65finger skrev:
Hvorfor?
Min ringe egenerfaring taler kun for å ikke kjøpe plasma. Mer følsom for strølys, avgir masse varme (Hvis man ikke aktiverer "strømsparing", som igjen gjør at bildekvaliteten suger), innbrenningsproblemer (Min har ikke fått noen permanent innbrenning, men jeg synes likevel det er irriterende når konturene fra et bilde med skarpe kontraster henger igjen på skjermen i et halvminutt dersom jeg har hatt et program på pause i noen minutter.), tykkere skjerm og høyere vekt. Mer følsom for transportskader og avhengig av å transoporteres på korrekt måte er den også, selv om det "problemet" er ganske kortvarig.
LED har kanskje på papiret litt slappere kontroll på fargenyanser og litt dårligere sortnivå, og for å sette seg ned i en mørk hjemmekinosal og kose seg med en spillefilm kan jeg forstå at plasma mange ganger gir det beste bildet, men for generell tv-kikking og allround bruk med en dvd/blu-ray i ny og ne, er LED i mitt hode en mye mer brukervennlig løsning.
Mine to TV-er er for protokollen i den lavere prisklasse, hvis det mot formodning skulle være andre forskjeller mellom LED og plasma i høyere prissegmenter:
Samsung UE40D5005PW og
LG 50PV350.