Hjemme hos Birdman

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    cybervision_ skrev:
    Dette var ekstraordinært flott, gratulerer så mye med et KANONoppsett!
    Takker! :)

cybervision_ skrev:
    Ikke for å pushe, men den sorte boksen på toppen er vel et svakt ledd i anlegget snart?
    Ja, alt er relativt,..... så da har du kanskje rett ;).

Mvh. Birdman

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Herrigud så lekkert det anlegget ditt er nå.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Signature skrev:
    Birdman skrev:
    Signature skrev:
    æ å!
    har påske ferie æ.

kjell
    Kom dæ på fjeille!!! ;D

Mvh.
    nix,æ ska vær hjæm å nyt musikk i påska æ.
    vart nåkk skada i fjor på brætte :)

kjell
    Ja ja, du får fylle opp egget hjemme i stedet ;). Jeg skal i hvert fall ha med brettet på fjellet :D.

Mvh. Birdman

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Rizzo skrev:
    Herrigud så lekkert det anlegget ditt er nå.
    Tusen takk, jeg er ikke uenig :). Og det beste er at det spiller minst like bra som det ser ut :D.

Mvh. Birdman

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Så er det endelig tid for kveldens lysshow ;D.

Birdman

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Her er et bilde som skremte meg litt ...

Hva/hvem er det som stirrer på meg??!

Birdman

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Til slutt et oversiktsbilde. Husk at lyset blir ekstra skarpt når det fanges av et lysfølsomt kamera.

Birdman

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:

Birdman
    Jeg hørte av en nabo av deg her en dag, at en mann ble drept i det huset som stod på tomten din for ca 80 år siden, og at han siden det har gått igjen.
    Ikke merket noe til det tidligere?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    NÅ er det ingen tvil:
    Du må skifte navn til BLÅMANN ;D

M

musicus

Gjest
    Nydelig Birdman :D ...

la Radiaén bli varm ett døgn eller mer, så ;) ....

Ett tips fra Hovland, hvis du lar preén stå på over natten o.lign, trykk inn mute knappen, dette for bl.a å sikre deg mot uønskede peaks etc fra f.eks røren osv.....

mvh

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Spiller dette no sæli da?

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Dette spiller så hinsides bra at du tror det ikke før du har hørt det :D. Og, enda er det noen som snakker om noe de kaller innspilling !!? ;)

Mvh. Birdman

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Dette spiller så hinsides bra at du tror det ikke før du har hørt det :D. Og, enda er det noen som snakker om noe de kaller innspilling !!? ;)

Mvh. Birdman
    Det er nok best det kommer en invitasjon snart, ellers tror jeg det er bare reinspikka skryt...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    emotikon skrev:
    Birdman skrev:

Birdman
    Jeg hørte av en nabo av deg her en dag, at en mann ble drept i det huset som stod på tomten din for ca 80 år siden, og at han siden det har gått igjen.
    Ikke merket noe til det tidligere?
    Dette viser jo bare i hvilken grad det er mulig å få artistene inn i lytteromet...

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    BT skrev:

Mvh. Birdman
    Det er nok best det kommer en invitasjon snart, ellers tror jeg det er bare reinspikka skryt...
    Det blir litt mye skryt ja. Etter at du har vært her kan det hende at du også kommer med noen rosende ord, til tross for for at du er en svært jordnær person.

Mvh.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Flotte bilder og flott anlegg!

Låter vel bedre enn Bryston, får man tro. Nåja - jeg er stadig godt fornøyd med din gamle boks - men dette blir en litt annen klasse. Du får si fra når du blir lei av nyanskaffelsen - så skal jeg se om det ikke lar seg gjøre å grave litt ekstra dypt i lommeboken ved neste korsvei.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Ulf-B skrev:

Låter vel bedre enn Bryston, får man tro. Nåja - jeg er stadig godt fornøyd med din gamle boks - men dette blir en litt annen klasse. Du får si fra når du blir lei av nyanskaffelsen - så skal jeg se om det ikke lar seg gjøre å grave litt ekstra dypt i lommeboken ved neste korsvei.
    Takk :).

Det låter i hvert fall veldig annerledes enn Bryston, for å prøve å være diplomatisk. Sannsynligheten er stor for at dette ikke havner på bruktbørsen de nærmeste fem til ti årene :).

Mvh. Birdman

M

musicus

Gjest
    Birdman skrev:
    Ulf-B skrev:

Det låter i hvert fall veldig annerledes enn Bryston, for å prøve å være diplomatisk. Sannsynligheten er stor for at dette ikke havner på bruktbørsen de nærmeste fem til ti årene :).

Mvh. Birdman
    ;D Hovland komboen spiller på en så "utypisk" hifi måte at jeg hadde problemer med å finne de rette beskrivelsene de første ukene, kanskje du er mer ord mektig enn meg og kan gi noen ord om lyden? har jo mine mistanker, men ;D ;D ....

mvh

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Vet ikke om jeg tør å prøve. Vi får se når ting har satt seg litt.

Mvh.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Birdman skrev:
    Ulf-B skrev:

Mvh. Birdman
    Vel, vel - jeg har kommet til at jeg har funnet mitt trivselsnivå. Ikke noe ville være bedre enn om du har funnet ditt Godt for musikkgleden og sjelefreden når jakten på oppgraderinger kan avlyses.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    BT skrev:

Mvh. Birdman
    Det blir litt mye skryt ja. Etter at du har vært her kan det hende at du også kommer med noen rosende ord, til tross for for at du er en svært jordnær person.

Mvh.
    Hva?
    Jeg har jo føttene godt plassert i løse lufta.
    Det blir vel mest edder og galle, dersom eget oppsett høres ut som graut etterpå, tenker jeg.
    Skjønt hjemme hos meg går det stort sett i PS3 og GitarHero on Tour, med mic og slagverk og gode greier.
    Skal bli vanskelig å toppe det... 8)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Jeg har absolutt funnet mitt trivselsnivå, og vel så det :). Det er mulig det blir noen små justeringer etter hvert. Mener Hovland for tiden prøver å lage cd-spiller ::). Nytt rack må man kanskje ha o.l. :).

Mvh.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    BT skrev:

Mvh. Birdman

Mvh.
    Hva?
    Jeg har jo føttene godt plassert i løse lufta.
    Det blir vel mest edder og galle, dersom eget oppsett høres ut som graut etterpå, tenker jeg.
    Skjønt hjemme hos meg går det stort sett i PS3 og GitarHero on Tour, med mic og slagverk og gode greier.
    Skal bli vanskelig å toppe det... 8)
    ;D ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Tror det er el-spøkelset som er på besøk. ;)
    Jfr. noen andre tråder om Hovland. :-\

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    Vet ikke hva du henviser til, men også el-spøkelser har som regel en vitenskapelig forklaring.

Mvh. Birdman

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med utrolig flotte og spennende komponenter, Birdman! Dette er virkelig produkter som trykker på 'vil ha'-knappen min. Kos deg videre.

Mvh.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    blekansikt skrev:
    Gratulerer med utrolig flotte og spennende komponenter, Birdman! Dette er virkelig produkter som trykker på 'vil ha'-knappen min. Kos deg videre.

Mvh.
    Takker! Jeg kjenner at "vil beholde"-knappen har kilt seg godt fast ;).

Mvh. Birdman

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Titleist skrev:
    bærre lekkert!

neste spørsmål. når er det finite element racket kommer og emm labs kilde samt ps audio ppp ?
    Nytt rack bør vel på plass i løpet av ikke alt for lang tid, men det trenger absolutt ikke å være grisedyrt. Men, det må være enkelt og pent, samt ikke skrangle alt for mye ;). Ny digital kilde stresser jeg ikke alt for mye med. Er ikke sikker på om emm labs er for meg heller, så lenge jeg vet at det kommer noe fra Hovland.

Mvh. Birdman

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Etter en alt for kort prøvelytt er det bare å krype til korset og innrømme at dette oppsettet fortjener all den skryten det kan få. Jeg har jo hørt storebrødrene både til høyttalerne og forsterkeren på messe og ble imponert over det, men dette synes jeg drar det enda lenger. Det har vel noe med begrensningene en messe setter. Fantastisk detaljert og utrolig dynamisk. Satt med den merkelige følelsen av at rommet var alt for lite for lydbildet. Det er ikke rart det kom noe merkelig lys på det ene bildet. Dette anlegget får fram sjelen i musikken. Jeg er villig til å tro det hvis Birdman sier han er en lykkelig mann nå. Får bare håpe kona ikke blir sjalu. Jeg tipper det blir en rastløs påsketur.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Takk for besøket, BT.

Jeg trodde jeg hadde hørt alle detaljene som var å høre på noen av mine mest spilte plater, men det hadde jeg ikke allikevel. Jeg har fått oppleve artikulasjonen på bl.a. Radioheads OK Computer på en helt ny måte. Nye innpust og spyttlyder har blitt oppdaget på Siris Svale Band, samt at blåseinstrumenter på samme plate har blitt enda mer realistiske. Og som BT sier, det spiller STORT.

Mvh. Birdman

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Birdman skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Vet ikke hva du henviser til, men også el-spøkelser har som regel en vitenskapelig forklaring.

Mvh. Birdman
    Det var ikke for å være kjip, men hadde denne tråden litt i bakhodet et sted.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=31460.msg621408;topicseen#new

Satser på at du slipper denslags problemer med "el-spøkelset".

Fett oppsett forresten. ;)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Se der ja, dét "el-spøkelset" hadde jo en naturlig forklaring.

Mine komponenter er laget for norske forhold, så jeg er ikke det minste bekymret.

Takk, jeg koser meg 220-240 % ;).

Mvh. Birdman

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Gratulerer med et meget flott oppsett. De Hovland boksene er virkelig flotte.
    Marten ser jo også veldig bra ut. Skal ikke se bort i fra at det kan havne noe Martens hos meg også etterhvert.
    Skulle vært moro å hørt på dette, men du bor i Trondheim eller?

mvh mag.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn