Jeg har ikke hatt platespiller på mange år ,men når jeg først skal ha en i hus bør det være meget god og pen etter min smak ,jeg må jo ha noe som låter like bra/bedre en cd plater.
Jeg har sett meg ut endel spillere som jeg kunne tenke meg å kjøpe.
Linn sondek LP12
Rega planer 3
Rega planer 25
Sansui SR-636 det selges en deffekt noe som hadde vært midt i blinken hvis disse låter godt.
(denne har jeg nå kjøpt)
Dual og thorens spillere er også noe jeg vurderer
men siden jeg ikke har greie på slikt kunne jeg godt tenke meg en spiller som i utgangspunktet god tonearm og ,det vil også være ett pluss hvis det er lett tilgjengelige deler til spilleren dersom noe skulle gå i stykker som motor,reim etc
rett og slett en spiller der en kan spørre om råd for å finnene en match ende pickup og riaa forforsterker.
Lydmessig ønsker jeg meg en spiller som gir mye "driv" ,dynamikk og engasjerende å høre på , det er ikke så nøye om den ikke spiller nøytralt
Takker for svar!
Jeg har sett meg ut endel spillere som jeg kunne tenke meg å kjøpe.
Linn sondek LP12
Rega planer 3
Rega planer 25
Sansui SR-636 det selges en deffekt noe som hadde vært midt i blinken hvis disse låter godt.
(denne har jeg nå kjøpt)
Dual og thorens spillere er også noe jeg vurderer
men siden jeg ikke har greie på slikt kunne jeg godt tenke meg en spiller som i utgangspunktet god tonearm og ,det vil også være ett pluss hvis det er lett tilgjengelige deler til spilleren dersom noe skulle gå i stykker som motor,reim etc
rett og slett en spiller der en kan spørre om råd for å finnene en match ende pickup og riaa forforsterker.
Lydmessig ønsker jeg meg en spiller som gir mye "driv" ,dynamikk og engasjerende å høre på , det er ikke så nøye om den ikke spiller nøytralt
Takker for svar!