Hagto
Bransjeaktør
Er nok enig her.LMC skrev:de Hovland kondisene låter kornete og burde erstattes av noe mere i stil med Duelund eller M-Cap Silver in Oil
IMO
MVH
LEIF
Vi sitter nok med tilsvarende erfaringer.
Er nok enig her.LMC skrev:de Hovland kondisene låter kornete og burde erstattes av noe mere i stil med Duelund eller M-Cap Silver in Oil
IMO
MVH
LEIF
Tenkte på Sense.Proffen skrev:kjoenik skrev:Takker for tipsene LMC og Bambadoo.
Fikk litt blod på tann nå.
http://www.tnt-audio.com/accessories/duelund_xover_e.html
Jeg får ringe til loddereren fra Loddefjord og høre om han har tid til å lodde litt.
hvem lodder er det det er snakk om.....
mvh
Proffen
Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;DHugh skrev:Så det er byen med slottsfjellet, hvalfangstmuseet, jordbær, sentralsykehus, moderne bibliotek og nedlagt verkstedindustri som Herrens barndomshjem ligger. Tilgi at jeg trodde det var byen kjent for Anders Jahre, Thor Dahl og Jotun.
Det var svært leit å høre om at din mors alvorlige sykdom. Det er fint, snilt og klokt gjort av deg og dine å besøke og bruke mye tid der nå.
Beklager jeg også. Skal pelle meg vekk fra landsdelen med hvite bukser, hus og legger.
Hagto skrev:Med Living Voice får man et rasedyr. De åpner opp, de klinger ut, de er raske og svinger med kjempedynamikk. Jeg hørte det på tre minutt, dette er musikk, og dette er live. Det blir mer spennende å høre musikk. Man føler at her kan man kjøpe den dyreste elektronikk, og høyttalerne følger med. Jeg var solgt, og i havn.
(Bra nok Gago, eller? ;D)
Selvsagt vet jeg det. Les igjen.hifiguru skrev:Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;D
hifiguru skrev:Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;DHugh skrev:Så det er byen med slottsfjellet, hvalfangstmuseet, jordbær, sentralsykehus, moderne bibliotek og nedlagt verkstedindustri som Herrens barndomshjem ligger. Tilgi at jeg trodde det var byen kjent for Anders Jahre, Thor Dahl og Jotun.
Det var svært leit å høre om at din mors alvorlige sykdom. Det er fint, snilt og klokt gjort av deg og dine å besøke og bruke mye tid der nå.
Beklager jeg også. Skal pelle meg vekk fra landsdelen med hvite bukser, hus og legger.
Nå er det jo helg! Skal premiere meg selv med no godt i glasset og litt Naimsk stemning. Synes LV ser spennende ut men synes de tar seg relativt godt betalt på noe som ligner på Dali 104, er det kabinett, filter, elementer etc som er "håndveid" som utgjør the big difference?Gago skrev:hifiguru skrev:Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;DHugh skrev:Så det er byen med slottsfjellet, hvalfangstmuseet, jordbær, sentralsykehus, moderne bibliotek og nedlagt verkstedindustri som Herrens barndomshjem ligger. Tilgi at jeg trodde det var byen kjent for Anders Jahre, Thor Dahl og Jotun.
flink gutt!
men du får dessverre ingen premie for å ha gjettet riktig navn på disse byene.
det er alt sammen.hifiguru skrev:Nå er det jo helg! Skal premiere meg selv med no godt i glasset og litt Naimsk stemning. Synes LV ser spennende ut men synes de tar seg relativt godt betalt på noe som ligner på Dali 104, er det kabinett, filter, elementer etc som er "håndveid" som utgjør the big difference?Gago skrev:hifiguru skrev:Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;DHugh skrev:Så det er byen med slottsfjellet, hvalfangstmuseet, jordbær, sentralsykehus, moderne bibliotek og nedlagt verkstedindustri som Herrens barndomshjem ligger. Tilgi at jeg trodde det var byen kjent for Anders Jahre, Thor Dahl og Jotun.
flink gutt!
Ja ikke misforstå, skjønner jo dette er en heeelt annen liga men det ble vel nevnt Vifa-elementer som kanskje ikke er verdens mest kostbare men jeg kjenner jo til at summen av faktorene ofte kan være mye mer enn hva en kalkulator finner ut av, det er vel det som kan kalles craftmanship ;DGago skrev:det er alt sammen.hifiguru skrev:Nå er det jo helg! Skal premiere meg selv med no godt i glasset og litt Naimsk stemning. Synes LV ser spennende ut men synes de tar seg relativt godt betalt på noe som ligner på Dali 104, er det kabinett, filter, elementer etc som er "håndveid" som utgjør the big difference?Gago skrev:hifiguru skrev:Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;DHugh skrev:Så det er byen med slottsfjellet, hvalfangstmuseet, jordbær, sentralsykehus, moderne bibliotek og nedlagt verkstedindustri som Herrens barndomshjem ligger. Tilgi at jeg trodde det var byen kjent for Anders Jahre, Thor Dahl og Jotun.
flink gutt!
som totalt utgjør en lyd som ingen dalier, og aller minst 104, kan matche.
104 var forresten en veldig vellykket budsjetthøyttaler, og var inspirasjonen da lv utviklet avatar-serien.
Har ikke flyttet mye på de enda. De traff liksom med en gang. Har foreløpig lite toe inn, og ikke så stor avstand dem imellom. Skal selvsagt forsøke meg fram etterhvert, og vil da komme med tilbakemeldinger.kjoenik skrev:Har du eksperimentert noe med plassering enda.
Jeg har brukt lang tid på å finne den riktige plassering og toe-in.
Hos meg spiller det best med ht langt fra hverandre, og med ganske ekstrem toe-in (nærmere 40 grader vil jeg tro).
Med så mye toe-in opplever jeg at lydbildet blir mye dypere, og at ht "forsvinner" i større grad. Uten toe-in får jeg hodetelefonfornemmelse. At jeg er inne i musikken, istedenfor å ha den foran meg. Jeg har hodetelefoner til den slags.
Living Voice anbefaler i manualen inntil 45 grader toe-in.
Jeg har også god erfaring med soundcare superspikes. Disse tillater også at man kan tilte ht litt bakover, og det løfter lydbildet slik at ihvertfall jeg opplever det som mer "riktig".
Det fungerte også greit med spikesene som følger med plassert i ringmat domes.
Men det fungerte ikke med ceraball universal. Opplevde da at lyden ble nærmest hard i øvre mellomtone, og jeg fikk følelsen av at frekvensresponsen endret seg. Er ikke sikkert det var det som skjedde, men jeg følte ikke at det stemte, på tross av at jeg var innstilt på at det skulle blir bedre. Prøvde dem i en ukes tid, men ble ikke komfortabel. Og etter at superspikesene var tilbake falt alt på plass...
Håper du forteller litt om hvordan du opplever forskjellige plasseringer/tweaks!
RoDa skrev:Står de oppå delefilterkassene med bluetack mellom fortsatt, eller er det noe man tweaker?
Mvh
Rolf
Hehe, nei du får spørre asbjo om aktiv deling og Euforia.... Det gikk en par diskanter fløyten derStereoJoe skrev:Revelatoren gjør seg ikke bort her heller, he he...
Takk for det!StereoJoe skrev:Gratulere med nye ht, Hagto! Ja det går unna der nede på sydspissen, artig å følge med på reisen ;D
Lurer på om det var disse LV jeg hørte i hos Trond for et par uker siden? Det er jo begrenset hvilket inntrykk man får i en slik butikksetting, men de virket svært homogene og åpne i klangen. Revelatoren gjør seg ikke bort her heller, he he...
Jeg skal ikke si noe om lyden , men det er noen slående likheter.Gago skrev:det er alt sammen.hifiguru skrev:Nå er det jo helg! Skal premiere meg selv med no godt i glasset og litt Naimsk stemning. Synes LV ser spennende ut men synes de tar seg relativt godt betalt på noe som ligner på Dali 104, er det kabinett, filter, elementer etc som er "håndveid" som utgjør the big difference?Gago skrev:hifiguru skrev:Slottsfjellet ligger i Tønsberg som er Norges eldste by etter sigende, samme er det med sykehuset. Hvalfangst, Jahre og Dahl er vel Sandefjord......kunne ikke la vær..... ;DHugh skrev:Så det er byen med slottsfjellet, hvalfangstmuseet, jordbær, sentralsykehus, moderne bibliotek og nedlagt verkstedindustri som Herrens barndomshjem ligger. Tilgi at jeg trodde det var byen kjent for Anders Jahre, Thor Dahl og Jotun.
flink gutt!
som totalt utgjør en lyd som ingen dalier, og aller minst 104, kan matche.
104 var forresten en veldig vellykket budsjetthøyttaler, og var inspirasjonen da lv utviklet avatar-serien.
Ikke ukjent problemstilling nei, Revelator liker bl.a. ikke å deles for lavt - noe vel Doxa erfarte med Signature-utgaven sin...RoDa skrev:Hehe, nei du får spørre asbjo om aktiv deling og Euforia.... Det gikk en par diskanter fløyten der
R
Skal ikke være sikker nei, men de jeg hørte var brukte og utstyrt med eksterne delefiltre - mener Trond sa de hadde tilhørt en ikke ukjent skribent. Selv i butikken var det tydelig at her var potensiale, så skjønner godt at du koser deg med disse!Hagto skrev:Takk for det!
Tror kanskje du hørte en adskillig rimeligere modell han har hatt til demo i butikken, med innebygget delefilter?
De jeg har nå har for det meste stått hjemme hos Trond i hans private lille lytterom, etter at Robert byttet dem inn.
De var også innom butikkens lytterom et par dager så jeg er ikke helt sikker på om du kanskje har hørt mine.
Trond fikk dem ikke til helt, og de imponerte ikke skikkelig. Han sier at hadde han fått høre dem hjemme hos seg slik de spillte hos meg så ville han beholdt dem privat selv, så jeg har nok vært litt heldig både med match av rom og utstyr denne gang.
Ikke mye tvil lenger, da var du heldig og fikk et glimt av the real thing ;DStereoJoe skrev:Skal ikke være sikker nei, men de jeg hørte var brukte og utstyrt med eksterne delefiltre - mener Trond sa de hadde tilhørt en ikke ukjent skribent. Selv i butikken var det tydelig at her var potensiale, så skjønner godt at du koser deg med disse!Hagto skrev:Takk for det!
Tror kanskje du hørte en adskillig rimeligere modell han har hatt til demo i butikken, med innebygget delefilter?
De jeg har nå har for det meste stått hjemme hos Trond i hans private lille lytterom, etter at Robert byttet dem inn.
De var også innom butikkens lytterom et par dager så jeg er ikke helt sikker på om du kanskje har hørt mine.
Trond fikk dem ikke til helt, og de imponerte ikke skikkelig. Han sier at hadde han fått høre dem hjemme hos seg slik de spillte hos meg så ville han beholdt dem privat selv, så jeg har nok vært litt heldig både med match av rom og utstyr denne gang.
Hagto skrev:Det ble Living Voice OBX-R2. Føler meg ganske sikker på at disse høyttalerne ble laget med meg litt i tankene. These stays!!
@DS Budda har vært oppi delefilterene en liten tur, høres heldigvis ikke ut som det har gjort noen skade.
Gjør bare untakvis noen skade
og jeg lurer på hvor lang tid det tar før klipsch cornwall ryker ut til fordel for living voice... ;DFallenA skrev:Lurer på hvor lang tid det går før du får 300B i hus?! ;D
8)Gago skrev:og jeg lurer på hvor lang tid det tar før klipsch cornwall ryker ut til fordel for living voice... ;DFallenA skrev:Lurer på hvor lang tid det går før du får 300B i hus?! ;D
FallenA skrev:8)Gago skrev:og jeg lurer på hvor lang tid det tar før klipsch cornwall ryker ut til fordel for living voice... ;DFallenA skrev:Lurer på hvor lang tid det går før du får 300B i hus?! ;D
Etter hva jeg har forstått byttet den seg selv ut.......eller :Vermin skrev:;D
Skal du ta affære og bytte det "Weakest Link" FallenA?
Hehe Ha en fin Lørdag Birger ;DBHO skrev:Etter hva jeg har forstått byttet den seg selv ut.......eller :Vermin skrev:;D
Må få gratulere deg med nye høyttalere Hagto, og når tiden for rørforsterker kommer burde valget være enkelt.
Border Patrol ;D
Jeg vet Gary brukte LV som referanse før, men nå er jeg ikke helt sikker. Skal jaggu høre med han jeg.
Jotakk.LydKarl skrev:Her går det unna! Er borte ein kjapp tur på fjellet og vips er det x antall nye sider i denne herlige tråden.
Gratulerer med nye ht, Hagto! Mildt sagt nydelige saker, har dog aldri hørt dei. Får ta med meg StereoJoe bortover ein tur, er jo ikkje såå lange biten.
Nyt musikken (eg nyter herlige kommentarer og bilder)
Mvh. Karl
Takk, får se, rør skal ihvertfall forsøkes det kan loves.FallenA skrev:Du overrasker jammen nok en gang Hagto!
Grattis med nye spennende HT!
Lurer på hvor lang tid det går før du får 300B i hus?! ;D
Takk for det. Klart at Border Patrol er noe som frister. Lytteseansen hos terjetroll med Border Patrol sitter i enda og har satt varige spor. Artig å høre om Gary bruker disse enda.BHO skrev:Etter hva jeg har forstått byttet den seg selv ut.......eller :Vermin skrev:;D
Må få gratulere deg med nye høyttalere Hagto, og når tiden for rørforsterker kommer burde valget være enkelt.
Border Patrol ;D
Jeg vet Gary brukte LV som referanse før, men nå er jeg ikke helt sikker. Skal jaggu høre med han jeg.
Takk for det Vermin. Du kommer snart på gjenvisitt håper jeg?Vermin skrev:Gratulerer med kjempeflotte høytalere Hagto, de ser kjempeflotte ut i stua di. Smelter godt inn pga den beskjedne størrelsen. Og etter hva folk kan fortelle står ikke lyden tilbake for dette. Ser supert ut Hagto
Bra jobba!Gago skrev:einstein light in the dark?
eller the absolute tune?
Ikke noe final cut å se i dag, men har på følelsen at et eller annet kan komme til å skje i de nærmeste dager. Stay tuned som de sier over thereGago skrev:da har han vel slept i hus the final cut i samme slengen...?
Så hvordan høres diskanten ut gjennon de der? ok ?Hagto skrev:Ikke noe final cut å se i dag, men har på følelsen at et eller annet kan komme til å skje i de nærmeste dager. Stay tuned som de sier over thereGago skrev:da har han vel slept i hus the final cut i samme slengen...?
I dag: