Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.289
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Må bli fet bass av slikt.  8)

RS får vel hjertestans om han ser dette.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kr. 229 for 20m.
    [/quote]

Det blir kr 11.45 pr. m.

(Har hatt kabler til mer enn 10x prisen som jeg ikke er overbevist om at har spilt noe bedre i MITT anlegg). Belden var forresten feil tippet.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Må bli fet bass av slikt. 8)

Han bruker vel slikt som signalkabler ::)

Mvh.KW

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    KW skrev:
    Valentino skrev:
    Må bli fet bass av slikt. 8)

Han bruker vel slikt som signalkabler ::)

Mvh.KW
    Stemmer det, ihvertfall en meget nær slektning. Får vel kjeft av Solhaug nå at det er altfor lite tverrsnitt til høyttalerkabler ;)

De er ihvertfall tykkere enn 47-Lab sine egne høyttalerkabler(og signalkabler):

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig lekkert du hadde fått det på stua nå Hagto :)
    Hele stua virker mye større nå når skilleveggen er borte.

HT kablene.... er det vanlig "TV" coax?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Utrolig lekkert du hadde fått det på stua nå Hagto :)
    Hele stua virker mye større nå når skilleveggen er borte.

HT kablene.... er det vanlig "TV" coax?
    Takk for det.
    Høyttalerkablene er vanlig TV coax. Bare fyrte opp litt ;D
    (Kun en reserveløsning et par dager for å rekke fram til høyttalerene med den nye plasseringen).

devilEj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    0
    Har nå brukt det meste av denne søndagen til å lese gjennom hele denne fantastisk interessante og morsomme tråden. Herlig hifi miljø på sørlandet :)
    Imponert ovar alt du har hatt i eie og til test.
    Er det dine gamle Acapella som ligger til salgs på brukten nå. Har klødd veldig i fingrene for å kline til på den ekstremt gode prisen de går for, men frykten for det ukente har holdt meg igjen så langt. Er egentlig strålende fornøyd med mine AP Avanti 5, men Acapella er en usedvanlig lekker konstruksjon og jeg er litt svak for horn.
    Overaskende og gøy å se at AndreWerdenskrieg er din lillebror. Øyvind er en av de mange hyggelige bekentskapene jeg har gjort meg gjennom sentralen og avforum, og han tok turen innom meg for å lytte litt til anleggene mine for en tid siden.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hyggelig tilbakemelding DevilEj :)

Ser ut til at lillebror trekker hjem igjen fra landflyktigheten i Sverige om ikke så alt for lenge. Gleder meg stort til det.

Tror det er mine Acapella som har ligget til den gode prisen på bruktbørsen. Det er gode høyttalere, men tror en del er litt skeptiske. Tror nok den fatalt dårlige demoen av disse høyttalerne på messa i Horten har gjort en del potensiellt interresserte usikre.

Acapella er skikkelige rasedyr, og de krever riktig utstyr og rom for å yte sitt beste.
    Robert og jeg var i går kveld hos kameraten min Arild igjen, og hørte på hans Acapella. At disse høyttalerne har sjeldent gode kvaliteter er hevet over enhver tvil. De er også MEGET
    avslørende. Krever altså en del arbeid å få til alt optimalt.
    Arild har en stor åpen vinkelstue. Man kan sitte i den ene delen uten å se høyttalerne.
    Jeg hadde f.eks ingen problemer med å høre forskjell ved bytte av høyttalerkabler mellom Chord Signature og den nye fantastiske Cardas Clear, når jeg oppholdt meg i denne delen av stua hvor man ikke ser anlegget.

Arild har fått ny riaa fra Origin Live, pluss at han endelig har fått platespilleren skikkelig innstilt. Nå virker alt som det skal. Det høres også på lyden.

Noen bilder fra i går kveld:

Ny riaa:

Platspiller:

Anlegg:

Vedlegg

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Den platespilleren er brutalt sexy!

Var forsåvidt på sørlandet i helgen, men torsk og båtliv fristet mer enn go'lyd. Får heller se en gang jeg skal være en uke eller to på hytta i ved Tvedestrand..

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Hei Hagto!

Her har du store broren til Harbeth M40.1 ;D

Court Acoustic SN-30

De er STORE akkurat som M40.1
    Med sine 15" store bass elementer, 8" mellomtone og 1" silkedome som tilsammen tåler 350w RMS må vel disse kalles store bror? ;)
    Var så heldig å fikk tak i et par av disse i sommer varmen for et par uker siden :) De gror ikke akkurat på trer disse Engelske Court SN-30 høyttalerne

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei Cardas, dette så spennende ut!
    Hva er dette for noe? Helt ukjent for meg. Kan du fortelle litt mer om disse, link eller annet?

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Dette er en studio monitor Court, Alan Parson og gutta i Pink Floyd sammarbeidet om til et projekt de holdt på med for en 12-15år siden. Det er ikke laget mange par av denne høyttaleren og de har vel heller aldri vært i salg over disk. Court går for å være en av de virkelig store pionerene av studio og PA systemer med ekstrem lydkvalitet. Det står ikke så mye på hjemme siden til Court men ta deg en kikk :) www.courtacoustics.net

Alan Parson mener dette er den beste studiomonitoren han noen sinne har jobbet med ;D

Mvh
    Andreas

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    De var jommen feeete, minner om XL-Fidelity som kom fra sverige for endel år siden:

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    cardas skrev:
    Dette er en studio monitor Court, Alan Parson og gutta i Pink Floyd sammarbeidet om til et projekt de holdt på med for en 12-15år siden. Det er ikke laget mange par av denne høyttaleren og de har vel heller aldri vært i salg over disk. Court går for å være en av de virkelig store pionerene av studio og PA systemer med ekstrem lydkvalitet. Det står ikke så mye på hjemme siden til Court men ta deg en kikk :) www.courtacoustics.net

Alan Parson mener dette er den beste studiomonitoren han noen sinne har jobbet med ;D

Mvh
    Andreas
    Ser ut til at du kanskje har gjort et skikkelig kupp her. Regner med at det er en 15'' nederst der? Vet du hva slags fabrikat elementer det er?

Alan Parson var forresten ett av mine favorittband på 80-tallet. 'Eye in the sky' gikk mye i cd spilleren min på den tiden.

Ellers kan nevnes at den nye Cardas Clear har tatt sørlendingene med storm! Utrolig hva en slik god høyttalerkabel kan gjøre med lyden i et anlegg. Spesiellt på Arild sitt avslørende Acapellaanlegg var det sjokkerende.

Robert Amundsen er så fornøyd med sin Clear at han nå bytter den inn igjen ???
    Hvorfor? ;D

Clear:

Vedlegg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.610
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    skal det byttes til superduperclear? jeg er litt nysgjerrig på cardas sin "eliteserie", og håper det kommer noen inntrykk av hvordan de høres (eller ikke høres ;))ut

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Burnt_Island skrev:
    skal det byttes til superduperclear? jeg er litt nysgjerrig på cardas sin "eliteserie", og håper det kommer noen inntrykk av hvordan de høres (eller ikke høres ;))ut
    Kabelen gjør anlegget mye mer spennende. Den åpner opp, det klinger ut, metallyder blir enda mer metall, lydbildet blir større osv. Vi synes vel at Chord Signature høyttalerkabelen (Chord sin toppmodell) har vært en ok kabel. Nå føles den (hos Arild) bare matt, trist, og kjedelig.

Robert, og alle de andre her nede, er hekta på den nye Cardas. Robert bytter til den dobbelt så dyre Clear Beyond:
    http://www.cardas.com/content.php?area=products&content_id=2&pagestring=Speaker&product_id=98

Selv føler jeg ikke at anlegget mitt responderer så mye på kabelbytter (heldigvis) at det rettferdiggjør en så stor investering i kabel. Har derimot en viss foraståelse for at også Arild er fristet.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei!

Artig å lese om Arild sitt anlegg og hans prøving av kabler. Jeg deler til fulle deres erfaringer med Acapellaenes avslørende karakter. De er rett og slett nådeløse. Samtidig er det jo så fantastisk kjekt når du får de til noe jeg forstår at Arild nå har fått. Det skal bli spennende å høre hvis noen tar seg råd til en Cardas Beyond for det er mye penger særlig hvis en bruker litt lengde.

mvh Elektron

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Elektron skrev:
    Hei!

Artig å lese om Arild sitt anlegg og hans prøving av kabler. Jeg deler til fulle deres erfaringer med Acapellaenes avslørende karakter. De er rett og slett nådeløse. Samtidig er det jo så fantastisk kjekt når du får de til noe jeg forstår at Arild nå har fått. Det skal bli spennende å høre hvis noen tar seg råd til en Cardas Beyond for det er mye penger særlig hvis en bruker litt lengde.

mvh Elektron
    Arild er ikke helt fornøyd med lyden enda. Ble kjedelig etter at Robert tok med seg Cardas'en. Den fikk liksom tingene på plass. Arild klager også litt på OC9-2 PU'en, som han ikke er helt fornøyd med.

Tar vel litt tid før vi får hørt den nye Cardas Beyond. Vidar (Audio Art) ba om å få prøve den noen dager før han leverte den til Robert.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hvis Robert bytter så får vi jo håpe clearkabelen blir innenfor "familien" ;)

mvh Elektron

OhYeah

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Antall liker
    405
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Kjempefin tråd dette Hagto :)

Ble forøvrig litt nyfiken på denne omtalte Cardas Clear høyttalerkabelen (bruker selv Chord Signature). Finnes det noen forhandler på sørlandet? (Er ute etter å teste nye kabler til mine Summiter - aller helst biwire.)

mvh OhYeah

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    OhYeah skrev:
    Kjempefin tråd dette Hagto :)

Ble forøvrig litt nyfiken på denne omtalte Cardas Clear høyttalerkabelen (bruker selv Chord Signature). Finnes det noen forhandler på sørlandet? (Er ute etter å teste nye kabler til mine Summiter - aller helst biwire.)

mvh OhYeah

Audioart i Arendal er forhandler:
    http://www.audioart.no/index.php

Ser at de nye kablene ikke er med i prislisten enda. Han får snart inn Robert sine Clear. Kanskje du får prøvelytte de hjemme?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei der! :)

Har du merket noen endringer ved innspilling av IBXene dine?
    Noe som har endret seg mtp. forskjeller mellom disse og OBX?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    BTW!

Eksisterer disse komponentene enda?
    Jeg har benyttet den "rolige" perioden som Hifisentralen er inne i til å lese litt mer i denne fantastiske tråden, og facineres veeeldig av dette DIY greiene ;)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Utstyret på bildene over står på samme sted framdeles, bortsett fra signalkilden.
    Budda gikk lei av hele greia, kanskje litt på bekostning av nye interresser.
    Det er mange måneder siden det har vært lyd på dette utstyret. Synd når man vet hvor ufattelig mange arbeidstimer som han har lagt ned i dette.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Hei der! :)

Har du merket noen endringer ved innspilling av IBXene dine?
    Noe som har endret seg mtp. forskjeller mellom disse og OBX?

Har merket overraskende små endringer ved innspilling. I forhold til OBX er jeg litt usikker. Forandret stua i den tiden jeg byttet til IBX så det er litt vanskelig. Føler kanskje at IBX er litt friskere i lyden, men det er ikke store forskjellen tror jeg.
    Har strevet mye med å få de til å spille etter at jeg flyttet på anlegget. Det medførte også behov adskillig lengre høyttalerkabler. Forsøkte alle slags forholdsvis rimelige kabler (Kimber, solidkåre,osv), ville så gjerne få til lyden med denne plasseringen uten for store utgifter. Men måtte til slutt gi opp. Ønsker ingen kabeldiskusjon, men her gikk det ikke. Anlegget gav ingen glede i forhold til det jeg var vant til. Måtte derfor sette inn anlegget mellom høyttalerne igjen for å rekke til med bedre kabler. Nå er det på rett veg igjen.

Slik ser det ut i dag:

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Du har en usedvanlig flott kåk, Hagto!

Disse LV kunne jeg godt tenkt meg å høre, mistenker at mine nyinnkjøpte Dali 104 ikke er heeelt der. :D

R

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    RoDa skrev:

Disse LV kunne jeg godt tenkt meg å høre, mistenker at mine nyinnkjøpte Dali 104 ikke er heeelt der. :D

R
    Ikke det ? ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RoDa skrev:

R
    Takk for det.
    Er ikke så rare kåken. Under 80 kvm på en flate i vertikaltdelt tomannsbolig.
    Har strevd helt siden jeg kjøpte den for å få stue/kjøkken/spisestue/hifi/tv til å fungere sammen.

Mener å ha funnet beste løsning nå, litt på bekostning av hifi og tv. Ville helst hatt tv mellom høyttalerene, da jeg liker å se en god film innimellom med god lyd.
    Fungerer likevel brukbart nå. Jeg vrir meg rundt i godstolen og har et lite filmhjørne. Legg merke til den sorte Claes-kabelen på gulvet. Den går til Puccinien slik at LV brukes som bakhøyttalere.

Er bra fornøyd med anlegget nå. Kanskje det kommer en skikkelig kremforsterker en dag, men det haster ikke. Er meget fornøyd med mine oppgraderte Dali. Likte også bra Harbeth, og kan ikke helt glemme de. Fikk dem bra til sammen med Pass Lab'en. LV er nok en bedre høyttaler, men med Harbeth gav jeg liksom blanke i anlegget og hørte kun på musikken. Det gjør jeg tildels også med LV, men LV er så gode at man fristes litt mer hele tiden til litt oppgradering av forsterkeri osv.
    Ellers er det deilig med lærerferie. Har begynt på den store cd-samlingen på Lyngdal bibliotek, så dagene går.

Anlegget i dag:

Fortsatt God Sommer!

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende at du eksperimenterer så mye med plassering som du gjør.
    Og utrolig morsomt at du får integrert "HiFien" din til å passe så godt inn i stue miljøet.
    Har du gjort deg noen fler erfaringer mtp. plassering i forhold til vinkling, og avstand til vegger?
    Registrerer at du ikke har så langt fra høyttaler til veggen bak.
    Etter at du var innom på besøk så har jeg jobbet med den plagsomme boosten som jeg hadde i nedre mellomtone. (Den som gjorde damebrøstene så gedigne vettu ;)).
    Jeg gjorde da noe som jeg tidligere ikke har turt pga at jeg var redd for å miste lydbilde.
    Jeg plasserte den mye lenger ut fra sidevegg, og vinklet noe mindre. Og voilà..... plutselig så slipper lyden mye bedre fra høyttaler, og de forsvinner i lydbildet. Gjennomsiktigheten i mellomtonen er på høyde med det beste jeg greide fra Magnepanene mine, og bassen strammer seg opp og spiller dypere. Hadde jeg ikke trodd :) Det tilsier at det alltid er noe mer å hente, og noe som gjør at denne hobbyen i tillegg til å være morro, til tider kan være veldig frustrerende ;D

Når det kommer til lange kabelstrekk så er det klart at det kan virke fordyrende.
    Du har ikke vurdert å lage deg noe av flatsølv?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Spennende at du eksperimenterer så mye med plassering som du gjør.
    Og utrolig morsomt at du får integrert "HiFien" din til å passe så godt inn i stue miljøet.
    Har du gjort deg noen fler erfaringer mtp. plassering i forhold til vinkling, og avstand til vegger?
    Registrerer at du ikke har så langt fra høyttaler til veggen bak.
    Etter at du var innom på besøk så har jeg jobbet med den plagsomme boosten som jeg hadde i nedre mellomtone. (Den som gjorde damebrøstene så gedigne vettu ;)).
    Jeg gjorde da noe som jeg tidligere ikke har turt pga at jeg var redd for å miste lydbilde.
    Jeg plasserte den mye lenger ut fra sidevegg, og vinklet noe mindre. Og voilà..... plutselig så slipper lyden mye bedre fra høyttaler, og de forsvinner i lydbildet. Gjennomsiktigheten i mellomtonen er på høyde med det beste jeg greide fra Magnepanene mine, og bassen strammer seg opp og spiller dypere. Hadde jeg ikke trodd :) Det tilsier at det alltid er noe mer å hente, og noe som gjør at denne hobbyen i tillegg til å være morro, til tider kan være veldig frustrerende ;D

Når det kommer til lange kabelstrekk så er det klart at det kan virke fordyrende.
    Du har ikke vurdert å lage deg noe av flatsølv?

Fint å høre at du får det bra til. Skjønner at du jobber en god del med det også. Kan ofte være en kamp å få det beste ut av anleggene.
    Selv har jeg ikke jobbet så mye med plasering og slikt i senere tid. Har vært litt lei av det. Har brukt mer tid i det siste på å oppdage ny spennende musikk.

Får ikke til optimal plassering slik de står i stua nå, og har hatt bedre lyd tidligere. Men det spiller bra, og jeg kan leve med det slik håper jeg. Jeg er nok ikke lenger så kritisk som jeg har vært, synes det har vært litt stress. Etterhvert er det viktigste for meg blitt at det har litt av den spennende highendlyden, at det fenger og svinger, og at det ikke går mot det analytiske og masete.

Jeg synes høyttalerne spiller greit ca 60 cm ut fra bakvegg. Får med litt fylde fra bakveggen da.
    Slik de står nå synes jeg ikke vinklingen er så kritisk, men liker ikke selv så mye vinkling.

Har ikke så god erfaring med solidcore her, er også lei av kabelbytter. Framover blir det derfor sannsynligvis å holde seg til Cardas, som over lengst tid har fungert best i mine anlegg.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Helt klart at musikken kommer først. Har blitt mye musikk her også i det siste.
    Når det kommer til kabler så er jo Cardas gode greier, og nå når du er kvitt delefilterboksene, så slipper du jo også de 2 ekstra settene som er nødvendig på OBX modellene.
    Har du fått prøve de nye Cardas Clear som du skriver om tidligere i tråden?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Helt klart at musikken kommer først. Har blitt mye musikk her også i det siste.
    Når det kommer til kabler så er jo Cardas gode greier, og nå når du er kvitt delefilterboksene, så slipper du jo også de 2 ekstra settene som er nødvendig på OBX modellene.
    Har du fått prøve de nye Cardas Clear som du skriver om tidligere i tråden?
    Nei har ikke forsøkt Clear her, og har ingen ønsker om å forsøke dem i mitt anlegg. Er for dyre for meg, og da vil det sannsynligvis bare gjøre mer vondt enn godt.
    Men kabelmessig er det helt klart greiere med IBX enn OBX.
    Anlegget får stå slik det er en stund nå. Har liksom rotet meg fram til et anlegg som jeg trives med på de fleste områder.
    Det er stuevennlig. Høyttalerne er lettdrevne og spiller musikk på riktig måte. Cdspiller har jeg ikke hørt bedre, pluss at den er fleksibel og framtidsrettet.

Framtidsdrømmer over lang tid er nok RW-modellen til Living Voice, pluss en spennende rørforsterker. Border Patrol, Audionote, Air Tight, eller noe liknende. Time will show.....

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    de tre forsterkerne du nevner der kunne vel ikke vært mere ulike ::)
    imo
    mvh
    Leif

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    LMC skrev:
    de tre forsterkerne du nevner der kunne vel ikke vært mere ulike ::)
    imo
    mvh
    Leif
    Oj, tenkte bare spennende merker nå og 300B (Air Tight har vel bare 300B SET, som kanskje blir for lite).
    Har aldri sammenliknet noen av dem, og lite personlig erfaring med alle disse bortsett fra Audionote kit one.
    Blir det etterhvert aktuellt måtte jeg nok gjøre en del research.

Har du en kortversjon av forskjeller mellom dem?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    på en skala fra nøytral til svulstig ligger vel BP lengst til babord og AT lengst til styrbord som det heter for oss sjøfolk 8) AN er vel mellom midten og styrbord
    uansett er det system-match som gjelder
    imo
    mvh
    Leif

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    LMC skrev:
    på en skala fra nøytral til svulstig ligger vel BP lengst til babord og AT lengst til styrbord som det heter for oss sjøfolk 8) AN er vel mellom midten og styrbord
    uansett er det system-match som gjelder
    imo
    mvh
    Leif
    Takk for grei forklaring. Lett forståelig for oss sjøfolk ;D
    Babord hørtes i første omgang ut til å kunne passe min smak.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er lettere å starte mot BB og dreie styrbord etter smak enn omvendt
    det er i alle fall min erfaring
    ellers gir BB med mye choker og skikkelig psu den samme rike klangen som styrbord kan oppvise uten den "sjøsyke-pregede" dynamikken og kontrollen som SB gir.
    IMO
    mvh
    Leif "på landlov" Christensen 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn