Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hagto skrev:
    bjornh skrev:
    Hvor ble det av alle kjøttmeisene og dompapene? ;D
    Kanskje spist opp av alle kattene?
    Nej de sitter da inne hos deg og kvitrer i takt med horna som du lot stå å spille da du sprang ut med kameraet ;)

Puma

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    God beskrivelse du gir av horna, skjønner nok hva du mener. Når det gjelder oppgradering av delefilter har jeg selv prøvd på det to ganger og hver gang har de originale lortekomponentene spilt bedre enn audiofiljuvelene. Så hvis du skal i gang vil jeg anbefale deg å ta en tig av gangen. Duelundmotstander i serien med diskant/mellomtone er nå iallefall en sikker vinner. Det er ikke noe å lure på.

Jeg har forresten også endt opp med to anlegg :) Jeg syntes nesten min kjære familie måtte ha noe de kunne spille på i stua, og de har fått et par Spendor S3/5, Meridian 506.20, Acuuphase T-101 tuner og forsterker jobber jeg med å finne. Det føles veldig deilig å servere Hakkebakkskogen med så lekker lyd til datteren min kan du tro. Du vet det var det der med tidlig krøkes....

Asbjørn

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.152
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    godt poeng med ungene
    her fores de med rør og vintage Altec
    mvh
    Leif

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Huff, huff. Arild er nedbrutt og trist.

Ungdommene tøyser litt i stua til Arild. En jente puffer til en gutt. Gutten lander i en stor lenestol med hjul. Lenestolen fyker inn i utsiden på den ene Acapellahøyttaleren.
    Høyttaleren fyker videre i luften og velter over anlegget og bl.a Wavac monoblokkene.
    Sand og glassbiter over hele gulvet. Ødelagt for noen hundre tusen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hagto skrev:

Ungdommene tøyser litt i stua til Arild. En jente puffer til en gutt. Gutten lander i en stor lenestol med hjul. Lenestolen fyker inn i utsiden på den ene Acapellahøyttaleren.
    Høyttaleren fyker videre i luften og velter over anlegget og bl.a Wavac monoblokkene.
    Utrolig trist! håper forsikringen er i orden :-\

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takstmann kommer sannsynligvis i morgen.
    Meget spent på hva og hvor mye han får dekket.

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Å nei det var trist, han har min fulle medfølelse. Krysser fingrene for at han får det erstattet.

Asbjørn

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Stakkers Arild, tenk å være så uheldig. Det er noen kilo som går i bakken når en slik høytaler velter. Vi får inderlig håpe at dette løser seg til alles beste.

mvh Elektron

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27
    Utrolig kjedelig, dypeste medfølelse herifra.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Stakkars mann. Jeg kjente det i magen da jeg leste den gruoppvekkende beskrivelsen din. Han har min aller dypeste medfølelse.

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Det var kjempetrist, den dypeste medfølelse også herfra. Håper han får det dekket på forsikringen.

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig trist, håper det meste eller alt blir dekket :'(

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.189
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nei og nei! Hva skal man egentlig si? Kondolerer

Av og til er det bra at vi slipper å se bilder, det der var jo ikke et hvilket som helst system heller.

Det får meg til å tenke litt på egen situasjon og risiko, at vi kan jo ikke forhindre folk fra å leve et normalt aktivt og sosialt liv, selv om man har hifi i stua. Det gjelder barn og unge, og det gjelder sosiale og festlige lag. Da må det være sånn at slike ting faktisk kan skje, og det må vi leve med.
    Forsikring er også et tema flere av oss kan trenge å tenke gjennom, men det får bli en annen tråd.
    Håper han får best mulig dekning etter denne ulykken.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Skulle hilse fra Arild og takke for sympatierklæringene. Han leser her inne, men skriver ikke.
    Han har snakket med takstmann i dag. Takstmannen kommer på onsdag.
    Får håpe at det ordner seg brukbart.

Enig med Jøgga at slike episoder gjør at man tenker litt.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    bambadoo skrev:
    Spørs om takstmann tror på prisen da :)

Ja det var det da. Får vel litt sjokk.
    Må vel ordnes opp prislister/kvitteringer. Arild har hatt uhell en gang tidligere, lynnedslag. Han manglet den gang noen kvitteringer. Da godtok de priser sendt fra importører/forhandlere.

RL

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2004
    Antall liker
    1
    Trist sak, men det pleie å ordna seg for snille gutter.

mvh RL

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RL skrev:

mvh RL
    Da burde det ihertfall ordne seg for Arild!

Og det ser det ut til å gjøre også. Viser seg at Arild har en meget god tabbeforsikring. Denne ser ut til å dekke hele 'tabben' :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:

Huff! Det høres ut som om dette kanskje ordner seg, men det er ganske unødvendig at slikt tull skjer. Har en kamerat som har en liknende historie, bare at der gikk "kun" den ene høyttaleren rett i gulvet..!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    RL skrev:

mvh RL

Og det ser det ut til å gjøre også. Viser seg at Arild har en meget god tabbeforsikring. Denne ser ut til å dekke hele 'tabben' :)
    Takk og lov.
    Det er når slikt eller lignende skjer at en er glad for at noen få ekstra kr. pr. mvd. er brukt på en slik forsikring ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe med akkurat det...!!

C

Cyber

Gjest
    Heldigvis har jeg en slik med i innboforsikringen, men kjipt hvis en ikke har det.

D

Dilla

Gjest
    Flott at det ordnet seg til det beste for hainn Arild!

Fikk just årsregningen fra Gjensidige, nå skal det jammmen sjekkes ut hva en skikkelig innbo forsikring koster. Med barn i hus kan en utvidet forsikring fort være verdt pengene og vel så det...

Godt det ordnet seg!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hagto skrev:
    RL skrev:

mvh RL

Godt å lese at det ordner seg :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.810
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    Hagto skrev:
    RL skrev:

mvh RL

Godt å lese at det ordner seg :)
    Godt å høre, har hørt om de som har vært mindre heldige og havnet i lang tvist med forsikringselskapet.

For en tid tilbake så tegnet jeg også ny forsikring som innebærer tabbe. Forsikringsagenten tok seg faktisk tid til å komme å se på hvordan ting stod til og hvordan ting var plassert, samt bekreftet å ha sett CD og DVD samlingen, og fått det dokumentert hos forsikringselskapet. Lagrer også bilde av enheten sammen med serienummer på en gratis epost adresse samt komplett innhold av musikk og film bibliotek.
    Mye arbeide - ja, men tror at dersom noen kommer å tømmer huset - så har jeg iallefall en ganske stor troverdighet hos forsikringsselskapet :)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da har jeg hatt meget hyggelig besøk. Vermin, gut_man, og Gago. Virket som de var greit fornøyd, men både ører og målinger viste vel at jeg trenger en Valentino i taket.
    Det ble spillt både på hornhøyttalerne og Harbeth.
    Takk for besøk!

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Så morsk Vermin er da ::) ....savna han no black metall? 8)
    Regner med at det var et trivelig treff.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    BHO skrev:
    Dette var tidlig på kvelden. Han klaget på musikken fra begynnelsen, men når han fikk det som han ville kom humøret. Kvelden ble nok et lite sjokk både for anlegget og naboene ;D Meget trivelig, det var det.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Valentino skrev:
    Hagto skrev:
    en Valentino i taket
    Bilder i hodet.
    Bilder i hodet ja.
    Jeg har hele tiden strevet med å få til klangen i rommet. Dette ble kommentert i går kveld også med klapping og måling. Valentino er blitt et begrep. Ingen tenkte eller nevnte noe om diffusor eller absorbenter. Alle så med en gang for seg bildet av Valentino's stuetak ;)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    BHO skrev:
    Hehe, bare tatt i et svakt øyeblikk. Er jo for det meste blid og grei ;)

Takk for besøket Hagto, hyggelig som alltid med Lyngdalstur.
    Morsomt og høre på disse sakene dine da vettu, stadig noe nytt ;D

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    82
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    Helloen gutter.

Synd jeg er i Lyngdal denne helga :(
    Prioriterer hytteliv og familieliv her nede i snøen på Spangereid 8)
    Håper dere hadde en fin kveld ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hagto skrev:
    Da har jeg hatt meget hyggelig besøk. Vermin, gut_man, og Gago. Virket som de var greit fornøyd, men både ører og målinger viste vel at jeg trenger en Valentino i taket.
    Det ble spillt både på hornhøyttalerne og Harbeth.
    Takk for besøk!
    Gutta boys :)

Ser da ut som de koser seg, bortsett fra odelsgutten ;D
    Bare kødde Verm :)

/jan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Hagto skrev:
    Valentino skrev:
    Hagto skrev:
    en Valentino i taket
    Bilder i hodet.
    Bilder i hodet ja.
    Jeg har hele tiden strevet med å få til klangen i rommet. Dette ble kommentert i går kveld også med klapping og måling. Valentino er blitt et begrep. Ingen tenkte eller nevnte noe om diffusor eller absorbenter. Alle så med en gang for seg bildet av Valentino's stuetak ;)
    Takk for en hyggelig kveld Hagto! Hyggelig selskap, god lyd og fortreffelige pølser som formann Gago hadde beordret :)

Valentino er jo oppfostret på sild og poteter i Hugh end land han. Med navn og gener i orden, samt gode oppvekstvillkår kan han trygt stå frem som et subjektivist ikon. Han er en god representant for den avarten audiofile, og jammen tar vi ikke etter både den ene og den andre. Medbragt RTA applikasjon på iPhone er et kjekt leketøy og bekreftet det vi hørte hos Hagto denne kvelden.

Horn; en positiv opplevelse både lydmessig og ikke minst estetisk. Disse tassene var nydelige, med et flott treverk som bidro positivt i et ellers utsøkt interiør. Lyden av hønna; Bassen var imponerende godt integrert med tanke på at en 12" i trykk kammer skal holde følge med et forholdsvis lite fulltone horn. Mellomtonen var helt grei når man satt i sweet spot, endret dramatisk karakter når man beveget seg litt utover sidene og ble litt tynn da. I sammenligning med Harbethene som ble dratt frem senere på kvelden, fremsto mellomtonen som litt lite organisk. Jeg satt også og savnet litt av den forventede briljansen til dCS spilleren på hornene, en måling bekreftet at musikken rullet av litt tidlig oppover og dermed kom ikke den fantastiske toppen på dCS frem skikkelig. Alt i alt en kul høyttaler som sikkert kunne hatt godt av en super tweeter for å yte oppløsningen i en glitrende signalkilde full rettferdighet. For en mindre briljant kilde, er det ikke sikkert at savnet hadde vært så stort. Jeg koste meg i sweetspot og likte dynamikken og sammenhengen i lyden.

Harbeth; Gago ville absolutt høre Harbeth og Hagto var ikke vanskelig å be. "Harbeth time" utbasunerte han, dro på seg arbeidshansker og forsvant ut på et annet rom. Inn kom han bærende med to små høyttalere som jeg ikke har hørt på før. Skepsisen til et toveis system som med grillene på, mest av alt minner om 80 tallets typiske størrelse på folkeutgaven av stue stereo. Finshen var imidlertid pen, og jeg likte utseende bedre med fronttrekket på. De ble plassert oppå bass kassene til hornsystemet, og var sikkert litt høyt plassert i forhold til ideell lyttehøyde, men du verden som de spilte. De hadde sine naturlige begrensninger nedover i frekvensområdet, men det de kunne, kunne de meget bra! Bassen rullet av på en behagelig og naturlig måte, og på vanlig musikk var det ikke som om man satt og savnet noe. Når Vermin fikk viljen og tro på med litt hardere musikk syntes jeg faktisk at det var imponerende trøkk i stortromme og bass ganger. Mellomtonen på Harbeth var nydelig rett og slett, diskanten lot også dCS spillerens oppløsning skinne gjennom. Jeg var veldig imponert over denne lille tassen av en høyttaler og kunne veldig godt levd med denne. Når poden skal på hybel og kjøpe seg anlegg tror jeg faktisk at jeg skal prøve å få tak i et par brukte Harbeth til ham. Det må være en drømme høyttaler for en musikkelsker med audiofile tendenser.

Håper vi får komme på besøk flere ganger Hagto, for dette ga mersmak på alle vis. Og for all del ta turen innom hvis du får lyst på en luftetur :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for igår, hagto. vi glemte jo helt at du hadde naboer....

harbeth spilte veldig bra, og det noe overraskende med kun et stk 300b pr. side...

vermin savnet nok pils like mye som han savnet satanmusikk.

idag er det forøvrig kjemepevær i okka by. litt kaffe for å utvide hjelmen litt, så tar vi fatt på dagens haifai maraton.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som dere hadde et trivelig treff!
    Interessante beskrivelser av lyden gut_man. Harbeth har jeg hørt hos ivarlo, og de har kvaliteter jeg setter pris på.

Ellers må jeg si det var godt å lese at det ordner seg for Arild.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger. En spesiell takk til gut_man for en slik lang og fin lytterapport. Synes han beskrev lyden bra.
    Synes selvsagt også det var spesiellt hyggelig at Harbeth, som er blitt et slags hjertebarn for meg, ble så godt likt.
    Tar gjerne en slik kveld igjen med slikt hyggelig selskap.
    Nå er det 40 års-kalas til lillebror. God kveld.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn