Helt enig, det finnes en haug gode spillere fra begge leire + mellomhjulspillere. Å velge bort det ene eller andre på noe annet grunnlag enn egen erfaring og subjektive preferanser blir bare for dumt.
Nå er det ikke lett å få egen erfaring med hele markedet da
Jeg skrev ULTRA HIGH END i anførselstegn med håp om å unngå den diskusjonen her.Helt enig med det aller meste, men jeg lurer på hva "ultra high end" egentlig betyr, om det ikke skulle være glimrende målinger. Alle målinger selvsagt, ikke bare hastighet.
Med tanke på hvor mange grisedyre spillere som spesielt Balle har vært flink til å avkle som middelmådigheter med målinger i div. tråder, så har i alle fall pris relativt lite med saken å gjøre. Man kan selvsagt ikke bygge en kompetent spiller for en hundrelapp eller fem, men såvidt jeg kan skjønne er nettopp prisen det eneste argumentet grisedyre spillere har for å påberope seg å være "ultra high end".
Jeg har en TWA Raven med Raven 10.5 " tonearm. Satt opp med en Ortofon Cadenza Black. Du er velkommen til å høre min.De aller fleste enige om at en Technics er en no brainer. Jeg er selv en ihuga DD fan, men det ligger en Raven One med arm til 25K på bruktbørsen. Det er en spiller jeg kunne tenkt meg å prøve selv.
Jeg har ikke hørt Raven One, men jeg har hørt storebroren AC som var en uforglemmelig opplevelse. Hvor stor forskjellen er vet jeg ikke.
Det jeg føler er underkommunisert er tyngde og materiale på tallerken. Det gir etter min mening tyngde og ro i musikken hvis alt annet også er på stell.
Lykke til i jakten.
Mvh