Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hæ? skiftet ut harbethene?

flotte horn, hagto.
    gratulerer.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.810
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Gago skrev:
    aha!
    pose og sekk-mentaliteten råder på sørlandet, ser jeg. ;D
    som enhver god sørlending(selv om jeg lever i eksil) så støtter jeg pose og sekk mentaliteten. Låter dette like bra som det ser ut?

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    De ser nydelig ut!

Er overbevist om en ting og det er at disse kommer du til å få skikkelig til.
    Høyttalere med den førlsomheten som disse og feks. RF-5 med skikkelige drivere som diskanter tar det lang lang lang tid med masse julig
    før de slepper skikkelig! Spill høyt lenge med masse variert bråke musikk så kommer de seg fortere! ;D

Nok en gang GRATULERER SÅ UTROLIG MYE HAGTO!!!!!

Mvh
    Andreas

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer fra meg også Hagto. Det var en spennende vri. Jeg har stor tro på tre som materiale i horn.

Mvh Elektron

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gratulerer med nye hornhøytalere. De ser griselekre ut!!!

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    Hagto skrev:
    Gago skrev:
    hæ? skiftet ut harbethene?

flotte horn, hagto.
    gratulerer.
    Nei har Harbeth også.
    Takk for gratulasjon.
    aha!
    Pose og sekk blir vel i dette tilfellet ikke så mye likevel sammenliknet med endel andre her på sentralen. Skal ikke nevne noen navn Gago ;) ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    H.R skrev:
    Gago skrev:
    aha!
    som enhver god sørlending(selv om jeg lever i eksil) så støtter jeg pose og sekk mentaliteten. Låter dette like bra som det ser ut?
    Litt usikker på det, men jeg synes det spiller ganske bra.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    cardas skrev:
    De ser nydelig ut!

Er overbevist om en ting og det er at disse kommer du til å få skikkelig til.
    Høyttalere med den førlsomheten som disse og feks. RF-5 med skikkelige drivere som diskanter tar det lang lang lang tid med masse julig
    før de slepper skikkelig! Spill høyt lenge med masse variert bråke musikk så kommer de seg fortere! ;D

Nok en gang GRATULERER SÅ UTROLIG MYE HAGTO!!!!!

Mvh
    Andreas

Takk, takk, takk ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Elektron skrev:
    Gratulerer fra meg også Hagto. Det var en spennende vri. Jeg har stor tro på tre som materiale i horn.

Mvh Elektron
    Takk, synes selv det ble en litt spennende vri. Og så synes jeg de var pene i stua.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    65finger skrev:
    Gratulerer med nye hornhøytalere. De ser griselekre ut!!!
    Takk for det.
    Følger med på AMT prosjektet ditt i stallen. Synes det er skikkelig spennende.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nye høytalere! Har selv hatt disse en periode. For å få bass, måtte jeg ha de temmlig nære bakvegg, men dynamikken var strålende i det... At de krever litt av justeringer er jeg ikke i tvil om, men de er billige og morsomme på samme tid ! :)

M

musicus

Gjest
    Flotte htére hagto! har selv blitt nysgjerrig på horn etter en särdeles hyggelig opplevelse hos en kompis med Avantgarde og Nagra ;) ;D ....

mvh

M

musicus

Gjest
    impulse skrev:
    Litt OT, men skitt au...Det var jaggu på tide,musicus! ;)
    Hehe, ja du kan så si, hvem vet hvilke htére som lurer rundt neste bytte (ingen konkrete bytteplaner pr idag, kilde derimot) ;) ;D.....

edit: däven der fikk jeg også en stjerne til for å skrive ot i tråden din hagto ;D...

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    musicus skrev:
    har selv blitt nysgjerrig på horn etter en särdeles hyggelig opplevelse hos en kompis med Avantgarde og Nagra ;) ;D ....

mvh

jassågitt. ;D

ag ruler, vet du.
    før skiftet jeg høyttalere 2-3 ganger i året.
    de siste 4 årene har jeg levd med ag, riktignok med jevn oppgradering fra uno-duo-mezzo.

M

musicus

Gjest
    Kjenner meg vel egentlig ganske så komfortabel med LVéne enda, men man vet jo aldri, plass er vel ikke noe jeg har overflod av i leiligheten her, men det ordner seg vel også i fremtiden, og da kanskje, den var iaf meget overbevisende den demoén jeg fikk ;D....

mvh

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    HCS skrev:
    Gratulerer med nye høytalere! Har selv hatt disse en periode. For å få bass, måtte jeg ha de temmlig nære bakvegg, men dynamikken var strålende i det... At de krever litt av justeringer er jeg ikke i tvil om, men de er billige og morsomme på samme tid ! :)
    Takk. Er litt overrasket over at de kunne stå så nærme bakvegg. Da også med tanke på at bassport vender bakover. Stram, tørr, og hurtig bass hos meg.
    Brukbart trøkk selv om det bare er med et 300B per side.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    musicus skrev:
    Flotte htére hagto! har selv blitt nysgjerrig på horn etter en särdeles hyggelig opplevelse hos en kompis med Avantgarde og Nagra ;) ;D ....

mvh
    Har også hørt noen gode demoer på Avantgarde. Synes selv at de blir litt store i stua.
    Men tøfft ville det nok vært.
    Ett kjent medlem her på sentralen(fra Egersund) har ofte ymtet frampå om jeg vil låne hans Avantgarde, og forsøke her en periode. Har stått over til nå, selv om det har fristet.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.189
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Steike f... kor du boltrer deg i høyttalere, Hagto!
    Da jeg så det første bildet trodde jeg et øyeblikk at det var LV horn, og at 40.1 var blitt forsmådd.
    Jaja, mer enn greie ventehøyttalere ser det ut som. ;)
    Hvis 40.1 skulle tape kampen mot disse vet du hvor de eventuelt kan deponeres.

Jørgen

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Til Brasse.... takk for skryteinnlegg.

Til Jøgga.... har vært innom 'Klassereisen'. Ser ut som du boltrer deg litt du også ;)
    Forslag angående deponering er notert.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hifilivet er vanskelig. Man blir aldri helt fornøyd.

Er jeg på besøk hos Arild så hører jeg den fantastiske diskantgjengivelsen fra Acapellaene hans, som jeg nok aldri vil få til.
    Er jeg hos Kurtis eller Levinson med deres store lytterom og høyttalere langt ut på gulvet hører jeg et enormt stort og luftig lydbilde som jeg nok aldri vil få til.
    Er jeg på besøk hos Robert i hans akustisk gode lytterom, og hans Linn og Living Voice, spiller det slik musikk. Det svinger slik, og man blir aldri lyttetrett, bare dratt inn i musikken. Tror nok aldri jeg vil få det til.
    Er jeg på rogalanskanten og hører på deres Avantgardehøyttalere er det en slik dynamikk som jeg nok aldri får til.
    Og så vil jeg ha mellomtonen til Harbeth.

Ahh....I give a damn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Ja det er ikke enkelt Hagto. For min del prøver jeg å gå etter om et anlegg gir meg et dypere/nytt perspektiv på musikk som jeg kjenner. Jeg har funnet ut at det blir jeg aldri lei av, mens alt det andre er skruen uten ende ;)
    Men altså, når det er sagt så kan jeg ikke nekte for at jeg setter pris på en skikkelig high-end (lyd)opplevelse i ny og ne :)

Får du til de nye horna dine?

Asbjørn

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Nightpuma skrev:
    Ja det er ikke enkelt Hagto.
    Asbjørn
    Ikke lett å finne høyttalere som har alt nei.
    Som noen sier så vokser ikke gode høyttalere på trær.
    Men for å være helt sikker så tok jeg en tur ut i gata her i dag tidlig.
    De hadde rett. Det eneste jeg fant i trærne her ihvertfall var dette:

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, kjenner meg igjen i det du skriver, hagto.
    man må bare finne sin greie, og avfinne seg med at andre har ting man ikke helt kan kopiere.

jeg ler godt av folk som postulerer "det eneste rette".
    nå for tiden er det jo en liten klan som synger dipolens høysang.
    dem om det.
    det hjelper fan ikke å ha den beste lyden "på pairet".

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.389
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gode innlegg fra Hagto og Gago.
    Ny-Rolf har tenkt å bare skrive positive innlegg, og la vær istedet for å skrive negative. ;)
    Det bare er slik at man ikke får "best på alt" høyttalere eller elektronikk.
    Selvsagt kan man få til "best for meg", men det er jo nettopp fordi man selv har forsaket noen egeskaper man ikke setter høyt eller bryr seg om. De kan veldig gjerne være kritisk viktige for andre mennesker i sine oppsett.

Jeg synes det er berikende å forsøke og sette seg inn i hva personen jeg møter/besøker ønsker å oppnå med anelgget sitt, og fryde meg over de egenskapene istedet for å irritere meg over det som eventuelt mangler.
    Har jo selvsagt hørt meget dyre oppsett hvor jeg ikke har reagert på noe som mangler, men for de fleste av oss som har normale lønninger og normal gjeldsbyrde så blir det med drømmen å eie slike oppsett.

Da får man istedet gjøre de kompromisser som er minst ødeleggende for sin egen musikkopplevelsesglede foran anlegget.
    Denne tråden er en av de som får meg i godt humør, Hagto, takk for at du fortsetter å dele dine opplevelser med oss! :)

Mvh
    Rolf

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    Gode innlegg fra Hagto og Gago.
    Ny-Rolf har tenkt å bare skrive positive innlegg, og la vær istedet for å skrive negative. ;)
    Det bare er slik at man ikke får "best på alt" høyttalere eller elektronikk.
    Selvsagt kan man få til "best for meg", men det er jo nettopp fordi man selv har forsaket noen egeskaper man ikke setter høyt eller bryr seg om. De kan veldig gjerne være kritisk viktige for andre mennesker i sine oppsett.

Jeg synes det er berikende å forsøke og sette seg inn i hva personen jeg møter/besøker ønsker å oppnå med anelgget sitt, og fryde meg over de egenskapene istedet for å irritere meg over det som eventuelt mangler.
    Har jo selvsagt hørt meget dyre oppsett hvor jeg ikke har reagert på noe som mangler, men for de fleste av oss som har normale lønninger og normal gjeldsbyrde så blir det med drømmen å eie slike oppsett.

Da får man istedet gjøre de kompromisser som er minst ødeleggende for sin egen musikkopplevelsesglede foran anlegget.
    Denne tråden er en av de som får meg i godt humør, Hagto, takk for at du fortsetter å dele dine opplevelser med oss! :)

Mvh
    Rolf
    Veldig enig med det du skriver her Roda! Godt å lese at ny-rolf er her inne. denne tråden er fantastisk

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Veldig koselig bilde med pusene på sørlandet om vinteren, får helt hjemlengsel :'(

Asbjørn

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    Nightpuma skrev:
    Ja det er ikke enkelt Hagto.
    Asbjørn
    Ikke lett å finne høyttalere som har alt nei.
    Som noen sier så vokser ikke gode høyttalere på trær.
    Men for å være helt sikker så tok jeg en tur ut i gata her i dag tidlig.
    De hadde rett. Det eneste jeg fant i trærne her ihvertfall var dette:
    Hvor ble det av alle kjøttmeisene og dompapene? ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Nightpuma skrev:
    Får du til de nye horna dine?
    Asbjørn

Får dem til ganske bra ja. Det er uvante høyttalere for meg. Merker at det tar lang tid for å bli fortrolig og kjent med disse.
    De lyder ikke som høyttalere jeg er vant med. Man hører også at det er hornhøyttalere.
    Er kanskje litt naknere og mindre organisk i mellomtonen enn for eksempel Harbeth. Litt annerledes. Er åpne og gir ofte livefølelse. Dog ikke helt åpne/klare med de medfølgende kablene mellom horn og basseksjon.
    De responderer mye på tweaking. Underlag, avstand fra veggen bak, og vinkling.
    Synes også at de førnevnte kablene som fulgte med til hornet var litt runde og dulle i lyden. Åpnet ikke helt opp.

Bruker nå innvendig Cardaskabel istedet, og har satt på en liten bybee på plusslederen.

Elementene har klemterminaler. Tar ikke lang tid å ta ut delefilter. Ingen lodding.
    Hadde vært artig å lage et nytt delefilter med superkomponenter. Kun få minutter å skifte fra det ene til det andre.

Men synes de spiller bra. Artig med så lettdrevne saker. Merker dynamikken som gjør dem mer spennende. Også morsom å flytte og tweake litt når de responderer såpass mye på det. Besøkende alle som en har gitt positive tilbakemeldinger :)

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    Godt å høre at det ikke ble helt totalt feil med M12. De låter nok ikke helt mainstream, men litt småtweaking var de egentlig litt sjarmerende i sin spillestil slik jeg minnes dem. Var lenge i tvil hvilket høyttalerpar jeg skulle beholde, men utvalget av Sandringhamer på brukbørsen den gang var nok litt medvirkende til valget. Nå er det aktiv deling og store eksterne basskasser som tys til for å gjenvinne litt av dynamikken. ::)

Mvh. Johan

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.207
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det delefilteret er det noe som kan gjøres med, ikke yber high end, men greit nok.
    Men først av alt er disse høyttalerne et møbel, et håndverk. De er rett og slett gode å hvile øynene på.
    Har hørt dem en gang bare, desverre. I et oppsett jeg ikke kjente godt.

Håvard

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk til Gago og Roda for fine innlegg. Er selvfølgelig enig med begge to.
    Ikke lett å få til helt som man ønsker med begrenset økonomi og ikke ideellt lytterom.
    Man får finne sin greie og gjøre det beste ut av det.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Rojoh skrev:
    Godt å høre at det ikke ble helt totalt feil med M12. De låter nok ikke helt mainstream, men litt småtweaking var de egentlig litt sjarmerende i sin spillestil slik jeg minnes dem. Var lenge i tvil hvilket høyttalerpar jeg skulle beholde, men utvalget av Sandringhamer på brukbørsen den gang var nok litt medvirkende til valget. Nå er det aktiv deling og store eksterne basskasser som tys til for å gjenvinne litt av dynamikken. ::)

Mvh. Johan
    Takker for gode råd før handel. Kommer nok til å bli her en god stund. Var litt skeptisk før kjøp men synes det har vært gøy til nå. Får se hvor god lyd man kan få til fra dem.
    Har sett basskassene dine i tråden din. Ser ut som du koser deg.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Haavard skrev:
    Det delefilteret er det noe som kan gjøres med, ikke yber high end, men greit nok.
    Men først av alt er disse høyttalerne et møbel, et håndverk. De er rett og slett gode å hvile øynene på.
    Har hørt dem en gang bare, desverre. I et oppsett jeg ikke kjente godt.

Håvard
    Kjenner det kribler litt. Får se om jeg får målt opp det gamle filteret en dag.
    Enig i at finishen til høyttalerene kan man ikke klage på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn