Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dette gikk som det måtte gå - demo par er hentet og ett par splitter nye Ø står å spiller i kinoen nå :D

    20190903_194709.jpg


    20190903_193032.jpg


    Nå blir det mange timer med morro fremover :)

    Super service av Mala & co. Hyggelig med fin test i lydogbilde idag også ser jeg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Artig at vi har en norsk produsent som leverer på alle punkter :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takker alle sammen ?????? dansk Dali ble litt for eksotisk så godt å få noe norsk, hehe. Ja, men klart ekstra gøy å kjøpe noe "norskt" i en lokal butikk med hyggelig betjening. Slik veier opp og inspirirere til videre kjøp i butikken

    Ble svarte pianolakk. Tenkte egentlig svart matt men kombinasjonen kort leveringstid samt lite refleksjon fra projektor gjorde at det ble disse.

    Nå er det bare å spare til en høyttaler til jeg kan bruke som senter :)

    20190903_204837.jpg
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Takker alle sammen ������ dansk Dali ble litt for eksotisk så godt å få noe norsk, hehe. Ja, men klart ekstra gøy å kjøpe noe "norskt" i en lokal butikk med hyggelig betjening. Slik veier opp og inspirirere til videre kjøp i butikken

    Ble svarte pianolakk. Tenkte egentlig svart matt men kombinasjonen kort leveringstid samt lite refleksjon fra projektor gjorde at det ble disse.

    Nå er det bare å spare til en høyttaler til jeg kan bruke som senter :)

    Vis vedlegget 552572
    gratulerer med kule høyttalere og flott rom du har, jeg vurderer å be meg selv på et lite besøk, bor jo i Horten så ikke langt unna :)
    hvor stort er rommet ditt forresten?

    mvh
    Christopher
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hei,
    Takker for det :)

    Ett besøk er bare hyggelig så det skal vi få til - må bare gi høyttalerne tid til å spilles inn først.

    Rommet er ca 28m2. Bak lerret står subber og elektronikken.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvordan spiller Ø Audio Icon i forhold til Helicon 400 da? :) Når ble Dali eksotisk forresten? :p
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, eksotisk var nok å ta i ja - er nok heller det motsatte ;-)

    Ø og Helicon Låter absolutt veldig forskjellig. Skal komme med ordentlige tilbakemeldinger når dette har satt seg litt. Men jeg liker jo åpenbart disse bedre siden jeg bytter ut. Stort og flott lydbilde. Masse dynamikk. Spesielt vokal låter veldig bra.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med flotte talere! Men jeg skal jaggu nevne rommet også, utrolig flott og smakfullt :)

    Trenger du sub der etterhvert for filmbruk eller holder det med to sånne småtasser som Ø? ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takker for det :)

    Har 200 kg med horn subb stående bak lerettet, så dypbass er ingen problem :) ikke prøvd Ø uten subbene.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Haha, herlig! Det går fremover i verden når de audiofile pusher inn store saker på moten igjen :D
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hehe, eksotisk var nok å ta i ja - er nok heller det motsatte ;-)

    Ø og Helicon Låter absolutt veldig forskjellig. Skal komme med ordentlige tilbakemeldinger når dette har satt seg litt. Men jeg liker jo åpenbart disse bedre siden jeg bytter ut. Stort og flott lydbilde. Masse dynamikk. Spesielt vokal låter veldig bra.
    Da er vi enige, både merkemessig og lydmessig. :) gratulerer uansett ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, eksotisk var nok å ta i ja - er nok heller det motsatte ;-)

    Ø og Helicon Låter absolutt veldig forskjellig. Skal komme med ordentlige tilbakemeldinger når dette har satt seg litt. Men jeg liker jo åpenbart disse bedre siden jeg bytter ut. Stort og flott lydbilde. Masse dynamikk. Spesielt vokal låter veldig bra.
    Da er vi enige, både merkemessig og lydmessig. :) gratulerer uansett ;)
    Trodde ikke du likte Ø jeg M... Ref tråden min.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.094
    Antall liker
    17.006
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Ø. Helicon har jeg eid selv. Vil tro Ø er en helt annen kanon. Nevnte jeg nydelig rom;-)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hehe, eksotisk var nok å ta i ja - er nok heller det motsatte ;-)

    Ø og Helicon Låter absolutt veldig forskjellig. Skal komme med ordentlige tilbakemeldinger når dette har satt seg litt. Men jeg liker jo åpenbart disse bedre siden jeg bytter ut. Stort og flott lydbilde. Masse dynamikk. Spesielt vokal låter veldig bra.
    Da er vi enige, både merkemessig og lydmessig. :) gratulerer uansett ;)
    Trodde ikke du likte Ø jeg M... Ref tråden min.
    Sa vel riktignok at det var den beste vokalen jeg hadde hørt også, det må da bety noe? Hvorvidt jeg liker de er en helt annen sak ....
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med gromme høyttalere [emoji2]

    Har stor tro på disse [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk Takk alle sammen :) Er musikalske og flotte disse, så blir mange timer med musikk fremover.

    Merker at jeg må nok bestille noe flere LPer så jeg har noe å høre på ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er fortsatt tidlig her, men låter jo morsomt allerede. Har ikke gjort noe med delinger mot sub eller målinger enda men det står på tapetet om ett par uker. Nå skal de bli husvarme først :)

    Men allerede nå er det Vanvittig rått på film!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er fortsatt tidlig her, men låter jo morsomt allerede. Har ikke gjort noe med delinger mot sub eller målinger enda men det står på tapetet om ett par uker. Nå skal de bli husvarme først :)

    Men allerede nå er det Vanvittig rått på film!
    Er bare å dunke løs!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mens elementene til Ø står å mykner seg i kinoen, føler jeg meg alt annet myk nå. Resten av kvelden blir i horisontalen. Tar jeg sjansen på trappa ned blir det kanskje en film - LP plater blir for slitsomt.

    20190908_145722.jpg


    NB - for ordens skyld- det er en deltaker premie :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hadde besøk av Ganilsen med målekoffert på onsdag, primært for å integrere subbene mot Ø. Artig og ga tydelige forbedringer.

    20190918_180234.jpg


    Spiller bra her nå mine ører, svinger godt ikveld:)

    result_1569006947853.jpg


    Blir dessverre ikke noe Horten messe i år, derimot blir det en tur til kjerka for å se Electric Wizard spille.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Spiller fortsatt bra her syns jeg, godt fornøyd med Ø. Har montert dempeføtter under nå fra Mala audio men ikke fått lyttet enda.

    Ble litt påfyll av plater idag, metal samlingen er ikke det som blir pleiet mest fortiden men hender det kommer ei bunke plater fra unborn prod i posten.

    20191005_134606.jpg


    Craft plata er knallbra og har snurret jevnt på.tidal det siste året så kun latskap at jeg ikke har fått kjøpt den tidligere. Samme gjelder forøvrig Iron void . Blind guardian plata kjøpte jeg originalt på CD når den kom, men det er vel først nå den kommer på svart vinyl- tror bare den kom som picture disc i 98.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke veldig aktiv for tiden, ikke allverdens tid og energi til lytting men regner med at det tar seg opp utover vinteren. Vært på endel konserten i det siste, nå på fredag var på Frank Carter & the rattlesnakes - disse gutta levert bra show med mye positiv energi. De var både høyt og lavt på ett utsolgt parkteater.

    Screenshot_20191105-195354_Photos.jpg


    Knallbra- og absolutt noe jeg skal oppsøke hvis de kommer tilbake.


    Var også tidligere i oktober på konsert med Jordsjø - nytt klassisk skandinavisk skogsprog- flott konsert.

    Screenshot_20191105-200246_Photos.jpg


    Ellers har det blitt noe plater i det siste, fint brukte plater via discogs;

    20191105_194846.jpg
     

    Vedlegg

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Går ikke fryktelig lenge mellom pakker med plater hentes på posten her, dette er seneste kjøp. Alle nye er fra big dipper mens de brukte er kjøpt på discogs, mye spennende musikk her.

    20191123_203245.jpg


    Dette i kombinasjon med at kjelleren er full av jålete poløl gjør at det er høy trivsel i kinoen ikveld!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Stille og rolig her i tråden, men det spilles mye musikk. Veldig fornøyd med mine Ø høyttalere, regner med at de kommer til å bli boende her i mange år. Satser også på å kjøpe en til etterhvert til bruk som senterhøyttaler. Spesielt på vinyl syns jeg det låter veldig bra for tiden.

    Derimot syns jeg fortsatt det låter litt uengasjerende når jeg spiller digitalt. Usikker på hvorfor, hadde en liten seanse i dag hvor jeg spilte Blue Train, både via Roon, CD og på vinyl. Vinylen låt best, det er forsåvdt greit nok - vanskelig å sammenligne ulike innspillinger, men fikk aldri helt foten på den digitale avspillingen - og det gjelder ikke bare dette albumet.

    Jeg har en 2003 CD utgivelse, som jeg har rippet og lagt inn på NAS.
    Den digitale kjeden ser omtrent slik ut

    Alt 1
    (lossless CD rip) PC (roon) - QNKTC DAC - Prosessor

    Alt 2
    Oppo - HDMI - Prosessor

    Jeg syns det var veldig vanskelig å skille lyden på disse to, jeg syns KANSKJE det låt litt mer naturlig via Oppo, men det kan også være litt placebo. Switching mellom kildene tar noen sekunder, så selv om nivået var likt blir ørene litt nullstilt.

    Hva kan jeg konkludere med dette, og hva kan gjøres for å forberede lyden? For meg virker det som en ekstern DAC har liten/ingen effekt da prosessoren uansett konverterer det analoge inn signalet om til digitalt når romkorrigeringen står på. Det mest logiske virker å kjøre signalet digitalt rett inn i prosessoren. Vurderer derfor å kjøpe en ren streamer - forhåpentligvis vil den gjøre litt med lyden, samtidig som det åpne for mulighet til å spille av høyoppløste filer.

    Jeg har kikket litt på bluesound node2i, primært pga pris men liker også muligheten med å bygge på systemet etterhvert med lyd i flere rom osv. Flere andre spennende spillere der ute, men ønsker ikke å legge altfor mye penger i dette da det uansett er LPer som mitt foretrukne format. Mulig en annen effektforsterker hadde gjort susen, men syns det låter veldig bra når jeg spiller LPer.

    Noen som har noen synspunkter? :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stille og rolig her i tråden, men det spilles mye musikk. Veldig fornøyd med mine Ø høyttalere, regner med at de kommer til å bli boende her i mange år. Satser også på å kjøpe en til etterhvert til bruk som senterhøyttaler. Spesielt på vinyl syns jeg det låter veldig bra for tiden.

    Derimot syns jeg fortsatt det låter litt uengasjerende når jeg spiller digitalt. Usikker på hvorfor, hadde en liten seanse i dag hvor jeg spilte Blue Train, både via Roon, CD og på vinyl. Vinylen låt best, det er forsåvdt greit nok - vanskelig å sammenligne ulike innspillinger, men fikk aldri helt foten på den digitale avspillingen - og det gjelder ikke bare dette albumet.

    Jeg har en 2003 CD utgivelse, som jeg har rippet og lagt inn på NAS.
    Den digitale kjeden ser omtrent slik ut

    Alt 1
    (lossless CD rip) PC (roon) - QNKTC DAC - Prosessor

    Alt 2
    Oppo - HDMI - Prosessor

    Jeg syns det var veldig vanskelig å skille lyden på disse to, jeg syns KANSKJE det låt litt mer naturlig via Oppo, men det kan også være litt placebo. Switching mellom kildene tar noen sekunder, så selv om nivået var likt blir ørene litt nullstilt.

    Hva kan jeg konkludere med dette, og hva kan gjøres for å forberede lyden? For meg virker det som en ekstern DAC har liten/ingen effekt da prosessoren uansett konverterer det analoge inn signalet om til digitalt når romkorrigeringen står på. Det mest logiske virker å kjøre signalet digitalt rett inn i prosessoren. Vurderer derfor å kjøpe en ren streamer - forhåpentligvis vil den gjøre litt med lyden, samtidig som det åpne for mulighet til å spille av høyoppløste filer.

    Jeg har kikket litt på bluesound node2i, primært pga pris men liker også muligheten med å bygge på systemet etterhvert med lyd i flere rom osv. Flere andre spennende spillere der ute, men ønsker ikke å legge altfor mye penger i dette da det uansett er LPer som mitt foretrukne format. Mulig en annen effektforsterker hadde gjort susen, men syns det låter veldig bra når jeg spiller LPer.

    Noen som har noen synspunkter? :)
    Jeg har ikke testet det jeg nå skriver. Men har prosessoren din 7.1 analog inn? Om den har det så mener jeg den inngangen går utenom korreksjoner. Jeg mener også du får brukt volum kontrollen som vanlig. Jeg har ikke tenkt meg så mye om. Kun en tanke som datt ned i hue på meg. Du får da nok ikke brukt sub og deling på 2 kanals musikk..
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ellers er den rimeligste måten å helt enkelt å ta en digital time out! Slå av digitalisen og la det gå en tid, gi deg under tiden muligheter å höre på andre oppsett, så sjekker du igjen med eget! Kan väre duket for en liten hyggelig overraskelse :)

    mvh
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har ikke testet det jeg nå skriver. Men har prosessoren din 7.1 analog inn? Om den har det så mener jeg den inngangen går utenom korreksjoner. Jeg mener også du får brukt volum kontrollen som vanlig. Jeg har ikke tenkt meg så mye om. Kun en tanke som datt ned i hue på meg. Du får da nok ikke brukt sub og deling på 2 kanals musikk..
    Joda, den har det - men da kan jeg vel også bare sette prosessoren i pure direct når jeg kjører med ekstern dac? Forsåvidt noe som kunne vært artig å teste.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ellers er den rimeligste måten å helt enkelt å ta en digital time out! Slå av digitalisen og la det gå en tid, gi deg under tiden muligheter å höre på andre oppsett, så sjekker du igjen med eget! Kan väre duket for en liten hyggelig overraskelse :)

    mvh
    Hehe, ikke dumt det. Spiller jo uansett 95% av tiden LPer og det syns jeg låter veldig bra, så er jo forsåvidt ikke noe kjempe problem dette.

    Kanskje det går mer på at jeg har lyst til å teste noen nye komponenter;-)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har ikke testet det jeg nå skriver. Men har prosessoren din 7.1 analog inn? Om den har det så mener jeg den inngangen går utenom korreksjoner. Jeg mener også du får brukt volum kontrollen som vanlig. Jeg har ikke tenkt meg så mye om. Kun en tanke som datt ned i hue på meg. Du får da nok ikke brukt sub og deling på 2 kanals musikk..
    Joda, den har det - men da kan jeg vel også bare sette prosessoren i pure direct når jeg kjører med ekstern dac? Forsåvidt noe som kunne vært artig å teste.
    Godt hende jeg tar feil nå siden jeg ikke har prøvd dette selv. Men jeg tror du får en rakere linje igjennom på 7.1 inngangen. Men her er jeg på tynn is altså.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn