Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med flott reportasje i stereo+ Riktig artig lesning var det :)
    Takk for det - subben "din" får litt skryt også, hehe ;)

    Forøvrig har jeg bestilt meg en blu-ray spiller idag, endte på yamaha da jeg vurderer å bytte ut marantzen med toppmodellen til yamaha til høsten - vi får se. Såvidt jeg kan se kan jeg da styre både BD spiller og prossessor i samme app, noe som er kjekt.[/QUOTE]

    Alltid morro å se simuleringer/tegninger som fungerer i praksis :) Skikkelig fint har du fått det.
    Så nå tenker jeg det snart er på tide at jeg får tid til å lage sub'en selv :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, ja du har ikke bygget enda :) vurderer å lage en sub nummer to etterhvert jeg, eksakt kopi. Den som hadde ubegrenset tid & penger... Selv om ikke akkurat dette var så kostbart.

    Spiller en fin plate her mens jeg venter på fotballkamp på storskjem - tror desverre ikke trivselen blir like stor utover kvelden...


    image.jpg
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tror to stk virkelig gjør susen. Jeg simulerte og tegnet den med tanke på sub ved siden av replikon horna med fostex sigma 208.
    Ser jo ut til at den fungerer i andre settinger også. Så jeg må nok se å komme meg igang nå ja :)
    Mye bra plater blir snurra hos deg ser jeg. Vinyl er og blir kos :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Personlig ville jeg valgt Onkyo, men..Yamaha er greie nok de og..:cool:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da fikk jeg Yamaha spilleren i går, og etter noen timer med testing i går kveld går den desverre i retur. Fungerte ikke som ønsket over nettverk, ellers virket den bra.

    Ser ut som jeg bestiller meg en oppo 103D - dette er nok en av markedes beste når det kommer til bilde og funksjonalitet. Den har også darbee inkludert. Desverre også langt dyrere.

    godt med endelig påske, starter ferien med en klassiker på vinyl, (muligens ingen audiofil klassiker) og svensk påskebrygg. Tidligere ikveld fyrte vi opp grillen, godt å komme igang med sesongen.

    God påske!




    image.jpg
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.438
    Antall liker
    2.874
    Torget vurderinger
    3
    God påske :) Grill,vinyl og øl. Livet smiler ja :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Så American Sniper i kinoen i går kveld, og det er absolutt en film som gjør seg i hjemmekinoen. Heftige lydspor og bra bilde!

    Men, kan jo ikke bare sitte inne i påsken heller så ble en liten topptur i dag :)

    IMG_4589.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da kom oppo-103D i posten idag - og ja, den leverer ett vanvittig bilde. Lyden er også god, og den takler sacd så har kjøpt en spiller som varer lenge her tror jeg. Er også integrert tidal i denne, men vet ikke om den kan takle tidal hi-fi - blir litt testing til helgen. Dette var gøy!

    image.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Apropos musikk, Antonsen: Du har Berlioz´Symphonie Fantastique, vel? For den som ikke veit, se "Sleeping With The Enemy"- en av Julia Roberts´beste- og spiss ørene:cool:
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Musikken har jeg, men usikker om jeg har sett filmen. Noterer ned navnet :)

    har testet litt med sacd og det er en fin spiller jeg har kjøpt nå syns jeg. Meget fornøgd. Liker også at den har integrert Tidal hi-fi. Er også en "Berlin filharmoniske" kanal på denne, med live konserter og diverse opptak - noen som har testet det?

    min gamle Mac mini er forøvet til salgs, løp & kjøp!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Grattis med Oppo Antonsen! Jeg kjøpte også en for en tid tilbake og jeg er ekstremt imponert over både bildekvalitet, lyd og funksjonalitet.
    Fikk ett bøttelass med DSD filer på en hardisk som jeg plugget i den ene USB inngangen bak, låter veldig veldig bra!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Årstall, specs og pris på PM, Antonsen? Kanskje du vil hjelpe meg å sette opp en NAS med det samme?
    Har etpar tusen plater jeg skulle ha forberedt for bilbruk..altså fått laga diskene..
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har lagt ut mac-en på torget, Mac mini 2014 - Torget :)

    Når det gjelder nas har jeg egentlig ikke særlig peiling, men hvis du kan skal lage musikk og andre "småting" på den ville jeg nok kjøpt en ferdig boks med ett par hardisker i. Rippiing av CD er greit, men tar en ørliten evighet, hehe :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Vært på guttetur i Gøteborg i helgen; det ble mye spennende øl. Mange fine steder syns jeg, men spesielt tre små rom må nevnes. Öl på fat | 3 små rum Her hadde de utrolig mye forskjellig spennende. Ellers var det selvsagt mange steder mye utvalg.

    Lørdagsformidagen var den store platesjappe dagen, vi var vel innom 6 forskjellige i området Andra Långgatan og omegn. Absolutt ett fint område. Ble ikke så alt for mange plater med meg hjem, men kunne sikkert fylt flere poser.

    IMG_4882.jpg


    Stanley Clarke og Andre Previn ble kjøpt litt på måfå, mens resten er plater jeg har vært på utkikk etter.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Formiddagens meny i kinoen ; svensk galskap, internasjonal galskap og god kaffe.


    image.jpg



    Stanley clarke plata jeg kjøpte kan vel ikke sies å være en innertier, ellers var det jevnt over bra av det jeg har hørt så langt. 30 kr var sikkert SC plata verdt uansett.


    Syns det låter bra i kinoen nå, men kommer nok til å oppgradere effektforsterkerne til sommeren. Tenker ncore, men vet jo aldri hva som skjer.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    I går kveld ble det en film igjen her i kinoen; vi kikket på den første av de to "nye" star trek filenene til JJ Adams, absolutt god underholdning og en film som gjør seg på kino. Hele familien var såklart med :)

    image.jpg


    Vi har nå bare en hund igjen da den eldste ble innhentet av alderen for ett par måneder siden, hun ble 16 år så det må sies å være en bra alder.

    I tillegg til hi-fi og platesamling er jeg også veldig glad i øl, snakker da ikke om å tømme en kasse Ringnes men heller smake forskjellige typer. Etter at jeg oppdaget untappd har det også blitt mye enklere å holde styr på hva man liker og har smakt. Når vi var i Gøteborg forrige helg oppdaget jeg denne belgiske trippel, karmeliet. Her smakte jeg den på tap, men ser faktisk at vinmonopolet har den på 0,33 til 49,- noe som ikke er så aller verst, men fascinerende hvor billig øl er på systembolaget i Sverige i forhold. Kommer nok til å kjøpe ett par flasker av denne etterlever.

    image.jpeg


    I går kveld smakte jeg en Thurbo stout fra oppigård men ble en liten skuffelse. Finnes mye god, sterk stout men denne var litt spiss i smaken syns jeg. Liker der når de er fyldige men samtidig runde i smaken.

    image.jpg



    Men nå er det søndag, med regn og snø på toppene, full termos og vinyl på tallerken.

    image.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.605
    Antall liker
    25.487
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det skal bli deilig å kunne nyte en ferdig hjemmekino etterhvert :)

    Trist med bikkja, men dere er heldige som har en til da. Vi har en tispe som rundet 16 år i januar, så da vet man jo aldri. Hun begynte å bli gammel da hun rundet 10 år, men holder seg rimelig bra enda. Fruen mente hun kom til å stryke med for flere år siden, men jeg har sagt lenge at hun blir minst 18!!! :rolleyes:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Meget spennende prosjekt du driver med, blir spennende å se det ferdig. Å kunne gå unn i egen kino og se hva man vil, når man vil og hvor høyt man vil er en deilig følelse ;-)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Demping av frontvegg; området bak lerret/baffelvegg - her er det kanskje greit å kunne pøse på med dempemateriell - eller ville dere anbefalt å kun prøve i hjørnene?

    forøvrig spiller jeg Mike Oldfield - exposed, som er en live plate. Har spilt denne mange ganger på Tidal, men fant den på vinyl til 30 kroner forrige helg. Meget bra album!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Salg på platekompaniet resulterte i en god bunke filmer, alt fra klassikere til hjernedød Hollywood og litt finsk særhet på toppen. Mange timer i kinoen med dette :).

    image.jpg


    I tillegg ble det en CD;

    image.jpg


    Har forøvrig bestilt element og handlet inn plater for ett tapped horn til... :)

    fikk litt hjelp på onsdag og har nå fått justert høyttalerne litt bedre i forholdtil rommet. Begynner å låte bra nå, og er strålende fornøyd med oppo spilleren. Lukter litt flere CD innkjøp fremover.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Fine priser, fine filmer. Kan styre begeistringen for Saving Private Ryan/Thin Red Line/Deep Blue Sea/Ex Machina, dog.. Men en test for kinoen, det er de..Resten er jo som å se deler av min egen samling..hehe. Henta du den Brahmsen på Kompaniet ? I kveld blir live for vår del--en stor norsk kveld i Spektrum, da tidenes trehodete urnorske troll - A-HA- er tilbake for å avslutte Cast In Steel turneen:cool:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, de gjør seg nok i hjemmekinoen :)

    Kjøpte alt på platekompaniet ja, har to-tre pakker til på vei fra de.

    A-Ha hadde det nok vært gøy å få med seg, satser på at dere får en trivelig aften.

    Selv reiser jeg straks til Moss, på konsert. Noen som vet hvordan den indiske restauranten der er?


    image.png
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det skar seg dessverre med konserten, men kommer vel nye mulighet :)


    fikk denne CD platen i posten i dag, blir spennende å høre.

    image.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Jada, det var slett ikke verst. Vi har sett dem en hel del ganger..alle konsertene i Oslo siden 2000:cool: Ca tjue stk etter min beregning. Inklusive en special invite til siste øvelse før turnestart i oktober i fjor . (Union Scene, Drammen) Oppvarming før lørdagens show ved Frøkedal og Familien! En slags blanding av Tusmørke, Roger Pontare, Åsa Jinder og Nordman, det..

    Anneli Drecker var også med på lørdag, og "Crying In The Rain" og "Velvet" har aldri blitt framført så følsomt med meg til stede. Harket/Waaktaar-Savoy og Drecker i duett = meget bra match. Førstnevnte låt er IKKE min A-ha-favoritt, men denne var meget bra. Samme gikk for settliste, lysshow og resten av showet. Gutta håndterte det som ekte proffer og leverte med en vitalitet som langt overgikk de forventninger alderen på bandet skulle inngi. De ER bare det trehodete trollet i norsk musikk, de. Og selve trollkjerringa (med landets beste kvinnevokal- tett fulgt av Anne Nymo Trulsen, Kari Bremnes og Maria H. Mittet) heter Anneli og er fra Tromsø!! Forresten er A-ha også svært trivelige når man er så heldig å møte dem. Noe vi har gjort flere ganger. Den Telarc´en der kommer du til å kose deg med , Antonsen!! Får jeg anbefale en lytt på nevnte Anne og hennes Hekla Stålstrenga samtidig?
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fint at konserten stod til forventningene, har aldri sett A-Ha selv - men hadde helt sikkert hvert gøy å fått meg seg en gang, selv om jeg nok ikke er verdens største fan :)


    Fått smelt i sammen ett lite tapped horn til i dag, samt montert hjul på det gamle. Har skikkelig trua på å kjøre med to, dessverre enda litt leveringstid på elementet... Litt rotete med kabler bak lerretet nå, men når jeg få koblet opp igjen så skal jeg ta litt nye, ryddigere bilder :)

    IMG_5203.jpg


    IMG_5204.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sier fra om jeg finner flere kommende konserter. Kan ikke tro dette var det siste vi hørte fra dem- selv om så var sagt av bandet selv i forkant av øvelsen i Drammen. Det jeg vet er at Jean-Michel Jarre er i Spektrum i oktober..dit håper jeg å kunne dra..Og helst også på Kraftwerk i Operaen:cool:

    Håper du har tenkt å gjøre noe med finishen på de hornboksene der..kan love standard spon ville blitt forkastet på sekundet her hos meg..

    Pokker heller, der fant jeg billetten til Mark Knopfler i 2008..
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, nja - hornene står bak lerret så er de aldri uansett, så blir nok ikke prioritert. Er ikke mange gangene i året jeg har behovet for å gå bak der.

    Jeg har lenge hatt lyst på å tilføye mer effekt til mine Helicon HT, hadde håpet å kjøpe noe spennende til høsten - men dukket plutselig opp noe spennende her på torget som gjorde at jeg slo til - kommer nok antageligvis neste uke - blir spennende å høre hva helicon har å by på da. Samtidig får jeg frigjort fire tandberg kanaler, og dermed har jeg nok effekttrinn tilgjengelig for atmos.. :) Nå må vi bare vente på finansieringen, hehe...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Tør man spørre hva de skal få? Helicon trenger MASSE power..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Hadde du ikke hatt kino med horn ville iallefall mitt tips gått i retning av en håndbygd kraftpakke fra Göteborgstrakten..nærmere bestemt Alingsås:cool: Det eneste jeg ikke liker med dem er at det ikke står Made In Norway på dem. Mine eks blir hos meg..
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fikk to pakker på posten i dag - den ene kommer godt med i varmen...

    IMG_5282.jpg


    Mens den andre antageligvis bidrar med litt mer varme, både i lyden og i rommet...

    rb1092_front.jpg


    Veldig spent på denne Rotel-en, har lest flere gode tester - blant annet i Fidelity. Den leverer hvertfall nok guffe for å drive Helicon skulle man tro, med 2x500w i 8 Ohm. Blir veldig spennende. Litt impulskjøp da denne plutselig dukket opp på torget. Da gjenstår det bare å se hvilken av de to pakkene som gir det beste tweaket for lyden... :)

    Satser på litt ordentlig lytting i begynnelsen av neste uke.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    De flaskene ser gode ut, men Rotelen har du max ei uke..Burde vært en Bladelius den..
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er nok ikke så negativ til holdbarheten til Rotelen jeg, tvertimot har jeg stor tro på denne. Har du hørt den aktuelle modellen?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Jada...og Helicon krever sitt, de..Får håpe du blir fornøyd. Jeg ville iallefall satt en Bladelius Balder II på..lik den jeg selv har. Iallefall om det var snakk om et stereosett- sammen med Embla. Den pakka kan du sette flere hundre tusen i Sonus Faber på hvis du vil--den tar ut det beste uansett..:cool: Synd jeg ikke oppdaget det før, men jeg har nettopp sett min gamle , førstegenerasjons Balder til salgs..
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Sikkert en god forsterker det, i likhet med mye annet. Blir spennende å teste Rotelen - ser ingen grunn til at det ikke burde låte bra.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.944
    Antall liker
    66.471
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slitan! :) Styrken på de ølene der kan nok tweake bort det meste av sommervarme og lyden i akkurat den retningen du ønsker ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Det er en fordel å være våken under lytting, gutter..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn