Noen hvite Beldengreier?Hagto skrev:Og høyttalerkabler er....?
Noen hvite Beldengreier?Hagto skrev:Og høyttalerkabler er....?
Valentino skrev:Noen hvite Beldengreier?Hagto skrev:Og høyttalerkabler er....?
8) Well..........bedre enn man skulle tro. Solidcore ihvertfall!Valentino skrev:Må bli fet bass av slikt. 8)
Han bruker vel slikt som signalkabler :Valentino skrev:Må bli fet bass av slikt. 8)
RS får vel hjertestans om han ser dette.
Stemmer det, ihvertfall en meget nær slektning. Får vel kjeft av Solhaug nå at det er altfor lite tverrsnitt til høyttalerkablerKW skrev:Han bruker vel slikt som signalkabler :Valentino skrev:Må bli fet bass av slikt. 8)
RS får vel hjertestans om han ser dette.
Mvh.KW
Takk for det.FallenA skrev:Utrolig lekkert du hadde fått det på stua nå Hagto
Hele stua virker mye større nå når skilleveggen er borte.
HT kablene.... er det vanlig "TV" coax?
Ser ut til at du kanskje har gjort et skikkelig kupp her. Regner med at det er en 15'' nederst der? Vet du hva slags fabrikat elementer det er?cardas skrev:Dette er en studio monitor Court, Alan Parson og gutta i Pink Floyd sammarbeidet om til et projekt de holdt på med for en 12-15år siden. Det er ikke laget mange par av denne høyttaleren og de har vel heller aldri vært i salg over disk. Court går for å være en av de virkelig store pionerene av studio og PA systemer med ekstrem lydkvalitet. Det står ikke så mye på hjemme siden til Court men ta deg en kikkwww.courtacoustics.net
Alan Parson mener dette er den beste studiomonitoren han noen sinne har jobbet med ;D
Mvh
Andreas
Kabelen gjør anlegget mye mer spennende. Den åpner opp, det klinger ut, metallyder blir enda mer metall, lydbildet blir større osv. Vi synes vel at Chord Signature høyttalerkabelen (Chord sin toppmodell) har vært en ok kabel. Nå føles den (hos Arild) bare matt, trist, og kjedelig.Burnt_Island skrev:skal det byttes til superduperclear? jeg er litt nysgjerrig på cardas sin "eliteserie", og håper det kommer noen inntrykk av hvordan de høres (eller ikke høres)ut
Arild er ikke helt fornøyd med lyden enda. Ble kjedelig etter at Robert tok med seg Cardas'en. Den fikk liksom tingene på plass. Arild klager også litt på OC9-2 PU'en, som han ikke er helt fornøyd med.Elektron skrev:Hei!
Artig å lese om Arild sitt anlegg og hans prøving av kabler. Jeg deler til fulle deres erfaringer med Acapellaenes avslørende karakter. De er rett og slett nådeløse. Samtidig er det jo så fantastisk kjekt når du får de til noe jeg forstår at Arild nå har fått. Det skal bli spennende å høre hvis noen tar seg råd til en Cardas Beyond for det er mye penger særlig hvis en bruker litt lengde.
mvh Elektron
OhYeah skrev:Kjempefin tråd dette Hagto
Ble forøvrig litt nyfiken på denne omtalte Cardas Clear høyttalerkabelen (bruker selv Chord Signature). Finnes det noen forhandler på sørlandet? (Er ute etter å teste nye kabler til mine Summiter - aller helst biwire.)
mvh OhYeah
FallenA skrev:Hei der!
Har du merket noen endringer ved innspilling av IBXene dine?
Noe som har endret seg mtp. forskjeller mellom disse og OBX?
Ikke det ? ;DRoDa skrev:Du har en usedvanlig flott kåk, Hagto!
Disse LV kunne jeg godt tenkt meg å høre, mistenker at mine nyinnkjøpte Dali 104 ikke er heeelt der.
R
Takk for det.RoDa skrev:Du har en usedvanlig flott kåk, Hagto!
Disse LV kunne jeg godt tenkt meg å høre, mistenker at mine nyinnkjøpte Dali 104 ikke er heeelt der.
R
FallenA skrev:Spennende at du eksperimenterer så mye med plassering som du gjør.
Og utrolig morsomt at du får integrert "HiFien" din til å passe så godt inn i stue miljøet.
Har du gjort deg noen fler erfaringer mtp. plassering i forhold til vinkling, og avstand til vegger?
Registrerer at du ikke har så langt fra høyttaler til veggen bak.
Etter at du var innom på besøk så har jeg jobbet med den plagsomme boosten som jeg hadde i nedre mellomtone. (Den som gjorde damebrøstene så gedigne vettu).
Jeg gjorde da noe som jeg tidligere ikke har turt pga at jeg var redd for å miste lydbilde.
Jeg plasserte den mye lenger ut fra sidevegg, og vinklet noe mindre. Og voilà..... plutselig så slipper lyden mye bedre fra høyttaler, og de forsvinner i lydbildet. Gjennomsiktigheten i mellomtonen er på høyde med det beste jeg greide fra Magnepanene mine, og bassen strammer seg opp og spiller dypere. Hadde jeg ikke troddDet tilsier at det alltid er noe mer å hente, og noe som gjør at denne hobbyen i tillegg til å være morro, til tider kan være veldig frustrerende ;D
Når det kommer til lange kabelstrekk så er det klart at det kan virke fordyrende.
Du har ikke vurdert å lage deg noe av flatsølv?
Nei har ikke forsøkt Clear her, og har ingen ønsker om å forsøke dem i mitt anlegg. Er for dyre for meg, og da vil det sannsynligvis bare gjøre mer vondt enn godt.FallenA skrev:Helt klart at musikken kommer først. Har blitt mye musikk her også i det siste.
Når det kommer til kabler så er jo Cardas gode greier, og nå når du er kvitt delefilterboksene, så slipper du jo også de 2 ekstra settene som er nødvendig på OBX modellene.
Har du fått prøve de nye Cardas Clear som du skriver om tidligere i tråden?
Oj, tenkte bare spennende merker nå og 300B (Air Tight har vel bare 300B SET, som kanskje blir for lite).LMC skrev:de tre forsterkerne du nevner der kunne vel ikke vært mere ulike :
imo
mvh
Leif
Takk for grei forklaring. Lett forståelig for oss sjøfolk ;DLMC skrev:på en skala fra nøytral til svulstig ligger vel BP lengst til babord og AT lengst til styrbord som det heter for oss sjøfolk 8) AN er vel mellom midten og styrbord
uansett er det system-match som gjelder
imo
mvh
Leif