Hjemme hos Birdman

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Birdman skrev:
    musicus skrev:
    Whow :eek:, SME, Hovland og Marten= knall kombinasjon ;) ;D ...

mvh
    Ja, du vet jo hva du snakker om ;).

Mvh. Birdman
    Selv om jeg bare hadde lillebrödrene så er det meget gode komponenter, andre platespiller konstruksjoner faller lissom litt igjennom mot SME. men en dag igjen :D ;D ...

mvh

REX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Antall liker
    6
    Godt valg, Birdman.
    Kjenner misunnelsen stiger :p

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Takk :).

Håper ikke misunnelsen stikker så dypt. Du har det bra selv ;).

Forresten har jeg nå tatt noen valg, som gjør at jeg for min del ikke kommer til å tenke på å oppgradere mer etter dette. D.v.s. mine siste kjøp er tenkt å være de siste på de respektive plassene. Selvfølgelig er det ingen her som tror meg, men det er i hvert fall tanken :-\.

Mvh. Birdman

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.568
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Birdman skrev:

Forresten har jeg nå tatt noen valg, som gjør at jeg for min del ikke kommer til å tenke på å oppgradere mer etter dette. D.v.s. mine siste kjøp er tenkt å være de siste på de respektive plassene. Selvfølgelig er det ingen her som tror meg, men det er i hvert fall tanken :-\.

Mvh. Birdman
    En tanke som streifer flere enn deg Birdman ;)

REX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Antall liker
    6
    gismo skrev:
    Birdman skrev:

Mvh. Birdman

En tanke som streifer flere enn deg Birdman ;)
    Ja, fortsetter det slik, havner du snart på topp 10-lista når det gjelder oppgraderinger her på sentralen ;D

REX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Antall liker
    6
    Leveres denne som standard med SME 5-arm??

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Den jeg skal ha gjør det. Den kalles "MODEL 20/2A" i motsetning til kun spilleren uten armen som er en "MODEL 20/2".

Mvh.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    REX skrev:
    Ja, fortsetter det slik, havner du snart på topp 10-lista når det gjelder oppgraderinger her på sentralen ;D
    En liste for galninger det der. Målet mitt på sikt er å nå "rock bottom" på den lista ;).

REX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Antall liker
    6
    Noen tanker om pickup da, Birdman?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Har siklet litt på denne, på nettet.

Sannsynligvis så trenger jeg ekspertråd fra noen som kjenner spilleren og armen godt.

Mvh. Birdman

REX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Antall liker
    6
    Du har vel fått hørt SME-spilleren til Signature?
    Bruker Lyra Argo i. En kjempekombinasjon, etter min mening.
    Er vel i samme prisleie som Kontrapunkt C.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Det spilte kjempefint hos Signature (han må forresten skifte nick snart :)).
    Ser at Rudi også lovpriser denne PU-en. Skal ha den i tankene når jeg begynner å telle kroner som kan brukes ;).

Mvh. Birdman

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Takk for i går, det var en trivelig og artig kveld.

"Hører" meg opp på Calexico nå, mye bra der, ingen tvil om at jeg skal ta turen dit på Pstereo i august.

Ser frem til å høre SME også, det blir veldig spennende, så får jeg se om jeg husker hvordan VPI'en spilte i forhold, selv om det nok skal mye til.

Én ting er i alle fall sikkert - du har all grunn til å være fornøyd med anlegget nå. Det låter herlig! Fin stramhet, ikke like anemisk som med Bryston, men fremdeles med tilstrekkelig snert.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Takk for besøket, det var en bra kveld :). Godt å høre at lyden falt i smak. Apropos smak, du har mere vin igjen ;). Skal snart ned i kjelleren og rydde glass og flasker. Det blir vel litt musikk til arbeidet regner jeg med ..... :).

Mvh. Birdman

slarssen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Antall liker
    13
    Birdman,

Takker for lytteaften igår. Det var veldig hyggelig.

Må si at jeg likte godt den kjelleren din, biljardbord, bardisk og et velspillende anlegg.

Lyden opplevdes som luftig og lett, men samtidig veldig kontrollert. Ingen områder som stakk seg ut. Tror du har gjort en god jobb med å dempe rommet riktig.

Utklingingen og detaljnivået, spesielt på gode innspillinger, var veldig imponerende. Det viste den Siri's Svale Band "Blackbird" plata veldig godt (aka 'spyttplata').

(Mulig at også 'Sneglehyl' låta på den andre plata der kunne vist dette. Antar man trenger enorm oppløsning og dynamikk i anlegget for å kunne høre disse sneglehyla) ;D

Jeg blir å følge med på når du får den SME riggen, og håper du da inviterer til VinylAften!

Mvh, Slarssen

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Selv takk, Slarssen.

Syns du beskriver lyden "riktig" slik jeg også oppfatter den.

Før denne tråden tar et underlig og uventet vending må jeg opplyse om at "Stølen/Fjellvang og døgnfluene" synger om "snellehyl" jfr. laksefiske, ikke "sneglehyl" :eek: ;D ;D ;D ;) ;). Vi fikk aldri spilt den låten :'( :'( :'( ;D.

Mvh. Birdman

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Vel, vin holder en liten stund det. Kjære hustru må bare forsyne seg, eventuelt så kan jeg bli nødt til å ta en tur for å høre litt mer musikk og avslutte flasken. Begge deler fungerer lidderlig fint. Jeg får ta med øl neste gang, ikke være så "sær" på drikken ;D

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Nei, tenke seg til, mannfolk som drikker vin :eek:. Hva er det som skjer med verden ??? .

;D

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tok en knert Oban 14år da jeg kom hjem, så jeg fikk kompensert, i den grad det var nødvendig. 8)

Men - rødvin er trivelig det, men det krever jo sin mann for å like det.. hehe

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg vil også gjerne takke for en hyggelig kveld, igjen! Nå gikk jeg glipp av vinen, men XOen fungerte utmerket som tweak for min del. Nå spiller det såppas bra at tweaks er unødvendig der nede i Birdmans hule. Jeg sitter ennå med følelsen av å ha Gellein-spytt på kinnet, etter å ha sittet foran den ene høytaleren, mens Siris svale musikk (og spyttelyder) strømmet ut fra den.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Så lenge det ikke spyttes i glasset, så skal vi vel ikke klage ::).

Mvh.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som en trivelig kveld folkens. Synd for meg at jeg ikke kunne delta :(
    Men dere snakker om denne "spytteplata"....
    Må passe på å ikke kamuflere det som finnes på innspillingene nå da. ;)
    Er tilhenger av å få ut det som finnes på en innspilling jeg da. Og de av oss som har hørt en del live, vet at slik "spytting" finnes det massevis av live. "Problemet" er bare at i noen innspillinger er dette vel mye forsterket av "nærmikrofoni" etc.
    Men som nevnt tidligere, jeg er tilhenger av at slikt skal høres, om det finnes i innspillingene. Cluet er vel å ha utstyr som formidler dette til fulle uten at det føles som om en vrir om en kniv i øregangen.....
    Selv tweaket jeg for harde livet etter konserter i går ;)

R

RoDa

Gjest
    BT skrev:
    Jeg sitter ennå med følelsen av å ha Gellein-spytt på kinnet, etter å ha sittet foran den ene høytaleren, mens Siris svale musikk (og spyttelyder) strømmet ut fra den.
    Hvor er det spyttingen er værst?
    Nå snurrer ikke denne plata oftest her i heimen men kan ikke si å ha lagt merke til spytting?
    Hører spyttet inni munnen hennes, men vet ikke om det er hva dere mener?

R

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    RoDa skrev:
    BT skrev:
    Jeg sitter ennå med følelsen av å ha Gellein-spytt på kinnet, etter å ha sittet foran den ene høytaleren, mens Siris svale musikk (og spyttelyder) strømmet ut fra den.
    Hvor er det spyttingen er værst?
    Nå snurrer ikke denne plata oftest her i heimen men kan ikke si å ha lagt merke til spytting?
    Hører spyttet inni munnen hennes, men vet ikke om det er hva dere mener?

R
    Jo, det er dette vi mener, men det sklir ut litt. Nesten på grensen til mobbing ;D. "Smattingen" er nok verst på sistesporet.

Mvh.

R

RoDa

Gjest
    Nesten så det plasker ja.... sitter og tørker meg om munnen mens jeg hører ;D

R

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det slik at jeg kjenner Siri fra gamle dager og den tiden "Blackbird" ble innspillt.
    Og smatttingen passer henne kjempegodt :)
    Seriøst: sistesporet synes jeg er ett av de beste på plata. Nerve!

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    emotikon skrev:
    Seriøst: sistesporet synes jeg er ett av de beste på plata. Nerve!
    Jeg er enig med deg. I går var det dissens. Noen hadde problemer med å høre musikken for bare smatting :).

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    Takk for en trivelig kveld med god lyd og tweakemiddel.

Du har god grunn til å være fornøyd med lyden. Jeg kom noen minutter før de andre og fikk anledning til å kose meg med et bootleg-liveopptak av Sepultura, samt en bedre innspilling av Roxy Music. Anlegget taklet ytterpunkter uten problem. Bryan Ferrys monumentale vokal på Psalm ble gjengitt med drama og finesse. Men munnlydene på Siri Svale plata ble litt i overkant :D

Etpar bilder.

Rosa lys :eek:

Mvh Ola

Vedlegg

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Takk for bildene, Ola. Det var et vakkert syn ::).

Har fått ganske mye pes for det blå lyset. Har derfor med vilje holdt tilbake informasjonen om det rosa lyset ;D. Men, nå når "hemmeligheten" er lekket ut kan jeg jo legge ut et par bilder til ;). Kos dere.

Birdman

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Da Birdy slo på det rosa lyset skjønte alle at nå ønsket verten at gjestene skulle gå hjem.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Selv tolker jeg det rosa lyset dithen at Hovland ikke skal "mutes", men spilles på ;).

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Kjenner jeg blir litt nysjerrig på den spytteplate, har dere navn og nummer.

Heftig anlegg Birdman kan tenke meg det låter fortryllende i søtflekken.

Johnny

Edit, leste litt bedre og fant svaret lenger opp i tråden....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn