Hagto:
Fikk mitt første anlegg til konfirmasjonen, og siden har interresen bare økt. Den første 'hifikomponenten' kjøpte jeg i 1984-1985. Det var et sett Kef 102 med kube. Magisk, og så spennende med denne kuben som kunne justeres. Disse høyttalerne kjøpte jeg av Sveinung(Maxwell hifi). På denne tiden drev han butikk hjemme fra huset til sin mor.
Etterhvert oppdaget jeg det danske 'High Fidelity'. På slutten av 80-tallet ble det da bygging av de store magnestatene 'La Folia' etter byggebeskrivelse fra dette bladet. Disse krevde mye power. Et skikkelig kraftverk fra Dynamic ble kjøpt inn.
Så var hifikarusellen igang!
Det ble 20 år med allverdens utstyr. Ble etterhvert kjent med mange andre entusiaster. Det ble oss imellom også gøy å bytte utstyr. Har derfor hørt, og prøvd, ufattelig mye utstyr opp gjennom årene, og tror faktisk ikke jeg har evne til å huske alt lenger.
Denne tråden ble litt artig, og noen av de andre har skrevet ut tråden for å spare dette som minne, til vi blir enda eldre. Synes det er naturlig at jeg har med mitt anlegg også.
De fleste andre er stort sett fornøyd, og har ikke de store oppgraderingsplanene.
Jeg derimot er i en liten oppgraderings/forandringsperiode, men legger likevel inn anlegget slik det ser ut nå. Får eventuellt komme tilbake senere med oppdatering. Anlegget står ikke så bra for øyeblikket(underlag). Forsøker for tiden forskjellige plasseringer i rommet. Er allikevel fornøyd med lyden i anlegget mitt.
Noe av det første jeg kommer til å kjøpe er nok et skikkelig underlag/stativ.
Har begynt med bilder for kort tid siden, og merker det ikke alltid er like lett. Noen bilder blir brukbare, andre blir dårlige. Får håpe det kommer seg med trening.