Vidar P skrev:
HåkonN skrev:
Naim-menigheten kommer neppe til å bli fornøyd så lenge det ikke lyser neon-grønt av alle logoene i anlegget uansett, men det er nå heldigvis noen flere produsenter her i verden enn Naim som klarer å markere seg internasjonalt.
Bare sånn for ordens skyld; dersom det er meg du refererer til som Naim-menigheten, siden jeg er eneste Naim-eier med brukererfaring fra apparatene nevnt i denne tråden (?), så må jeg få lov å vise til mine tidligere innlegg i tråden. Jeg har ikke på et eneste tidspunkt i et eneste innlegg fremmet noen form for mening om at Naim er det som teller her. Jeg har på ingen måte vært pro-Naim på den måten som kanskje ligger i utsagnet ditt.
Tvert om har jeg vel svart saklig og informativt etter beste evne på de spørsmål andre har kommet med vedr Naim i en slik kontekst, siden jeg selv eier og har eid alle Naim-apparatene som har vært dratt frem; og latt det bli med det. Uten å en eneste gang pushe noe som helst Naim på noen. Jeg har latt debatten gå med forslag til utstyr, og har ikke lagt meg oppi det i det hele tatt; men derimot reflektert omkring innfallsvinkler til å få best mulig lyd fra B&W 800D basert på at jeg har en bred interesse for hifi generelt, og britisk hifi spesielt. Utover det har jeg ingen særskilt interesse for hva andre velger av utstyr, slik sett.
Andre har foreslått plenty merker og apparater, jeg har ikke det, bare legg merke til det. Bare for å poengtere det. Håper du er enig?
Hei Vidar,
Nå er det vel muligens ikke meg som burde svart på denne men som en "uhilda tredje person" så er det nå min mening at når eg leste innlegget fra HakonN at det var mer som en spøk og ikke myntet på deg. Jeg har nå følgt med på tråden eg og uten å få med meg hvem som eier den og den Naim komponenten.
Man må vel kunne tåle litt når man er medlem av Naim menigheten, selv denne tråden er jo for en liten baby å regne hvis man sammenligner med naim vennetråden, det viser jo at det er mange som er veldig fornøyd og opptatt av Naim og det er helt sikkert gode produkter.
Når det er sagt og dette er jo ikke myntet på deg så er jeg veldig mye enig i det HakonN skriver, dvs at eg tror at hvis det er god kvalitet og riktig satt sammen så er det veldig mye som vil låte bra, problemet for de aller fleste av oss er at vi ikke får testet så mye i egen stue på dette nivået, og det vi da har er ofte våres referanse og noe vi enkelt og med god samvittighet kan anbefale videre.
For min del som var fornøyd med det gamle dCS systemet så var det naturlig å gå for samme merke igjen, det blir på en måte litt lojalitet til noe man er fornøyd med på samme måte som mange har til foreks et bilmerke, det er ikke dermed sagt at det er det riktige valget men man safer også litt.
Det er mye som spiller inn, når jeg kjøpte mine sonus faber strad nye så er det en kjensgjerning når jeg ser på prisforskjellen mellom disse og de Jamo Oriel jeg da solgte at jammen var Orielene bra også, helt på høyde vil eg si på mellomtone og diskant så rent lydmessig kan eksempelvis ikke en slik investering forsvares, men da kommer eierglede etc, design og andre momenter inn som for meg betyr mye.
Videre er jeg enig i som HakonN sier at musikk ofte brukes når man er alene, og film etc mer sosialt/sammen med andre, dette er også mitt mønster men siden jeg har to stuer har jeg valgt å skille dette, fordel er at man da i en familie slipper å prioritere om noen ønsker å se på tv, andre på musikk så en løsning som passer for meg.
Imidlertid siden jeg også liker godt å se en god film hadde jeg nok satt opp anlegg selv som var myntet på begge deler hvis denne løsningen ikke var mulig, men ikke dermed sagt på samme måte og med samme produkter som trådstarter.
Når det er sagt så kjenner jeg altfor lite til endel av de produktene som er nevnt i denne tråden, men som en av de som har hørt hva en god kilde kan ha og si og jeg har også hatt positive opplevelser på forskjeller på kabler/strømsiden etc så vil eg nå tro at det er mer å hente på to kanals med et dedikert oppsett, men tilfredstillelsen med små kompromisser kan veie mer enn opp hvis man klarer å forene både musikk og film. Problemet oppstår vel først hvis man låner med seg /prøver noen produkter kansje kun tiltenkt to kanals og det låter bedre, da er det nok vanskelig å gå tilbake igjen.
Det var da bare noen tanker fra min side på en ellers rolig dag på jobb offshore uten musikk tilgjengelig i noe godt format
Mvh
Geir