Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    LMC skrev:
    det er lettere å starte mot BB og dreie styrbord etter smak enn omvendt
    det er i alle fall min erfaring
    ellers gir BB med mye choker og skikkelig psu den samme rike klangen som styrbord kan oppvise uten den "sjøsyke-pregede" dynamikken og kontrollen som SB gir.
    IMO
    mvh
    Leif "på landlov" Christensen 8)
    ;D
    Nå blir jeg vel aldri sjøsyk så skulle vel greid SB også. Men hørtes ut, slik som smaken min har utviklet seg senere tid, at BB var mest i min gate.
    Takker for fin forklaring ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    bare hyggelig
    nyt musikken så kommer resten etterhvert
    imo
    mvh

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.207
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan vil du karakterisere Heart Double Beat LMC? Syned sjøl de heller mot BB, men en innlandskrabbe som meg er lite bevandret i disse begrepene ;D Mener vel selv at du bør sette disse på lista også Hagto.
    Tror det er dine gamle jeg eier for tiden.

Håvard

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    mye pupper og lår som vi sier blant jazzgutta :eek:
    litt grovkornet, men mye fun-faktor
    definitivt hardt styrbord med unntak av dynamikken og bassdrivet!
    støyer som Vøringfossen i original!
    imo
    mvh
    Leif

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Tillykke med din nye indretning, og de "nye" højtalere - ser godt ud!
    Jeg kan godt forstå dine prioriteringer mellem hifi og så det faktum at man også er nødt til at indrette sit hjem så man trives. Især er jeg enig med dig i at hifi ikke skal være en stresset rejse, hvor man ofte jagter sine egne indre dæmoner.
    Men angående forstærkervalg - og her især, når talen falder på Border Patrol - så må jeg jo sige, at jeg er meget tilfreds med min P21. Faktiske er jeg så glad for denne forstærker, at jeg har aftalt med Gary Dews at han skal opgradere den til P20. Jeg har ikke prøvet Audio Note eller Air Tight, men har bl.a. haft Rogue M150 og Cayin 9084D (den kender du vist?) sammen med LV, og der er en verden til forskel i forhold til P21.

Stadig god sommerferie ønskes fra en dansk lærerkollega.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.207
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    mye pupper og lår som vi sier blant jazzgutta :eek:
    litt grovkornet, men mye fun-faktor
    definitivt hardt styrbord med unntak av dynamikken og bassdrivet!
    støyer som Vøringfossen i original!
    imo
    mvh
    Leif
    Mine er nok støyfrie, men det er vel din skyld. ;D
    Opplever de nok annerledes enn deg, men du har sikkert hørt flere 300b enn jeg.
    Fornøyd er jeg unasett.

Håvard

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kan nok påvirkes litt av rørvalg også
    viktigste er uansett at de tilfredsstiller dine behov
    Heart var til tross for mine uttalelser en av de morsomste forsterkerne jeg har lyttet til
    mvh
    Leif

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dave skrev:
    Tillykke med din nye indretning, og de "nye" højtalere - ser godt ud!
    Jeg kan godt forstå dine prioriteringer mellem hifi og så det faktum at man også er nødt til at indrette sit hjem så man trives. Især er jeg enig med dig i at hifi ikke skal være en stresset rejse, hvor man ofte jagter sine egne indre dæmoner.
    Men angående forstærkervalg - og her især, når talen falder på Border Patrol - så må jeg jo sige, at jeg er meget tilfreds med min P21. Faktiske er jeg så glad for denne forstærker, at jeg har aftalt med Gary Dews at han skal opgradere den til P20. Jeg har ikke prøvet Audio Note eller Air Tight, men har bl.a. haft Rogue M150 og Cayin 9084D (den kender du vist?) sammen med LV, og der er en verden til forskel i forhold til P21.

Stadig god sommerferie ønskes fra en dansk lærerkollega.
    Takk for det, og fortsatt god sommerferie til deg også.
    Hyggelig å se deg inne på sentralen igjen, synes det var litt lenge siden sist du viste deg.
    Border Patrol frister meget, og det virker som alle som eier disse forsterkerene er godt fornøyd, og blir sittende på dem.
    Kjenner godt til 9084D, og har hørt 300B konstruksjoner jeg liker bedre.

Høres fint ut at du er så fornøyd. Blir spennende å følge oppgraderingen din. Du får komme med tilbakemeldinger når du har fått den oppgradert.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det er et slit av og til!

Har jobbet mye de siste dagene for å få til skikkelig lyd. Etter at jeg fjernet veggen mot kjøkkenet fikk jeg en del nye romproblemer. Må nok litt akustiske tiltak til skal jeg komme helt i mål nå. Har gitt opp ny plasering på den grå veggen. Fikk det ikke bra nok til. Er blitt kresen etterhvert.
    Har man hatt god lyd er det ikke lett å gå bakover igjen.
    Er derfor tilbake med anlegget foran det store vinduet, der det har vært plassert meste del av tiden jeg har bodd her. Får det bedre til der.
    Blitt mye flytting på høyttalerne. I motsetning til flere andre med Living Voice liker jeg framdeles best høyttalerne pekende rett fram, uten vinkling.

Hadde meget hyggelig hifibesøk fra Haugalandet på lørdag. Anlegget spillte ikke så bra, men fin kveld likevel. Alltid artig med nye impulser, og en god hifiprat.

I går kveld var vi samlet en fin gjeng hos Arild og hørte på den nye svindyre Cardas Clear Beyond høyttalerkabelen, som Robert hadde hentet hos Audio Art samme dag. Arild har fått jobben med å spille den inn. Vidar hadde spillt på den noen få dager, så den var ikke helt fersk. Merkelig hvor mye en slik kabel kan gjøre i et anlegg som Arild sitt.
    Men når man sitter der og ser på kabelen og tenker pris på denne sammenliknet med prisen Arild gav for den gedigne Vyger platespilleren føler man samtidig litt rart.

Robert og meg måtte erkjenne at slik som Acapellaene til Arild spiller nå blir våre Living Voice på endel områder litt smågutter i sammenlikning.

Spennende var det, og hifi kan absolutt være sosialt og trivelig :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Morsomt å høre!
    Det med plassering er tydeligvis mer viktig enn mye annet.
    Jeg føler fremdeles at jeg må ha litt vinkling, men langt fra så mye som tidligere. Det har nok en stor sammenheng med at bredden på rommet ikke er så stor, og at jeg henter inn noen ekstra cm avstand til sidevegg ved litt vinkling av høyttaler.

Hagto skrev:
    Robert og meg måtte erkjenne at slik som Acapellaene til Arild spiller nå blir våre Living Voice på endel områder litt smågutter i sammenlikning.
    Når det kommer til Acapellaene, og den svindyre Cardas kabelen, så er det jo godt at LVene våre "på endel områder" oppleves som "litt smågutter" ved sammenligning ;)
    Aner ikke prisen på kabelen, men jeg mener å huske prisen på vinylriggen, så om den ligger i samme prisleie så WoW :eek: :eek: :eek: :-X ;)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Tenkte pris som Arild gav for vinylriggen, ikke veiledende pris fra prisliste. De som fulgte med la sikkert merke til at Odder la denne platespilleren ut på bruktbørsen til en meget fordelaktig pris. Av og til kan man også prute litt ;)

Kabelen (1.5m par) har en pris mellom 50 og 60 tusen et sted.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ok!
    Kablene er jo uansett ikke billige, og tydeligvis noen som har gjort seg et kupp ved kjøp av platespiller. Men det er morro når man begynner å tyne ut prestasjonene av anlegget, og man hele tiden opplever en liten forbedring her, og en forbedring der.
    Til tider utrolig frustrerende, men som regel veldig, veldig gøy. :D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Ok!
    Kablene er jo uansett ikke billige, og tydeligvis noen som har gjort seg et kupp ved kjøp av platespiller. Men det er morro når man begynner å tyne ut prestasjonene av anlegget, og man hele tiden opplever en liten forbedring her, og en forbedring der.
    Til tider utrolig frustrerende, men som regel veldig, veldig gøy. :D
    Enig med du.
    Er spennende å følge med Arild sitt anlegg for tiden. Han er på et høyt nivå nå, og små forandringer kan gjøre store forskjeller.
    Arild gav selvsagt mer for platespilleren enn Robert gjorde for kablene, men når man vet at vi ikke når 2-gangen en gang får man litt rare tanker.
    På dette nivået kan hifi selvsagt være frustrerende når anlegg tipper feil veg. Men så har vi de dagene igjen med de store og gode opplevelsene. Er nok litt denne spenningen, og kampen innimellom for best mulig lyd fra anlegget, som gjør denne hobbyen så fasinerende.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ettersom du ikke er helt fornøyd...... Hva savner du i forhold til hvordan rommet var tidligere? Har jo sett at anlegget ved vinduet har vært flittig benyttet, men er det slik at anlegget foran rom skilleren gav det beste resultatet?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Ettersom du ikke er helt fornøyd...... Hva savner du i forhold til hvordan rommet var tidligere? Har jo sett at anlegget ved vinduet har vært flittig benyttet, men er det slik at anlegget foran rom skilleren gav det beste resultatet?
    Fikk nok best lyd foran romskilleren ja. Fikk så stort rom og luft rundt høyttalerene da. Hadde ikke store problemer med rommet heller. Møbelplassering og slikt må ha vært bra på et eller annet vis.
    Slik jeg hadde det sist nå, på den grå veggen og med romskilleren borte, gjaller det litt i rommet. Det er litt ekko. Merker til og med at det er tyngre å snakke sammen i rommet.
    Har hatt det slik tidligere også, men kjente stua så bra og hadde funnet ut av det. Klarte å flytte på høyttalere og møbler slik at dette ble minimalisert. Nå må jeg liksom begynne på nytt igjen.
    Må kanskje vurdere akustikkkasse i taket ala Valentino, eller andre tiltak, hvis jeg ikke finner helt ut av dette.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dukker stadig opp perler i denne tråden når den leses igjennom som jeg føler bør vises igjen og igjen.
    Det er/har vært en del endringer hos deg siden den gang Hagto :)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Artig bilde FallenA. Brukte meget lang tid for å få det bildet til pga lysforholdene og vinduet. Var meget bra fornøyd med bildet til slutt.
    Synes det var en meget spennende tid, og jeg savner litt denne diy-tiden.
    Har vært mye utstyr innom siden det bildet ble tatt, og som føles som meget lenge siden.
    Tok et bilde nå i formiddag for å sammenlikne med i dag. Anlegget står ikke mye forskjellig plassert siden den gang, men stua har forandret seg en del.

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig morro! :)

BTW!
    Du har god smak.... Rommet ser veldig "riktig" ut, samtidig som du har greid å holde et personlig preg. (Er litt misunnelig ;))

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Utrolig morro! :)

BTW!
    Du har god smak.... Rommet ser veldig "riktig" ut, samtidig som du har greid å holde et personlig preg. (Er litt misunnelig ;))
    Fine ord, takker for det.
    Føler at jeg er på plass nå. Mangler bare den derre Bidjargreia ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    noen form for gardin eller forheng når du spiller hadde sikkert vært gunstig for etterklangstiden også
    jo tyngre stoff,desto lavere virker det i frekvens
    imo
    Mvh

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det anbefales 300B forsterkere til Living Voice, men når jeg blir spurt om jeg vil forsøke en av de flotteste KT-88 baserte forsterkere jeg har sett er det ikke lett å si nei.

?

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Tst skrev:
    Nesten riktig. Luxman er helt riktig ;)

I fjor fikk jeg høre Luxman sin nye integrerte forsterker hos en kamerat i Arendal. Det satte spor.
    http://www.onahighernote.com/luxman/?c=8&id=30

I vår kjøpte en kamerat i Kristiansand deres nye KT-88 baserte rørforsterker. Fikk tilbud denne uken om å forsøke den i mitt anlegg, og da måtte jeg bare si ja.
    Byggekvaliteten på denne forsterkeren oser kvalitet.
    Jeg kan legge ørene helt inntil elementene på mine LV med 94 dB følsomhet, og det er helt tyst.

Test:http://www.positive-feedback.com/Issue35/luxman_mq88.htm

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Forsterkeren har autobias, men i tillegg har den fininstilling individuelt av hvert rør. Meget enkel justering på toppen av forsterkeren.
    Den har også to innganger. Valgfritt mellom en fast inngang og en variabel inngang.
    Forsterkeren kan altså brukes som ren effektforsterker, eller uten forforsterker men da med bare en inngang.

Link:
    http://www.onahighernote.com/luxman/?c=iehtizcdq&id=34

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    Virkelig flott forsterker. Tenker vel at LV også må låte bra på annet enn 300B.

Mvh. Johan

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Rojoh skrev:
    Virkelig flott forsterker. Tenker vel at LV også må låte bra på annet enn 300B.

Mvh. Johan
    Helt klart. Jeg har hørt LV spille meget bra på mange forskjellige forsterkere, både rør og transistor. Er bl.a mange som bruker Lavardin og Naim på Living Voice.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Min lillebror fra Stockholm er hjemme i Lyngdal på ferie nå. Det er kjempehyggelig.

Har vært en del bilder fra stua mi i det siste, og jeg har ikke lyst til å overdrive med det.
    Ble likevel fristet til å vise at det blir litt kvalitetsforskjell når en mer profesjonell tar bilde. Her et bilde av meg og lillebror tatt av hans kone.
    http://www.martinepetra.com/

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig flott amp.
    Jeg har alltid hatt sansen for Luxman. :)
    Kommer det noen inntrykk av hvordan den spiller med LV også?

Ellers så var det et flott bilde av stua. Man får godt inntrykk av hvordan du har "planlagt" denne gangen.
    At en fotograf tar bilder gjør jo ingen ting. ;)

R

RoDa

Gjest
    Pent og beskrivende foto det der!
    Lettere å se hvoran løsningen er integrert i stua di. :)

R

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Utrolig flott amp.
    Jeg har alltid hatt sansen for Luxman. :)
    Kommer det noen inntrykk av hvordan den spiller med LV også?

Ellers så var det et flott bilde av stua. Man får godt inntrykk av hvordan du har "planlagt" denne gangen.
    At en fotograf tar bilder gjør jo ingen ting. ;)

Jeg sitter og forsøker å innbille meg at den ikke spiller så bra.
    Et eller annet forsøker å si at jeg bør skru den av og sette den bort.
    Får ikke til noen av delene.

M

musicus

Gjest
    Flott å følge tråden din Hagto, nesten det eneste hyggelige stedet her inne etterhvert!...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn