold til den cdjazz har, og at N modellen er lettere å drive?

    Den lille Metaxas'en har vel ikke tilfeldigvis en ørliten bulk på oversiden(venstre side) ;)
    (Trafoen er festet under, og fast i topplaten, hvis det er Ikarus du har). Søt og god liten forsterker.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Heisan

    Jeg både skjønner og deler din begeistring for Ascandant. Jeg har selv en god del erfaring med Ascandant, men da med Edge NL 12.1 Special Edition. Dette oppsettet er med stor margin det nest beste oppsettet jeg har hørt til dags dato.
    Jeg tror også at du har et godt poeng når du sier at du mistenker CDJAZZ sin NL 10.1 for å være en viktig bidragsyter til godlyden som du nå hører hjemme hos CDJAZZ.

    mvh
    Endre

    Hagto skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Hei

    Det virker som du liker det du hører fra CDJAZZ sitt oppsett. Er dette noe som du kunne tenke deg selv, f.eks Ascendant?

    Bill.merke: nyfiken!

    mvh
    Endre
    Siden du spør så direkte.
    Ja Ascendant frister. Synes det var mye godlyd til å være en slik liten, vakker, og stuevennlig høyttaler. Men skulle ønske at de var mer lettdrevne. Cdjazz har jo et fantastisk effekttrinn til å riste liv i dem, og jeg regner med at det gjør mye av den gode lyden.
    Må innrømme at jeg var en liten tur for å høre på dem igjen i går, da jeg får dem ikke helt ut av hodet.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    Hvordan låter disse Kjoenik?
    Orgasmisk

    Men la oss nå ikke kuppe Hagto sin tråd, som jo er dedikert hans utflukter i sørlandshifiens vidunderlige verden :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Oj, høres spennende ut! Flere inntrykk?
    Synes jeg har lest at delefilter og diskant er forandret på N modellen i forhold til den cdjazz har, og at N modellen er lettere å drive?

    Den lille Metaxas'en har vel ikke tilfeldigvis en ørliten bulk på oversiden(venstre side) ;)
    (Trafoen er festet under, og fast i topplaten, hvis det er Ikarus du har). Søt og god liten forsterker.

    [/quote]

    ;D ;D....stemmer det ! Da antar jeg at du har vært en stolt eier av nettopp dette eksemplaret. Kjøpt den brukt av en kar fra vestlandet.

    Men som sagt veldig gode høyttalere som slipper musikken nærmest ubesudlet igjennom. Lyden frigjøres i stor gra fra høyttalerene, noe som tilsier et bra kabinett. Har ikke funnet noen invendinger mot disse skulpturelle og lekre musikkformidlerene. Du får prøve et par hjemme selv.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for svar Eik. Metaxas har nok vært i mitt eie. Fin forsterker.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for at du deler villig vekk av dine opplevelser med disse to barbie-jentene, hagto! ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Av det vi har sett til nå, så kan neste bilde være dette:



    Trådtittel sier noe annet - og små søte jenter leker ikke med krigsfly. Vi venter i spenning ;D
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    Mmm, det var bedre :)
    Kan vel se ut som Trio?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    var det hyggelig hos terjetroll?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    joaquin skrev:
    var det hyggelig hos terjetroll?
    Meget hyggelig!
    Hele 'Undrumsdalgjengen' var samlet til grillfest i hagen til terjetroll.
    Blir man invitert til slikt kan man ikke si nei. Tilbud om overnatting, og god grillmat, pluss 'trio' da har man bare ikke sjangs!
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, det der har vi gjort en gang tidligere i sommer allerede.
    meget hyggelig!
    jeg rakk riktignok bare tre-fire låter på stereoen etter grillinga, siden kone og barn ville komme seg hjemover til oslo i dugelig tid.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    joaquin skrev:
    hehe, det der har vi gjort en gang tidligere i sommer allerede.
    meget hyggelig!
    jeg rakk riktignok bare tre-fire låter på stereoen etter grillinga, siden kone og barn ville komme seg hjemover til oslo i dugelig tid.
    Ja, hørte du hadde vært der :)

    Var nok det sosiale som ble prioritert denne gang, så det ble ikke så mye seriøs lytting.
    Koselig, det var det!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Selv om festlighetene var i høysetet denne gang må vi vel vise hva som sto i stua til 'trollet'
    denne gang.


    Først den nye platespilleren fra Wilson Benesch. Platespillerkombinasjonen heter Full Circle og leveres som pakke med flott karbonarm og Benz-PU.

    Kan lese mer her:
    http://www.wilson-benesch.com/circle/circle.html
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn