nøyaktig hva som skjedde i vårt nabolag også.Vi opplevde støyproblemer på grunn av strømmen til tider før vi fikk ny trafo for nabolaget. Den ligger kanskje hundre meter unna huset vårt, og strømmen har vært mye mer stabil de siste to årene etter at lynet slo ned i den og alt måtte skiftes. Det bør finnes flere tiltak som kan gjøres innomhus for å få bukt på dette, så lykke til.
Herlig! Jeg har forøvrig opplevd at EL84 er mindre problematiske enn større rør (da var vi tilbake til det temaet igjen, he he he) når det kommer til følsomhet for variasjoner som skaper støy. Etter å ha blandet meg i denne tråden så skjønner jeg at kanskje den lille MingDa-en som hospiterer i anlegget for tiden får meg til å senke skuldrene litt ekstra, den er liksom ei pille mot nevroser.nøyaktig hva som skjedde i vårt nabolag også.Vi opplevde støyproblemer på grunn av strømmen til tider før vi fikk ny trafo for nabolaget. Den ligger kanskje hundre meter unna huset vårt, og strømmen har vært mye mer stabil de siste to årene etter at lynet slo ned i den og alt måtte skiftes. Det bør finnes flere tiltak som kan gjøres innomhus for å få bukt på dette, så lykke til.
jeg ringte og spurte pent om de kunne gjøre noe med det, da jeg målte med en multimeter og så at spenningen kunne flukte mellom ca 220-245.
det gav til tider stress i trafoen i audion-monoblokkene, med dertilhørende mekanisk støy.
etter at hafslund ordnet opp, har det ligget ganske jevnt rundt 115v pr side, så da trenger jeg ikke å bruke gulvplass og et lass av penger på ps audio p1000 og den slags.
Første bud (uansett problem):nøyaktig hva som skjedde i vårt nabolag også.Vi opplevde støyproblemer på grunn av strømmen til tider før vi fikk ny trafo for nabolaget. Den ligger kanskje hundre meter unna huset vårt, og strømmen har vært mye mer stabil de siste to årene etter at lynet slo ned i den og alt måtte skiftes. Det bør finnes flere tiltak som kan gjøres innomhus for å få bukt på dette, så lykke til.
jeg ringte og spurte pent om hafslund kunne gjøre noe med det, da jeg målte med multimeter og så at spenningen kunne flukte mellom ca 220-245.
det gav til tider stress i trafoen i audion-monoblokkene, med dertilhørende mekanisk støy.
etter at hafslund ordnet opp, har det ligget ganske jevnt rundt 115v pr side, så da trenger jeg ikke å bruke gulvplass og et lass av penger på ps audio p1000 og den slags.
Trist å høre Fosse!Lot blokkene stå med strømkablene i og variacen i posisjon av. Luktet brent i stua da jeg kom inn. Bias-meteret var svart på den ene. Så var det altså ikke bare rørene likevel. Mulig ene blokka er ødelagt.
Litt OT, men................får vel bygge noen monoblokker i samme kvalitet som den nye preampen da...
35 SE watt fra GM-70 drar skinnet av pølsa det og.......
Kjipe greier Fosse, men da er det godt du hadde en ikke hvilken som helst Brunello å trøste deg med.Om det har med OTL, strømnett eller annet vites ikke. Lukter skikkelig brendt.
Litt dritt nå som jeg har fått ny pre, på den andre side er våren her og 911-en skal snart ut.
Bare å åpne en Brunello, lufte godt å se seg rundt etter nye forsterkere. Litt moro det også.
Kommer til å be Audiomix om å se på de før de eventuelt går på dynga.
Vis vedlegget 490447
Trodde du var økonom. Økonomisk sett er den trappa det beste som har hent meg. Uten trapp og jeg måtte betalt ca 10 mill ekstra for huset, og de måtte jeg i hovedsak lånt. Hvor mye bærehjelp får du på Finn.no for 10 mill med renter? Økonomer og ingeniører ...burde vært installert en mini "Fløibane" der
økonomen i meg sier at den heisen til max 50-70K hadde økt verdien på eiendommen med flere mill.....Trodde du var økonom. Økonomisk sett er den trappa det beste som har hent meg. Uten trapp og jeg måtte betalt ca 10 mill ekstra for huset, og de måtte jeg i hovedsak lånt. Hvor mye bærehjelp får du på Finn.no for 10 mill med renter? Økonomer og ingeniører ...burde vært installert en mini "Fløibane" der
Det var ment som en digresjon, og ikke nytt tema. Men du kan nok legge på en null ...Ikke særlig kjennskap til norskTrodde du var økonom. Økonomisk sett er den trappa det beste som har hent meg. Uten trapp og jeg måtte betalt ca 10 mill ekstra for huset, og de måtte jeg i hovedsak lånt. Hvor mye bærehjelp får du på Finn.no for 10 mill med renter? Økonomer og ingeniører ...burde vært installert en mini "Fløibane" der
økonomen i meg sier at den heisen til max 50-70K hadde økt verdien på eiendommen med flere mill.....
Før vi går helt i sommermodus:får vel bygge noen monoblokker i samme kvalitet som den nye preampen da...
35 SE watt fra GM-70 drar skinnet av pølsa det og.......