Takk for gode innspill til høyttalere.
Når det gjelder slitasje på rør og pickuper så ikke det noe jeg tar hensyn til, det dreier seg om noen få tusen eller titusen i året, peanøtter i den store sammenheng og jeg kjøper uansett mye mer enn jeg klarer å forbruke så det er ikke noe tema.
Men, jeg har et system som per nå har effekttrinn uten av-og-på-bryter med variacer som må skrus sakte opp for å få rett driftsspenning. OTL som medfører at man holder seg i nærheten av anlegget og ikke forlater det påslått, mangler trafo på utgangen så et rør som går kan fort resultere i brente elementer. Pre, også den uten av-og-på-bryter foreløpig. Poenget er å ha et anlegg i andre delen av stua, noe som er lett å betjene, kjapt å skru på og kjapt å slå av.
Det får bli noe jeg sysler med i sommer dette, ikke hovedfokus om dagen. Mer opptatt av at selv om jeg hadde blokkene til gjennomgang hos Audiomix så er det fortsatt støy i dem, noe som kom plutselig i begge før jeg hadde de på service hos Hans, og som har vært dere etter at de kom tilbake. Denne "snerringen" har altså kommet omtrent samtidig i begge to, er ikke relatert til endringer i anlegget (uavhengig av bytte av pre, har samme med Joule), og uten at jeg kan erindre at vi har gjort noen endringer i huset ifht elektriske komponenter. I følge Audiomix var de støyfrie i Kongsberg.