Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    EngelholmAudio skrev:
    FallenA skrev:
    Tror ikke det er en forhandler i Norge, men Engelholm Audio (er også bruker her på sentralen) formidler disse produktene.
    http://www.engelholmaudio.com/index2.htm

    Det finnes vel en god del info i denne tråden.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20271.0/all.html
    Stämmer gott!

    Hei! ;D

    Hva koster disse for stykke?
    Fant ikke akkurat den modellen som er vist på noen bilder litt høyere opp i tråden

    Mvh
    Andreas
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    cardas skrev:
    EngelholmAudio skrev:
    FallenA skrev:
    Tror ikke det er en forhandler i Norge, men Engelholm Audio (er også bruker her på sentralen) formidler disse produktene.
    http://www.engelholmaudio.com/index2.htm

    Det finnes vel en god del info i denne tråden.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20271.0/all.html
    Stämmer gott!

    Hei! ;D

    Hva koster disse for stykke?
    Fant ikke akkurat den modellen som er vist på noen bilder litt høyere opp i tråden

    Mvh
    Andreas
    Melding skickad!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    En kort liten rapport fra oss i sør :)
    Har vært en heller hifidau sommer her nede i år. Vet ikke helt hvorfor, men virker som vi en stund kanskje overdrev litt/ble litt mye?
    Har tatt seg opp litt nå i det siste, nok mest pga Arild sine nye flotte Acapellahøyttalere.
    I går kveld var det lagt opp til storsamling hos Arild, med mye fint besøk. Spesiellt koselig var det med gjenvisitt igjen av et par Haugalendinger.
    Arild hadde litt prestasjonsangs med så mye besøk, og hadde tweaket endel de siste dagene før besøket.
    Acapellaene er skikkelige rasedyr på godt og vondt. De trenger meget bra utstyr, og god plassering, skal man få hørt hva de duger til.
    Det finnes en del cd-spillere tilgjengelig blandt gjengen i Mandal, og derfor ble tre forskjellige cd-spiller testet ut i anlegget, over et par kvelder tidligere i uka. Vi sammenliknet Sony SCD-777ES, siste utgave av Edge G cd-spiller, og Marantz Sa-1.
    Høyttalerne ble også flyttet rundt i rommet for å gi høyttalerne bedre betingelser.
    For anledningen ble det derfor en del ommmøblering av høyttalerne i stua.

    Slik så anlegget ut i går kveld:
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Her den fine gjengen som var samlet.

    Fra venstre: Willy, Tond Seland(Maxwell), Bjørn, to koselige Haugalendinger, Øyvind, Robert Amundsen, og til sist verten (og maskoten vår) Arild.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Må bare si at det var en utrolig flott kveld.
    Lyden var uten sammenlikning det beste jeg har hørt i stua til Arild, ever. Fikk også for første gang høre en cd-spiller danke ut platespilleren!
    Arild hadde også laget middag, og gulrotkake, til anledningen. Vel han hadde nok fått litt hjelp tenker jeg ;)
    Masse flott musikk, og fin stemning hele kvelden.
    Sjelden fin kveld, takk skal du ha Arild!


    Slutter av med et par musikalske godbiter fra kvelden:
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    ...og til sist verten (og maskoten vår) Arild.
    "En kveld Arild skulle sette fra seg kaffekoppen for å pusse tennene, oppdaget han at kaffekoppen faktisk hadde grodd fast i hånden og blitt en del av ham. Jaja, tenkte Arild. Det kunne vært værre, mye værre." ;D ;D

    Godt å se at alt er ved den gamle der nede hos dere!

    Disse høytalerne er blant de fineste jeg vet om. Tviler ikke et sekund på at de låter eventyrlig også :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Hagto skrev:
    ...og til sist verten (og maskoten vår) Arild.
    "En kveld Arild skulle sette fra seg kaffekoppen for å pusse tennene, oppdaget han at kaffekoppen faktisk hadde grodd fast i hånden og blitt en del av ham. Jaja, tenkte Arild. Det kunne vært værre, mye værre." ;D ;D
    ;D Tror faktisk det er muligheter for at den snart gror fast ;D
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Fantastisk tråd, Hagto :)
    Hva spiller du på for tiden? Noen nye planer?

    Takk for at jeg fikk kjøpe Nait 3en din :)

    Lf
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    ELEL6200 skrev:
    Fantastisk tråd Hagto :)
    Hva spiller du på for tiden? Noen nye planer?

    Takk for at jeg fikk kjøpe Nait 3en din :)

    Lf
    :)
    Selger ut litt nå.
    Har vært rolig siste måneder. Jakter og snuser litt. Blir nok "back to the roots" = få watt og små lettdrevne høyttalere etterhvert. Er der hjertet mitt er.
    Har aktive Beolab-3 og nyeste Puccini i mellomtiden. Er heldigvis mange andre gode anlegg her nede jeg kan låne tid foran. Abstinensene blir nok større igjen nå med kommende lange høst og vinterkvelder.
    Naiten var god!
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Heisan

    Ble nyfiken nå. Hvilken CD-spiller var det som danket ut platespilleren?

    Hilsen
    Endre

    Hagto skrev:
    Må bare si at det var en utrolig flott kveld.
    Lyden var uten sammenlikning det beste jeg har hørt i stua til Arild, ever. Fikk også for første gang høre en cd-spiller danke ut platespilleren!
    Arild hadde også laget middag, og gulrotkake, til anledningen. Vel han hadde nok fått litt hjelp tenker jeg ;)
    Masse flott musikk, og fin stemning hele kvelden.
    Sjelden fin kveld, takk skal du ha Arild!


    Slutter av med et par musikalske godbiter fra kvelden:
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Blir nok "back to the roots" = få watt og små lettdrevne høyttalere etterhvert. Er der hjertet mitt er.
    Du har hjartet på rette staden, imo ;)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    @ Endre:
    Det var Marantz som overkjørte platespilleren. De andre ble ikke prøvd mot platespiller denne kvelden.
    Platespilleren var en Nottingham, og med en OC-9 PU. Ikke verdens dyreste kombinasjon, og kanskje ikke tweaket nok, men opplevelsen var uansett første gang for meg.

    Ps.
    Kommer ikke til å utbrodere mer om testen av cd-spillere, i denne tråden. Føler ikke at testen vår gir godt nok grunnlag til det.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

    Takk for raskt svar. Spennende når en CD-spiller oppleves bedre enn en platespiller.

    Hilsen
    Endre

    Hagto skrev:
    @ Endre:
    Det var Marantz som overkjørte platespilleren. De andre ble ikke prøvd mot platespiller denne kvelden.
    Platespilleren var en Nottingham, og med en OC-9 PU. Ikke verdens dyreste kombinasjon, og kanskje ikke tweaket nok, men opplevelsen var uansett første gang for meg.

    Ps.
    Kommer ikke til å utbrodere mer om testen av cd-spillere, i denne tråden. Føler ikke at testen vår gir godt nok grunnlag til det.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Føler for å si noe i dag :)

    Har vært ok med litt pauser.
    Det dyre utstyret mitt forsvant, og hifilivet gikk ned i en slags dvale. Livet var i en periode tøfft.
    Langsomt har det arbeidet seg oppover igjen. Tiden siden "raset" er mest brukt til å finne igjen den gamle, gode, musikkgleden. Tok nok litt av her nede, og ble mye utstyrshysteri i perioder. Ikke bare meg som merket det på kroppen.

    Musikkgleden er tilbake. Jeg har også oppdaget glede ved klassisk musikk, noe som er nytt for meg. Takk til gode bidragsytere under musikkavdelingen som for tiden geleider oss "nye" inn i denne verden.

    Jakten min i det siste har vært etter utstyr som kan tilfredstille, uten at det koster en formue. Kan være like spennende det.

    Må innrømme at gnisten min når det gjelder denne tråden også har vært liten i det siste.
    Kamera blir for tiden liggende hjemme.

    Siden jeg føler at tråden ebber ut kan jeg greit innrømme at jeg nok har overdrevet litt av og til, og skrytt litt vel mye av lydopplevelsene innimellom.
    Dette er nok tildels fordi jeg opplever at endel sitter og leter etter feil i andres anlegg, istedet for det positive, men også fordi jeg ønsket å holde en positiv tone i denne tråden.
    De aller fleste av oss strever med et eller annet for å få alt på plass. Det gjør også de fleste i denne tråden.

    Opplever at en del personer på sentralen setter spørsmålstegn ved noen av mine gamle og opplevde (innbilte?) "hifisannheter". Dette skjer ofte i forskjellige tråder for tiden. Kan i perioder være frustrerende, men også noen ganger spennende og skjerpende. Tror faktisk at for meg har det vært utviklende. Er blitt mer kritisk.

    Uansett hiifilivet fortsetter, det er igjen spennende. Vil fortsatt henge rundt her inne.

    Mitt eget anlegg ser ut til å gå mot en tilfredstillende, og overraskende, veg mot godlyd igjen. Dette uten at det koster så mye. Titter nok innom igjen en dag for å vise fram hvor denne vegen går..............

    Lykke til alle sammen!
    Mvh T.H.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Det går opp og ned her også. Har ikke hatt så mye på hjertet selv heller i det siste, men stikker som regel innom hver dag. Uansett: Det har vært en fornøyelese å lese denne tråden. Fine bilder og flott utstyr. Likevel er det den hyggelige tonen og rausheten i dine skriverier som varmer mest - blir glad når jeg leser. Så ikke gi tråden helt opp. Alt til sin tid, som det visstnok heter. :)

    Mvh. Johan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, HAGTO, tilogmed folk langt inni skauen på østlandet har kost seg med denne tråden. Bilder og rause vendinger har bare gjort det mer lesverdig og fint. Som du sier er det til tider vel mye fokus på det som er galt, enn det som er bra. Slik sett har denne tråden og dine skriblerier vært befriende og gode å lese. Keep up the good work!! :)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.495
    Torget vurderinger
    4
    Ja den fortsetter vel, ikke sant?
    Men kanskje i et litt lavere tempo...?

    Håper du vil fortelle litt om dette nye systemet du setter sammen, gjerne med noen bilder, fra sørlandet!
    Det haster ikke, bare vi vet at det kommer... ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Håper at den "flotteste" tråden på hele Hifisentralen fortsetter.
    Det er jo nettopp slike "skildrings" tråder vi trenger! :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Den Luxmanén der var jeg selv inne og sjekket litt rundt som ett alternativ til Accuphase E 550....

    mvh
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Takk for flott tråd så langt, Hagto. Håper du finner tilbake til hobbyen på din måte.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Det finnes vel to slike Luxman forsterkere, en på 20W og en på 30W, betegelsene har jeg ikke klart for meg.

    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Håper du vil fortelle litt om dette nye systemet du setter sammen, gjerne med noen bilder, fra sørlandet!
    Det haster ikke, bare vi vet at det kommer... ;)
    Har funnet hjem! Plutselig sa det treff med stor T.
    Elsker anlegget mitt nå. Musikk, musikk :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hagto skrev:
    kjoenik skrev:
    Håper du vil fortelle litt om dette nye systemet du setter sammen, gjerne med noen bilder, fra sørlandet!
    Det haster ikke, bare vi vet at det kommer... ;)
    Har funnet hjem! Plutselig sa det treff med stor T.
    Elsker anlegget mitt nå. Musikk, musikk :)
    Så gøy! :)
    Jeg er ikke nysgjerrig i det hele tatt!! ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm... Optimert for "single ended" forsterkere, og effektive hornhøyttalere?! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn