Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Samler på Morrissey/Smiths så da var det godt å få denne i kassa i dag. Manlger desverre kun de "dyre" platene, men fikk denne til en OK pris på discogs.

    Imorgen reiser jeg på guttetur til Brussel med dertil egnet platebutikker og bryggerier - blir trivelig.

    God Helg!

    IMG_1082.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da var det godt å komme hjem etter en helg i Brussel. Ble relativt rolig, men klart - det finnes jo mye forskjellig belgisk øl som må testes, silk som dette f.eks

    IMG_0018.jpg


    Men var ikke så værst utsikt på båten over oslofjorden i går kveld heller.
    IMG_0019.jpg


    Men det viktigste, det ble noen plater. Vi var i 5-6 forskjellige sjapper og hvertfall 2 av de var veldig bra, men ingen av de var dårlige.

    Denne beskjedne bunken med progplater ble med hjem.

    IMG_0020.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tusmørke, norges beste aktive band......aldri hørt om dem. Fant den på Tidal, og har lagt den til i "min musikk". Gøyalt med slike musikktips. Takker, Antonsen! :)

    Mye gøyalt øl i Belgia. Pater øl var vel ofte av den litt svake sorten etter hva jeg har skjønt, og tradisjonelt ment for at munkene skulle ha noe å leske seg på under bryggingen uten å gå helt av skaftet. Greit nok også for oss nordmenn som tenderer mot å drikke med begge hendene ;) Skummelt med mye av ølet deres som holder hvitvins-styrke :rolleyes:

    Morrissey. Litt nysjerrig på hvorfor du har sånn fot for ham. Selv likte jeg godt The Smiths og et par av de første soloalbumene hans. Deretter synes jeg musikken hans har blitt kjedeligere og kjedeligere, noe som forsovet skjer med de fleste når de blir eldre. Blir ikke bedre av at mannen har gått fra å være sær til ufordragelig og sær. Ikke les meg negativt, er bare litt nysjerrig på hva som gjør at du samler på ham :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Bare hyggelig, du får gi en tilbakemelding når du har fått hørt litt på de :)

    Mye gøyalt øl i Belgia ja, uten tvil . Bildet av Pater ble litt tilfeldig lagt ut da det er en av bildene som gjør at man blir fristet til å finne en øl i kjøleskapet ;) Reisefølget mitt og jeg har havnet litt på "untapped" kjøret, vet ikke om du kjenner til det? Er hvertfall en app hvor man legger in de forskjellige ølene man smaker og får deretter forskjellige diplomer som f.eks 20 forskjellige pale ale eller 10 belgiske øl - så for oss som det har gått litt sport i smake på forskjellige øl var Brussel hvertfall ett mekka ;) Blir jo litt konkurranse innbyrdes av slikt. Smakte på 2-3 forskjellige Witkap Pater tror jeg i løpet av turen. Men ja, mye sterkt øl - så viktig å ta noen runder med belgisk mat også hehe :)

    Har ingen rasjonell forklaring på hva det er med Morrissey. "oppdaget" han/smiths for bare fire-fem år siden. Det er noe med de ufordragelig og sære.. - rocken har for mange stuereine nikkedokker så slike som han setter jeg pris på egentlig. Liker både musikk og tekster, samtidig som det virker som han er en av få innen populærmusikken som går inn 110% med kropp og sjel. Mye mørk humor i tekstene i klassisk britisk stil. Er selvsagt noe egent med de gamle platene, men f.eks You are the quarry og Ringleader of the tormentors er meget bra plater syns jeg. Nyere låter som "Let me kiss you", "Life is a pigsty" og f.eks "World peace is none of your business" og "Istanbul" fra nye plata er meget gode i mine ører. Var på konserten i London i fjor som alt i alt var en meget kul opplevelse selv om sikkert 90% av låtene var fra nye plata. Men igjen, det er noe med arrogansen og holdningen når man spiller kun det man selv vil så jeg er fascinert av.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den appen har jeg aldri hørt om. Høres ut som en tur jeg ville hygget meg på :)

    Arroganse kan være skikkelig kult bare man ikke må drikke øl med dem :) selv om det nok kunne blitt en interessant øl med Morrissey på andre siden av bordet :) Det ligger fremdeles fem plater av Morrissey på harddiskspilleren min, men det er lenge siden jeg hørte på dem. Hørte veldig mye på debutalbumet hans på slutten av 80-tallet da jeg bodde i Tromsø. Hadde jeg hatt platespiller hadde jeg spilt Viva Hate i filler opptil flere ganger. Genial platetittel, og kjenner mye gode og dårlige minner trenger frem i pannebrasken når jeg tenker på Everyday is Like Sunday. Gode dager :)

    Skriver noen linjer når jeg har hørt Tusmørke. Blir nok ikke de første dagene. Har bestemt meg for å spille igjennom en bunke cder jeg nylig kjøpte før jeg hopper tilbake på Tidal-kjøret. På den forrige siden din lå det etter hva jeg skummet også et cover fra han som svidde av stavkirken i nabolaget vårt, så det er vel en viss sjanse for at du har preferanser mot litt hardere greier enn jeg liker :) Eller kanskje Tusmørke er nedtonet visepop. Tvilsomt ;) Blir spennende :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg kan hvertfall love at Tusmørke ikke har så mye musikalsk til felles hverken med Morrissey eller Burzum. Vi er i tidsperioden tidlig 70 sent 60 tallet mens tekstene befinner seg i middelalderen :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fine kjøp Anton:) Stod og holdt i den siste Anekdoten plata sist helg hjemme i Svedala, litt usikker på vad det var så den blev ikke med hjem:p Det var djævla dumt for dette er grymt bra:eek:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, har hørt mye lovord om den plata. så ser frem til å legge den på tallerken :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja - den nye plata til Enslaved er også utrolig bra. Har gått "noen" runder så langt i år. Morsomt at ett band som har holdt på såpass lenge fortsatt gir ut meget sterke plater.

    Ramlet forøvrig inn noen metalplater i dag også...slenger ut ett bilde etterpå :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde en rask gjennomgang av Tusmørke i forrige uke. Hva skal jeg si, avmålt begeistret :) Er vel også en skive en skal jobbe litt med for å få fot.

    Fikk litt gjennkjenning et par steder fra en plate jeg spilte mye på slutten av 80-tallet (tror jeg det var). Vet ikke om du har vært borti dem, men innbiller meg at du kanskje kan like denne her. Ser det ligger litt på Youtube visst du skulle få lyst til å sjekke dem ut...

    image.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Avmålt begeistring er bedre en ingen begeistring ;)

    Det er noe kjent med navnet på bandet, men er usikker på om jeg har hørt noe av det. Skal gi det en sjans imorgen - takk for tips!

    Fikk ett par metalplater fra unbornprod i dag også, så nå er bunken med uspilte LP-plater stor og god :)

    IMG_0021.jpg


    Ble ingen belgisk øl på meg idag, men er ikke så allerverst denne drammenseren heller (rent bortsett fra at det er nettopp en Drammenser, hehe). Nytes sammen med Anekdotens nyeste plate mens vi venter på tysk cupfinale!

    IMG_0022.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fjorten dager har gått siden forrige oppdatering - ikke stort som har forandret seg forran alteret ser jeg :) Nye Anekdoten er bra, men det er absolutt noe egent med denne plata.

    2cnf8tc.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hjertens enig, Vemod og Nucleus er klart det beste fra den kanten. Ha en god kveld :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk det samme! :)

    Helt klart de to som er de beste. Syns godt noen kunne komme en repress av Vemod - originalen på Colours ligger litt over budsjett. Ser på discogs at jeg mangler A time of day plata, vet du om den er noe bra?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk det samme! :)

    Helt klart de to som er de beste. Syns godt noen kunne komme en repress av Vemod - originalen på Colours ligger litt over budsjett. Ser på discogs at jeg mangler A time of day plata, vet du om den er noe bra?
    Jeg var heldig og kom over Colours utgivelsen svært fordelaktig på en ørliten sjappe på Kreta i fjor. Strålende pressing, som slt annet fra den kanten :)
    A Time Of Day er jo en god plate, men den fenger meg langt ifra like mye som de andre nevnte. Og i den sjangeren er det lett og finne gull ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Flaks når du finner plater utgitt av Colours på Kreta! Min Colours samling er på hele to plater, Kerrs Pink og Utopian Fields, ingen av de kan sies å bli utslitt :)

    Er endelløst mye bra innen prog når man graver litt dypt ja, så tror nok ikke A Time of day står øverst på ønskelista, hvertfall ikke når den går for rundt 50 euro. Virkelig fått ørene opp for "ikke-engelskpråklige" band den senere tiden, mye bra fra både italia og frankrike f.eks.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Flaks når du finner plater utgitt av Colours på Kreta! Min Colours samling er på hele to plater, Kerrs Pink og Utopian Fields, ingen av de kan sies å bli utslitt :)

    Er endelløst mye bra innen prog når man graver litt dypt ja, så tror nok ikke A Time of day står øverst på ønskelista, hvertfall ikke når den går for rundt 50 euro. Virkelig fått ørene opp for "ikke-engelskpråklige" band den senere tiden, mye bra fra både italia og frankrike f.eks.
    Har greit med italiensk prog i hyllene, fransk er det mindre av.
    Litt Magma, Shub Niggurath og Heldon er det. Men det hører nesten til avantgarde-rocken. (sjekk forresten ut siste Jannick Top skiva, strålende komponist)
    Sier ikke nei til litt namedropping av noe av dine oppdagelser, særs spennende musikk-rike.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Heldon av de du nevnte kjenner jeg ikke til, skal sjekkes ut. Samme med Jannick Top!

    Tja av fransker er f.eks Ange - au dela du delire, Dün Eros og Atoll L' Araignee Mal gode band/plater syns jeg. Er jo mye sært & rart med franskmenn, på godt & vondt ;) Hvis vi ser litt stort på det og tar med franskspråkelige Univers Zero - Uzed og candasike Harmoniuom - Si on avait besoin Dune Cinquieme saison er det hvertfall en god start :)

    I Italie er det jo så mye, men disse er hvertfall veldig bra i mine ører

    Allusa Fallaxa - intorno...
    Quella Vecchia Locanda - st
    il
    l Balletto Di Bronzo - ys
    Semiramis - dedicato...
    Rosenbach - Zarathustra

    I tillegg til diverse plater av le Orme & PFM

    :)


    <font color="#000000"><span style="font-family: Verdana">

    Driver å leser igjennom alle gamle tarkus bladene mine igjen forresten, så dukker opp mye bra tips der :)
     
    Sist redigert:

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk, laget en spilleliste med tipsene dine :)

    Tarkus var bra! Nå har vi Blackmoon som også er knall.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Supert, håper at noe faller i smak :)

    Nettopp begynt å abonnere på Blackmoon, virker som ett kurrant blad.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Prøver å være litt mer aktiv i denne tråden igjen, da jeg anser byggingen av kinoen som ferdig. Blir musikk og litt med feelgood tråd.

    Har i dag satt inn alle CDene, ble forvist til gangen inn til kinoen :)

    IMG_3617.jpg


    Så nå skal jeg gjøre noe så sjeldent som å spille en cd!

    Låter bra her nå syns jeg, syns daliene spiller fint i rommet. Samtidig tror jeg at de hadde kost seg med litt mer effekt... spørs om det blir neste oppgradering. Har uansett aldri hatt så bra lyd selv før.

    IMG_3621.jpg


    Pagans Mind CD-en har jeg nok ikke hørt på minst 10 år, men absolutt godkjent. I utgangspunktet liker jeg best ren prog, men finnes noen gode progmetalband. Det største problemet for meg er som regel den cheesey synthen og dueller mellom gitar og synth... Heldigvis lite av det i PM.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Årets siste dag, viktig å ta det med ro. Hva er vel bedre enn rykende fersk avis, kaffe & finsk prog?!

    Dagens anbefaling, Malady - meget laidback og stemningsfull plate.

    image.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    611axDd05sL._SX300_.jpg


    Da har vi endelig fått sett disse seks filmene i kinoen. Er jo selvsagt utrolig bra, har sett de utallige ganger - fra utslitte vhs til dvd før vi endelig har kommet til HD. Er absolutt noe egent med å sette seg i garasjen for å se disse på storskjerm :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.369
    Antall liker
    63.325
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel selv ingen stor Star Wars fantast, men ble med min sønn på den siste forleden dag. Har lest at noen ikke anbefaler å se den i 3D, men alt annet var utelukket for min sønn. Glad for at han bestemte! Historien er riktig så tynn, men likevel en skikkelig gøyal opplevelse. Gled deg til både vanlig og egen kino hvis du ikke har sett den enda :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, gleder meg virkelig til å se den, men tror jeg velger 2D på kino og heller 3D hjemme. Er nok heftige effekter uansett :) jeg er nok over gjennomsnittet interessert, lest masse bøker osv.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.791
    Antall liker
    14.648
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Finfin tråd og mye gromt utstyr du har!
    Har du flere bilder av kinoen? Hadde vært moro å se det ferdige resultatet.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fikk noen plater i posten idag, litt prog, litt folkemusikk. Engelsk, fransk, hollandsk og polsk?

    IMG_3739.jpg


    Spiller Deirdre plata nå, absolutt trivelig musikk. Mener de er fra Holland. Ligger en strøken LP på discogs, for 250 euro - så er bare å slå til :) Kom heldigvis en repress ifjor. Tror ikke det er bootleg.

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fått igang platevaskern i dag, bare vasket 11 plater men ble veldig bra. Skal prøve å gå litt systematisk til verks å få tatt hele samlinga i løpet av vinteren. Gøy.

    Litt usikker på lukten, stod i kinoen og vasket - er 3-4 timer siden så tenkte å gå ut for å "lukte" nå. Mulig jeg må stå inne i huset ett sted, men blir litt tungvint. Er det OK å la vesken stå i vaskern ett par dager, eller bør man helle den over i en tett beholder mellom slaga?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Dæven, dette var slående likt! Ikke bare har du scout og asr som meg, men voldsomt mye likt innefor musikk da gitt! Gentle Giant, Lifelover, Shining, Darkthrone, Nick Cave, Wobbler, Guns`n, Trelldom. hehe. Skulle ikke forundre om om du holder til rundt Hønefoss?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, nei bor utenfor konsberg :) men har noen bekjente i Hønefoss traktene. Lenge siden jeg har vært der nå men har vært på glassheim ett par ganger, engang spilte vi sammen med bombers og så var jeg der på endezzma release party.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Fått igang platevaskern i dag, bare vasket 11 plater men ble veldig bra. Skal prøve å gå litt systematisk til verks å få tatt hele samlinga i løpet av vinteren. Gøy.
    Det høres ut som et stort prosjekt med mye jobb, for du har vel en del plater? :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kan vel innrømme at jeg har begynt på dette engang før - da ga jeg opp når jeg var kommet til bokstaven D i alfabetet... :) men, får prøve på nytt. Nå er jo hvertfall kinobyggingen ferdig og har ikke tenkt til å gå i gang med husoppussing før til sommeren så har jo litt dødtid..
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, nei bor utenfor konsberg :) men har noen bekjente i Hønefoss traktene. Lenge siden jeg har vært der nå men har vært på glassheim ett par ganger, engang spilte vi sammen med bombers og så var jeg der på endezzma release party.
    Ja, riktig, men da er du plassert på den siden av Oslo :) Selv er jeg fra Nannestad, bare dro en kjapp slutning. Endezzma har forresten varmet opp for oss på mini-norgesturnè engang :) Spillt med Angst Skvadron et par ganger også. Det var alltid interessant. hehe.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn