London var storveis, men det ble svært mye labbing.
Jeg var på tur med 3 damer i frenetisk shoppingmodus, så da var min oppgave å være reiseleder, underground tube expert og pakkesel.
Så ikke snurten av eneste vinylforretning, men jeg fikk med meg et assortert utvalg av puber
Lørdagen var morsom siden vi pga den yngste damen måtte innfinne oss på Roald Dahls hjemtrakter Great Missenden.
Hun vant en skrivekonkurranse i fjor høst for 7de klassinger i Særp/Frekksta. Premien var på 10 frognertiere, og obligatorisk oppmøte på Roald Dahls museum i Great Missenden. Det ble nesten 2 timer hver vei med bytte av linje 3x, hvorav 35 minutter med dieseltog "to the english countryside". Og dit hadde vi jo ikke funnet på å dra helt av oss selv
Utrolig pittoresk liten landsby med kun en lang gate med Roald Dahls museum midt på.
Hvilken ro i forhold til Londons indre bykjerne.
Her skulle yngstedamen ha omvisning, samt at "english afternoon tea" var med i premien.
Det var virkelig en opplevelse, og utrolig smaksrikt med sandwiches i bunn av stette fatene, deretter skons som man delte i to, smurte tykt med jordbærsyltetøy og krem. Man himlet med øynene av velvære, og ikke nok med det.
På toppen (3 etg) lå makroner og en vidunderlig liten bit med sjokoladekake med krem og friske bær.
Etter vårt smaklige måltid vraltet vi oss inn på museet (flaut å si det, men vi 4 klarte ikke å spise opp alt på de stette fatene, så mektig var det). For meg var dette "obligatoriske fremmøte" morsomt og hyggelig da jeg har godt over gjennomsnittet san sen for Roald Dahl.
Ellersmessig ble Naturhistorisk museum (dinosaur avdelingen og Måne utstillingen en vilt svettsom affære i folkehavet) besøkt på søndagen (litt kultur alibi måtte vi jo koste på oss), og Tower of London besiktiget, sammen med London Bridge i +27 grader i et vanvittig folkehav (ferie i England).
Deretter flyktet vi tilbake til Gluochester Road i South Kensington hvor vi hadde en utmerket middag på Steak & Co. Her kunne man steke biffen på en egen glovarm stein med forhåndsvalgt smør å steke i, krydder og saus.Det hele med søtpotet fries og ferske grønnsaker til. Konemor knurret av velvære
det hele ble skylt ned med en voksen GT og en bøtte med shiraz (0,25 liter i glassene) pr snute. Så det ble badekaret neste for fruen, mens jeg svimet rundt i nabolaget og kikket på krypinn, Ferrarier, Aston Martin, Ford Mustang Shellby, Porcher, Maserattier osv i alle storleker og farger med en sigarillo eller to. Avsluttet aftenen med jævelig italiensk kaffe
og dobbel cognac i hotell baren.
Damene var ute og shoppet alene både lørdag, og mandag så da kunne jeg surre med mitt.
I går ankom jo hans høyhet "Dr.Fart Warmonger" fra de Forenklede Stater, og det kunne merkes kan man si.
Jeg rømte til Hyde Park, og fikk nærkontakt med mine små venner ekornene (sannsynligvis 30x mer givende enn å treffe idioten i fra USA).
De er mange og vakre de søte små i parken. Så det ble et par blinkskudd siden jeg gadd å dra på ei telelinse på denne turen (jeg må bare laborere litt før buskehalene dukker opp). Over oss fløy "trompeten" med sin SeaAir One kopter for å besøke dronningen. Den som hadde hatt en bazooka nå dere!
En time i Hyde Park før intreden i Oxford Street roet knotten, men halvveis nede i shoppinggate, snudde jeg resolutt, og gikk tilbake til en pub jeg hadde vært på 2 dager tidligere. Der satt jeg med en Abbott Ale til de ville og shopping gale damene kom tilbake.
Så var det å hente bagasjen på hotellet, og kjøre tuben som sild i tønne ut til Heathrow
Vi var ikke hjemme før kl:02 i natt.
Trøtte som....
Hagen ser aldeles praktfull ut oppe i skrenten nå Fosse
Rosehagen i Hyde Park var berusende og vakker.
Hvilke duft symfoni.