Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    musicman skrev:
    Synes Harbeth er en klassisk flott høyttaler av utseende Hagto. Du har vel ikke hørt den største modellen deres ? Monitor 40 er det vel den heter. Jeg har vært i kontakt med Maxwell gutta, og det var mange lovord der i gården.

    mvh
    Nei har aldri hørt den største som nå heter Monitor 40.1. Det ryktes dog at Maxwell i Kristiansand får inn ett, eller to, par om to, tre måneder til. Var lang ventetid på dem.
    Kan love deg at da blir det Kristiansandstur!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    thomand skrev:
    Hur bra som helst, va. Rålekkert. Bytte-spøkelset har forlatt meg, men hver gang jeg er innom denne tråden så lokker harbethene så innerst i hel......!
    Kanskje jeg og Leif M må snike oss bortover for en lytt en dag :)
    Jeg blir stort sett hjemme hele jula :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    joaquin skrev:
    ser meget ryddig og lekkert ut, hagto.
    helt fri for de åndsvake hifinevrosa-tendensene som ellers rår i mange audiofile hjem (inkludert mitt eget ??? ;D).

    systemet ditt virker veldig fornuftig sammensatt, og burde borge for adskillige timer med musikknytelse!
    Takk for det. Flytter litt rundt på anlegget nå. Blir litt bedre å tweake når det meste av utstyr er på plass. Fint med ferie, kan tune hele dagen hvis jeg ønsker. Forsøker å finne beste høyttalerplassering.
    På ønskelisten min står det nå et ønske om en bedre høyttalerkabel. Den kommer nok etterhvert.
    Slik så det ut i stua i ettermiddag:
    Interessant den integrerte ampen din Hagto, har du link og evnt pris på hva noe slikt koster? er selv i markedet etter en integrert og kun cd spiller.
    Hadde planer på en Accuphase int, men med den nesten 50% økningen av yen, er ikke det så interessant lenger og jeg ser meg derfor litt rundt etter alternativ.

    mvh
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kult, Hagto! Harbeth imponerte meg da jeg svimset innom Maxwell og de spilte i lokalet, veldig åpen lyd husker jeg at jeg tenkte.

    Får du bra bass fra disse?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Valentino skrev:
    Nå synes jeg det ser litt vel mye stereoanleggaktigut hos deg, Hagto. Jeg er litt rar slik, det innrømmes. Men ryddig og pent er det!

    Snublet over Harberts FAQ. Anbefalt lese: http://www.harbeth.co.uk/faq/index.php#30
    Er også litt rar slik, og er nok litt enig med deg. Men Duet Audio hadde demosalg på stativet, og jeg syntes det var spennende å forsøke et dedikert hifistativ. Var ikke fornøyd med Bestå som roter til og gjør lyden unyansert. Men bare en tykk bjørk Ikeabenkeplata oppå Bestå gjør underverk imho.
    Nå er det ihvertfall forsøkt, så får vi se etterhvert.

    Harbeth's Alan A. Shaw har mange meninger om mye. Han er ivrig og engasjert, og han deltar aktivt på Harbeth forumet. Han har selvsagt stor erfaring som høyttalerbygger, men også stor erfaring med forsterkere pga aktive utgaver av monitorene sine. Han har mange av de samme meniger som deg. Han mener bl.a at høyttalere gjør store (desidert størst) forskjeller. Han mener at forsterkere gjør liten forskjell hvis de er riktig nivåmatchet. Han mener at kabler gjør liten forskjell. Han er for blindtester. Han liker ikke biwiring. Han er lite opptatt av underlag.
    Men han er opptatt av strøm og mener at bare snuing av støpsel i veggkontakt fører til forandringer av støynivå ut fra forsterkere, og påvirker lyden. Han legger også stor vekt på å ha hele anlegget på samme strømkurs pga forskjellige jordpotensialer, osv, osv.... Han bruker også selv pc som signalkilde.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    musicus skrev:
    Hagto skrev:
    joaquin skrev:
    ser meget ryddig og lekkert ut, hagto.
    helt fri for de åndsvake hifinevrosa-tendensene som ellers rår i mange audiofile hjem (inkludert mitt eget ??? ;D).

    systemet ditt virker veldig fornuftig sammensatt, og burde borge for adskillige timer med musikknytelse!
    Takk for det. Flytter litt rundt på anlegget nå. Blir litt bedre å tweake når det meste av utstyr er på plass. Fint med ferie, kan tune hele dagen hvis jeg ønsker. Forsøker å finne beste høyttalerplassering.
    På ønskelisten min står det nå et ønske om en bedre høyttalerkabel. Den kommer nok etterhvert.
    Slik så det ut i stua i ettermiddag:
    Interessant den integrerte ampen din Hagto, har du link og evnt pris på hva noe slikt koster? er selv i markedet etter en integrert og kun cd spiller.
    Hadde planer på en Accuphase int, men med den nesten 50% økningen av yen, er ikke det så interessant lenger og jeg ser meg derfor litt rundt etter alternativ.

    mvh
    Min er kjøpt fra Subas audio i Sverige da det ikke var forhandler i Norge når de kom på markedet tidligere i år:
    http://www.subasaudio.com/

    Har hørt rykter om at Audiofoni er blitt importør i Norge nå, og at prisen dere er like under 70000?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    cybervision_ skrev:
    Kult, Hagto! Harbeth imponerte meg da jeg svimset innom Maxwell og de spilte i lokalet, veldig åpen lyd husker jeg at jeg tenkte.

    Får du bra bass fra disse?
    Får meget god bass fra mine, og de går overaskende dypt.
    Kurtis (som jeg har skrevet om tidligere i tråden min, og som har malt de fleste maleriene mine) og jeg var faktisk innom Maxwell i dag. Måtte forsikre meg om at ryktene om at de skulle ta inn de store Monitor 40.1 var riktige. Ryktene var riktige, og fire par var bestillt. Uff, det blir skummelt.
    Skal du høre hva Harbeth kan bør du nok kanskje heller ta deg en Lyngdalstur ;)

    Fint med Kristiansandstur. Litt plater ble det også:









    ]
     

    Vedlegg

    C

    Cyber

    Gjest
    Kunne vært moro det, vi får se.

    Er klar over at de ikke yter voldsomt bra i lokalene til maxwell, men et visst inntrykk får man jo.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    musicus skrev:
    Hagto skrev:
    joaquin skrev:
    ser meget ryddig og lekkert ut, hagto.
    helt fri for de åndsvake hifinevrosa-tendensene som ellers rår i mange audiofile hjem (inkludert mitt eget ??? ;D).

    systemet ditt virker veldig fornuftig sammensatt, og burde borge for adskillige timer med musikknytelse!
    Takk for det. Flytter litt rundt på anlegget nå. Blir litt bedre å tweake når det meste av utstyr er på plass. Fint med ferie, kan tune hele dagen hvis jeg ønsker. Forsøker å finne beste høyttalerplassering.
    På ønskelisten min står det nå et ønske om en bedre høyttalerkabel. Den kommer nok etterhvert.
    Slik så det ut i stua i ettermiddag:
    Interessant den integrerte ampen din Hagto, har du link og evnt pris på hva noe slikt koster? er selv i markedet etter en integrert og kun cd spiller.
    Hadde planer på en Accuphase int, men med den nesten 50% økningen av yen, er ikke det så interessant lenger og jeg ser meg derfor litt rundt etter alternativ.

    mvh
    Min er kjøpt fra Subas audio i Sverige da det ikke var forhandler i Norge når de kom på markedet tidligere i år:
    http://www.subasaudio.com/

    Har hørt rykter om at Audiofoni er blitt importør i Norge nå, og at prisen dere er like under 70000?
    Takker for svar, kunne vært interessant å høre din beskrivelse av likheten/forskjellene på denne Pass mot f.eks Accuphase du hadde, lydsignaturen, om jeg kan uttrykke meg slik?

    mvh
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Pass Lab vs Accuphase A-45. Tror ikke jeg tør begi meg så mye ut på den musicus.
    Pass Lab er integrert, mens A-45 er rent effekttrinn. Det er også gått en del måneder, pluss at jeg har ikke hørt dem på samme høyttalere.
    Har gått og tenkt siden i går kveld, og følt på hva jeg husker. Tror at de har mye av samme lyden. Begge er mot det litt fyldige og varme. Begge har stort lydbilde, med god plassering av musikere. Begge har skikkelig tyngde i bunnen, og stor varm mellomtone. Føler likevel at Accuphase hadde litt varmere lydsignatur enn Pass'en, og at Accuphase var litt mer kontrollert. Dette er kanskje fordi jeg føler at Pass Lab igjen føles littegrann luftigere og åpnere i lyden(lettere).
    Vanskelig dette!
    Tror jeg vil si det slik at hvis jeg hadde hatt Accuphase og måtte bytte til Pass Lab ville jeg ikke følt det vanskelig, og det samme fra Pass Lab til Accuphase.
    Hvis begge sto på gulvet og jeg måtte velge en av dem tror jeg det hadde blitt Accuphase, men da påvirker nok den fantastiske byggekvaliteten til Accuphase, annenhåndsverdi, og ryktet/prestisjen Accuphase har inn på valget.
    Vet ikke om dette sa noe, eller om det ble bare tull, men tror ikke jeg får til bedre.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    Pass Lab vs Accuphase A-45. Tror ikke jeg tør begi meg så mye ut på den musicus.
    Pass Lab er integrert, mens A-45 er rent effekttrinn. Det er også gått en del måneder, pluss at jeg har ikke hørt dem på samme høyttalere.
    Har gått og tenkt siden i går kveld, og følt på hva jeg husker. Tror at de har mye av samme lyden. Begge er mot det litt fyldige og varme. Begge har stort lydbilde, med god plassering av musikere. Begge har skikkelig tyngde i bunnen, og stor varm mellomtone. Føler likevel at Accuphase hadde litt varmere lydsignatur enn Pass'en, og at Accuphase var litt mer kontrollert. Dette er kanskje fordi jeg føler at Pass Lab igjen føles littegrann luftigere og åpnere i lyden(lettere).
    Vanskelig dette!
    Tror jeg vil si det slik at hvis jeg hadde hatt Accuphase og måtte bytte til Pass Lab ville jeg ikke følt det vanskelig, og det samme fra Pass Lab til Accuphase.
    Hvis begge sto på gulvet og jeg måtte velge en av dem tror jeg det hadde blitt Accuphase, men da påvirker nok den fantastiske byggekvaliteten til Accuphase, annenhåndsverdi, og ryktet/prestisjen Accuphase har inn på valget.
    Vet ikke om dette sa noe, eller om det ble bare tull, men tror ikke jeg får til bedre.
    Takker Hagto, jeg synes du klarte det godt, jeg var vel ute etter pro´s og con´s de imellom, som en indikasjon. Accuphase kjenner jeg til men ikke Passén og er interessert i noen s erfaring med begge, veldig generalisert selvsagt, men dog en indikasjon, takker igjen!

    mvh
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    416
    Torget vurderinger
    14
    Hagto skrev:
    musicus skrev:
    Hagto skrev:
    joaquin skrev:
    ser meget ryddig og lekkert ut, hagto.
    helt fri for de åndsvake hifinevrosa-tendensene som ellers rår i mange audiofile hjem (inkludert mitt eget ??? ;D).

    systemet ditt virker veldig fornuftig sammensatt, og burde borge for adskillige timer med musikknytelse!
    Takk for det. Flytter litt rundt på anlegget nå. Blir litt bedre å tweake når det meste av utstyr er på plass. Fint med ferie, kan tune hele dagen hvis jeg ønsker. Forsøker å finne beste høyttalerplassering.
    På ønskelisten min står det nå et ønske om en bedre høyttalerkabel. Den kommer nok etterhvert.
    Slik så det ut i stua i ettermiddag:
    Interessant den integrerte ampen din Hagto, har du link og evnt pris på hva noe slikt koster? er selv i markedet etter en integrert og kun cd spiller.
    Hadde planer på en Accuphase int, men med den nesten 50% økningen av yen, er ikke det så interessant lenger og jeg ser meg derfor litt rundt etter alternativ.

    mvh
    Min er kjøpt fra Subas audio i Sverige da det ikke var forhandler i Norge når de kom på markedet tidligere i år:
    http://www.subasaudio.com/

    Har hørt rykter om at Audiofoni er blitt importør i Norge nå, og at prisen dere er like under 70000?
    Hei

    Eg vil berre komme med ein rettelse her. Det er nok Audiofil og ikkje Audiofoni som har agenturet for Pass her til lands. Det har dei hatt i ca eit år.
    Link: http://www.audiofil.no/

    Eg meiner prisen er nærmere 50k enn 70k på INT 150.

    Mvh
    TAF
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk skal du ha TAF for rettelsen.
    Det er Audiofil som har agenturet i Norge.
    Har snakket med dem. Alle priser på Pass Lab gikk opp 10% i september (USA).
    I dag vil en INT-150, med dagens dollarpris, koste ca kr 70000 hos Audiofil (siste listeprisen deres var kr 67000).

    Kan nevne at den er til test hos DVD/Hjemmekino og Audiophile.no.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hagto skrev:
    Pass Lab vs Accuphase A-45. Tror ikke jeg tør begi meg så mye ut på den musicus.
    Pass Lab er integrert, mens A-45 er rent effekttrinn. Det er også gått en del måneder, pluss at jeg har ikke hørt dem på samme høyttalere.
    Har gått og tenkt siden i går kveld, og følt på hva jeg husker. Tror at de har mye av samme lyden. Begge er mot det litt fyldige og varme. Begge har stort lydbilde, med god plassering av musikere. Begge har skikkelig tyngde i bunnen, og stor varm mellomtone. Føler likevel at Accuphase hadde litt varmere lydsignatur enn Pass'en, og at Accuphase var litt mer kontrollert. Dette er kanskje fordi jeg føler at Pass Lab igjen føles littegrann luftigere og åpnere i lyden(lettere).
    Vanskelig dette!
    Tror jeg vil si det slik at hvis jeg hadde hatt Accuphase og måtte bytte til Pass Lab ville jeg ikke følt det vanskelig, og det samme fra Pass Lab til Accuphase.
    Hvis begge sto på gulvet og jeg måtte velge en av dem tror jeg det hadde blitt Accuphase, men da påvirker nok den fantastiske byggekvaliteten til Accuphase, annenhåndsverdi, og ryktet/prestisjen Accuphase har inn på valget.
    Vet ikke om dette sa noe, eller om det ble bare tull, men tror ikke jeg får til bedre.
    Jeg forstår det fuldt ud og er meget enig med dig. De 2 mærkers lyd læner sig tæt op af hinanden ifølge min nok noget begrænsede erfaring med dem.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ett flott hjem du har Hagto, så enkelt og sikkert meget vellydende.
    Ingen kjennskap til Harbeth men jeg håper på en lytt, kanskje i Lyngdal?

    Og bla igjennom denne tråden er perfekt søndags-lektyre når været er grått :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Vermin skrev:
    Ett flott hjem du har Hagto, så enkelt og sikkert meget vellydende.
    Ingen kjennskap til Harbeth men jeg håper på en lytt, kanskje i Lyngdal?

    Og bla igjennom denne tråden er perfekt søndags-lektyre når været er grått :)
    Takk for det!
    Du er velkommen når som helst. Er oftest hjemme, og innom sentralen hver dag, så det er bare sende en pm så sender jeg tlfnr. Det passer nesten alltid.
    Vi har testet og byttet litt utstyr innbyrdes siste tid. Jeg har havnet opp med dCS direkte inn i Burmester 956mk2 effekttrinn. Det var en bra match, og slik som dCS er beregnet. Er selv meget godt fornøyd nå, og føler at anlegget aldri har vært nærmere sin endelige form ;D
     

    Vedlegg

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.619
    Antall liker
    161
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Pass Lab vs Accuphase A-45. Tror ikke jeg tør begi meg så mye ut på den musicus.
    Pass Lab er integrert, mens A-45 er rent effekttrinn. Det er også gått en del måneder, pluss at jeg har ikke hørt dem på samme høyttalere.
    Har gått og tenkt siden i går kveld, og følt på hva jeg husker. Tror at de har mye av samme lyden. Begge er mot det litt fyldige og varme. Begge har stort lydbilde, med god plassering av musikere. Begge har skikkelig tyngde i bunnen, og stor varm mellomtone. Føler likevel at Accuphase hadde litt varmere lydsignatur enn Pass'en, og at Accuphase var litt mer kontrollert. Dette er kanskje fordi jeg føler at Pass Lab igjen føles littegrann luftigere og åpnere i lyden(lettere).
    Vanskelig dette!
    Tror jeg vil si det slik at hvis jeg hadde hatt Accuphase og måtte bytte til Pass Lab ville jeg ikke følt det vanskelig, og det samme fra Pass Lab til Accuphase.
    Hvis begge sto på gulvet og jeg måtte velge en av dem tror jeg det hadde blitt Accuphase, men da påvirker nok den fantastiske byggekvaliteten til Accuphase, annenhåndsverdi, og ryktet/prestisjen Accuphase har inn på valget.
    Vet ikke om dette sa noe, eller om det ble bare tull, men tror ikke jeg får til bedre.
    Støtter deg fullt ut mht vurdering/karakterisering av de to. Synes dette faktisk gjelder litt generelt for disse to merkene opp mot hverandre.
    Men; ang byggekvalitet........mener jeg Pass på ingen måter står tilbake for Accuphase. De Pass-komponentene jeg har sett har gitt et meget solid inntrykk mht byggekvalitet, og jeg har heller aldri hørt noen klage på det.
    Og for egen del synes jeg at RIAA'en min fra Pass er et meget godt eksempel på nettopp dette.

    Mvh
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Hagto skrev:
    Vi har testet og byttet litt utstyr innbyrdes siste tid. Jeg har havnet opp med dCS direkte inn i Burmester 956mk2 effekttrinn. Det var en bra match, og slik som dCS er beregnet. Er selv meget godt fornøyd nå, og føler at anlegget aldri har vært nærmere sin endelige form ;D
    Hei, fikk du prøvd med en Burmester forforsterker? Evt. har du merket noen problemer/ulemper med å kjøre rett i effekt? Inngangsimpedansen til 956 er lav og jeg tenker på strømkapasiteten til Puccini. Jeg har selv dCS og Burmester og koblet det direkte i kveld for første gang - og førsteinntrykket er positivt. Fin tråd for øvrig. Mvh.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gratulerer Hagto!

    Betyr dette at Pass`en, ditt beste kjøp noen gang pr 17 desember, er byttet ut? :)

    Jeg vil anbefale ASR for alle som har for mye byttenevroser, det er så tungt at det forplikter og tar livet av byttenevrosene bare av den grunn(også lyden da selvsagt!)

    O.
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    Ett flott hjem du har Hagto, så enkelt og sikkert meget vellydende.
    Ingen kjennskap til Harbeth men jeg håper på en lytt, kanskje i Lyngdal?

    Og bla igjennom denne tråden er perfekt søndags-lektyre når været er grått :)
    Takk for det!
    Du er velkommen når som helst. Er oftest hjemme, og innom sentralen hver dag, så det er bare sende en pm så sender jeg tlfnr. Det passer nesten alltid.
    Vi har testet og byttet litt utstyr innbyrdes siste tid. Jeg har havnet opp med dCS direkte inn i Burmester 956mk2 effekttrinn. Det var en bra match, og slik som dCS er beregnet. Er selv meget godt fornøyd nå, og føler at anlegget aldri har vært nærmere sin endelige form ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    achri-d skrev:
    Hei, fikk du prøvd med en Burmester forforsterker? Evt. har du merket noen problemer/ulemper med å kjøre rett i effekt? Inngangsimpedansen til 956 er lav og jeg tenker på strømkapasiteten til Puccini. Jeg har selv dCS og Burmester og koblet det direkte i kveld for første gang - og førsteinntrykket er positivt. Fin tråd for øvrig. Mvh.
    Har ikke forsøkt med Burmester forforsterker. Har kun sammenliknet rent Burmester effekttrinn mot integrert Pass Lab, og integrert MF KW-500.
    Synes at det matchet meget bra med Burmesteren direkte. Kjører bare 2V ut og merker ingen problem. Makt, spenst, og fylde i massevis. Kommer nok etterhvert til å forsøke forforsterker, og også 6V utgang. Men ser ingen behov for dette slik som det er nå. Nå må det nevnes at høyttalerne er meget lette å drive.
    Synes personlig lyden med Puccini direkte inn i Burmester 956 mk2 er best av de tre alternativene nevnt i dette innlegget.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    2.751
    Torget vurderinger
    4
    Dog skrev:
    Gratulerer Hagto!

    Betyr dette at Pass`en, ditt beste kjøp noen gang pr 17 desember, er byttet ut? :)

    Jeg vil anbefale ASR for alle som har for mye byttenevroser, det er så tungt at det forplikter og tar livet av byttenevrosene bare av den grunn(også lyden da selvsagt!)

    O.
    Hagto skrev:
    Vermin skrev:
    Ett flott hjem du har Hagto, så enkelt og sikkert meget vellydende.
    Ingen kjennskap til Harbeth men jeg håper på en lytt, kanskje i Lyngdal?

    Og bla igjennom denne tråden er perfekt søndags-lektyre når været er grått :)
    Takk for det!
    Du er velkommen når som helst. Er oftest hjemme, og innom sentralen hver dag, så det er bare sende en pm så sender jeg tlfnr. Det passer nesten alltid.
    Vi har testet og byttet litt utstyr innbyrdes siste tid. Jeg har havnet opp med dCS direkte inn i Burmester 956mk2 effekttrinn. Det var en bra match, og slik som dCS er beregnet. Er selv meget godt fornøyd nå, og føler at anlegget aldri har vært nærmere sin endelige form ;D
    Byttenevrosene tror jeg er noe av det siste Hagto ønsker å kvitte seg med. Som en annen forumist så fint formulerte det, "målet er ikke målet"... ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dog skrev:
    Gratulerer Hagto!

    Betyr dette at Pass`en, ditt beste kjøp noen gang pr 17 desember, er byttet ut? :)
    Takk Dog!
    Jeg skrev at Pass Lab var mitt beste kjøp noen gang, i forhold til prisen jeg fikk den for på bruktbørsen.
    Jeg la inn et bud på forsterkeren og sa at hvis han slo til på budet kunne jeg hente forsterkeren samme kveld, med pengene i handa. Selgeren slo til, jeg hoppet i bilen for en lang kjøretur. Det var et røverkjøp!
    Kan nevne at når jeg for noen dager siden ringte importør for å sjekke riktig pris på Pass Lab forsterkeren innrømmet importør at han selv vurderte å kjøpe denne forsterkeren til prisen den ble avertert for. (Jeg fikk den billigere).

    Likte forsterkeren fantastisk bra, og hadde planlagt å beholde den. Tror det må være en av de beste integrerte på markedet, ihvertfall til noenlunde vettug pris. Men mange fridager i jula, eventyrlyst, spilling og testing, og noen tilfeldigheter, førte til at en kamerat byttet ut sin forsterker med Pass'en min, og et Burmester effekttrinn fra en annen kamerat havnet her.

    Tror nok de sorte boksene dine Dog kan være lydmessig bra alternativ, men har selv for liten erfaring med disse til å mene noe.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Byttenevrosene tror jeg er noe av det siste Hagto ønsker å kvitte seg med. Som en annen forumist så fint formulerte det, "målet er ikke målet"... ;D
    He, he, mye utstyr igjen enda der ute som man ikke har forsøkt.
    Fra f.eks.... Naim, Dartzeel, Luxman, Halcro, Air Tight, Goldmund, Wavelenght, MBL, Manley, Classe, Hegel, Leben, osv, osv, osv... ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Du glemte EAR i oppramsingen din Hagto... Ikke glem forsterkerne til den eksentriske de Paravichini "King of tubes" ;) Gratulerer forøvrig med nytt effekttrinn.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    gut_man skrev:
    Du glemte EAR i oppramsingen din Hagto... Ikke glem forsterkerne til den eksentriske de Paravichini "King of tubes" ;) Gratulerer forøvrig med nytt effekttrinn.
    Takk. Har hatt EAR selv. Fine saker.
    Har heller ikke glemt godlyden hos deg når jeg var på besøk.

    Litt seriøst så krongler jeg meg tilbake mot highendlyden. Føler at jeg er ganske nærme igjen nå, så byttingene blir nok sjeldnere framover.
    Lenge siden det er spillt så mye musikk i heimen som nå.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.175
    Antall liker
    3.325
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke mye tid til HFS for tiden, men jeg må inn og sjekke denne tråden med ujevne mellomrom! Men jeg må ha gått glipp av noe Hagto, hvor ble det av den fantastiske jazzvinylen du fikk tak i ?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    superhkm skrev:
    Jeg har ikke mye tid til HFS for tiden, men jeg må inn og sjekke denne tråden med ujevne mellomrom! Men jeg må ha gått glipp av noe Hagto, hvor ble det av den fantastiske jazzvinylen du fikk tak i ?
    Hei der. Hyggelig å se deg igjen!
    Du er blitt en sjelden kar, men har sett deg en gang eller to på 47-lab forumet. En stor del av hjertet mitt ligger der framdeles.
    Synes etterhvert ikke det var så gjevt med vinylen som jeg hadde ventet, havnet også opp i mye privat styr som virket negativt inn på livet mitt en periode, også hifihobbyen. Platene hadde nok blitt stående i dag. Trives dog meget bra med cd.
    Vinylen er fordelt på tre kamerater som jeg har skrevet om tidligere i denne tråden. Må innrømme at det stakk litt når jeg nå ble minnet på det.
    Fullførte du platespillerprosjektet ditt? Har du Gaincard og riaa fra 47-lab framdeles?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.175
    Antall liker
    3.325
    Torget vurderinger
    2
    Platespillerprosjektet stoppet opp i en musikalsk tilfredstillende (om ikke estetisk) tilstand, men så brøt motorkontrollen sammen (igjen) av ukjent grunn, og jeg har ikke hatt motivasjon til feilsøking. Derfor bruker jeg en Luxman PD 272 som drivverk, og det er ikke det samme ! Ellers er 47-lab stasjet intakt og i bruk.
    Jeg har jobbet mer enn på svært lenge og i fritida har det vært morsommere å skru sykler enn å fikle med hifi. Men dette har svingt før, og vil gjøre det igjen.

    Dersom jeg noensinne finner på å selge gaincarden skal du bli den første som får vite det !

    Litt OT, men du inviterer til det :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg måtte nappe deg litt i beinet ;), men godmodig selvsagt!

    Vi vet alle hvordan dette fungerer(selv om jeg har vært forbausende stabil de siste 2 årene, mulig 3 barn har noe med det å gjøre :D) - dessuten syntes jeg ditt valg av Burmesteren var en langt bedre estetisk match til resten, det er ikke uviktig det heller!

    Keep enjoying the music!

    O.


    Hagto skrev:
    Dog skrev:
    Gratulerer Hagto!

    Betyr dette at Pass`en, ditt beste kjøp noen gang pr 17 desember, er byttet ut? :)
    Takk Dog!
    Jeg skrev at Pass Lab var mitt beste kjøp noen gang, i forhold til prisen jeg fikk den for på bruktbørsen.
    Jeg la inn et bud på forsterkeren og sa at hvis han slo til på budet kunne jeg hente forsterkeren samme kveld, med pengene i handa. Selgeren slo til, jeg hoppet i bilen for en lang kjøretur. Det var et røverkjøp!
    Kan nevne at når jeg for noen dager siden ringte importør for å sjekke riktig pris på Pass Lab forsterkeren innrømmet importør at han selv vurderte å kjøpe denne forsterkeren til prisen den ble avertert for. (Jeg fikk den billigere).

    Likte forsterkeren fantastisk bra, og hadde planlagt å beholde den. Tror det må være en av de beste integrerte på markedet, ihvertfall til noenlunde vettug pris. Men mange fridager i jula, eventyrlyst, spilling og testing, og noen tilfeldigheter, førte til at en kamerat byttet ut sin forsterker med Pass'en min, og et Burmester effekttrinn fra en annen kamerat havnet her.

    Tror nok de sorte boksene dine Dog kan være lydmessig bra alternativ, men har selv for liten erfaring med disse til å mene noe.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    superhkm skrev:
    Platespillerprosjektet stoppet opp i en musikalsk tilfredstillende (om ikke estetisk) tilstand, men så brøt motorkontrollen sammen (igjen) av ukjent grunn, og jeg har ikke hatt motivasjon til feilsøking. Derfor bruker jeg en Luxman PD 272 som drivverk, og det er ikke det samme ! Ellers er 47-lab stasjet intakt og i bruk.
    Jeg har jobbet mer enn på svært lenge og i fritida har det vært morsommere å skru sykler enn å fikle med hifi. Men dette har svingt før, og vil gjøre det igjen.

    Dersom jeg noensinne finner på å selge gaincarden skal du bli den første som får vite det !

    Litt OT, men du inviterer til det :)
    Interressen svinger litt opp og ned til tider for oss alle. Si gjerne fra hvis du selger den en dag. Hyggelig å høre fra deg igjen.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Dog skrev:
    Jeg måtte nappe deg litt i beinet ;), men godmodig selvsagt!

    Vi vet alle hvordan dette fungerer(selv om jeg har vært forbausende stabil de siste 2 årene, mulig 3 barn har noe med det å gjøre :D) - dessuten syntes jeg ditt valg av Burmesteren var en langt bedre estetisk match til resten, det er ikke uviktig det heller!

    Keep enjoying the music!

    O.
    Skjønte det. Er ellers godt fornøyd, og hardhudet :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.286
    Antall liker
    24.891
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den sorte Burmesteren er en estetisk innertier, ja. Gratulerer med minimalismen! (Dette er ikke minimalistiske gratulasjoner...)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Valentino skrev:
    Den sorte Burmesteren er en estetisk innertier, ja. Gratulerer med minimalismen! (Dette er ikke minimalistiske gratulasjoner...)
    Takk Val :)
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Fantastisk tråd å følge, Hagto!

    Tror det er sunt å være en del av et slikt miljø også, det er noe med å ha muligheten til og utfordre sine egne inntrykk sammen med andre. Ikke minst muligheten til å lytte til masse forskjellig utstyr som gir en bred flate å stå på, erfaringsmessig.

    Er egentlig veldig nysgjerrig på hvordan dette låter.
    DCS og Burmester som både vellydende og korrekte, mens Harbeth kanskje i større grad tilhører førstnevnte?
    Vil tro Harbeth trekkes et stykke i "riktig" retning ved bruk av denne elektronikken?
    I min bok er bedre hifi, gjort korrekt, også mer musikk. Eller musikalsk om du vil.

    Har veldig sansen for denne typen oppsett (og ikke bare siden jeg eier tilsvarende), det er noe med enkelheten i de få komponenter og (i mine ører) det som beholdes av tilstedeværelse og presisjon når signalet får en så direkte vei til lytteren.

    Hell og lykke videre, det stopper vel ikke her....? ;D
    Evig søken denne hobbyen, men dæsken så arti!!

    Mvh
    Rolf
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RoDa skrev:
    Fantastisk tråd å følge, Hagto!

    Tror det er sunt å være en del av et slikt miljø også, det er noe med å ha muligheten til og utfordre sine egne inntrykk sammen med andre. Ikke minst muligheten til å lytte til masse forskjellig utstyr som gir en bred flate å stå på, erfaringsmessig.

    Er egentlig veldig nysgjerrig på hvordan dette låter.
    DCS og Burmester som både vellydende og korrekte, mens Harbeth kanskje i større grad tilhører førstnevnte?
    Vil tro Harbeth trekkes et stykke i "riktig" retning ved bruk av denne elektronikken?
    I min bok er bedre hifi, gjort korrekt, også mer musikk. Eller musikalsk om du vil.

    Har veldig sansen for denne typen oppsett (og ikke bare siden jeg eier tilsvarende), det er noe med enkelheten i de få komponenter og (i mine ører) det som beholdes av tilstedeværelse og presisjon når signalet får en så direkte vei til lytteren.

    Hell og lykke videre, det stopper vel ikke her....? ;D
    Evig søken denne hobbyen, men dæsken så arti!!

    Mvh
    Rolf


    Takk for hyggelige ord RoDa!
    Helt klart at lidenskapen ikke hadde vært det samme uten miljøet. Ekstra kos når man samles og utveksler erfaringer. Får selvfølgelig også forsøkt mye mer utstyr, noe som er artig, men som også noen ganger er farlig for lommeboka. Synes også det er bedre å teste/tweake sammen med andre. Har lettere for å rote seg bort alene.
    Alegget er ganske spennende nå. Cd-spiller og effekttrinn heller klart mot det ærlige og korrekte. Spennende, krevende, og avslørende.
    Harbeth er enklere å ha med å gjøre, og spiller på det meste. Harbeth koster bare 30000 og jeg har selvfølgelig hørt bedre høyttalere, men de er ganske lette å leve med. De får også drahjelp nå av den gode elektronikken.
    Er likevel ikke helt fornøyd, men det er først og fremst pga akustikken i rommet mitt. Er et dårlig rom og jeg må gjøre en jobb med det en eller annen dag.
    Er nok litt mer å hente på høyttalerplassering og tweaking, selv om til og med lyttestolen nå er tweaket med Soundcare ;D




    For tiden har jeg snudd stua 180 grader og spiller helt motsatt veg av tidligere for å forsøke det også. Evig søken og dæsken så arti ja!
     

    Vedlegg

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.990
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk for en usedvanlig hyggelig kveld Hagto, timene fløy fort. Her var det massevis av godlyd.
    Jeg forstår godt hva du mener med at det er høytalere som vokser på en, jo lengre man lyttet, jo bedre ble de.
    Du nevnte at du ikke synes det var noen imponatorhøytaler, jeg er tildels enig, men de imponerte meg :)

    Så var det hyggelig og få med seg noen gode musikktips og ikke minst lære at det er fullt mulig og bruke 2.5 time fra Lyngdal til Egersund ;D
    Tar gjerne turen igjen, dette var kjempe koselig
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Vermin skrev:
    Takk for en usedvanlig hyggelig kveld Hagto, timene fløy fort. Her var det massevis av godlyd.
    Jeg forstår godt hva du mener med at det er høytalere som vokser på en, jo lengre man lyttet, jo bedre ble de.
    Du nevnte at du ikke synes det var noen imponatorhøytaler, jeg er tildels enig, men de imponerte meg :)

    Så var det hyggelig og få med seg noen gode musikktips og ikke minst lære at det er fullt mulig og bruke 2.5 time fra Lyngdal til Egersund ;D
    Tar gjerne turen igjen, dette var kjempe koselig
    Takk i like måte, meget hyggelig besøk og kveld. Fint at vi fant en del musikk du likte, lå strødd mye cd'er både i sofa og utover gulvet i dag tidlig.
    Bra du kom greit hjem i uværet, selv om det tok lang tid.



    Vermin i godlaget:





    Fikk også forsøkt Vermin sitt VTL røreffekttrinn på Harbeth'ene. Helt klart en lydmessig bra match. Er noe eget med den rørlyden. Etter gårsdagen å bedømme må dette effekttrinnet være mye god lyd for pengene, og jeg forstår nå hvorfor du er så glad i dette.
    Tar gjerne en reprise på denne kvelden :)


    VTL ST-85
    2X35 triodewatt med EL-34 rør:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn