Will do! Han hadde tenkt å forsøke høyere last.gut_man skrev:Hagto, du må si til Tomten at XV-1s må lastes høyere. Jeg har vekslet mellom 500 og 1000 ohm, og endt opp på 500. Lastes den lavere, blir lyden alt for mørk og ullen imo. Når det gjelder VTA, trives min Dyna best med nøytral VTA. Nydelig anlegg forøvrig!
Pratet med Kevin Scott for ett par dager siden om blandt annet rör vs transistorer på IBX-OBX modellene oh rör (Kondo) er foretrukket, men forutenom de to allerede nevnte merkene kommer også Sugden, det han bemerket spesiellt, er at det beste transistor resultatet kom med kl A forsterkere, senest ut der var en kunde med Luxman´s integrerte 30W kl A, og det borger jo godt for en mulig test med mine 30 Accuphase kl A watt ;D...Hagto skrev:Valentino skrev:Jeg liker trynet på Nagra.
Jeg har et spørsmål til folket. Disse LVene* driver kjoenik med en 300B-sak som vel har en utgangsimpedans på bortimot 2 ohm, og Hagto bruker en Burmester som nesten ikke har noen utgangsimpedans i det hele tatt. Vil ikke dette gi relativt store forskjeller i frekvensgang og hvordan hyttaleren låter? Eller driver LV med konjugatledd og slikt?
Gratulerer, Hagto. De er veldig pene.
Ser at flere bruker Lavardin sammen med LV, og har også sett mye Naim brukt.
Nydelig oppsett og kommentarer Hagto, Bösendorfer har nu dessverre blitt oppkjöpt av Yamaha og fikk enligt en Svensk forselger, ikke produsere under eget navn lengre, disse kommer nok bli en sjelden samler perle, de er ganske spesielle i sin oppbyggning og prinsipper, men får man de å synge, å du verdenHagto skrev:Lyden:
Imponerende bra ut fra slik som plassert. Høyttalerne sto i en vinkelkrok av stua, og meget nærme bakvegg. Likefullt var de stramme og tørre i lyden, når musikken var slik.
Dette er de høyttalerene jeg har hatt vanskeligst for å beskrive lyden fra.
De fleste høyttalere synes jeg har en slags signatur eller egenlyd, ikke slik med disse.
Her var det vanskelig å få tak på noen slags egenlyd. Disse høyttalerne forandret seg totalt etter hva slags musikk som ble spillt, merkelig og fasinerende. Og så slapp de totalt. Musikken slapp helt fri fra høyttalerene. Høyttalerene forsvant og ble helt usynlige, og de virket totalt sømløse fra bunn til topp.
En sjeldent flott lydmessig opplevelse, og en absolutt meget hyggelig vert!
Takk skal du ha Kenneth, gleder meg til neste gang![]()
Takker og bukker, kjente igjen den spesielle fronten på bildet ditt.Hagto skrev:110 poeng!RoDa skrev:Bösendorfer høyttalere
EDIT: VC-7 kanskje?
R![]()
Har stor tro på dette. Blir skikkelig spennende hvis du får dem til test!musicus skrev:Pratet med Kevin Scott for ett par dager siden om blandt annet rör vs transistorer på IBX-OBX modellene oh rör (Kondo) er foretrukket, men forutenom de to allerede nevnte merkene kommer også Sugden, det han bemerket spesiellt, er at det beste transistor resultatet kom med kl A forsterkere, senest ut der var en kunde med Luxman´s integrerte 30W kl A, og det borger jo godt for en mulig test med mine 30 Accuphase kl A watt ;D...
mvh
Spennende at du også har hørt godlyd på disse.musicus skrev:Nydelig oppsett og kommentarer Hagto, Bösendorfer har nu dessverre blitt oppkjöpt av Yamaha og fikk enligt en Svensk forselger, ikke produsere under eget navn lengre, disse kommer nok bli en sjelden samler perle, de er ganske spesielle i sin oppbyggning og prinsipper, men får man de å synge, å du verden...har hört de med McIntosh elektronikk :-\ og kan bare tenke meg hva det ville blitt med Nagra ;D ;D.......
mvh
Takk igjen for fine ord. Gjør så bra man kan, men har langt igjen til din omgang med ord. Følger imponert med i den fine tråden din.Hugh skrev:Nok en fjær i hatten for denne solskinnsreisen av en tråd. Anlegget er originalt og oser kvalitet laaaang vei. Vi snakker da osen fra den fineste Argentinske oksefilet i panna, ikke kjøttdeig.
Hagto forteller fint som vanlig og bildene er anlegget verdig! Takk for innsatsen!
Dette anlegget er en ypperlig representant for «musikk i normale omgivelser» skolen. Her vises det at førsteklasses design smelter inn i en pen stue og gjør det mulig for den lykkelige eier å nyte musikk på første klasse i siviliserte omgivelser.
Takk, og alltid gratis kaffe her.RoDa skrev:Takker og bukker, kjente igjen den spesielle fronten på bildet ditt.Hagto skrev:110 poeng!RoDa skrev:Bösendorfer høyttalere
EDIT: VC-7 kanskje?
R![]()
Men måtte google for å finne modell.
Håper poengene kan innkasseres i en kaffekopp eller to om jeg er på dine trakter?
Kjempefortsettelse på en kjempetråd, Hagto. Bildene dine blir bare bedre og bedre også.
Er veldig "tent" etter dine beskrivelse av lyden/høyttalerne.
Onde tunger sier at disse resonatorene bare duger til å gjengi piano og alt annet låter mindre vellykket.
Men dine beskrivelser er jo tvert imot de onde tungene, derfor: Spennende!
Mvh
Rolf
Takk for det. Synes også at Tomten er en heldig kar, men det synes jeg du også er, etter å ha kikket innom tråden din!Ti Kei skrev:Flott reportasje Hagto, som vanlig 8)
Tomten er en heldig kar...
Hei!gut_man skrev:Hagto, du må si til Tomten at XV-1s må lastes høyere. Jeg har vekslet mellom 500 og 1000 ohm, og endt opp på 500. Lastes den lavere, blir lyden alt for mørk og ullen imo. Når det gjelder VTA, trives min Dyna best med nøytral VTA. Nydelig anlegg forøvrig!
Bare hyggelig!Hagto skrev:Lyden:
En sjeldent flott lydmessig opplevelse, og en absolutt meget hyggelig vert!
Takk skal du ha Kenneth, gleder meg til neste gang![]()
Sier bare takk og bukker!kjoenik skrev:Ja, Tomten har et ualminnelig lekkert oppsett!
;D Blir ikke så mange, bare en liten smakebit.mteinum skrev:Dette er så typisk. Her tenker jeg på å finne senga, så begynner Hagto å legge ut bilder.... :;D
Fikk ikke helt forståelsen av dette, men det var noe nytt som disse italienerne hadde forsket fram. Jeg var opptatt med å stille opp de små vakre Laura høyttalerne ved siden av hverandre for fotografering da, så jeg fikk det ikke helt med meg dessverre.hifiguru skrev:Flotte bilder som vanlig hagto, rokken til mor er med... ;D Men den cd-spilleren, fikk du greie på hvorfor/hvordan den kunne spinne så sakte? Andre spinner jo ut av h...te inn i et minne men dette blir jo litt rart...må man vente til platen ska lese seg ferdig eller..?
Alltid hyggelig å besøke Paul og Marion!LydKarl skrev:Virkelig trivelige folk de har besøkt der, Hagto.
Og Laura er berre utrulig lekre.. Helsinki med sitt spennande design overbeviste forøvrig stort på Hortenmessa.
Måtte denne tråden aldri ta slutt.
musicus skrev:Enig med siste taler, måtte tråden fortsette lenge...
Men noe nytt med LVène Hagto? gjerne flere inntrykk og bilder![]()
...
mvh
Dette blir spennende lesning og ser frem til bildene ;D ....Hagto skrev:musicus skrev:Enig med siste taler, måtte tråden fortsette lenge...
Men noe nytt med LVène Hagto? gjerne flere inntrykk og bilder![]()
...
mvh
LV har fått noen klassiske, engelske, rørforsterkere som partnere istedet for Burmester. Fikk nye rør til disse i går, og nå koser jeg meg stort.
Har også byttet litt på kabler, tweaket litt osv.
Synes selv det blir bedre og bedre. I kveld blir det litt besøk, bl.a fra Egersund. Får se hva disse kresne, hornvante, gutta synes om slike småtasser. Blir nok tatt et par bilder.
Hagto skrev:I kveld blir det litt besøk, bl.a fra Egersund. Får se hva disse kresne, hornvante, gutta synes om slike småtasser. Blir nok tatt et par bilder.