Hjelp til valg av brukt platespiller

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Jeg har ikke hatt platespiller på mange år ,men når jeg først skal ha en i hus bør det være meget god og pen etter min smak ,jeg må jo ha noe som låter like bra/bedre en cd plater.
Jeg har sett meg ut endel spillere som jeg kunne tenke meg å kjøpe.

Linn sondek LP12

Rega planer 3

Rega planer 25

Sansui SR-636 det selges en deffekt noe som hadde vært midt i blinken hvis disse låter godt.
(denne har jeg nå kjøpt)

Dual og thorens spillere er også noe jeg vurderer


men siden jeg ikke har greie på slikt kunne jeg godt tenke meg en spiller som i utgangspunktet  god tonearm og ,det vil også være ett pluss hvis det er lett tilgjengelige deler til spilleren dersom noe skulle gå i stykker som motor,reim etc
rett og slett en spiller der en kan spørre om råd for å finnene en match ende pickup og riaa forforsterker.

Lydmessig ønsker jeg meg en spiller som gir mye "driv" ,dynamikk og engasjerende å høre på , det er ikke så nøye om den ikke spiller nøytralt

Takker for svar!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Akkurat nå ligger det en Rega P25 til 5.900,- på finn.no. Det er en utrolig god spiller til den prisen, og burde virkelig oppfylle kravene du har til lydsignatur. Pen er den også! Løp og kjøp! Eller løp og ring! ;-)
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Jeg har ikke hatt platespiller på mange år ,men når jeg først skal ha en i hus bør det være meget god og pen etter min smak ,jeg må jo ha noe som låter like bra/bedre en cd plater.
Jeg har sett meg ut endel spillere som jeg kunne tenke meg å kjøpe.

Linn sondek LP12
Rega planer 3
Rega planer 25
det selges en deffekt Sansui SR-636 noe som hadde vært midt i blinken hvis disse låter godt.
Dual og thorens spillere er også noe jeg vurderer
Linn LP12 er en klassisk platespiller, men denne finnes i veldig mange varianter med forskjellig arm og motorstyring. Kan være servicekrevende og er kanskje ikke den beste spilleren for en nybegynner. Bruktspiller bør sjekkes av noen som kjenner Linn før kjøp. Høye bruktpriser gjør at dette nok ikke gir den beste valutaen for pengene, unngå også de eldste variantene uten oppgraderinger.

Rega P25 finnes bare i en variant og bør kunne finnes på bruktmarkedet til en fornuftig pris. Bra pris/ytelse og relativt vedlikeholdsfri. Er nok vanskelig å finne brukt til under 4-5 tusenlapper.

Rega P3/Planar 3 finnes i utgaver med gammel og ny motor/motorstyring (Planar 3 er eldst), eldre eksemplarer kan ofte være veldig godt brukt eller modifisert i stykker. Sjekk arm, motor og lagring før kjøp. Det er solgt enormt mange slike spillere i Norge, så tilgangen på bruktmarkedet til gunstige priser er svært god.

Defekte/eldre japanske spillere kan gi god lyd, men det er vanskelig/umulig å skaffe deler til motor og arm. Technics SL1200/1210 er et alternativ, disse er solide og deler er tilgjengelig, men bruktprisene er høye og spillerne er ofte svært godt brukt av DJer.

Eldre Dual og Thorens kan også være et spennende alternativ, drivverkene er stort sett bra, men originalarmene er dårligere enn Rega. Deler er vanskelig å skaffe og er, i den grad det finnes, svært dyrt til eldre Thorens. Et alternativ hvis man vet hva man gjør og liker å skru selv.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Gå til www.hifi4all.dk og let til du finner et LP12 drivverk. Sett på en RB300 og vips!
Med tiden selger du RB300 og kjøper en pent brukt Ittok LVII. I mellomtiden har du kanskje oppgradert drivverket med strømforsyning, subchassis, nye fjærer etc

Kjøpte Linn Sondek LP12 i fjor. Etter hvert som jeg har blitt flinkere til å justere har lyden kommet opp på et meget tilfredsstillende nivå.
Jeg hadde Rega Planar 3 før LP12. Før det hadde jeg Dual CS5000 - synes Planar 3 var bedre faktisk.

Kjøper du en LP12 har du platespiller resten av livet, og kan oppgradere i takt med økonomien.
Platespilleren er den ENESTE komponenten i mitt anlegg som jeg aldri har spekulert på å skifte ut.

Edit: trykkdjevelfeil
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Kunne du tenkt deg å lagt ut et litt større bilde?

Edit: Veldig bra.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Tja det ser ihvertfall ut til at jeg kan få prøvd noen av disse , jeg har kjøpt sansui platespilleren ,og håper jeg kan få denne til å fungere normalt igjen ,den har vist ugjevn hastighet og trolig en IC som er ødelagt.
Jeg har også inne ledene bud på en rega 3 og linn LP12
håper ikke jeg får alle sammen :)

Her er ett anett bilde av sansui spilleren

,er den ikke flott?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er temmelig enorm forskjell i lydpotensiale på en Rega 3 og en LP12... det blir liksom i hver sin ende av ytelsesspekteret. Det virker som om du kanskje skulle bestemt deg for nivå først?

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
hva mener du med dette vidar
Jeg mener at dersom det står mellom en LP12 og en P3, så tror jeg ikke helt du vet hvor stor forskjell det er på disse to. Det er et hav av forskjell, både ift hva som kreves av brukeren (justering osv) og hvordan den vil låte på sitt beste.

Et eller annet sier meg at du da kanskje "hopper på" en platespiller kanskje litt før du har drevet research, og tenkt deg litt om?

En LP12 er en svært krevende platespiller, massevis av de brukte er veldig gamle, slitne og ute av stand. Og den vil uansett bli svært dyr dersom den skal låte opp mot sitt beste; men da får du også en av verdens beste og mest elskede lydkilder.

En Rega P3 er omtrent der hvor hifi begynner, og er sånn sett helt i andre enden av skalaen ift LP12. Den kan låte helt OK, men har ingen naturlig plass i et relativt dyrt hifisystem.

Dersom du får en LP12 i omlag samme prisklasse som en P3, så skulle jeg likt å se den LP12'en. Det kan være et gammelt vrak. I så fall må du belage deg på Cirkus, arm, psu osv og da ruller titusenlappene fort..  Det er tross alt en spiller som, med topp spec's idag, koster 80k.

EDIT: dra inn bildet, det gjør tråden nesten uleselig.

Mvh Vidar P
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Får vel kansje starte med en rega p3 jeg da som ikke er så alt for dyr ,jeg har trossalt ikke en eneste plate.
sansui spilleren jeg kjøpte ser jeg på som ett oppusings objekt som kan ta lang tid ,den var dessuten meget rimelig.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.858
Antall liker
8.173
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Får vel kansje starte med en rega p3 jeg da som ikke er så alt for dyr ,jeg har trossalt ikke en eneste plate.
sansui spilleren jeg kjøpte ser jeg på som ett oppusings objekt som kan ta lang tid ,den var dessuten meget rimelig.
Sikkert lurt! Sansuien er ingen dårleg spelar, men eg trur ein p3 (eller helst ein litt større modell) kan vere ei betydeleg oppgradering.
Sansuien har eg prøvd ein god del, og denne fungerte ganske godt med t.d. ein Denon 103D, samt Grace F9. Det kan også vere pengane verd å prøve ein Dynavector DV10x5 på han - ein pickup som matchar svært godt Rega sine litt rimelegare spelarar.

Ein LP12 må du nok rekne med å betale 10 kkr og oppover for å få ein godt fungerande (har ein som var godt trimma sist sommar av Simen på Kontrapunkt, men har ein liten feil på jordinga eg skal ordne før eg avgjer kva som vidare skal gjerast. Denne er frå 1997 med Akito-arm, og "vanleg" motor/straumforsyning - ingen 45 rpm. Eg vurderer kva eg skal gjere med akkurat no - vurderer å oppgradere både arm og Lingo, og reknar då med å få ein glimrande spelar etterpå....men så kunne det vere moro med noko nytt også - det var snikreklamen)
LP12 har (med den rette arm/pickupkombinasjonen) eigentleg ingen svake punkt (bortsett frå prisen). Men du kan få til dels mykje meir bass ut av ein av "gigantspelarane" (som stort sett kostar endå meir).
 

caveman

Medlem
Ble medlem
06.11.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Akkurat nå ligger det en Rega P25 til 5.900,- på finn.no. Det er en utrolig god spiller til den prisen, og burde  virkelig oppfylle kravene du har til lydsignatur. Pen er den også! Løp og kjøp! Eller løp og ring! ;-)
Den er solgt allerede, sjekket tidligere i dag. :(

Ellers er jeg i samme situasjon, skal ha meg en "ny brukt" spiller som ikke er alt for dyr.

Er nybegynner på området, men har sjekket litt. P3 gikk gjennom en ganske stor forbedring for 5-6 år siden. Den fikk ny motor og 300 arm i stedet for 250. En tilsvarende oppgradering på en eldre P3 blir ganske dyrt, så jeg begynner å tvile på om det i det hele tatt lønner seg å kjøpe en gammel P3 når en ny koster rundt 5 lapper. Som det ble nevnt tidligere, bør du sikkert sjekke motor og arm hvis du finner en P3.
 
K

kbwh

Gjest
Planar 3 har "gammel" motor (og senterleie?). RB300-arm har den hatt siden '87 minst. Det er Planar 2 og P2 som har RB250.
P3 har den nye motoren (og senterleie?) og er lett kjennelig på avfaset chassis.

(Jeg er usikker på det med senterleie. Planar 3 kunne oljes opp i sin tid. Det er forbudt nå, så det kan bety endringer)

Ny motor og nytt senterleie kan monteres på gamle Planar 3, en dette er et kostnadsspørsmål, som caveman er inne på.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Priser er jo så ymse. Betalte 2600 Danske for drivverket. Tonearmen betalte jeg 2000,- for.
Min LP12 er IKKE et vrak akkurat. Sum summarum, 4600, En LP12 er ikke NØDT til å koste en formue om man snuser litt rundt og har litt flaks. - Litt ny olje, noe nye fjærer, en pent brukt Ortofon MC Supreme og min nye forsterker avslører nå at vinylriggen utklasser Meridian 506.18 med en klasse eller to.

Når det er sagt - en Rega er idiotsikker. Ikke mye å justere seg bort med der. Der er LP12 som nevnt tidligere en mye større utfordring. Men så er det også en spiller som gir tilbake det man investerer av tid og penger.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Sikkert lurt! Sansuien er ingen dårleg spelar, men eg trur ein p3 (eller helst ein litt større modell) kan vere ei betydeleg oppgradering.
Sansuien har eg prøvd ein god del, og denne fungerte ganske godt med t.d. ein Denon 103D, samt Grace F9. Det kan også vere pengane verd å prøve ein Dynavector DV10x5 på han - ein pickup som matchar svært godt Rega sine litt rimelegare spelarar.
jeg kjøper kansje en rega p3 spiller med denon di104mc stift ,duger denne på sansuien også?
Hvordan bra er BASIK LV X ARM på linn spilleren?
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg kunne godt tenke meg denne ,men syntes det blir litt for dyrt ,jeg må jo kjøpe stift utenom ,kostet ikke denne spilleren 6500kr ny med samme tonearm rb600
P25 er en av Regas "gamle" highend spillere. Rega sluttet å lage denne spilleren for et par-tre år siden. Jeg mener å huske at prisen var rundt 15-16000,- da.
Jeg tror det er Rega P7 som er arvtageren.

P25 er et knallkjøp dersom du finner den på bruktmarkedet, og jeg tror nok du må doble den nevnte prisen før du kommer opp i noe som spiller på samme nivå.
En PU trenger ikke koste allverden for å spille bra!

Edit:
Den nevnte spilleren oppgis som "ny", "utstillingsmodell", og med full garanti ?! verdt å sjekke opp! :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Er antakelig en eldre annonse dette, hvor de selger ut restene av P25.
Det var mange som kjøpte den mot slutten til pangpriser, men disse prisene er på ingen måte veiledende eller reelle i dagens marked.
Jeg tror det var tonart som Fidelity skrev om i en anmeldelse av nettopp P25, hvor du fikk P25 "på kjøpet" dersom du betalte for armen, og en Ortofon PU. Totalpris 15500,-
Dette var i siste innspurten av p25 salget.

Fidelity skamroste forøvrig P25 spilleren!

EDIT:

Dokumentet du viser til er fra 20.12.2004
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvordan bra er BASIK LV X ARM på linn spilleren?
Basik arm er generelt dårlig. Den var ikke bra da den var ny (og det er leenge siden!), og har ikke blitt noe bedre med årene. Godt mulig at lagre er kaputt.. de var ikke spesielt bra. Arma er f.eks langt dårligere enn RB300 som står på P3. Da har den nok Basik psu også.

Tipper du vil være laangt bedre tjent (lydmessig) med en P25 eller noe slikt.

Du får komme med serienummer på spilleren, og litt mer info dersom du lurer på noe mer.

Mvh Vidar P
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
P25 er en av Regas "gamle" highend spillere. Rega sluttet å lage denne spilleren for et par-tre år siden. Jeg mener å huske at prisen var rundt 15-16000,- da.
Jeg tror det er Rega P7 som er arvtageren.
P25 var ikke Regas "high-end" modell. Det var en mellomklassemodell, laget for Regas 25 års jubileum. P9 var highend-modellen. Vi gav 6.500,- for vår P25 i likhet med mange andre. Splitter ny. Den kostet egentlig litt mer (var det ikke rundt 9k veil men de fleste ble vel kjøpt billigere, især med pu-pakker?), men aldri 15-16k!

6k er litt billigere enn for etpar år siden, og absolutt et godt kjøp, men ikke uhyrlig billig da mange nye gikk for omlag den prisen. Denne er mye bedre enn P3 imo, og mye mer egnet til utstyret trådstarter har i signaturen sin vil jeg tro. P3 er en billigspiller, og egner seg best (imo) i rimelige anlegg.

P7 er ikke arvtager til P25, førstnevnte er langt dyrere og bedre. P5 er det nærmeste man kommer en oppgradert P25, men P5 er et lite hakk bedre.

Mvh Vidar P
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
P25 er en av Regas "gamle" highend spillere. Rega sluttet å lage denne spilleren for et par-tre år siden. Jeg mener å huske at prisen var rundt 15-16000,- da.
Jeg tror det er Rega P7 som er arvtageren.

P25 er et knallkjøp dersom du finner den på bruktmarkedet, og jeg tror nok du må doble den nevnte prisen før du kommer opp i noe som spiller på samme nivå.
En PU trenger ikke koste allverden for å spille bra!

Edit:
Den nevnte spilleren oppgis som "ny", "utstillingsmodell", og med full garanti ?! verdt å sjekke opp! :)

Du må også huske på at armen RB 600 koster ny 5500 kroner i dag.
Så hvis nevnte spiller er "ny" er det ingen slitasje på armen.

Ergo: Det er et godt kjøp!
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Kjøper du en LP12 har du platespiller resten av livet, og kan oppgradere i takt med økonomien.
Platespilleren er den ENESTE komponenten i mitt anlegg som jeg aldri har spekulert på å skifte ut.
Det kan jeg si meg veldig enig i ! ;)
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Jeg kunne godt tenke meg denne ,men syntes det blir litt for dyrt ,jeg må jo kjøpe stift utenom ,kostet ikke denne spilleren 6500kr ny med samme tonearm rb600
Denne spilleren står hos Elektroland i Mosjøen, jeg var faktisk der for noen uker siden, spilleren så helt strøken ut. Siste veiledende pris på P25 var kr 9.500,-, men det siste partiet ble solgt til "kampanjepris" med pickup, dvs at du kunne få spilleren med en Super Elys til denne prisen. Det finnes helt brukbare pickuper til denne spilleren for under en tusenlapp, det er sikkert et visst prutemonn også nå som denne har gått ut.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
kommer til å jakte litt på denne rega p25 spilleren ,den har også ok utsende ,den nye p7 spilleren ser ut til å ha fått taklister rundt hele spilleren ,det er ikke helt min smak.
så derfor blir det trolig p25 ,6000kr er jo ikke all verden, dessuten er det jo bare penger  :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Skal absolutt ikke "pushe" verken Rega eller Fidelity artikler på noen ;-) Jeg har oppgradert fra Rega selv.
Når det gjelder P5 som arvtageren til P25, så kan det godt være riktig, men jeg har hørt nevnte spiller ved flere anledninger, og den spiller MEGET bra.

I den nevnte artikkelen i Fidelity nr.8 (3/2004) anmelder Håkon Rognlien denne spilleren, og han er meget begeistret.
Med fare for å friste på meg Linn Sondek folket nå, skal jeg komme med et sitat ;-) (Noen vil kanskje hevde at en ikke skal tro alt en leser, men....)
....hadde du hørt dette med bind for øynene, ville hver nerve i kroppen rope: Linn LP12! Dette må være en LP 12! Så her skulle enhver fnugg av tvil om Regas evner til engasjerende gjengivelse være feid pokker i vold en gang for alle.
Kombinasjonen som ble testet var forøvrig P25 med RB600, og Ortofon Kontrapunkt C MC. Pakketilbud: 14995,-

Jeg sier ikke at du skal kjøpe deg en P25, men at du til den prisen seriøst burde overveie det ;-)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skal absolutt ikke "pushe" verken Rega eller Fidelity artikler på noen ;-) Jeg har oppgradert fra Rega selv.
Når det gjelder P5 som arvtageren til P25, så kan det godt være riktig, men jeg har hørt nevnte spiller ved flere anledninger, og den spiller MEGET bra.

I den nevnte artikkelen i Fidelity nr.8 (3/2004) anmelder Håkon Rognlien denne spilleren, og han er meget begeistret.
Med fare for å friste på meg Linn Sondek folket nå, skal jeg komme med et sitat ;-) (Noen vil kanskje hevde at en ikke skal tro alt en leser, men....)

Kombinasjonen som ble testet var forøvrig P25 med RB600, og Ortofon Kontrapunkt C MC. Pakketilbud: 14995,-
Ikke for å skuffe deg eller andre; men jeg har faktisk både LP12/Lingo2/Aro og P25.. begge er gode, men LP12 i den forfatning er en helt annen divisjon. Totalt. Sorry.
Men det skulle bare mangle, prisdifferansen tatt i betraktning.

Når det så er sagt, P25 er kjempegod til prisen og et godt råd, og man skal nok opp i det dobbelte for å få noe som er betydningsfullt bedre imo.

Mvh Vidar P
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Vi er jo enige....... ;)

LP12 er en meget god spiller.
P25 nevnes i samme åndedrag i en Fidelity artikkel ;D (Linnfolket går bananas ;)), men alikevel en god spiller!

Edit:
Forøvrig så blir jeg nok ikke skuffet på noen som helst måte! Jeg har innsett at LP12 ikke er for meg, og Rega kommer jeg nok heller ikke til å ha igjen!
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
takker for alle svar sålangt ,linn spilleren blir nok for kostbart for meg ,så en rega 25 er nok det lengste jeg kommer til å strekke meg.
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Skal absolutt ikke "pushe" verken Rega eller Fidelity artikler på noen ;-) Jeg har oppgradert fra Rega selv.
Når det gjelder P5 som arvtageren til P25, så kan det godt være riktig, men jeg har hørt nevnte spiller ved flere anledninger, og den spiller MEGET bra.

I den nevnte artikkelen i Fidelity nr.8 (3/2004) anmelder Håkon Rognlien denne spilleren, og han er meget begeistret.
P5 er den direkte arvtageren til P25, lydforskjellen er ikke stor, men RB700 armen på P5 er litt bedre og motorstyringen er også et hakk mer avansert og oppgraderbar. Utseende er derimot bedre på P25, den ser mer ut som en platespiller etter min oppfatning, men det er jo smak og behag. P5 (og P7) skjemmes noe av dårlig ("engelsk") kvalitet på finish og tilpassing av delene i "kabinettet". Kvalitetskontrollen hos Rega kunne nok vært bedre.

Jeg satte for øvrig opp P25/Kontrapunkt C'en som ble sendt til "Fidelity" i min gamle jobb, denne kombinasjonen sporer og spiller best med noe høyere stifttrykk enn anbefalt fra Ortofon, gjerne nærmere 3 gram. Det finnes vel også pickuper som gir mer valuta for pengene i kombinasjon med Rega.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
nå har jeg vunnet en budrunde på en rega p3 med en denon DL104 mc fra 2001, ikke helt som planlagt men men.
Jeg kjøper meg i dag en cambridge 640p riaa forforsterker , så da får jeg bare vente til jeg får dette i hus å teste det..
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Den pu'en husker jeg ikke å ha hørt om noensinne. Finnes den i det hele tatt?
Imidlertid har jeg hørt om DL304, og har to stk selv.

Mvh Vidar P
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Dette er en gammel type Rega Planar 3, motor/motorstyring er ikke fullt på høyde med en nyere P3, men funger greit nok så lenge spilleren ikke er alt for sliten. Det lønner seg å spinne i gang tallerkenen for hånd, ellers så står motoren og slår/slurrer ved oppstart. Det er også mulig å oppgradere til ny type motor/motorstyring.

Pickupen fortjener strengt tatt et vesentlig bedre RIAA-trinn enn Cambridge, men det blir et spørsmål om prioritering.

Edit: Har ikke Naka'en din MC-inngang?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det fins ikke noe som heter Di104 fra Denon. I linken til platespilleren, står det nevnt en DL304. Det er en mc som låter en anelse søtt, varmt, crispy, åpent og behagelig. Ja, nærmest litt "rør-aktig" i beste forstand.
Litt i overkant åpen og avslørende pu for en Planar 3 kanskje, men burde gå bra på ikke-fullrange høyttalere.

Den hadde imidlertid et temmelig skjørt oppheng, og hadde veldig veldig lett for å zagge og/eller bli skjeiv. Litt feil på stifttrykk eller antiskating, så vrir den seg.

Jeg har som sagt to stk, min bror har også en; og alle våre tre har blitt skjeive.. (enda jeg vi har forsøkt å være nøye)..en subber sågar med huset nedi plata og er følgelig ødelagt.

Jeg anbefaler deg å være SVÆRT nøye med å justere helt riktig antiskating og trykk på den.

Mvh Vidar P
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Takker for tipset vidar ,det var jeg som skrev feil tidligere i tråden det er en DL104 MC som står på rega spilleren.
Pickupen fortjener strengt tatt et vesentlig bedre RIAA-trinn enn Cambridge, men det blir et spørsmål om prioritering.

Edit: Har ikke Naka'en din MC-inngang?
Si ikke det ,si ikke det :)
her har jeg en super test av denne pu èn
http://www.cambridgeaudio.com/assets/documents/Hi-FiChoiceMarch06540-640PPDF.pdf

Jeg har bare 2 nakamichi effekt trinn, ikke forforsterker
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hva med å vurdere en god preamp til Naka'ene?
Det må da være suboptimalt med en av-receiver?

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn