AMR-platespilleren som er nevnt her, er et OEM produkt i hovedsak satt sammen av deler fra ProJect. Armen er antagelig eget design av AMR.
Dette er det samme man finner hos f.eks EAT.
Hvis du ikke skal handle akkurat nå, så kan det være mye annet enn det som har vært nevnt her som kan være aktuelt.
Acoustic Signature som jeg postet tidligere, tok jeg fram kun fordi det aktuelle eksemplaret er innafor nevnte budsjett. Det er den ikke ny, så da er det plutselig andre spillere som er mer fornuftige kjøp.
Det gjelder andre ting som er omtalt også.
Det er kanskje på sin plass å nevne at det er flere ting enn korrekt hastighet som er forskjellen på en spiller som låter bra og veldig bra. Det er sjølvsagt viktig at spilleren går jevnt og med riktig hastighet, men jeg synes akkurat det aspektet fikk mye fokus i fht andre parametre.
Ikke så veldig mange "Ultra high end" oppsett hvor du finner en DD spiller med stroboskop. En "type 1200" spiller er etter mitt syn mer en solid og pålitelig arbeidsgamp enn en fintfølende varmblods som gjør litt mer enn å dra lasset, for å bruke et slikt bilde.
Det finnes enkelte platespillere i øverste skikt som er DD, men de er ikke i flertall. Tvert imot. Så kan man spørre seg hvorfor?
Noe av det viktigste med en platespiller er fravær av vibrasjoner. Dette har ikke vært DD spillernes force. Det er rask oppstart og stabil hastighet som kjennetegner en DD.
Fler gode DD platespillere er tilgjengelig på markedet, men det er ikke fordi at de er direkte drevne at de er gode. Det er mer den totale byggekvaliteten. Det gjelder alle platespillere uansett konstruksjon.
Det er ikke driftsprinsippet alene som avgjør om en spiller er god eller ikke.
TWA Raven AC er fra øverste hylle :
Remdrevet.
Også fra øverste hylle Technics SL1000R
Direct Drive.